အပ်င္းေျပ တူးဆြ ၾကည့္ျခင္း

သူ ေလ်ာက္ေသာ လမ္း သည္ ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္အခါ၌ ဘယ္ကို ဦးတည္ ေရာက္မည္ မွန္း မသိေသာ လမ္း ျဖစ္၏။

ယင္း အေၾကာင္းအရာ မွန္မမွန္ကို ဟိုတစ္ေန႔က ထြက္ရွိေသာ သတင္းစာ တစ္ေစာင္ တြင္ အသင္ စာရွဳသူတို႔လည္း ရွဳၾကည့္ ႏိုင္သည္။ အသင္တို႔ ေမ်ွာ္လင့္ ထားေသာ အရာမ်ား အခ်ိဳ႕ အဝက္ ေရစီး ေမ်ာပါသြား ေၾကာင္း ေတြ႕ရမည္ ။ ယင္း အေၾကာင္းအရာကို သူ ကိုယ္တိုင္ ဖတ္ရွဳ လိုက္ရခ်ိန္ က သိပ္ ရင္မခုန္ခဲ့ ။ ထူးဆန္း ေနေသာ အရာ တစ္ခု ျဖစ္မေန။ အစ ကတည္းက သူ ယံုၾကည္ခဲ့ေသာ အရာ မဟုတ္။

စင္စစ္ ကိုယ္ မယံုၾကည္ ႏိုင္ေသာ အရာကို ၾကိတ္မွိတ္ ယံုၾကည္ ေနရေသာ ဒုကၡေလာက္ မည္သည့္ ဒုကၡ မ်ွ ပို၍ ၾကီးမည္ မဟုတ္။ ၎ကို သူသိသည္။

လူတိုင္း လမ္းေလ်ာက္ ၾကပါသည္။ ဒီ ကေန႔မွ ထူး၍ လမ္းေလ်ာက္ ၾကသည္ မဟုတ္။ ဟိုေန ႔ေတြကတည္းက ေလ်ာက္သည္။ ဘယ္သူ ေရာက္ သြား ပါသနည္း။ သူလည္း ေလ်ာက္ခဲ့ ပါသည္။ လမ္းကို ၾကည့္၍ တြယ္တြယ္မက္မက္ ေလ်ာက္ ခဲ့ေသာ ေၾကာင့္ လမ္း ၏ အဆံုး ကို မၾကာခဏ ေမ်ွာ္ ၾကည့္ ခဲ့ရဖူး ၏။ ေတြးေတာ ေငးေမာ ခဲ့ရဖူးသည္။ ~ လမ္း၏ အဆံုးတြင္ ဘာရွိမည္နည္း။ လမ္းသည္ ဘယ္မွာ ဆံုးမည္နည္း။ လမ္းသည္ တစ္စံုတစ္ရာ အဆံုးသတ္ ရွိသည္ဟု ျပညႊန္းပါသေလာ ~ စသျဖင့္။

စင္စစ္ လမ္း၏ အဆံုးသတ္တြင္ လမ္းသာ ရွိသည္ဟု ဆရာ ျမင့္သန္းက ဆိုခဲ့ဖူးပါသည္။ သို႔ဆိုလ်ွင္ လမ္း ဟူသည္ ဘယ္ေသာ အခါမ်ွ ျပီးဆံုး သြားမည္ မဟုတ္ ေသာ အရာတစ္ခု သာ ျဖစ္၏ ဟု ယူရေတာ့မည္ ကဲ့သို႔ ရွိ၏ ။ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ လမ္းသည္ ေလ်ာက္လိုသူ အတြက္ သာ ေဖာက္လုပ္ထားျခင္း လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ေရာက္ခ်င္လည္း ေရာက္ သြားမည္။ ေရာက္သြား လ်င္ေကာ ဘာ ဆက္ လုပ္ရပါမည္နည္း။

စင္စစ္ သူ သည္ လမ္းမေလ်ာက္ခ်င္ေသာ သူသာ ျဖစ္သည္။ သူ႕ရည္ရြယ္ ခ်က္က “ေရာက္” လိုျခင္း သာ ျဖစ္သည္။ ေလ်ာက္ လိုျခင္း မဟုတ္။ ထို႔ေၾကာင့္ လမ္းသည္ သူ႕အတြက္ အသံုးမဝင္ ဟု ယုတၱိ က်က် ( ခပ္ပ်င္းပ်င္း) ေတြးေခၚ ထားလိုက္ သည္။ သူ႕အသိမိတ္ေဆြ အေပါင္းက မူ လမ္းေလ်ာက္သြားရျခင္းကို ႏွစ္သက္ ဟန္ တူသည္။ ထိုသူတို႔ကို သူ ေမးၾကည့္ခဲ့ဖူးသည္။

“ခင္ဗ်ားတို႔ ဘာေၾကာင့္ ေလ်ာက္သြား ေနၾကပါသနည္း”

“ေရာက္လိုေသာေၾကာင့္ ေလ်ာက္ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္” ဟု ေျဖၾက၏။

“အဘယ္ကို ေရာက္လိုသနည္း”

“မသိ၊ က်ဳပ္တို႔ အေမမ်ား မွာသည္က ဒီလမ္းကို ေလ်ာက္ၾက ဟု ဆို၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလ်ာက္၏”

“ေကာင္းျပီ။ ခင္ဗ်ား အေမ လမ္းဆံုး သြားျပီးပါျပီေလာ”

“မသိ။ က်မ္းစာမ်ားက ထိုထုိသူမ်ား လမ္းဆံုး ေရာက္ၾကသည္ဟု ဆို၏”

“ေကာင္းျပီ။ သူတို႔ လမ္းဆံုး ေရာက္သည့္အခါ အဘယ္အရာကို ေတြ႕သြားၾကပါသနည္း”

“မသိ”

သူ အံ့ဩသြားသည္။ ပါးစပ္ အေဟာင္းသား ျဖစ္သြားသည္။ သူ႕ မိတ္ေဆြ အေပါင္း တို႔သည္ မသိေသာ လမ္းကို ေခၽြးသီး ေခၽြးေပါက္ ျမိဳင္ျမိဳင္ျဖင့္ အဘယ္ေၾကာင့္ ေလ်ာက္လွမ္း ေနၾက ပါသနည္း။ အဘယ္ အေၾကာင္း ေၾကာင့္ျဖင့္ အဘယ္ကို ဦးတည္ ေလ်ာက္သြား ေနၾကပါသနည္း။ အခ်ိဳ႕ ေျပာသည္ကို ၾကားဖူးသည္က ~ လူသည္ ေလ်ာက္သြားရန္ ျပ႒ာန္း ၍ ေမြးလာျပီး ျဖစ္သည္ ဟူ၏။

ထိုအခါမွ သူ႕ကိုယ္သူ သိလိုက္သည္။ သူသည္ ငပ်င္း ျဖစ္သည္။ ဘာမွန္း မသိ၊ ဘာမွ မရွိေသာ အရာအတြက္ ေခၽြးသီး ေခၽြးေပါက္ မက်လို။ က်န္းမာေရး လိုက္စားေနေသာ အားကစား သမား တစ္ဦး ဆိုလ်င္ ေတာ္ေသး၏။ သူ လမ္းေလ်ာက္ ေလ့က်င့္ခန္း ဆင္း ေနသည္ ဟု ခပ္တည္တည္ ေဖာေရွာ ေျပာရမည္ ဆိုလ်င္ ဟုတ္တုတ္တုတ္ ရွိ၏။

လမ္းသြား လမ္းလာမ်ားကို သူ ေတြေတြသား ေငးေမာေနလိုက္မိသည္။ သူသည္ လမ္းေလ်ာက္သြားမည့္ သူ မဟုတ္။ လမ္း၏ အဆံုးသတ္၌ သူ လိုခ်င္ေသာ အရာသည္ ရွိမည္ မရွိမည္ မေသခ်ာ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေခၽြးသီးေခၽြးေပါက္ အက်ခံလိုစိတ္ မရွိ။

လူတစ္ေယာက္က သူ႕ကို ျမင္၍ စိတ္ဝင္တစား လာေမးသည္။

“ခင္ဗ်ား ဘာလုပ္ေနပါသနည္း”

“က်ေနာ္ ဘာမွ လုပ္မေနပါ” ဟု ရိုးသားစြာ ျပန္ေျဖပါသည္။

ေမးသူက ပထမ ေၾကာင္သြားသည္။

ထို႔ေနာက္ မ်က္ေမွာင္ကုတ္၍ သနားၾကင္နာေသာ အၾကည့္ျဖင့္ တစ္ခ်က္ ၾကည့္သည္။ ေနာက္မူ ~ စုတ္သပ္၊ ေခါင္းခါ၍ လွည့္ထြက္သြားသည္။ ထိုသူ႕ ဟန္ပန္က “ဘာမွ လုပ္မေနပါ” ဆိုျခင္းကို ေကာင္းေကာင္း နားလည္ ဟန္ မတူ။ “လူသည္ တစ္ခု မလုပ္လ်ွင္ တစ္ခု လုပ္ေနရမည္” ဟု စြဲမွတ္ထားဟန္ ရွိ၏။ မွန္ပါသည္။ လူတိုင္း နီးပါး ယင္းအေတြးအေခၚ ျဖင့္ ရွင္သန္သည္။

“လူသည္ တစ္ခ်ိန္တြင္ တစ္ခုမဟုတ္၊ တစ္ခု လုပ္ေနရမည္” ဟူေသာ အဆိုအမိန္႔ကို အဘယ္ ဖုန္းေတာင္းယာစကာ တီထြင္လိုက္ပါသနည္း။ သူ မသိနားမလည္ ျဖစ္ရပါသည္။ သူ မသိ ေသာ ယင္း အဆိုအမိန္႕ကို လူအမ်ားကမူ Parrot Learning လုပ္ ထားလ်က္ ရွိ၏။ အမ်ား ၏ ထံုးစံမွာ – လူတစ္ေယာက္ ျငိမ္သက္ေနလ်ွင္ ~ တအံ့တဩျဖင့္ “ဘာလုပ္ေန သနည္း” ဟု သိလိုၾက၏။ “ဘာမွ လုပ္ မေနပါ” ဟု ေျဖလ်ွင္ ယင္း အေျဖသည္ အျပစ္ ရွိေသာ အေျဖကဲ့သုိ႔ ~ မယံုသကၤာ အျဖစ္ခံရ သည္။ အျမင္ေစာင္း ခံလိုက္ရ သည္။ လိမ္ညာသည္ ဟု မွတ္ယူ လိုက္သည္။ စင္စစ္ ဘာမွ မလုပ္ ေသာ ေၾကာင့္ ~ ဘာမွ လုပ္ မေန ဟု ေျဖျခင္း သာ ျဖစ္ပါသည္။ အဘယ္ အမွားအယြင္း မွ ရွိမေန ဟု သူ ထင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ လူအမ်ား ကား ထိုသို႔ မဟုတ္။ ယင္းကို နားလည္ႏိုင္ေသာ အသိ မရွိ။

သူ ရွိေနေသာ ေနရာမွာတင္ ေတြေတြသား ရပ္ေနလိုက္သည္။ အံ ကို ၾကိတ္၍ ခပ္တင္းတင္း ေစ့ထားေသာ ႏႈတ္ခမ္း ေၾကာင့္ အရာရာ သည္ တံုးတိတိ ျဖစ္သြား ၏။ သူ ေခါင္း ကို ငံု႕၍ ေပါက္ျပား တစ္လက္ ကို ေကာက္ကိုင္သည္။ က်စ္က်စ္ ပါေအာင္ ဆုပ္သည္။ ေတာ္ျပီ။ လမ္းေလ်ာက္ ျခင္း အမႈ ကို ရပ္တန္႔ ပစ္လိုက္မည္။ သူ အခု ဒီေနရာ မွာ ရွိသည္။ ျပည့္စံုသည္ဟု ထင္၏။ ေပါက္ျပား လက္ကိုင္ ထဲ သူ၏ လက္ေခ်ာင္းမ်ား နစ္ျမဳပ္ ဝင္သြားသည္ အထိ၊ ႏွစ္ျမဳပ္ ထားလိုက္ သည္ ။ ဤေရွ႕က ေျမျပင္ ကို တူးဆြ မည္။~ ဘယ္ အရာ ကို ေတြ႔ရ မည္နည္း။ သူ မသိ။ တူးေနျခင္းသည္ တူးေနျခင္း သက္သက္သာ ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ ရွိေစေတာ့ – အပ်င္းေျပအားျဖင့္ – သူသည္ ဘုရား သခင္ ကို မ်က္ဝါး ထင္ထင္ ေတြ႕ရေစ့မည္ ဟု ေမ်ွာ္လင့္ ထားမိ ၏။ စိတ္ကူး ၾကည့္၏။ ဘုရား သခင္ သည္ ေျမက်င္း ထဲတြင္ ေကြးေကြးေလး ထိုင္ေနႏိုင္သည္။ ဖုတ္သြင္း သျဂၤ ိဳလ္ ျပီး ၍ ျပာ လည္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ေနႏိုင္သည္။ သို႔မဟုတ္ ပိုးတီ ေလာက္ေကာင္မ်ားႏွင့္ ေရာေႏွာ ေပ်ာ္ပါး ေနႏိုင္သည္။

တစ္ခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ တူးဆြသည္။ ေျမသားက အနည္းငယ္ ပြသျဖင့္ အားသိပ္ စိုက္ စရာ မလိုဘဲ ~ ေျမက်င္း နက္နက္ တူး၍ ရပါသည္။ သူ စိမ္ေျပနေျပ တူးသည္။ ေျမသား ေအာက္မွ ေျမသားမ်ား ထြက္လာေနဆဲ ရွိ၏ ။ ဤေျမသား မ်ား ေအာက္တြင္ ေျမသား မ်ား တည္ရွိ သည္ ။ ဤအခ်က္ကို သူ သင္ယူ ထား ဖူး ပါသည္။ သိထားျပီးလည္း ျဖစ္သည္။ သုိ႕ေသာ္ သူ ေမ်ွာ္လင့္ ေသာ အရာမွာ ( အပ်င္းေျပ ေမ်ွာ္ လင့္ ထားေသာ အရာမွာ ) ဘုရားသခင္ သာ ျဖစ္ သည္။ ေျမသား ေအာက္၌ ေျမသားမ်ား ရွိသည္ ~ ဆိုျခင္း မွာ သူ႕ အတြက္ သိပ္မထူးဆန္း ။ ငယ္စဥ္ ကတည္းက ေျမသားေတြကို ျမင္ေတြ႕ဖူးသည္။ နွစ္ အတန္ၾကာ ျဖတ္သန္း ၍ အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ သင္ၾကား ခဲ့ရဖူးသည္။ စာအုပ္ စာတမ္း အမ်ား အျပားကလည္း ညႊန္းဆို သည္ကို ေတြ႕ဖူးသည္။ အြန္လိုင္း ေပၚတြင္လည္း ေျမသား အေၾကာင္း Ebook အမ်ိဳးမ်ိဳး ေတြ႕ႏိုင္ ပါလိမ့္မည္။ ဘေလာ့ဂါ အမ်ားကလည္း ေျမသား အေၾကာင္းကို အေရးမ်ားၾက၏။ ထားေတာ့ ။ ယခု သူ႕ အတြက္ သူ လိုခ်င္သည္မွာ – ဘုရား သခင္ သည္သာ ရတနာ ျဖစ္သည္။ ဤထက္ နက္နက္ ပိုတူး ခဲ့လ်ွင္ ေတြ႕ကို ေတြ႕ရ ပါလိမ့္မည္။

သို႔ေသာ္ ~ အပ်င္းေျပ ~ ။

…………………

Feb 12nd 2012 at 10:30 PM

………………..

http://zayya.blog.com/

https://zayya.wordpress.com/

http://zayyablogger.blogspot.com/

………………..

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a comment