ကင္းပတ္ၾကီးၾကိဳး

Hip Hop, Punk, Pop , Rock, Classic, ေခတ္ေပၚ၊ ေခတ္ေနွာင္း၊ ေခတ္ေဟာင္း – စသည့္ ဂီတအမ်ိဳးမ်ိဳး ဘယ္လိုပဲ ေျပာင္းေျပာင္း အသံပါဒနဲ႔ နားဝင္၊ စိတ္အၾကိဳက္ေပၚမူတည္ျပီး ေခတ္စား ၾကသည္ခ်ည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ႔ ဆယ့္နွစ္နွစ္၊ က်ေနာ္ ကိုးတန္းအခါက ဂစ္တာ တီးတတ္ခ်င္တယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြ ဂစ္တာတီး သီခ်င္းဆို၊ က်ေနာ္ ဆိုၾကည့္ခ်င္တယ္။ အတန္းထဲမွာ ခံုေခါက္ေတာ့ ဆရာမက မတ္တတ္ထရပ္ခိုင္းတယ္ ဆိုတဲ႔ လႊမ္းမိုးသီခ်င္းက က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းသား ဘဝနဲ႔ အမ်ားၾကီး နီးစပ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အိမ္က ခြင့္မျပဳလို႔ မဆိုခဲ့ရ၊ မတီးခဲ့ရ။

ကိုးတန္း စာေမးပြဲၾကီး ေျဖခါနီးမွာ စုထားတဲ႔ ပိုက္ဆံေလး ျပည့္လို႔ ဂစ္တာတစ္လံုး ခိုးဝယ္တယ္။ သင္ေပးမယ့္ ဆရာ မရွိလို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြဆီမွာ ေအာက္က် ခံလိုက္တယ္။ တီးနည္းစာအုပ္ေတြ စံုေအာင္ ထပ္ဝယ္ရတယ္။ တစ္ေန႔ တစ္ေန႔ကုိ ေတာ္ေတာ္ ၾကာၾကာနဲ႔ အခန္းထဲက မထြက္ ၾကိတ္-ေနျပီး၊ တိုးတိုး ေလး သင္တီး တီးေနတာ သိပ္မၾကာပါဘူး။ အေမ သိေရာ။ — မိုးမီးေလာင္တယ္ ။ အက်ိဳးရွိတာ မဝယ္ဘဲ – ဂစ္တာ ဝယ္လို႔တဲ႔။

အေမ့အခ်စ္ေတာ္ အေဖပါ သိေတာ့ ဂစ္တာ သိမ္းတယ္။ အေဖနဲ႔ အေမဆိုေတာ့ ဘာမွ ျပန္မေျပာရဲဝူးေလ။ သားလိမၼာေလး ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေၾကာက္ခဲ့ရတာ ကို ေျပာတာပါ။ ဂစ္တာ သိမ္းတာကလဲ ေတာ္ေတာ္ လံုလံုျခံဳျခံဳဆိုေတာ့ ညဘက္ကို တိတ္တိတ္ေလး တက္ယူျပီး အိပ္ခန္းထဲ ျပန္က်င့္။ လက္ကြက္က A,B,C,D, E,F,G, Am,Bm, ဆိုတာမ်ိဳးေတြကကို မတက္ဘူး။ Go Go, Slow Go Go,Rock, Bosanova,တို႔က ေနလဲ ေရွ႕မဆက္ႏိုင္ဘူး။ အေမက သိမွာပါ ညဘက္ ခိုးတီးေနတယ္ဆိုတာကို ။ တားမရလို႔ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေပးထားတာ ျဖစ္မယ္။

သိပ္မၾကာပါဝူး။ အေဖ သိျပန္ေတာ့- လုပ္ရလားဆိုျပီး နဘန္က်င္း၊ အရွိဳက္ကိုထိုး၊ ဆဲ ပါေလေရာ။ ( အဲ႔တုန္းက နဘန္က်င္းတဲ႔ အခ်က္က ငယ္ငယ္တုန္း အခ်ိန္ကလဲ နဘန္က်င္းထားလို႔ ထိထား၊ ဝါးတားတားျဖစ္ေနတဲ႔ ညာဘက္နားက လံုးဝ မၾကားရေတာ့ဘူး ျဖစ္သြားတယ္ ခုထိ ။ ဟီးး ) အဲ့နား ထိသြားတာမွာ အေဖလည္း စိတ္မေကာင္းပံုရပါတယ္။ “မင္းကို လမ္းေဘးမွာ ဂစ္တာတီးေနတဲ႔ ဂ်ေလဘီလိုေကာင္မ်ိဳး မျဖစ္ေစခ်င္လို႔” တဲ႔ ” ဒီေလာက္လုပ္ခ်င္ေနရင္ ေသေသခ်ာခ်ာ သင္ရမယ္” တဲ႔။ ေပ်ာ္ခ်က္။
နားပင္းရက်ိဳး နပ္တယ္။

တာေမြနတ္ေခ်ာင္းမွာ အခုလက္ရွိထိ ရွိေနတုန္း ျဖစ္တဲ႔ ဂီတ အစည္းအရံုးမွာ သင္တန္းသြားပို႔ေပးတယ္။ ခက္တာက ဂစ္တာသင္တန္းက လူျပည့္ေနျပီဆိုလို႔… အျခားၾကိဳက္တာ ဘာသာရပ္ေရြးပါ ဆိုေတာ့ အဆို၊ အေရး၊ ေစာင္း၊ ပတၱလား၊ တေယာ ၊ စႏၵရား – ၾကိဳက္ရာေရြး – ဆိုကိုး။ သိပ္ေထြေထြထူးထူး လုပ္ မေနေတာ့ပါဘူး။ ဂီတဆိုရင္ ၾကိဳက္တယ္လို႔ – ေပါ့ေပါ့ပါးပါး တူရိယာ – တေယာကို ေရြးလိုက္တယ္။

အဲ့မွာ စေတာ့တာပဲ ျပႆနာက ။ တေယာၾကိဳးမွာမွ ၾကိဳးက ေလးၾကိဳးထဲရွိတာ။ ဂီတ ပါရမီ ဘယ္ေလာက္ ၾကီးလဲ မၾကီးလဲ လက္ကြက္ မနွိပ္ရဘဲ က်င့္တာ- ေလးလ ေလာက္ က်င့္ယူရတယ္။ အဲ႔ေလးလ အတြင္းမွာ သီခ်င္းၾကီး သီခ်င္းခန္႔ဆိုတာ ဘာလဲ။ အေနာက္တိုင္း ဂႏၱဝင္ဆိုတာ ဘာလဲ ။ ဆရာက လက္ခ်ာ ေပးတယ္။

သီခ်င္းၾကီးေတြရဲ႕ စနစ္တက် ဖြဲ႔တည္မႈ၊ ကဗ်ာစာေပတို႔ရဲ႕ သေဘာတရား၊ အလံုးေရ၊ ပါဒ၊ ပုိဒ္ေရ၊ ကာရန္၊ နေဘ၊ စည္းဝါး – လက္ခ်ာေတြက တစ္ခုခ်င္းစီ။ ဆရာေျပာသြားတာေတာ့ သီခ်င္းၾကီးနဲ႔ ေရွးသီခ်င္းေတြပါ။ ေနာက္ – အေနာက္တိုင္း ဂီတအေၾကာင္း ပို႔ခ်ေတာ့ – ပဲပင္ေပါက္ႏုတ္ လို႔ က်ေနာ္တို႔ ေနာက္ေျပာင္ ေခၚၾကတဲ႔ ( International note ) ေတြအေၾကာင္း၊ အေရွ႕တိုင္း ဒို၊ေရ၊မီ၊ဖာ ၊ တစ္၊ နွစ္၊ သံုး၊ ေလး ႏုတ္ေတြအေၾကာင္း။ G-Claff၊ Bass-Claff အေၾကာင္း၊ Timing၊ Rythm အေၾကာင္း၊ ဘား၊ စီမီး၊ ကြာတား ေတြအေၾကာင္း။
အဲ႔ဒါေတြ အစံုေခါင္းထဲထည့္၊ စာေတြေလ့လာၾကည့္ရင္း ေပါင္းခ်ံဳျပီး စဥ္းစားေတာ့ ရိုးရိုးရွင္းရွင္း အေျဖထုတ္ရင္ – ဘယ္ဂီတမွာ မဆို ၊ ဘယ္ကဗ်ာ စာေပမွာ မဆို – အနုပညာအမွန္ အရင္းခံက စိတ္ရဲ႕ ေစရာကို ထြက္ေပါက္ေပး ညႊန္ျပျခင္း တစ္မ်ိဳး လို႔ က်ေနာ္ ထင္လာမိပါတယ္။ ( က်ေနာ္ ့အထင္မို႔ မွားေနပါလိမ့္မယ္ ၊ ဒါေပမယ့္ အဲ့အတိုင္း ခံယူခ်က္က အခုထိ၊ မေျပာင္းလဲေသးပါဘူး ) ထားပါေတာ့ေလ။

ရွင္းျပေနရင္ ၾကာပါတယ္ဗ်ာ။ အခုေျပာခ်င္တာက – ဆရာ့လက္ခ်ာေတြကို သတိတရ ျပန္ၾကားေယာင္ၾကည့္ရင္း – ဟိုရွာ ဒီရွာ ဖတ္မိလို႔- ေရွးသီခ်င္းၾကီး “ၾကိဳး” အေၾကာင္းေလး ေတြ႔ပါတယ္။ ျမန္မာဆန္ဆန္ သီခ်င္းၾကီးမ်ား ေမ့သြားေနၾကမွာကိုလည္း နွေျမာလို႔ သတိတရပါ။ ခုေခတ္ကာလ သီခ်င္းမ်ားမွာလဲ သူ႔အၾကိဳက္နဲ႔သူ၊ သူူ႔ေခတ္နဲ႔သူ၊ သူ႔အျမင္နဲ႔သူ၊ သူ႔ယူဆခ်က္နဲ႔သူ ရွိေနၾကမွာပါ။ တစ္ေယာက္လက္မခံတဲ႔ ဂီတ၊ တစ္ေယာက္က လက္ခံေနၾကမွာပါ။ ဂီတ၊ကဗ်ာမွာ စည္းစနစ္ေတြ ရွိတယ္ဆိုေပမယ့္ အဲ႔စည္းစနစ္ဟာ စနစ္တစ္ရပ္အတြက္လည္း ျဖစ္နိုင္သလို၊ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ သူနဲ႔ မူမတူတဲ႔ အမ်ိဳးအစားလည္း ေပၚေပါက္လာၾကမွာပါပဲ။

အခုေတာ့ တင္ျပလိုရင္း ၾကိဳးသီခ်င္းအမ်ိဳးအစားတစ္ခုကို တင္ထားလိုက္တယ္။ ဒီေနရာမွာ။

ထုတ္ႏႈတ္ထားတာက ဆရာေနဝင္းျမင့္ရဲ႕ ေလာကနႏၵာ အေတြးမ်ား ထဲက ပါ။
အားလံုးကို ေက်းဇူး။


 

 

“ကိုယ္လံုးသန္ေရာင္၊ စြယ္ရန္းငယ္ရွည္ေခါင္၊ ေျခသန္းပင္တစ္ေထာင္၊ စင္းစင္းငယ္ စြယ္ေပါင္း၊ လ်ားလ်ားေမ်ာေမ်ာ ရွည္ရွည္။ ေလွသြားေလွာ္ကားလိုလိုပင္။ ဝဲပင္လယ္ခြင္၊ ဝဲပင္လယ္ခြင္၊ စုန္ကာ ဆန္ကာသာ ျမဴး၊ ေရေပၚ သန္းလို႔ကူး၊ အစြယ္သြယ္ပူး၊ နွစ္ျမႊာရွည္က်ဴး၊ ကူးခ်ည္သန္းခ်ည္၊ ေၾကာက္ဖြယ္ပင္လယ္ေဗြ၊ ေခါင္းေထာင္လႊား၊ ျမီးေထာင္သြား၊ ကိုယ္ေရာ ၾကီးစြာ၊ ေရထဲေရခြဲေရထဲမွာ၊ ယဥ္ထန္စြာ၊ ေျခကန္ဖြားဖြားယက္နွင့္ေလး”

မဟာဂီတၾကိဳးသီခ်င္းမ်ားတြင္ ေတြ႔ရေသာ ကင္းပတ္ၾကီးၾကိဳးမွ အဖြဲ႔ျဖစ္သည္။ ၾကိဳးသီခ်င္း စာသားမ်ားကို ၾကည့္လ်င္ပင္ အလ်ားရွည္လွေသာ “ကင္းေျခမ်ား” တစ္ေကာင္ကို ဖြဲ႔မွန္း သိသာပါသည္။ ( ေလွာ္တက္မ်ားၾကြားၾကြားရြားရြားျဖင့္ ေရွးအခါက ကင္းေလွၾကီးမ်ားကို ဖြဲ႔ျခင္းလည္း ျဖစ္နိုင္သည္ထင္သည္။ ယင္းကို ေအာက္တြင္ ဆက္လက္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။- ေဇယ် ) မဟာဂီတမွာေတာ့ ကင္းပတ္ၾကီးၾကိဳး၊ ကင္းပတ္ငယ္ၾကိဳးဟူ၍ နွစ္ပုဒ္ ေတြ႔ရသည္။ ၾကိဳးသီခ်င္းမ်ားသည္ ( အမရပူရေခတ္ ေနာက္ေပၚ ၾကိဳးသီခ်င္း မ်ားမွ အပ ) အလြန္ေရွးက်သည္ ျဖစ္ရာ ေရးသားသီကံုးစာဆိုတို႔၏ အမည္ကို ေတြ႔ရခဲပါသည္။ သို႔ေသာ္ တူညီသည့္ အခ်က္မွာ သဘာဝ ေလာက၊ ပတ္ဝန္းက်င္ထဲက အေၾကာင္း အရာမ်ားကို နွစ္သက္ဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ဖြဲ႔ႏြဲ႔ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေတြ႔ရ၊ ၾကားရ၊ ခံစားရသမ်ွေသာ အာရံုတို႔ကို သံစဥ္ ဂီတအျဖစ္ ဖြဲ႔ျခင္းဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ဥပမာ ရုပ္ျဒပ္တို႔ကို ဖြဲ႔ေသာ နရည္းစရာ ခတ္သံၾကိဳး၊ ပန္းတဥ္းခြက္ျခစ္သံၾကိဳး၊ ဇယ္ေစ့ထုပ္ခ်င္းၾကိဳး၊ ေၾကးခရာသံၾကိဳး ၊ ခြက္ခြင္းသံၾကိဳး၊ ေတာင္သမန္ လိႈင္းၾကက္ခြပ္သံၾကိဳး စသည့္ ၾကိဳးသီခ်င္းမ်ား၊ ေတာင္သမန္ လိႈင္းၾကက္ခြပ္သံၾကိဳးစသည့္ ၾကိဳးသီခ်င္းမ်ား၊ တိရစ ၦာန္မ်ား၏ သဘာဝ အသံမ်ားကို ဖြဲ႔ေသာ ပုစဥ္းေတာင္သံၾကိဳး၊ ဂဠဳန္ေတာင္သံၾကိဳး၊ နဂါးပြက္သံၾကိဳး၊ ျမင္းလွစာေတာင္းသံၾကိဳး၊ ငါးၾကင္းျမီးခတ္သံၾကိဳး၊ ငါးေျပတက္သက္သံၾကိဳး၊ မိေက်ာင္းေရဆန္ၾကိဳး၊ ငွက္ၾကီး စာငင္ၾကိဳး စသည့္ ၾကိဳးသီခ်င္းမ်ားကို နမူနာျပနိုင္သည္။

က်ေနာ္တို႔နွင့္ မေဝးလွေသာ သဘာဝထဲက အသံမ်ားကို ရယူခံစားဖြဲ႔ႏြဲ႕ၾကေသာ ေရွးျမန္မာဂီတစာဆိုတို႔၏ နူးညံ့ေသာ စိတ္ႏွလံုးကို ေအာက္ေမ့ေနမိသည္။ ၾကိဳးသီခ်င္း၏ သဘာဝသည္ ေစာင္းတူရိယာကို အေျချပဳသည္ဟု ဆိုၾကပါသည္။ ၾကိဳးသီခ်င္း၏ သဘာဝသည္ ေစာင္းတူရိယာကို အေျချပဳသည္ဟု ဆိုၾကပါသည္။ေစာင္းတြင္ ပါသည့္ တံၾကိဳး၊ တ်ာၾကိဳး၊ ေတၾကိဳး၊ ေတ်ာၾကိဳး စေသာ ေစာင္းၾကိဳးသံစဥ္တုိ႔၏ အေနအထားအလိုက္ ၾကိဳးတြဲ ၾကိဳးဖက္မ်ားကို ေလ့လာနိုင္ရန္ ေစာင္းတူရိယာ၏ မူလသဘာဝနွင့္ အညီ စီစဥ္ေရးဖြဲ႔ ထားသည့္ သီခ်င္းမ်ားဟု ေယဘုယ် ဆိုႏိုင္ပါသည္။ အာစရိယဝါဒ နည္းခံရသည့္ ေျမာက္ျမားလွေသာ ၾကိဳးသီခ်င္းမ်ားကို မဟာဂီတလိုက္စားသူတိုင္း နားနီးၾကရသည္။ အနည္းဆံုးေတာ့ သင္ရိုးေခၚၾကသည့္ ၾကိဳးသီခ်င္း ၁၃ ပုဒ္ကိုေတာ့ ေၾကညက္ၾကရသည္။

“ၾကိဳးသီခ်င္းေတြဟာ အဖြဲ႔အႏြဲ႔တိုတိုက်ဥ္းက်ဥ္း ရွိတယ္။ သီခ်င္းအစက အဆံုးထိ တစ္ခ်က္နဲ႔သာ ဆိုရတီးရတယ္။ သီခ်င္းအစေတြမွာ အတြဲစည္းနဲ႔ မစဘဲ နရီစည္းနဲ႔ စရတယ္။ သီခ်င္းတစ္ပိုဒ္ဆံုးလို႔ အေတာဝင္တဲ႔အခါ အမ်ားအားျဖင့္ နွစ္စည္း နွစ္ဝါး ရွိတတ္တယ္။ ဘြဲ႔အဆိုသီခ်င္းခံ အဆိုေတြ အခ်မွာ ၾကိဳးဝင္ရင္ အင္မတန္ ခံ့ညားတယ္” မဟာဂီတ တက္ယူသည့္အခါက ဆရာက ရွင္းျပတတ္သည္။
ေရွးက ၾကိဳးသီခ်င္းအဆိုနွင့္ ပတ္သက္၍ ေစာင္းမွာ “ညွင္းလံုး”၊ ဆိုင္းမွာ “သံရိုး” ဟု ပံုေသထား သင္ယူၾကရသည္။ ထိုၾကိဳးသီခ်င္းမ်ားအနက္ အေလာင္းစည္သူမင္း၊ နရပတိစည္သူမင္း မ်ားကဲ့သို႔ ေရခရီးသန္ၾကသူ မင္းနွစ္ပါးကို ဖြဲ႔ေသာ တေကာင္းေဖာင္ငင္ၾကိဳး၊ တေကာင္းေဖာင္လားၾကိဳး၊ တေကာင္းေဖာက္ဆိုက္ၾကိဳး၊ နရပတိစည္သူ အေမးခ်င္းၾကိဳး၊ ဇမၺဴ႕သေျပ ေၾကြသံၾကိဳး၊ ကင္းပတ္ၾကီးၾကိဳး၊ ကင္းပတ္ငယ္ၾကိဳး၊ စသည့္ ၾကိဳးသီခ်င္းမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ရသည္။

“ေက်ာက္စာသံပိုင္း ခိုင္းႏိႈင္းေထာက္ျပစရာမရွိေပမယ့္ ေဖာင္စီးမင္းတစ္ပါးနဲ႔ ကင္းေျခမ်ားတစ္ေကာင္ရဲ႕ ခံစားမႈေတြကို ကင္းပတ္ၾကီးၾကိဳး၊ ကင္းပတ္ငယ္ၾကိဳးေတြမွာ ေတြ႔ရတယ္။ အင္မတန္လွပတဲ႔ စိတ္ကူးကို သီခ်င္းဂီတ အျဖစ္ ဖြဲ႔ႏြဲ႔လိုက္တဲ႔ အခါ အဆန္းတၾကယ္ရွိရတယ္။ ကင္းၾကီး ကဟန္၊ ကင္းၾကီး လိုက္ဟန္၊ ကင္းၾကီး ကင္းျမီးေထာင္ဟန္ ေတြကို ဖြဲ႔တဲ႔ သီခ်င္းေပါ့”

ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္က ကင္းပတ္ၾကိဳးနွစ္ပုဒ္ကို မတက္ခဲ့ဖူးသျဖင့္ သံစဥ္ကိုလဲ မၾကားဖူးဘဲ ရွိခဲ့ရသည္။ ပုဂံေခတ္ အေလာင္းစည္သူမင္းၾကီးနွင့္ ကင္းၾကီးတစ္ေကာင္ အျဖစ္ကို မဟာဥပရာဇာ ဧခ်င္းတြင္လည္း အမွတ္တမဲ႔ ေတြ႔ရသည္။

“ေရွးခါမင္းေပါင္း၊ ေဘးေစာေလာင္းလည္း၊ ျမစ္ေၾကာင္းဆန္သြား၊ သေျပလားရွင့္၊ ခြန္အားၾကီးထု၊ ကင္းတစ္ခုသည္၊ ရုပ္တုကၽြန္သြင္၊စီးေစခ်င္ေမာ၊ ျပဝ့ံေသာဟု၊ လယ္ေၾကာေဖာင္ဦး၊ က်ဴးနွင့္တန္ဆာ၊ ေလွဆန္းသ႑ာန္၊ သကၠဒါန္တြင္၊ ေျမွာက္စည္တင္လ်က္”

ျမန္မာမင္းတို႔ ေရေၾကာင္းစံပယ္ေတာ္မူရာ ေလွပြဲစီးနင္းၾကေသာ ထံုးစံမ်ား စာတမ္းတြင္လည္း ဖ်တ္ခနဲ ေတြ႔ရျပန္သည္။

“မသြားတဲ႔တီး၊ ထိုကင္းၾကီးဟု၊ အျမီးနွင့္ ေခါင္း၊ ျမင္လတ္ေရွာင္းေသာ္၊ အေၾကာင္းသိတတ္၊ ၾကမၼာဘတ္ဟု၊ ရိုညႊတ္ေလ်ာက္ေၾကာင္း၊ အေလာင္းဘုန္းၾကီး၊ ေလွရုပ္စီးဟု၊ ကင္းၾကီးသ႑ာန္၊ သကၠဒါန္လ်ွင္”

ကင္းၾကီး သ႑ာန္၊ သကၠဒါန္လ်ွင္ ဆိုေသာေၾကာင့္ ကင္းေျခမ်ားပံု သိၾကားဆက္ေလွေတာ္ဆိုသည့္ အဓိပၸါယ္ရသည္။

သည္အေၾကာင္းကို မဟာဂီတတြင္ ကင္းပတ္ၾကီးၾကိဳးအျဖစ္ ေတြ႔ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ကင္းၾကီး၏ ကိုယ္လံုးက သန္ေရာင္၊ ကင္းေျခေခ်ာင္းငယ္က တစ္ေထာင္ဟု ဂီတသီခ်င္းဆရာက ထပ္ကြန္႔သည္။ ကင္းစြယ္ နွစ္ေခ်ာင္းကလည္း ပူးခ်ည္ ကြဲခ်ည္၊ ရွည္ရွည္ေမ်ာေမ်ာ။ ပင္လယ္ ဝဲဂယက္ထဲမွာ ဂယက္ၾကီး ထေအာင္ ကူးလာျခင္းသည္ပင္ ေလွာ္ကား ေလွေတာ္နွင့္ တူသည္။ သမုဒၵရာထဲ ကူးခတ္ေနသည့္ ကင္းတစ္ေကာင္၏ တက္ဟန္ သက္ဟန္၊ ဆုတ္ဟန္ ထိုးဟန္၊ ပန္းဟန္ စိုက္ဟန္၊ ေထာင္ဟန္ လွဲဟန္၊ တိမ္းဟန္ ယိမ္းဟန္၊ ကဟန္ ခုန္ဟန္ကား စိတ္လႈပ္ရွားစရာ ေကာင္းေရာ့မည္။

 


About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: