Just Think

လူ႕စင္စစ္ မည္သို႔ ျဖစ္သနည္း

ယုတၱိေဗဒသည္ ေတြးေတာျခင္း၏ သိပၸံပညာရပ္ ျဖစ္သည္။ ေတြးေတာ စဥ္းစားျခင္းသည္ အသိပညာ ( သညာ ) မ်ားျဖင့္ စိတ္ကို ေဆးေၾကာသည္။ ( သို႔ေသာ္ သန္႔စင္ခ်င္မွ သန္႔စင္ေပမည္။ ) အသိသညာ မ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္လာျခင္းျဖင့္ သိစိတ္ အစဥ္ ျဖစ္လာသည္။ ၎သည္ ေသဆံုးရပ္တန္႔ေနေသာ အရာမဟုတ္။ ရွင္သန္ေနေသာ ျဖစ္စဥ္ တစ္ခု ျဖစ္သည္။ စြဲယူျခင္း၊ ဆန္႔က်င္ျခင္း တို႔ကဲ့သို႔ မကၠင္းနစ္ ျဖစ္စဥ္ တစ္ခုလည္း မဟုတ္ေပ။ ေတြးေတာျခင္းသည္ သိစိတ္ ျဖစ္စဥ္၏ ဆက္ႏြယ္ခ်က္ တစ္ရပ္ ျဖစ္ျပီး ဇီဝရုပ္ တိုးတက္လာသည္ နွင့္ အမ်ွ ဖြံ႕ျဖိဳးလာရေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ လည္း ျဖစ္သည္။ ေတြးေတာျခင္း ျဖစ္စဥ္သည္ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္း စီမွ တစ္ဆင့္ မ်ိဳးႏြယ္အတြင္းသို႔ စိမ့္ဝင္ တိုးတက္ ပ်ံ႕ ႏွံ႕သည္။ ေတြးေတာျခင္း ျဖစ္စဥ္တို႔တြင္ အေျခခံ က်သည့္ ကြဲျပား ျခားနားခ်က္ မရွိ။ ဆင့္ကဲတိုးတက္လာသည့္ ျဖစ္စဥ္အတြင္းတြင္ ခြဲခန္႔သတ္မွတ္ျခင္း၊ သံုးသပ္ခံယူျခင္း ႏွင့္ ေဝဖန္သံုးသပ္ျခင္း ဟူေသာ အသိဥာဏ္ အဆင့္ဆင့္ အပိုင္းတို႔ အျဖစ္သာ အမည္တပ္ႏိုင္မည္ ။

ယေန႔ ေခတ္အခါတြင္ ျဖစ္တည္မႈ ဟူေသာ စကားလံုး၏ အနက္အဓိပၸာယ္မွန္ကို စနစ္တက် ခြဲျခား တတ္ရန္လိုလာသည္။ အခ်ိဳ႕ ျဖစ္တည္မႈ မ်ားသည္ အဓိပၸာယ္ ရွိေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ ျဖစ္တည္မႈ မ်ားသည္ အဓိပၸာယ္ မရွိေတာ့။ က်ေနာ္ တို႔ သိသည္က မ်က္ျမင္ဒိ႒ အာရံုမ်ားျဖင့္ ခြဲျခား သိရွိျခင္း ျဖစ္ရသကဲ့သို႔ တစ္ဖက္တြင္လည္း ဆင္ျခင္ဥာဏ္ျဖင့္ ပိုင္းျခား သိရွိရသည္။ မ်က္ျမင္ ဒိ႒အားျဖင့္ စားပြဲခံုရွိသည္ ။ ကြန္ပ်ဴတာရွိသည္။ ဤခႏၶာကိုယ္ လႈပ္ရွားေနသည္။ ဤသို႔ ေယဘုယ် ခြဲျခားသိသည္။ သို႔ေသာ္ ဘုရားသခင္ တည္ရွိသည္။ အက္တမ္ေမာ္လီက်ဴးတို႔ ျဖင့္ ၊ ေရာင္စဥ္တို႔ျဖင့္ လိႈင္းတို႔ျဖင့္ လႈပ္ခတ္ ျဖစ္တည္ေနသည္ဟူေသာ သီအိုလိုဂ်ီ အနုမာနႏွင့္ ရူပေဗဒ ယူဆခ်က္မ်ားက မူ အာရံုမ်ားျဖင့္ ခြဲျခား၍ မရ စေကာင္းေတာ့။ ဆင္ျခင္ဥာဏ္ျဖင့္ သာ သြယ္ဝိုက္၍ နားလည္ ယူလာၾကရေတာ့သည္။ ယခင္က နားလည္ျပီးၾကဟန္ သတ္မွတ္ ထားေသာ လူ႔သေဘာ ၊ လူ႔မေနာ တို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ အရာဝတၳဳတို႔ ျဖစ္တည္ ေလာင္ကၽြမ္း ပ်က္သုဥ္းမႈသည္ လည္းေကာင္း ျပန္လည္ ေဝဖန္ စိစစ္ရန္ လိုလာၾကသည္။

တစ္ႏွင့္ တစ္ေပါင္း၍ ႏွစ္ျဖစ္ျခင္းသည္ ဆင္ျခင္ဥာဏ္ အနုမာန အရ ေသခ်ာလွေသာ္လည္း လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ ရုပ္ခႏၶာစဥ္ ေရြ႕လ်ားမႈသည္ မေသခ်ာေတာ့ေပ။ တနည္းအားျဖင့္ ဆိုလ်ွင္ က်ေနာ္တို႔သည္ မသိရေသာ၊ မေသခ်ာေသာ အဝန္းအဝိုင္းထဲတြင္ ေရရာ မႈ အရွိဆံုးကို ေရြးခ်ယ္ လုပ္ကိုင္ ေနၾကရေတာ့သည္။

ထိုအခါ ယခင္ သိရွိျပီးေသာ ျဖစ္တည္ရာ တို႔ကို ျပန္သံသယ ဝင္လာၾကသည္။ ယခင္က အေသအခ်ာ သေဘာ သတ္မွတ္ျပီးသည္တို႔ကို စိစစ္ လာရေတာ့သည္။ စင္စစ္ ေလာကတြင္ ပံုေသ သတ္မွတ္ထားေသာ နီတိ ဟူသည္ မရွိ။ ( ဆိုလိုသည္မွာ ) ဘုရားသခင္ မရွိ။ လူတြင္ လူသာလ်ွင္ရွိသည္။ လူ နွင့္ မေသခ်ာမႈမ်ား တြဲကပ္ေနမည္။ ထိုအခါ အမွားလည္း ရွိလာသည္ ။ အမွန္လည္း ရွိလာသည္။ ကုသိုလ္လည္း ရွိသည္။ အကုသိုလ္လည္း ရွိသည္။ ယင္းတို႔ကို ေသခ်ာ ေစ့ငွ စြာ စိစစ္ရန္မွာ လူသာလ်ွင္ အခရာ ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ ေဝဖန္ စိစစ္ျခင္းျဖင့္ ကိုယ့္က်င့္တရား ေပၚေပါက္လာရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ယူဆပါသည္။

အမွား အမွန္ကို ေဝဖန္ပိုင္းျခားတတ္ေသာ ဥာဏ္ ရွိသည့္ အလားတူ – လူတြင္ အမွားအမွန္ကို ေရာေထြးေအာင္ ျပဳႏိုင္စြမ္းလည္း ရွိသည္။ ထိုအစြမ္းကို မည္သူ ကမ်ွ ခ်ေပးသည္မဟုတ္။ မည္သည့္ ဖန္ဆင္းရွင္ကမွ ထည့္သြင္း မန္းမႈတ္ထားသည္ မဟုတ္ေပ။ လူသား အျဖစ္ ျဖစ္တည္ျခင္း ကိုယ္၌တြင္ပင္ ယင္း ေဝဖန္ပိုင္းျခား ႏိုင္စြမ္း ရွိရသည္။ ယင္းစြမ္းရည္ ႏွင့္ အတူ တာဝန္ယူႏိုင္စြမ္းလည္း ရွိရသည္။ ယင္း အစြမ္းတို႔မွ မရွိလ်ွင္ လူအသြင္ေဆာင္ေသာ ယင္းသတၱဝါကို လူ ဟု မေခၚဆိုႏိုင္ေတာ့ေခ်။

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: