ဆရာနတ္ႏြယ္ အမွတ္တရ

ကဗ်ာ ဆရာ၊ စာေရးဆရာ မ်ားစြာ ေမြးထုတ္ ေပး ခဲ့သည့္ စာေရးဆရာႀကီး နတ္ႏြယ္ သည္ (၁၁၊ ၅၊ ၂၀၁၁) ရက္ နံနက္ (၁၁) နာရီက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ဒဂုံၿမိဳ႕သစ္ (ေျမာက္ပိုင္း) ၿမိဳ႕နယ္၊ (၄၈) ရပ္ကြက္ ရွိ ေနအိမ္ တြင္ ကြယ္လြန္ သြားခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ ကြယ္လြန္ခ်ိန္ တြင္ အသက္ (၇၉) ႏွစ္ ရွိၿပီ ျဖစ္သည္။ စာေရးဆရာႀကီး နတ္ႏြယ္ ၏ စ်ာပန အခမ္းအနား ကုိ ေရေ၀း သုသာန္ တြင္ (၁၃၊၅၊၂၀၁၁) ရက္ ညေန (၄) နာရီ က ျပဳလုပ္ ခဲ့သည္။ ဆရာႀကီး နတ္ႏြယ္၏ စ်ာပန သုိ႔ စာေပ ေလာကသားမ်ား စုံညီစြာ လုိက္ပါ ပုိ႔ေဆာင္ ေပးခဲ့သည္ ကုိလည္း ေတြ႕ရသည္။

ဆရာႀကီး ကုိ ကခ်င္ ျပည္နယ္၊ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕ တြင္ အဖ ဦးဘ၀မ္း၊ အမိ ေဒၚေစာလုံ တုိ႔မွ (၁၉၃၃) ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ (၁) ရက္ တြင္ ေမြးဖြား သည္။ အမည္ရင္း မွာ လွျမင့္ ျဖစ္သည္။ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕၊ အထက္တန္း ေက်ာင္း၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕ ဗုဒၶ သာသနာ့ ႏုဂၢဟ အထက္တန္း ေက်ာင္းႏွင့္ ရန္ကုန္ တကၠသုိလ္ တုိ႔တြင္ ပညာ သင္ၾကားခဲ့သည္။ (၁၉၅၁ – ၅၃) ခုႏွစ္ အထိ အထက္ ဗမာ ႏုိင္ငံ ကေလာင္သစ္ လူငယ္မ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၌ အမႈေဆာင္ အျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ အတြင္းေရးမွဴး အျဖစ္ လည္းေကာင္း တာ၀န္ ယူခဲ့သည္။ (၁၉၅၅) ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ စာေရးဆရာ အသင္း အမႈေဆာင္၊ ( ၁၉၅၉-၆၂ ) ခုႏွစ္တြင္ ကမၻာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကြန္ဂရက္ (ျမန္မာႏုိင္ငံ) ဌာနခ်ဳပ္ အလုပ္ အမႈေဆာင္၊ (၁၉၆၁-၆၃) ခုႏွစ္ တြင္ စာေရးဆရာ စာေပ ကလပ္ အတြင္းေရးမွဴး အဖြဲ႕၀င္၊ (၁၉၆၃) ခုႏွစ္ တြင္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံ စာေရးဆရာ သမဂၢ တြဲဖက္ အတြင္းေရးမွဴး အျဖစ္ တာ၀န္ယူ ခဲ့သည္။ (၁၉၅၄) ခုႏွစ္ တြင္ စုံေထာက္ မဂၢဇင္း အယ္ဒီတာ၊ (၁၉၆၁) ခုႏွစ္ တြင္ လွ်ဳိ႕၀ွက္ သည္းဖုိ မဂၢဇင္း စတင္ တည္ေထာင္ၿပီး စာတည္း အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့သည္။ (၁၉၆၃) ခုႏွစ္ တြင္ အမ်ဳိးသား သတင္းစာ ၌ ဘာသာျပန္ အယ္ဒီတာ၊ (၁၉၆၇) ခုႏွစ္ တြင္ မုိးေ၀ ကြယ္လြန္သည္ ထိ စုံေထာက္ မဂၢဇင္း ကုိ တာ၀န္ယူ ခဲ့ၿပီး မုိးေ၀ ကြယ္လြန္သည့္ ေနာက္ပုိင္း အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ အျဖစ္ တာ၀န္ယူ ခဲ့သည္။ (၁၉၆၈) ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ တြင္ စုံေထာက္ မဂၢဇင္း ကုိ မုိးေ၀ မဂၢဇင္း အျဖစ္ အမည္ ေျပာင္းၿပီး အယ္ဒီတာ အခ်ဳပ္ အျဖစ္ တာ၀န္ယူ ခဲ့သည္။ (၁၉၈၉) ခုႏွစ္ ႏြယ္နီ မဂၢဇင္း ကုိ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ အျဖစ္ ဦးစီး ထုတ္ေ၀ ခဲ့သည္။ (၁၉၅၀) ျပည့္ႏွစ္ ဇြန္လ (၂၈) ရက္ (ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၃၁၂ ခုႏွစ္၊ ပထမ ၀ါဆုိလဆန္း ၁၄ရက္) (Vol.vNo.131) ေန႔ထုတ္ ဟံသာ၀တီ သတင္းစာ မဂၢဇင္း က႑တြင္ “ေက်ာင္းသူမ”ကဗ်ာျဖင့္ စာေပေလာက သုိ႔ စတင္ ၀င္ေရာက္ ခဲ့သည္။

ပထမဦးဆုံး ပုံႏွိပ္ ၀တၳဳတုိ မွာ “ေသမင္းတမန္” ( ၁၉၅၁ခုႏွစ္၊ ကေလာင္စုံ မဂၢဇင္း)၊ ပထမဆုံး ပုံႏွိပ္ ၀တၳဳရွည္ မွာ “ေသြးအလူးလူး ဧကရီ” (၁၉၅၁၊ စုံေထာက္ မဂၢဇင္း) တုိ႔ျဖစ္သည္။ ပထမဆုံး ေရးသားေသာ လုံးခ်င္း ၀တၳဳမွာ “ကမၻာေျမအႏွံ႔” ျဖစ္ၿပီး ပထမဆုံး ပုံႏွိပ္ ထုတ္ေ၀ေသာ ၀တၳဳမွာ “မုိးထဲေလထဲ” ျဖစ္သည္။ မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္မ်ား တြင္ ေဆာင္းပါး၊ ၀တၳဳ၊ ေ၀ဖန္စာ၊ ခရီးသြား ႏွင့္ ဘာသာျပန္ လက္ရာ အေျမာက္အျမား ကုိ ေရးသား ခဲ့သည္။ လုံးခ်င္း ၀တၳဳ (၁၀၀) ေက်ာ္ ေရးသားခဲ့ၿပီး လုံးခ်င္း၀တၳဳ (၂၀) ေက်ာ္ ကုိ ဘာသာျပန္ဆုိ ခဲ့သည္။ အျပာ (၁၉၅၆)၊ အ၀ါ (၁၉၆၀)၊ တေကြ႕ေတာ့ ေတြ႕ၾကဦးမည္ (၁၉၆၃)၊ တံခြန္တုိင္ ေမာင္ႏွမမ်ား (၁၉၇၂)၊ ျမန္မာျပည္ ေျမာက္ပုိင္း အတြဲ(၁) (၁၉၆၆)၊ ျမန္မာျပည္ ေျမာက္ပုိင္း အတြဲ(၂) (၁၉၆၉) တုိ႔သည္ ထင္ရွားေသာ ပင္ကုိေရး ၀တၳဳမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။


ေရာမက မိန္းမပ်က္ (၁၉၆၄) ႏွင့္ စိန္ေခၚပြဲ (၁၉၈၇)၊ မုိဗီဒစ္ တုိ႔သည္ ထင္ရွားေသာ ဘာသာျပန္ ၀တၳဳမ်ား ျဖစ္ၾကၿပီး ကာရာမာေဇာ့ ညီအစ္ကုိမ်ား စာအုပ္ျဖင့္ (၂၀၀၂) ခုႏွစ္ အမ်ဳိးသား စာေပဆု (ဘာသာျပန္ – ရသ စာေပဆု) ကုိ ရရွိခဲ့သည္။ ကေလာင္ခြဲမ်ားမွာ ေမာင္ျမင့္ေနာင္၊ ကေလာင္သစ္ နီနီ၊ ေမာင္တင္ေအး၊ မုကဒင္ ေအးနီ၊ ျမင့္ေကသီ၊ ေက်ာက္တုိင္၊ မုိးေဇာ္ဟိန္း၊ မွန္ေျပာင္းသစ္၊ စိန္အုိးစည္၊ လွျမင့္၊ ေကာင္းျမတ္၊ ဇင္ေသာင္း၊ မင္းရာေက်ာ္၊ ဘြဲ႕ျဖဴ၊ပ်ံလႊား၊ ေရႊစင္၊ မလိခ (မင္းေက်ာ္ႏွင့္ တြဲလ်က္) ေကာလိယ စသည္တုိ႔ ျဖစ္သည္။ မုိးေဇာ္ဟိန္း အမည္ျဖင့္ လုံးခ်င္း ၀တၳဳမ်ား ကုိ ဘာသာျပန္ဆုိ ခဲ့သလုိ စာေရးဆရာ မင္းေက်ာ္ႏွင့္ တြဲ၍ မလိခ ကေလာင္ အမည္ျဖင့္ ျမန္မာ ၀တၳဳ အညႊန္း (၆) တြဲ ကုိ ေရးသား ခဲ့သည္။ ကမၻာ့ ၀တၳဳ အညႊန္းကုိ (၁၉၉၆) တြင္ ေရးသားျပဳစု ခဲ့သည္။ (၂၀၁၀) ခုႏွစ္၊ ေမလ (၁၁)ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔ နံနက္ (၁၁) နာရီ (၁၅) မိနစ္တြင္ ရန္ကုန္တုိင္း ေဒသႀကီး ဒဂုံၿမိဳ႕သစ္ေျမာက္ပုိင္း အမွတ္၂၃၈၊ ၄၈ ရပ္ကြက္၊ မဟာေဆြလမ္း ေနအိမ္တြင္ ကြယ္လြန္ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ဆရာႀကီး နတ္ႏြယ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာႀကီး ၏ တပည့္ တစ္ဦး ျဖစ္သူ ဆရာ တင္စိန္ (ပထ၀ီ၀င္) က ပိေတာက္ပြင့္သစ္ မဂၢဇင္း (အမွတ္၂၃၊ မတ္လ၊ ၂၀၀၉) “တိမ္ေတြနဲ႔ စကားေျပာေနတဲ့ ဆရာနတ္ႏြယ္” ေဆာင္းပါးတြင္ “တိမ္ေတြနဲ႔ပဲ စကားေျပာေနတယ္။ ညေနခင္း ေရာက္ရင္ အိမ္ေရွ႕ ၀ရန္တာ ထြက္တုိင္း ေကာင္းကင္ကုိ ၾကည့္ၿပီး အိမ္ေရွ႕က ျမင္ေနရတဲ့ ေကာင္းကင္က တေရြ႕ေရြ႕ သြားေနတဲ့ တိမ္ေတြကုိ ၾကည့္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူတုိ႔နဲ႔ စကားေျပာ ျဖစ္တာေပါ့။ ဆရာနတ္၏ ထူးျခားခ်က္မွာ တစ္ေယာက္ေယာက္ကုိ ခုိင္းလွ်င္ သားသမီး ျဖစ္ေစ၊ တပည့္တပန္း ျဖစ္ေစ ေလးေလးစားစား ႏွင့္ အကူအညီ ေတာင္းသည့္ ပုံစံမ်ဳိး ျဖစ္သည္။ ေငါက္ငန္း၍ ခုိင္းေလ့ မရွိ” ဟု ဆုိခဲ့သည္။

ဆရာႀကီး နတ္ႏြယ္ ၏ တပည့္ တစ္ဦး ျဖစ္သူ ဆရာ ထင္ေအာင္ေက်ာ္ က ပိေတာက္ ပြင့္သစ္ မဂၢဇင္း (အမွတ္ ၂၃၊ မတ္လ၊ ၂၀၀၉) “ကၽြန္ေတာ္ သိေသာ ဆရာနတ္” ေဆာင္းပါးတြင္

“ယခုဆုိ ကၽြန္ေတာ္ သည္ ဆရာနတ္ ႏွင့္ ထိေတြ႕ ဆက္ဆံ ခဲ့သည္မွာ (၁၈) ႏွစ္ တုိင္ခဲ့ၿပီ။ ဆရာ မိသားစု၀င္ တစ္ဦး ပမာ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ရွိခဲ့သည္။ သုိ႔တုိင္ ဆရာ့ထံက သူသည္ မည္သည့္ ဆရာႀကီး၏ စာမူအား မည္ကဲ့သုိ႔ တည္းျဖတ္ ခဲ့သည္။ မည္သည့္ ဆရာႀကီး အား မည္သည့္ အဆုိင္းမင့္ ကုိ သူက ေရြးခ်ယ္ ေပးခဲ့သည္ ဆုိျခင္းမ်ဳိး တစ္ခြန္း တစ္ပါဒမွ ေျပာဆုိခဲ့ျခင္း မရွိပါ။ တကယ္ေတာ့ ဆရာသည္ သူ႔ဘာသာ စာဖတ္၊ စာေရးခဲ့ေသာ စာေပသမား တစ္ေယာက္သာ ျဖစ္သည္ ဟု ကၽြန္ေတာ္က ျမင္မိသည္။ ဆရာနတ္ႏွင့္ ထိေတြ႕ ဆက္ဆံရစဥ္ ကာလ တစ္ေလွ်ာက္ ကၽြန္ေတာ္ သတိထား မိသည့္ တစ္ခ်က္မွာ ဆရာသည္ သူတစ္ပါး အေပၚ ဆရာႀကီး လုပ္ျခင္းမ်ဳိး၊ လုံး၀ မရွိျခင္းပင္။ ဘယ္သူ႔ကုိမွ ၾသ၀ါဒ ေႁခြျခင္းမ်ဳိး မရွိပါ။ကၽြန္ေတာ့္တြင္ အေျခအေန အရ တက္သစ္စ လူငယ္တခ်ဳိ႕ႏွင့္ အနီးကပ္ ဆက္ဆံ ရတာေတြ ရွိပါသည္။ သူတုိ႔ထဲက တခ်ဳိ႕မွာ စာေပႏွင့္ နီးစပ္မႈ သိပ္မရွိ ပါဘဲလ်က္ သည္နယ္ ထဲသုိ႔ ေရာက္ေနၾက၊ ေရာက္ခဲ့ၾက သူမ်ား ျဖစ္သည္။ သူတုိ႔မွာ အခံ ဘ၀ ၀မ္းစာ ဘာမွ မရွိပါ။ ထုတ္ေ၀သူ သုိ႔မဟုတ္ အယ္ဒီတာ မ်ားက သူတုိ႔ ၾသဇာ နာခံ၍ သုိ႔မဟုတ္ နာခံမည္ ဟု ထင္၍ အရွင္ ေမြး ေန႔ခ်င္းႀကီး လာၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ထုိသုိ႔ေသာ သူမ်ားသည္ သူတကာ ထက္ ဘ၀ျမင့္သူမ်ား၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ အေျခာက္တုိက္ အထင္ႀကီး ေနသူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ေတြ႕ရသည္။ တကယ္ေတာ့ ဒါကလည္း ဆရာနတ္ႏွင့္ ထိေတြ႕ ဆက္ဆံ မိရာမွ တစ္ဆင့္ ရရွိလာေသာ အသိအျမင္ပါ။


“ထုိ႔အတူ ၀ါရင့္ အယ္ဒီတာ တစ္ဦး ျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ ေလာကဓံ ကုိလည္း ႀကံ႕ႀကံ႕ခံ ႏုိင္ပုံ ရသည္။ ေရွ႕မွာ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ့သလုိပင္ ဆရာက လူကုိလည္း ယုံ၊ စာကုိလည္း ယုံမွ စာမူကုိ ေရြးတတ္ပါသည္။ သူႏွင့္ သိကၽြမ္းသည္ ဆုိ႐ုံမွ် ႏွင့္လည္း ႏြယ္နီမွာ ထုိပုဂၢိဳလ္ မ်ား၏ စာမူ မပါရွိတတ္။ သည့္အတြက္ အမနာပ ေျပာဆုိျခင္း မ်ားကိုလည္း နား၀င္ဟန္ မရွိေခ်။ သုိ႔ေသာ္ ဆရာနတ္သည္ အယ္ဒီတာ အတတ္ကုိ တစ္ဖက္ကမ္း ခတ္ေအာင္ တတ္သူမ်ား ထဲတြင္ တစ္ေယာက္ အပါအ၀င္ ဟုေတာ့ ဆုိခ်င္သည္။ ဘယ္သူ႔ကုိ ဘယ္စာမူ ခ်ေပးရမည္ ဆုိသည္ကုိ သူ ေကာင္းေကာင္း သိသည္။ ဒမ္မီ ခ်ရာတြင္ ဆရာ့ကုိ မွီသူ ယေန႔ အထိ ကၽြန္ေတာ္ မေတြ႕ေသး။ သည္အေၾကာင္း ကုိ ဦးတင္စိန္ (ပထ၀ီ၀င္) ႏွင့္ ကိုေသြးသစ္ တုိ႔က ကၽြန္ေတာ့္ ထက္ပင္ ပုိေျပာ ႏုိင္လိမ့္မည္ ထင္ပါသည္။”ဟု ဆုိသည္။

ဆရာႀကီး နတ္ႏြယ္သည္ သူ႔၏ စာအုပ္မ်ား တြင္ သူ၏ အေတြးအျမင္ မ်ားကုိ မ်ဳိးဆက္သစ္ လူငယ္မ်ား၊ စာဖတ္ပရိသတ္ မ်ားအတြက္ အေတြးအေခၚ မ်ားစြာကုိ မ်ဳိးေစ့ခ် ရွင္သန္ ေစခဲ့သည္မွာ သူ၏ စာမ်ားက အထင္အရွား ျဖစ္သည္။ သူေရးခဲ့ေသာ စာမ်ားမွာ အခ်ဳိ႕ကုိ ေကာက္ႏႈတ္ တင္ျပ ရလွ်င္ “ေတာ္လွန္ စာေပ အေတြးအျမင္”အရပ္ေဒသ၊ အေသြးအေရာင္၊ အမ်ဳိး ဘာသာ၊ အရြယ္အဆင္း ႏွင့္ လိင္ကုိကား ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ဘာမွ် ေျပာရန္ မရွိေခ်။ သုိ႔ေသာ္ လူတန္းစား ႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ကား ကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ က်ဴးေက်ာ္ ခ်ယ္လွယ္ သူတုိ႔၏ ၀ိညာဥ္ မျဖစ္ရ။ အဖိႏွိပ္ခံႏွင့္ ေတာ္လွန္ တက္ႂကြေသာ ျပည္သူတုိ႔၏ ၀ိညာဥ္သာ ျဖစ္ရေခ် မည္တည္း။

စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္သည္ ေလာက အလုံးကုိ ျမင္ႏုိင္ရမည္။ သူ ထက္သန္ရာႏွင့္ ကၽြမ္းက်င္ရာ ရွိမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း သူသည္ ျမင္ျမင္သမွ် ႏွင့္ ထိေတြ႕ သမွ်တြင္ အာ႐ုံျပဳ စိတ္၀င္စား ရမည္။ ရံခါတြင္ သူသည္ ႀကီးမားေသာ ဇာတ္အိမ္ႏွင့္ ႀကီးမားေသာ အေၾကာင္းရပ္မ်ား ကုိ ေရးဖြဲ႕ေပသည္။ ရံခါတြင္ကား သူသည္ မဆုိစေလာက္ေသာ ဇာတ္အိမ္ျဖင့္ ေသးငယ္ေသာ အေၾကာင္းရပ္ တစ္ခုကုိ ျခယ္မႈန္း ေပလိမ့္မည္။ ကဗ်ာတြင္ ေလာကအျမင္ လည္း ရွိရမည္။ အႏုပညာလည္း ရွိရမည္။ ကဗ်ာဆရာသည္ ေလာကအျမင္ တြင္ အနုပညာကုိ ဆင္ယင္ႏုိင္စြမ္း ရွိသူ ျဖစ္ရမည္။

“ေတာ္လွန္စာေပ”

အခ်ဳိ႕ေသာ စာေရးဆရာ မ်ားက ၄င္းတုိ႔သည္ ႏုိင္ငံေရး သမားမ်ား မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ႏုိင္ငံေရး ခံယူခ်က္ မရွိေၾကာင္းျဖင့္ ျငင္းဆုိ တတ္ၾကသည္။ ထုိ႔ျပင္ ႏုိင္ငံေရး အသိရွိေသာ ျပည္သူတုိ႔၏ လႈပ္ရွားမႈ ကုိ ေဖာ္ျပေနေသာ စာေပ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား တြင္ တက္ႂကြစြာ လုပ္ေဆာင္ေနေသာ စာေရးဆရာမ်ား ကုိ ႏုိင္ငံေရး ကေလာင္မ်ား အျဖစ္ ႐ႈတ္ခ်ေလ့ ရွိေပသည္။ အခ်ဳိ႕ကလည္း ၄င္းတုိ႔သည္ ပါတီႏုိင္ငံေရး ကုိသာ ရြံရွာ မုန္းတီးျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း အမ်ဳိးသား ႏုိင္ငံေရး ကုိမူ စိတ္ပါ၀င္စားေၾကာင္း ျဖင့္ ေျပာဆုိ တတ္ေပသည္။ ထုိသုိ႔ ေျပာဆုိသူမ်ားသည္ အႏုပညာကုိ အႏုပညာ သက္သက္ အျဖစ္ သိျမင္ သူမ်ားသာ ျဖစ္ေပသည္။

အႏုပညာ သည္ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရး လက္နက္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တုိက္ပြဲ လက္နက္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စည္း႐ုံးေရး လက္နက္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊မသိျမင္သူမ်ား ျဖစ္ေလသည္။ သို႔ေသာ္ စာေပ အႏုပညာ သက္သက္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆုိသည္ ကပင္ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ျခင္း၊ အရင္းရွင္ လူ႔ေဘာင္ေဟာင္း ဘက္မွ ရပ္တည္ကာ ၀ါဒ ျဖန္႔ခ်ိျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။ သူတုိ႔၏ လုပ္ငန္းသည္ စာေပ အႏုပညာကုိ အဖိႏွိပ္ခံ ျပည္သူ တုိ႔၏ တုိက္ပြဲ လက္နက္ မျဖစ္ေစဘဲ အရင္းရွင္ လူ႔ေဘာင္ေဟာင္း ၏ ခံတပ္ ျဖစ္ေစျခင္း ပင္တည္း။

“ျမန္မာ ျပည္ေျမာက္ပုိင္း”

စာေရးဆရာ သည္ ဇာတ္ေဆာင္ တစ္ဦးကုိ ဖန္တီး ရာတြင္ အကယ္ ရွိေသာ လူပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးကုိ မူတည္၍ လည္းေကာင္း၊ လူႏွစ္ဦး သုံးဦး ကုိ ေပါင္းစပ္၍ လည္းေကာင္း၊ လူတန္းစား ၏ သေဘာ သကန္၊ လူမ်ဳိး၏ သေဘာသကန္၊ ေနရပ္ ေဒသ၏ သေဘာ သကန္တုိ႔ကုိ ယူ၍ လည္းေကာင္း ဖန္တီး ရာသည္။ ဇာတ္ေဆာင္ မ်ား၏ လႈပ္ရွား ႐ုန္းကန္မႈ သည္ လူတစ္ဦး တစ္ေယာက္၏ အျဖစ္အပ်က္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကာလေဒသ တစ္ခု၏ အေရးအခင္း ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သေဘာသကန္ ယူထားေသာ အေၾကာင္းျခင္း တစ္ခုေသာ္ လည္းေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။

“မေန႔တစ္ေန႔က ရြာတဲ့မုိး”

ယခုအတုိင္း ဆုိလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သည္ ေ၀ဖန္မႈ အတတ္ပညာ ကုိ ေလ့လာ ႀကိဳးပမ္းၾက ရမည့္ နည္းတူ အေ၀ဖန္ ခံႏုိင္မႈ စိတ္ဓာတ္ လည္း ေမြးျမဴဖုိ႔ အကန္႔အသတ္ မရွိ အားထုတ္ ၾကရဦး မည္တည္း။ စသည္ျဖင့္ ေရးသား ခဲ့ေပသည္။ ဆရာႀကီး နတ္ႏြယ္ ေရးသားျပဳစု ထုတ္ေ၀ခဲ့ေသာ စာအုပ္မ်ားမွာ ကာရာေမေဇာ့ဗ္ ညီအစ္ကုိမ်ား (ပ+ဒု) (၂၀၀၂)ခုႏွစ္၊ ကုေဋကုဋာ သိန္းသန္း တန္ေတာ့တယ္ (၁၉၉၇) ခုႏွစ္၊ ကုသုိလ္တပဲ ငရဲတစ္ပိသာ (၁၉၆၉) ခုႏွစ္၊ ေကသရာဇာ (၁၉၇၄) ခုႏွစ္၊ ကမၻာပတ္လည္ ရက္ရွစ္ဆယ္ (၁၉၆၀) ခုႏွစ္ (Round The World in Eighty Days)၊ ကမၻာေျမ အႏွံ႔ (၁၉၆၁) ခုႏွစ္၊ ကမၻာရန္ (၁၉၆၈) ခုႏွစ္၊ ကမၻာ့ ၀တၳဳ အညႊန္း (၁၉၉၆) ခုႏွစ္၊ ကၽြန္မအသက္ သေျပခက္ (၁၉၇၄) ခုႏွစ္၊ က်ားမ်က္လုံးနဲ႔ ေၾကာင္မ်က္ႏွာ (၁၉၇၅)ခုႏွစ္၊ ေက်ာ္ေဇယ် ႏွင့္ သံကြန္ခ်ာ ခုနစ္ထပ္ (၁၉၇၅) ခုႏွစ္၊ ေက်ာက္ဘီလူး (၁၉၆၄) ခုႏွစ္၊ ခ်စ္သူႏွင့္ တခဏ မုန္းသူႏွင့္ တစ္ဘ၀ (၁၉၇၃) ခုႏွစ္၊ ခ်စ္သူ ရွိေသာၿမိဳ႕ (၁၉၆၀) ျပည့္ႏွစ္၊ ခ်စ္ေသာေၾကာင့္ (၁၉၅၆) ခုႏွစ္၊ ဂါမဏိ (၁၉၇၈) ခုႏွစ္၊ ျငမ္း (၁၉၇၈) ခုႏွစ္၊ ေငြလကုိျမင္ ၾကယ္စင္ မဟုတ္ဘူး (၁၉၇၈) ခုႏွစ္ စိတ္ထဲမွာ တကမၻာ (၁၉၇၄) ခုႏွစ္၊ စိန္ေခၚပြဲ (၁၉၈၇) ခုႏွစ္၊ ေဇာ္မုိးဟိန္း ႏွင့္ နန္းသက္မြန္ ေက်ာက္႐ုပ္ (၁၉၈၁) ခုႏွစ္၊ ေဇာ္မုိးဟိန္း ႏွင့္ သိန္းေလးဆယ္ မာယာ (၁၉၈၂) ခုႏွစ္၊ ဇာတ္သမ အလယ္ (၁၉၆၁) ခုႏွစ္၊ ညီအစ္မ မ်ားႏွင့္ လူစိမ္းမ်ား (၁၉၈၂) ခုႏွစ္၊ တေကြ႕ေတာ့ ေတြ႕ၾကဦးမယ္ (၁၉၆၆) ခုႏွစ္၊ တခိုင္နန္းမုိ႔ လြမ္းလဲ့ရည္ (၁၉၇၈) ခုႏွစ္၊ တဆယ္ (၁၀) (နတ္ႏြယ္၊ မုိးေ၀) (၁၉၆၄) ခုႏွစ္၊ တေန႔မဟုတ္ တေန႔ (၁၉၆၅) ခုႏွစ္၊ တပင္ကုိ ႏွစ္ပင္ ယွက္တယ္ (၁၉၇၄) ခုႏွစ္၊ တမင္ သက္သက္ (၁၉၆၁) ခုႏွစ္၊ တ၀ဲလည္လည္ (၁၉၆၁) ခုႏွစ္၊ တကၠသုိလ္ႏွင့္ ျပင္ပကမၻာ (၁၉၆၇) ခုႏွစ္၊ တဖန္ျပန္၍ မႏုိးေသာ ေ၀ဒနာ(Comer) (၁၉၈၃) ခုႏွစ္၊ တေယာက္က မာယာ (၁၉၇၃) ခုႏွစ္ ၊ တံခြန္တုိင္ေမာင္ႏွမမ်ား (၁၉၇၂) ခုႏွစ္၊ တိတ္တဆိတ္ (၁၉၆၁) ခုႏွစ္၊


တိမ္စြယ္မွာ ကြယ္ေသာေန႔ (၁၉၈၁)ခုႏွစ္၊ ဒက္ဇယ္လာ (Dagqelers) (၁၉၈၇) ခုႏွစ္၊ ဒ႑ာရီ (၁၉၇၈) ခုႏွစ္၊ ေန႔ကန္႔လန္႔ကာ လပ၀ါ (၁၉၇၅) ခုႏွစ္၊ ေနာက္ဆုံး တစ္ေန႔ ေနာက္ဆုံးကမၻာ (၁၉၇၆) ခုႏွစ္၊ နႏၵ၀န္သုိ႔ အျပန္ (၁၉၇၂) ခုႏွစ္၊ နန္းစံပယ္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ (၁၉၇၂) ခုႏွစ္၊ နန္းသက္မြန္ႏွင့္ မ်က္ႏွာစိမ္းမ်ား (၁၉၇၃) ခုႏွစ္၊ ႏြဲ႕၀ါ (၁၉၇၆) ခုႏွစ္၊ ႏွမေထြး မယ့္ကုိ လုိလွ်င္ (၁၉၆၁) ခုႏွစ္၊ ႏွစ္ႀကီးသမား (၁၉၅၇) ခုႏွစ္၊ ႏြယ္နီ ႏုိင္ငံတကာ အဘိဓာန္ (၁၉၉၄) ခုႏွစ္၊ ႏြယ္နီ အာရွႏွစ္ခ်ဳပ္ (၁၉၉၄) ခုႏွစ္၊ ႏြယ္နီ အာရွႏွစ္ခ်ဳပ္ (၁၉၉၅) ခုႏွစ္၊ ေပါက္ပင္ကစိမ္း ေက်းကစိမ္း (၁၉၇၉) ခုႏွစ္၊ ပဥၥမံအသည္း ပဥၥလက္ အၿပံဳး (၁၉၇၉) ခုႏွစ္၊ ပုဏၰက (၁၉၈၀) ျပည့္ႏွစ္၊ ျပာျပာညိဳေရာင္ မႈိင္းလဲ့လဲ့ (၁၉၇၅) ခုႏွစ္၊ ဘ၀ဟူသည္ (My life) (၁၉၉၁) ခုႏွစ္၊ ဘယ္ယိမ္းညာႏြဲ႕ ဘယ္ျပန္ႏြဲ႕ (၁၉၇၇) ခုႏွစ္၊ မကြယ္ေသာ ေန႔က ေႂကြေသာ ပန္း (၁၉၈၄) ခုႏွစ္၊ မေန႔ တစ္ေန႔က ရြာတဲ့မုိး၊ မၿပီးဆုံး ေသးေသာည (၁၉၇၅) ခုႏွစ္၊ မသႏၲာ မသိပါ (၁၉၇၃) ခုႏွစ္၊ မီးခုိးမဆုံး မုိးမဆုံး (၁၉၆၇) ခုႏွစ္၊ မုိးညျဖဴျဖဴ (၁၉၆၂) ခုႏွစ္၊ မုိးထဲေလထဲ (၁၉၅၄) ခုႏွစ္၊ မုိးျမဴမစဲ မုိးမည္းမရြာ (၁၉၇၉) ခုႏွစ္၊ မုိးမွာစေန ေလမွာရာဟု (၁၉၇၅) ခုႏွစ္၊ ေမာင္ႏွင့္သာ အတူ (၁၉၆၁) ခုႏွစ္၊ ေမာင္ႏွင့္ သာအတူ ကမၻာေျမအႏွံ႔ (၁၉၇၃) ခုႏွစ္၊ မ်က္၀ါးထင္ထင္ (၁၉၅၆) ခုႏွစ္၊ မုန္းပင္ေအာက္မွာ ခ်စ္သူရွာ (၁၉၇၆) ခုႏွစ္၊ မ်က္ေတာင္ေကာ့နဲ႔ မ်က္ထားညိဳ (၁၉၇၂) ခုႏွစ္၊ မ်က္ႏွာမွာ အၿပံဳး မ်က္လုံးမွာ ေဒါသ (၁၉၇၃) ခုႏွစ္၊ ျမသဇင္ (၁၉၆၆) ခုႏွစ္၊ ေျမေအာက္သဇင္ (၁၉၅၉) ခုႏွစ္၊ ျမန္မာျပည္ ေျမာက္ပုိင္း (အတြဲ-၁) (၁၉၆၆) ခုႏွစ္၊ ျမန္မာျပည္ ေျမာက္ပုိင္း (အတြဲ-၂) (၁၉၆၇) ခုႏွစ္၊ မႈခင္း စုံေထာက္ ကုိယ္ေတြ႕ မွတ္တမ္း (Diary) (၁၉၆၂) ခုႏွစ္၊ ယုဇနမာလာ (၁၉၈၀) ျပည့္ႏွစ္၊ ရတနာလုိဏ္ဂူ (၁၉၆၀) ျပည့္ႏွစ္၊ ရာမည (၁၉၇၈) ခုႏွစ္၊ ေရာမက မိန္းမပ်က္ (Woman of Rome) (၁၉၆၄) ခုႏွစ္၊ ရန္သူတစ္ရာ မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ (၁၉၇၃) ခုႏွစ္၊ ရွက္စဖြယ္ (Shame) (၁၉၆၁) ခုႏွစ္၊ ေရႊႏွင့္ ယိုးမွား ပန္းစကား (၁၉၇၀) ျပည့္ႏွစ္၊ ေရႊဖလားႏွင့္ မုိးခါးေရ (၁၉၆၁) ခုႏွစ္၊ လကြယ္ေန႔ည (၁၉၆၈) ခုႏွစ္၊ ေလကစား ႂကြားတလူလူ ေ၀ (၁၉၇၇) ခုႏွစ္၊ လင္းအ႐ုဏ္ဦး (၁၉၈၅) ခုႏွစ္၊ ၀ကၤပါ (၁၉၆၃) ခုႏွစ္၊ သီတာခုနစ္တန္ ေတာင္စဥ္ခုနစ္ထပ္ (၁၉၇၂) ခုႏွစ္၊ သစ္တုံးမွန္လွ်င္ ဆန္လိမ့္မည္ (၁၉၈၂) ခုႏွစ္၊ သည္ေခတ္ႏွင့္ သည္ေမာင္ႏွမ်ား (၁၉၇၂) ခုႏွစ္၊ သည္ေတာင္တန္းမွာ ေမာင္ထမ္းေခၚပါ့မယ္ (၁၉၈၃) ခုႏွစ္၊ သႏၲာကၽြန္း (Coral Island) (၁၉၆၀) ျပည့္ႏွစ္၊ သိဂႌတစ္၀က္ ေရႊတစ္၀က္ (၁၉၇၄) ခုႏွစ္၊ သုံးႏွစ္သုံးမုိး (Three Years) (၁၉၉၀) ျပည့္ႏွစ္၊ အေကြ႕တေထာင္၊ အခ်စ္ေလွေလာင္းနဲ႔ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္း ဆန္တက္မယ္ (ပ-တြဲ) (၁၉၈၉) ခုႏွစ္၊ အခ်စ္ ေလွေလာင္းနဲ႔ ေခတ္ေရ စီးေၾကာင္း ဆန္တက္မယ္ (ဒုတြဲ) (၁၉၈၉) ခုႏွစ္၊ အနီးအေ၀း အနိမ့္အျမင့္ (၁၉၆၅) ခုႏွစ္၊ အေနာက္ မုိးကုပ္စက္၀ုိင္း (၁၉၆၀) ျပည့္ႏွစ္၊ အပ်ံသင္စ (၁၉၆၀) ျပည့္ႏွစ္၊ အျပာ (၁၉၅၆) ခုႏွစ္၊ အျပာႏွင့္ အ၀ါ (၁၉၇၁) ခုႏွစ္၊ အျပာအ၀ါ (၁၉၆၇) ခုႏွစ္၊ အျပင္မွာ ေငြလ ရင္ထဲမွာ ေနဆယ္စင္း (၁၉၈၃) ခုႏွစ္၊ အျဖဴေရာင္ သစၥာပန္း တစ္ပြင့္ (ပထမတြဲ) (၁၉၈၈) ခုႏွစ္၊ အျဖဴေရာင္ သစၥာပန္း တစ္ပြင့္ (ဒုတိယတြဲ) (၁၉၈၈) ခုႏွစ္၊ အမ်ားႏွင့္ တစ္ေယာက္ (Fever) (၁၉၈၃) ခုႏွစ္၊ အ၀ါ (၁၉၆၀) ျပည့္ႏွစ္၊ အရိပ္သုံးပါး နားမလည္ (၁၉၈၀) ျပည့္ႏွစ္၊ အ႐ုပ္နဂါး အ႐ုပ္က်ား (၁၉၇၄) ခုႏွစ္၊ အေရွ႕စူးစူး အေနာက္ ယြန္းယြန္း (၁၉၆၉) ခုႏွစ္၊ အေရွ႕ မုိးေကာင္းကင္ အမွတ္ (၁) (၁၉၆၅) ခုႏွစ္(Baltic Skies)၊ အေရွ႕ မုိးေကာင္းကင္ အမွတ္(၂) (၁၉၆၅) ခုႏွစ္ (Baltic Skies)၊ အလည္လာတဲ့ မိန္းကေလးရယ္ (၁၉၇၄) ခုႏွစ္၊ အလြမ္း၏ အလြမ္း (၁၉၈၁) ခုႏွစ္၊ အဏၰ၀ါျပင္မွာ ထင္ေသာလ (၁၉၈၁) ခုႏွစ္၊ ဣႏၵာနီလာ သႏၲာပုလဲ (၁၉၇၇) ခုႏွစ္၊ အုံးအုံးကၽြက္ကၽြက္ (၁၉၆၅) ခုႏွစ္ တုိ႔ျဖစ္သည္။

ဆရာႀကီး နတ္ႏြယ္၏ မွာၾကားခ်က္မွာ “မိမိတို႔ ယံုၾကည္ခ်က္ကို ဆက္လက္ႀကိဳးစားပါ။ မိမိယံုၾကည္ခ်က္ ခိုင္ၿမဲေအာင္ ႀကိဳးစားပါ”ဟူ၍ျဖစ္သည္။

ဆရာနတ္ အား ေနာက္ဆံုး ကန္ေတာ့ပန္း ဆင္လ်က္
ေဇယ်ာျမတ္ခိုင္

Monitor: ေမလ ၊ တတိယပတ္၊

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: