သခ်ၤာကို သင္ရာတြင္

သခ်ာၤဆိုတာဘာလဲ ။ ဘယ္စာအုပ္က ဘယ္လို ညႊန္းပါတယ္ဆိုတာထက္ အထက္တန္းေက်ာင္း သခ်ၤာမွာ က်ေနာ္တုိ႔ ဘာေတြ သင္ရလဲ ။ ဒီေမးခြန္းက စသင့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ( သခ်ၤာကို က်က္ရမယ္ဆိုျပီး သင္တဲ့ ေက်ာင္းအမ်ားစုေတာ့ ရွိေနတယ္ ။ အဲ့ဒါကို ဖယ္ထားရင္) ႏိုင္ငံတကာ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အထက္တန္း သခ်ၤာပညာမွာ အီေကြးရွင္း ေျဖရွင္းဖို႔နဲ႔ ကိန္းဂဏန္း ေမးခြန္း ေတြ ေျဖရွင္းဖို႔ပဲ အာရံုစိုက္ခဲ့တယ္။ ေကာလိပ္ သခ်ၤာ အဆင့္တက္လာေတာ့ အဲ့ေမးခြန္းေတြထဲက အေျပာင္းအလဲ၊ Variables ေတြရဲ႕ အေၾကာင္းကို မူတည္ထားတယ္။ ဆိုလိုတာက ကိန္းဂဏန္းေတြတင္ မကေတာ့ဘူး။ အစုေတြ၊ ဆက္သြယ္ခ်က္ေတြ၊ အျခား သခ်ၤာ စိတ္ကူးထည္ေတြ ကို အာရံုထား လာတယ္။

ဘယ္လို ပဲ ျဖစ္ေနေန အထက္တန္း ေရာ၊ ေကာလိပ္ တကၠသိုလ္မွာပါ သခ်ၤာ ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သင္ၾကားရျပီ ဆိုရင္ ေနာက္ကြယ္မွာ အေရးပါတဲ့ တစ္ခု ရွိပါတယ္။ အဲ့ဒါက ဆင္ျခင္မႈ၊ အထူးသျဖင့္ ေျပာရင္ ထုတ္ယူ ေကာက္ယူဆင္ျခင္မႈ လို႔ေခၚမလားပဲ။ Deductive Reasoning လို႔ ဘိုလို ေခၚပါမယ္။ ( ဒါေပတဲ့ အဲ့ဒါကို ထုတ္ယူ ဆင္ျခင္တယ္လို႔ ပညာေရးဌာန အစိုးရထုတ္ ယုတၱိေဗဒ စာအုပ္ေတြမွာ မျပန္ထားဘူး။ )

စတိတ္ေက်ာင္း ၊ တန္းေက်ာင္း အဆင့္ သခ်ၤာမွာ က်ေနာ္တို႔ကို ညီမ်ွျခင္း တစ္ခု ခ်ေပးမယ္ ဆိုပါေတာ့ ။ အဲ့ညီမ်ွျခင္းမွာ မသိကိန္း တစ္ခု ပါမယ္ ဆိုရင္ ( ဥပမာ – x ) အဲ့ မသိကိန္း x ကို ရွာႏိုင္ဖို႔က ေပးထားတဲ့ ညီမ်ွျခင္းရယ္ ။ ေနာက္ထပ္လိုအပ္မယ့္ အခ်က္အလက္ တစ္ခ်ိဳ႕ ရယ္ ( တစ္ခါတစ္ေလ အဲ့အခ်က္အလက္ ေတြေတာင္ ပါခ်င္မွ ပါမယ္ ) ကို အသံုးျပဳျပီး ဆင္ျခင္ ယူရတယ္။ တန္းျမင့္ သခ်ၤာသမား ျဖစ္လာရင္လည္း အဲ့အတိုင္းပဲ ။ သခ်ၤာ ျပႆနာ ပုစၦာေတြ အတြက္ သူတို႔ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးရလာဒ္ အေျဖ ရယူႏိုင္ဖို႔ ဆင္ျခင္ယူမႈကိုပဲ အသံုးျပဳရတယ္။

ဆိုလိုတာကေတာ့ သခ်ၤာရဲ႕ အဓိက မ႑ိဳင္က ဆင္ျခင္ယူမႈပါ။ ဒါေပတဲ့ လက္ရွိေက်ာင္းေတြမွာ အလြတ္က်က္ေတြ မ်ားေနတယ္။ သခ်ၤာကို အေျဖရလိုမႈ တစ္ခုထဲ အတြက္ပဲ သံုးေနတယ္။ ဒါကလည္း အတိအက်ေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူး။ စာေမးပြဲမွာ ဒီေမးခြန္းအတြက္ ဒီအေျဖကို ေပးပါ – ( မွားလည္း မမွားပါဘဲ-) အျခားေျဖမိရင္ ၾကက္ေျခခတ္ ပစ္တာမ်ိဳးေတြ ေတြ႔ေနရပါတယ္။ သခ်ၤာေမးခြန္းေတြမွာ ရွိတာက – ဒီလိုမ်ိဳးေျဖပါ။ ဟိုလိုမ်ိဳး ေျဖပါ။လို႔ လမ္းေၾကာင္းျပ ေမးတတ္ပါတယ္။ အဲ့လို ေမးတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ အေျဖရဖို႔အတြက္ပဲ ေမးမယ့္ ေမးခြန္းေတြ အတြက္ ေက်ာင္းသားက ဘယ္လို ပံုစံ ျဖစ္ေနပေစ၊ ဘယ္နည္းကို သံုးသံုး စိတ္ၾကိဳက္ ေျဖခြင့္ရွိပါတယ္။ ေမးခြန္းမွာလည္း ဘာလမ္းေၾကာင္း ျပ မွ မပါပါဘဲလ်က္ – ဆရာသင္ေပးတဲ့ အတိုင္း မေျဖလို႔ ေက်ာင္းသားကို အမွားေပးတာမ်ိဳး။ အဲ့လိုမ်ိဳးက သခ်ာၤပညာမွာ မရွိသင့္ဘူး လို႔ ထင္တယ္။ ဒါက သခ်ၤာကို အသံုးခ်ဖို႔ ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ သြင္းတာ မဟုတ္ဘူး။ ကေလးေတြရဲ႕ သခ်ၤာ ဥာဏ္ရည္နဲ႔ ကေလးရဲ႕ ဥာဏ္ရည္ ဖြံျဖိဳးမႈ လမ္းေၾကာင္းကို သတ္ပစ္တာ။

ေနာက္တစ္ခုက ေက်ာင္းသားေတြဟာ သခ်ၤာမွာ သံုးတဲ့ တခ်ိဳ႕ ညီမ်ွျခင္း ေတြကို အလြတ္က်က္ေနရတယ္။ အဲ့ဒီ အလြတ္က်က္ရတာက တန္းေက်ာင္း တစ္ခုတည္း မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ့ မ်က္ျမင္ေရာ ၊ ကိုယ္ေတြ႔ပါ ေျပာရင္ တကၠသိုလ္ေတြ အထိပဲ။ ( ညံ့တဲ့ တကၠသိုလ္၊ ညံ့တဲ့ ဆရာ၊ဆရာမ မ်ိဳးနဲ႔ ၾကံဳခဲ့ရလို႔လားေတာ့ မသိ )

တကယ့္တကယ္တမ္းက သခ်ၤာမွာ က်က္စရာ ဘာတစ္ခုမွ မရွိပါဘူး။ အလြန္ဆံုး ရွိႏိုင္တာက သခ်ၤာညီမ်ွျခင္း တစ္ခု ေတြ႔ရင္၊ ကိုယ္လဲ မသိေသးတဲ့ အသစ္တစ္ခုဆိုရင္ ဘာကို ဆိုလိုတာလဲ နားလည္ေအာင္ ၾကည့္ဖို႔။ ဆင္ျခင္ဖို႔ပါ။ အဲ့ဒါပဲ လိုအပ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေျပာတတ္တယ္။ “ပုစၦာ တစ္ခုမွာ သံုးရမယ့္ ညီမ်ွျခင္းကို သိရင္ရျပီ။ အဲ့ဒါဆို အေျဖတြက္လို႔ ရျပီ” တဲ့။ အဲ့လိုမ်ိဳး အသံုးခ် အတြက္ လုပ္မယ္ ဆိုရင္လည္း အဲ့ဒါ Pure Mathematics မဟုတ္ပါဘူး။ Applied Maths အသံုးခ်မႈပိုင္းကို ဆိုလိုပါေၾကာင္း နားလည္ ပါးရိုက္ လုပ္ျပီး ေျပာေကာင္း ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါကလည္း တကယ့္ Application အစစ္အမွန္ မဟုတ္ျပန္ဘူး။ အဲ့ပုစၦာ တြက္ျပီးရင္ ျပီးသြားျပီ။ အဲ့လူအတြက္ သခ်ၤာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဘာမွ မက်န္ခဲ့ဘူး။ သူ႔လိုမ်ိဳးက လက္ရွိ ကြန္ပ်ဴတာေတြမွာ Program တစ္ခု ဆြဲျပီး တြက္ရင္ေအာင္ လူမလိုဘဲ အေျဖရပါတယ္။ သခ်ၤာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သိျမင္မႈ၊ နားလည္မႈ၊ ဆင္ျခင္မႈ ဘာမွမရွိဘူး။ အေျဖမွာတင္ ဂိတ္ဆံုးတယ္။ အခု ျမန္မာႏိုင္ငံ အထက္တန္းေက်ာင္းနဲ႔ တကၠသိုလ္တန္း သခ်ၤာေတြမွာ သခ်ၤာရဲ႕ အႏွစ္သာရလို႔ ေခၚတဲ့ အဲ့ဒီ ဆင္ျခင္ယူမႈ သေဘာ က မထင္ရွားဘူး။ ငုပ္ေနပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ ပညာေရး တိုးတက္ဖို႔ ဆိုရင္ ဘာသာရပ္ အသီးသီးမွာ ရွိတဲ့ အဲ့လို ငုပ္ေနတဲ့ အနွစ္သာရေတြကို ကိုယ္စီ ကိုယ္စီ ေဖာ္ႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အထက္တန္းေက်ာင္းေတြ တကၠသိုလ္ေတြ ( အမ်ားစု – ရွိေနပါတယ္။ ) အဲ့ဒီေတြမွာ သခ်ၤာကို Reasoning အေပၚမွာထက္ By Heart ေတြ မ်ားေနတယ္ ထင္တယ္။ ဆင္ျခင္ယူမႈ သေဘာကိုေတာင္ ေကာင္းေကာင္း မျပေပးႏိုင္ရင္ အဲ့ဒီ Reasoning ရဲ႕ ေနာက္ကြယ္က – ( တန္းျမင့္သခ်ၤာထဲမွာ အထင္အရွား ရွိတဲ့ ) Mathematical Beauty ဆိုတာ သိႏိုင္ဖို႔ ေဝလာေဝး -ေတြ ျဖစ္ကုန္ပါလိမ့္မယ္။

စင္စစ္ ေပါက္ေရာက္ျပီး၊ က်င္လည္ျပီးသား တန္းျမင့္ သခ်ၤာသမားေတြ ( တစ္နည္း ) Pure Mathematicians ေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ ဘာသာရပ္ကို အျခား သိပၸံနယ္က ဘာသာရပ္ သမား ေတြထက္ ပိုရူးသြပ္တယ္။ ပိုျပီး တြယ္တာတယ္။ အာရံု၊ စ်ာန္ – ပိုျပီး ဝင္စားၾကတယ္။ ဘာလို႔ပါလဲ ။

နားလည္သလို ရွင္းရရင္-

Reason ကေန ထြက္လာတဲ့ သခ်ၤာ စိတ္ကူးထည္ ( Mathematical Pattern ) ေတြမွာ တစ္သီးတျခား စစ္မွန္ေနတဲ့ သေဘာေလး ( Reality ) ရွိပါတယ္။ ေျပာေလ့ရွိတဲ့ စကားနဲ႔ဆိုရင္ သခ်ၤာမွာ The end in itself ( မိမိအတြင္းမွာတင္ အေျဖရွိတယ္၊ အဆံုးသတ္ရွိတယ္။ ) ။ အျခားဘာသာရပ္ေတြမွာ ကမွ ျပင္ပ ေလာကကို၊ စစ္တမ္းေတြကို၊ လက္ေတြ႔စမ္းသပ္ခ်က္ေတြကို မွီခိုေနရေသးတယ္။ သခ်ၤာမွာက မိမိ ဦးေနွာက္ဥာဏ္အတြင္း ဆင္ျခင္သမႈ ျပဳတဲ့ အတြင္းမွာတင္ အေျဖရွိပါတယ္။ အဲ့ဒါကို သူတို႔က ( အခ်ိဳ႕က ) အလွတရား ( Beauty ) အျဖစ္ ခံယူမိထားၾကတယ္လို႔ ဆိုတယ္။

အဲ့ေတာ့ သူတို႔ ျမင္တဲ့ သခ်ၤာရဲ႕ အလွတရားကို အသာထားဦး –

လက္ရွိ အနွစ္သာရ အားျဖင့္ နားလည္ ေနရပါမယ္ဆိုတဲ့ ဆင္ျခင္မႈ ( Reason ) သေဘာကို ေတာင္ သခ်ၤာ ဘာသာရပ္ေတြမွာ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ထည့္သြင္း မသင္ၾကားႏိုင္တာ ေတြ႔ရတဲ့ အတြက္ – အငယ္တန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း ဆရာမ်ား – ကေလးေတြကို စာသင္ၾကား ေပးၾကရာမွာ – မိမိတို႔ရဲ႕ ဆိုင္ရာ ဘာသာရပ္ကို ခ်စ္တတ္ေအာင္၊ ျမတ္ႏိုးတတ္ေအာင္၊ အဆံုးစြန္ဆံုး – ကိုယ္သင္ရတဲ့ ဘာသာရပ္ရဲ႕ အနွစ္သာရဟာ ဘာဆိုတာ နားလည္ေအာင္ သင္ေပးေစလိုပါေၾကာင္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။

မွတ္ခ်က္။

  • မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က သူ႔သားသမီးေတြရဲ႕ ေက်ာင္းသခ်ၤာ သင္ၾကားမႈ အေျခအေနကို ညည္းတြားလာတာရယ္။ အျခားဘာသာရပ္ေတြထက္ က်ေနာ္လည္း သခ်ၤာပိုင္းကိုပဲ သိတဲ့အတြက္ရယ္ – တန္းေက်ာင္းပညာေရးမွာ လိုအပ္ေနတာေလး ကို ဒီဘာသာရပ္နဲ႔ ႏြယ္ျပီး ေျပာရပါတယ္။
  • ျမန္မာစာကို ေရးရာ၊ ေျပာရာမွာ အဂၤလိပ္စာလံုးေတြ ၾကားညွပ္ျပီး သံုးရတာ မၾကိဳက္ပါ။ ဒါေပတဲ့ အခု ပို႔စ္မွာ ထည့္သြင္း ထားတာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပါေနပါတယ္။ အဲ့ဒါမသံုးျပန္ရင္လည္း လိုရင္းကို မေပၚလြင္ေလာက္ဘူး ထင္တဲ့အတြက္။

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

One Response to သခ်ၤာကို သင္ရာတြင္

  1. GTU online says:

    စာေတြ အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္.. နည္းပညာတကၠသုိလ္က ေက်ာင္းသားေတြ အတြက္ ျပန္လည္ေ၀မွ်ခ်င္ပါတယ္ … စာအားလုံးကုိ credit ေပးပါ့မယ္ခင္ဗ်..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: