အမတဂုဏ္

လမ္းညႊန္သမႈ၊ ( ဝါ ) ေထာက္ပံ့ တြန္းအား ျပဳတတ္ၾကသူေတြကို ဆရာ ( ဆာရာ၊ အရိပ္ ) လို႔ ေခၚဆိုၾကျမဲပဲ လို႔ ဆိုရင္ က်ေနာ္ ငယ္စဥ္ တန္းေက်ာင္း ဘဝ၊ သခ်ၤာကို ျမတ္ႏိုးစ ျပဳခ်ိန္မွာ ေထာက္ပံ့အားေပးခဲ့ၾကတဲ့ ဆရာ လြဏ္းေမာင္ ( ျမားနတ္ေမာင္ )၊ W.W.Sawyer ၊ G.H.Hardy ၊ B.Russell တို႔ဟာ က်ေနာ့ဆရာ ( က်ေနာ့ေအးရိပ္ ) မ်ား ျဖစ္ၾကပါလိမ့္မယ္။ ( စာအုပ္စာတမ္းမ်ားမွ ျဖစ္၍ ျမင္ဆရာမ်ားဟု ေခၚမည္လား မေျပာတတ္ )

အထူးသျဖင့္ အဆင့္ျမင့္သခ်ၤာတန္းကို နကန္းတစ္လံုး မသိေသးတဲ့ အဲ့အခ်ိန္က သခ်ၤာပညာရွင္မ်ားရဲ႕ စိတ္ထားနဲ႔ စ်ာန္ဝင္စားမႈ၊ စရိုက္ေတြကို ေလးစား အားက်လာေအာင္ ေထာက္ပံ့ေပးသူက ဆရာလြဏ္းေမာင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမွားနတ္ေမာင္ မဂၢဇင္းကို ကိုင္တြယ္ရင္း လစဥ္ လစဥ္ သခ်ၤာ ဗဟုသုတနဲ႔ ပေဟဠိ ဝွက္စာေတြ တင္ထုတ္ေပးေနက်ပါ။ လစဥ္လတိုင္း ဆရာ့ေဆာင္းပါးေတြကို က်ေနာ္တို႔ မပ်က္မကြက္ ေစာင့္ဖတ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဆရာ့စာေတြကို ဖင္တျပန္ ေခါင္းတျပန္ ဖြတ္ဖြတ္ညက္ညက္ ေၾကသည္အထိ ပဲဆိုပါေတာ့။ အဲ့ဒီေဆာင္းပါးေတြကေန တစ္ဆင့္ သခ်ၤာပညာရပ္အေပၚ တန္ဖိုးထားတဲ့ ဆရာ့စိတ္ထားကို ျမင္ခဲ့ၾကရတယ္။

သိပ္မၾကာေသးမီမွာ ဆရာဆံုးပါးသြားခဲ့တဲ့ေနာက္ ဆရာ နဲ႔တူမယ့္ ေနာက္တစ္ေယာက္ မရွိခဲ့တာ ေၾကာင့္လား မသိ – ျမွားနတ္ေမာင္ မဂၢဇင္းရဲ႕ လစဥ္သခ်ၤာက႑ေလး လည္း ရပ္တန္႔သြားခဲ့တယ္။ က်ေနာ့အေနနဲ႔ ဆရာ့ကို နွေျမာတသ ဦးညႊတ္ရင္း သူထားခဲ့တဲ့ လမ္းကို ဆက္ေလ်ာက္လာခဲ့တယ္။ ကေန႔ထိတိုင္ ေလ်ာက္ေနဆဲပါ။ ေတာင္ကမ္းပါးယံကို ေခြပတ္ လိမ္ေကာက္ ေဖာက္ထားတဲ့လမ္း၊ တစ္ခါတစ္ရံ လမ္းေပ်ာက္လို႔ မိမိခြန္အားနဲ႔ မိမိ ထြင္းေဖာက္သြားရတဲ့လမ္း။ ဒီလမ္းေတြရဲ႕ အဆံုးသတ္ပန္းတိုင္ဟာ ဘာျဖစ္မလဲ ။ အဆံုးသတ္ ဆိုတာေကာ ရွိရဲ႕လား ။ အဲ့ဒါကို က်ေနာ္ မသိပါဘူး။ ဒီပို႔စ္မွာ ေျပာခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာလည္း မဟုတ္ဘူး။

ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္တာက – ဘယ္သူမွ မပါဘဲ ဘယ္အား ဘယ္မာန္ေတြနဲ႔ ဆက္ေလ်ာက္ခဲ့ ပါသလဲ ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းကို ဆင္ျခင္ၾကည့္ဖို႔သာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအတြက္ ဆရာရဲ႕ စာပိုဒ္ငယ္ေလး တစ္ခု ျဖစ္တဲ့ “အခ်စ္စစ္ ဟူသည္” ဆိုတာကို “အမတဂုဏ္” အေနနဲ႔ က်ေနာ္ ျပန္ေရးတယ္။

………………………………….

ပေလတိုရဲ႕ က်မ္းေပါင္း သံုးဆယ္ေက်ာ္ထဲမွာ စာပြဲသဘင္ လို႔ အဓိပၸာယ္ရတဲ့ ( SYMPOSIUM ) က်မ္း ဆိုတာ ရွိပါတယ္။ “အခ်စ္၊ ေမတၱာ” ရဲ႕ သေဘာသဘာဝကို ယုတၱိေဗဒ ရွဳေထာင္နဲ႔ တင္ျပထားတယ္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီေရးတဲ့ “ပေလးတိုး နိဒါန္း” ထဲမွာ – အဲ့ဒီက်မ္းရဲ႕ အခ်ိဳ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြကို ေကာက္ႏႈတ္ျပန္ဆိုထားတာ ရွိပါတယ္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ စာအုပ္မွာေတာ့ “ေဆာ့ခရတၱိရဲ႕ ေမတၱာဘြဲ႕” လို႔ အမည္ ေပးထားတယ္။

အဲ့က်မ္းမွာ ေဆာ့ခရတၱိက အဓိပၸာယ္ အခ်ိဳ႕ ဖြင့္ဆိုရာကေန နိဒါန္းပ်ိဳးပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အခုသာမာန္ သံုးစြဲေနၾကတဲ့ အတၱေနာမတိ အသိ ၊ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ နဲ႔ေတာ့ ပံုစံ ကြဲျပား ေနမယ္။ သူ ဖြင့္ဆိုျပခဲ့တာက –

၁။ လူ – အသိပညာမရွိသူ
၂။ နတ္ေဒဝါ – အသိပညာ ျပည့္စံုသူ
၃။ ဝိဇၨာဓိုရ္ – အသိပညာ မရွိသူလည္း မဟုတ္၊ အသိပညာ ျပည့္စံုသူလည္း မဟုတ္၊ အသိပညာကို ရွာေဖြသူ။

ပါတဲ့။

အဲ့ဒါေတြ အျပီးမွာေတာ့ အဆိုတစ္ခုကို တင္ျပတယ္။

– အခ်စ္စိတ္ ဆိုတာ အမတ(တစ္နည္း) ျမဲျမံတဲ့၊ မေသတဲ့ ဂုဏ္ ကို လိုခ်င္တဲ့စိတ္ ျဖစ္တယ္ – တဲ့။

ဒီအဆိုကို ဟုတ္မဟုတ္၊ ေကာက္ခ်က္ဆြဲထုတ္ရင္း ေထာက္ခံခ်က္ – သာဓကေတြ သံုးပါေသးတယ္။

– သက္ရွိသတၱဝါေတြဟာ အမတဂုဏ္ကို လိုခ်င္ၾကတဲ့ အတြက္ အိမ္ေထာင္သားေမြး အမႈ ျပဳၾကတယ္။ “အသစ္ပြားျခင္း” အားျဖင့္ မ်ိဳးဆက္ေတြ ထားခဲ့ၾကတယ္။ မိမိ အေသြးအသား က ေပါက္ဖြားလာတဲ့ “ကာယိက” သားသမီးေတြကို ဆက္ကာ ဆက္ကာ ထားေပးသြား ႏိုင္ျပီး မ်ိဳးဆက္ မျပတ္တာေၾကာင့္ အမတဂုဏ္ ကို ရတယ္လို႔ ယူဆၾကတယ္။ ေမထုန္ အမႈ ျပဳလိုစိတ္ လို အနိမ့္ဆံုး စိတ္အေျခအေန ကစျပီး – ငါ့အေဖ၊ ငါ့အေမ၊ ငါ့သား၊ ငါ့သမီး၊ ငါ့ေဆြမ်ိဳး၊ ငါ့မ်ိဳးဆက္၊ ငါ့ႏိုင္ငံ ဆိုတဲ့ စဥ္ကာဆက္ကာ ျမင့္တက္လာတဲ့ စိတ္ေတြအထိ အက်ံဳးဝင္တယ္။

What do we love ?

– ဒါတင္မကေသးဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက အခ်ိဳ႕သူေတြဟာ “မနသိက” သားသမီးေတြလို႔ ေခၚႏိုင္မယ့္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အားထုတ္မႈ ( စာေပ၊ ဂီတ၊ အႏုပညာ ) စတာေတြကိုလည္း ႏွစ္သက္တယ္။ ဝတၳဳ၊ ကဗ်ာ၊ ဂီတ ဖန္တီးတယ္။ ဖန္ဆင္းတယ္။ ပံုေဖာ္ အသက္သြင္းတယ္။ ဒါဟာလည္း မိမိရဲ႕ အသိဥာဏ္၊ခံစားခ်က္ ကိုယ္ပြားကို တည္တံ့ေအာင္ ေမြးျမဴထားရွိရင္း အမတဂုဏ္ကို ရယူၾကတယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။

လူေတြ အဲ့ဒီလို ျပဳၾကတာေတြဟာ အမတဂုဏ္ကို လိုခ်င္တာေၾကာင့္ပဲလား။ အျခား ပစၥကၡ ခံစားခ်က္၊ အတၱ၊ တဏွာ၊ ဥပါဒါန္ေတြ မပါေတာ့ ဘူးလား ။ က်ေနာ္ စိတ္ကူးနဲ႔ ေမးခဲ့ပါတယ္။

ေဆာ့ခရတၱိက ဆက္ေျပာတယ္။ – အထက္မွာ ဆိုခဲ့တဲ့ ကာယိက အားျဖင့္ေရာ၊ မနသိက အားျဖင့္ပါ အမတဂုဏ္ကို လိုခ်င္တဲ့စိတ္ဟာ ( တစ္နည္း ) အခ်စ္ဟာ အစစ္အမွန္ မဟုတ္ဘူး ။ ဒီနည္းေတြနဲ႔ အသစ္ပြားျခင္းဟာ သာမာန္ တန္ခိုး စြမ္းအားကိုသာ ေမြးျမဴျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ( နွစ္ခုစလံုး အတုအေယာင္သာ ျဖစ္တယ္လို႔ မျငင္းခဲ့ဘူး ) ။အမတကို ရရွိမယ့္ စင္စစ္ နည္းလမ္း အမွန္ေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူး၊ အခ်စ္စစ္ကို ရရွိမယ့္ လမ္းေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူးလို႔ ဆိုတယ္။

သူကပဲ သူယူဆတဲ့ အေျဖကို ေျဖထားခဲ့ပါတယ္။

အခ်စ္စစ္ အခ်စ္မွန္ကို ရေအာင္ ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္သူဟာ စၾကဝဠာ ေလာကအတြင္းမွာ မေဖာက္မျပန္တဲ့ ပကတိ တင့္တယ္ျဖဴစင္မႈမ်ိဳး ရေအာင္ ပညာမ်က္စိနဲ႔ ရွာတတ္ရပါမယ္။ ရွာေဖြရပါလိမ့္မယ္။ ဒီလို အသိပညာ ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ အခ်စ္စိတ္မ်ဳိးကသာ လူတို႔ရဲ႕ ကိုးကြယ္ အားထားရာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီအခ်စ္စိတ္မ်ိဳးဟာ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကေန လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု၊ တစ္ႏိုင္ငံ ၊ တစ္ကမၻာလံုး စသည္ျဖင့္ တိုးတက္ၾကဖို႔ရာ ေမာင္းႏွင္ေပးတဲ့ ေလာင္စာအား ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ မွန္းဆၾကပါတယ္။

အဲ့ဒီ SYMPOSIUM က်မ္းမွာ ေဆာ့ခရတၱိဟာ အဲ့ဒီ ခ်စ္ေမတၱာရယူနည္းကို သူကိုယ္တိုင္လည္း က်င့္သံုးသလို၊ အျခားသူေတြကိုလည္း က်င့္သံုးဖို႔ တိုက္တြန္းခဲ့တယ္။
ဆရာ လြဏ္းေမာင္က ဒီလို အမတဂုဏ္ကို မက္ေမာျမတ္ႏိုး သြားၾကသူေတြထဲမွာ ( တစ္နည္း ) ဒီလို အခ်စ္ကို ရွာေဖြရာမွာ သခ်ၤာပညာရွင္မ်ားလည္း ပါဝင္ေၾကာင္း ၊ ေသးလ္ ၊ ပိုက္သာဂိုရ၊ နယူတန္၊ လိုက္ဗနစ္၊ အိုင္းစတိုင္း၊ ဘာထရန္ရပ္ဆယ္၊ စတီဗင္ေဟာကင္း အစရွိသူေတြကို အခ်စ္စစ္ သမားၾကီးမ်ား ( လူမက၊ နတ္မက် ဝိဇၨာဓိုရ္ၾကီးမ်ား ) လို႔ သတ္မွတ္လိုေၾကာင္း ေျပာလိုဟန္ တူတယ္။

ကိုယ္လိုရာ ကိုယ္ဆြဲတယ္လို႔ စာရွဳသူတို႔ ( သခ်ာၤပညာမွာ အထူးအားျဖင့္ မက်င္လည္ မဝင္စား ဖူးသူ အမ်ားက ) ထင္ေကာင္း ထင္ႏိုင္ပါမယ္။ ထင္မယ္ဆိုလည္း ထင္ေရာ့။

အမတဂုဏ္ကို ျမတ္ႏိုးၾကသူေတြမွာ သခ်ၤာသမားေတြ ပါဝင္တာေတာ့ အမွန္ပါ ။ လူ႔အသိဥာဏ္ ဆင္ျခင္တံုတရား ကေန တစ္ဆင့္ မေျပာင္းလဲႏိုင္ပါဘူး ဆိုတဲ့ ဆင္ျခင္သိ ေတြ၊ ညီမ်ွျခင္းေတြ ၊ တစ္နည္း သီအိုရီေတြ အတြက္ စိတ္နဲ႔ ဘဝကို ႏွစ္ထားၾကပါတယ္။ အျမဲမျပတ္ ေဖာက္ျပန္ေနတဲ့ ဒီေလာကဓာတ္ တစ္ခြင္လံုးရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ – ထာဝရ မွန္ကန္ေနမယ္ သဘာဝ လိ်ဳ႕ဝွက္ခ်က္ ၾကီး တစ္ခုလံုး ရွိေနမယ္လို႔ ရွဳျမင္၊ ယံုၾကည္ထားၾကတယ္။ အဲ့ဒီအေပၚမွာ သူတို႔ရဲ႕ အတၱ၊ သူတို႔ရဲ႕ စိတ္၊ မာန္ေတြ ႏွစ္ျမဳပ္ ေမ်ာပါ သြားတယ္။ အဲ့ေတာ့ သူတို႔ဘဝကို တရစပ္ ေမာင္းႏွင္ေနတဲ့ အင္အားက မေဖာက္ျပန္မႈ “အမတ”ကို ပညာဥာဏ္နဲ႔/ဆင္ျခင္ဥာဏ္နဲ႔ သိနားလည္ခ်င္စိတ္ ( သိျမင္လိုတဲ့ စိတ္ဆႏၵ ) ပဲလို႔ ယူဆႏိုင္မလား။ ရူးႏွမ္းတဲ့ အေတြးအေခၚပဲလို႔ ဆိုၾကမလား။

ဘယ္သူေတြ ဘယ္လိုပဲ ဆိုေစ၊ အဲ့ဒါဟာ က်ေနာ္တုိ႔လိုလားတဲ့ အခ်စ္စစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ။

………………………………………………

ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ပေလတိုနိဒါန္းကို PDF လုပ္ျပီးသား ရွာမေတြ႔၊ Plato – Symposium ( English language ) ကိုေတာ့ က်ေနာ္ Upload ဆိုဒ္ႏွစ္ခုမွာ တင္ေပးထားပါတယ္ ။

Plato-Symphosium

Hotfile –Download Here
Filesonic – Download Here

Pythagoras - Isaac Newton

Bertrand Russel

Stephen Hawking - Albert Einstein

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: