အက်ဥ္းက်ေနသူ

ပီဘိ သီတင္းကၽြတ္လ်ွင္ ပြဲေတာ္က်င္းပၾကမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းပြဲေတာ္ ဟု ဆိုရာတြင္ မီးထြန္းပြဲေတာ္ကို က်င္းပၾကမည္ဟု မည္သည့္ကာလက မည္သို႔ ပံုမ်ိဳးနွင့္ စတင္ခဲ့ၾကပါသနည္း။ မည္သည္ကို ရည္ရြယ္၍ မည္သို႔ ရည္ညႊန္း ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကပါသနည္း။ ဤသို႔ ဖန္တရာေတေနသည့္ ေမးခြန္းေဟာင္းမ်ားကို က်မ္းဂန္တတ္ ဆရာမ်ားက က်မ္းဂန္ အရ ေျဖဆိုၾကမည္ ျဖစ္သလို၊ သမိုင္း၊ စာေပ စသည္ ဆိုင္ရာပညာရွင္မ်ားက ဆိုင္ရာဘာသာရပ္အလိုက္ ေျဖဆိုၾကမည္။ တူေကာင္းလည္း တူမည္ ။ တူခ်င္မွလည္း တူမည္။

ေန႔လည္က အလုပ္အတြင္းမွ ညီအစ္ကို တစ္ေယာက္ႏွင့္ စကားစျမည္ ေျပာျဖစ္သည္။ သီတင္းကၽြတ္ကာလအတြင္း မီးထြန္းၾကျခင္း အေၾကာင္း၊ ဆီမီးပူေဇာ္ၾကျခင္းအေၾကာင္း၊ လူၾကီးမိဘ ကန္ေတာ့ရျခင္းအေၾကာင္းမွသည္ ေဗ်ာက္အိုး ေဖာက္ျခင္း အေၾကာင္း အထိ ပါသည္။ ၎က မႏၱေလးသား ျဖစ္၍ မႏၱေလးတြင္ သီတင္းကၽြတ္ကာလ ပြဲေတာ္မည္သို႔ က်င္းပၾကေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ မႏၱေလးမွာ အခုအခ်ိန္ထိ တစ္ဘဝလံုး ေပါင္းမွ ဆယ္နာရီျပည့္ေအာင္ မေနခဲ့ရဘူးေသာ က်ေနာ္က နားေထာင္ရသည္။ ဆိုင္ကယ္ တဝီဝီနွင့္ ရွဳပ္ယွက္ခတ္ေနေသာ မႏၱေလး လမ္းမမ်ားကို ျမင္ေယာင္ၾကည့္သည္။ ( စိတ္ကူးျဖင့္ ျမင္ေယာင္ ၾကည့္ရာတြင္ပင္ ယင္းလမ္းမမ်ားေပၚရွိ လူမ်ား၏ မ်က္နွာမွာ ျမန္မာထက္ တရုတ္ခပ္ဆင္ဆင္ ေတြက ပိုမ်ားေနသေယာင္ေယာင္ ရွိသည္။😀 )

မႏၱေလးျမိဳ႕ကို ဂငယ္ေကြ႔ ဝန္းရံထားေသာ ပုသိမ္ၾကီးဟူသည့္ ၎ေနထိုင္ရာ အရပ္အေၾကာင္းမွသည္ ဆီမီး၊ မီးပံုးဆြဲျခင္း၊ ယင္းမွသည္ ေဗ်ာက္ႏွင့္ မီးရွဴးမီးပန္းအေၾကာင္း အထိ။ ဤ -ေဗ်ာက္- ေနရာကို ေရာက္ေသာအခါ သူက သူ၏ ထင္ျမင္ခ်က္ကို ရွင္းသည္။ မိန္းမပ်ိဳကေလး ေတြ လည္း ဆိုင္ကယ္ စီးနင္းသြားလာေနၾကေသာ မႏၱေလးတြင္ ရႊတ္တတ္၊ ေနာက္တတ္၍ မသိသားဆိုးရြားေသာ လူငယ္ ( သို႔မဟုတ္ ) လူေျပာင္မ်ားက ေဗ်ာက္အိုးစသည္ကို တိုက္အထပ္ေပၚမွ ပစ္ခ် တတ္ေၾကာင္း၊ လမ္းသြားလမ္းလာမ်ား၊ အထူးသျဖင့္ မိန္းမပ်ိဳေလးမ်ား မ်ားစြာ အေနွာင့္အယွက္ျဖစ္ရေၾကာင္း၊ ယင္းအတြက္လည္း ေနာင္အခါ ဆိုင္ရာတို႔က ယင္းေဗ်ာက္အိုး ေဖာက္ျခင္းတို႔ကို တားျမစ္ ရေၾကာင္း စသည္ အရွည္သျဖင့္ ေျပာသည္။

ထုိ႔ေနာက္ ဆက္၍ မႏၱေလးျမိဳ႕တြင္ မီးရွဴးမီးပန္း ၊ ေဗ်ာက္ စသည္ ေရာင္းခ်သည့္ ဒိုင္ၾကီး တစ္ခု ရွိေၾကာင္း၊ ယင္းသည့္အခ်ိန္ကာလက သီတင္းကၽြတ္ ရာသီအတြင္း ေရာင္းခ်ရသည့္ တန္ဖိုးမွာ ယင္းကာလ တန္ဖိုးအားျဖင့္ပင္ သိန္းေလးဆယ္နီးနီး ရွိေၾကာင္း ဆိုသည္။ ဟုတ္ မဟုတ္ေတာ့ မသိ။ က်ေနာ္ ဤေနရာ၌ ေျပာလိုေသာ အေၾကာင္းမွာလည္း ယင္းအခ်က္အလက္မ်ား အေၾကာင္း မဟုတ္ေပ။ ယင္းအေၾကာင္းမ်ားမွ ဆက္၍ လာေသာ စကားမ်ား ကိုသာ ေတြးၾကည့္လို၍ ျဖစ္သည္။

သူက ဆက္ေျပာသည္။ “ခင္ဗ်ား စဥ္းစားၾကည့္ ။ဒီမီးရွဴးမီးပန္း ေဗ်ာက္ ဆိုတာေတြက ျမန္မာလုပ္ေတြမဟုတ္၊ တရုတ္မိတ္ ေတြ။ ျမန္မာက ျမန္မာပီပီ ဆီမီးထြန္း၊ ဘုရားပူေဇာ္၊ လူၾကီးမိဘ ကန္ေတာ့ စသည္ ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈအတိုင္း ရွိေနတာ ဘာေျပာစရာမွ မလိုေပမယ့္၊ အခုလို အျခားလည္း အေနွာင့္အယွက္ျဖစ္ရေသး၊ ေငြလည္း ကုန္ရေသး အဲ့ဒီ ဘာမဟုတ္တာေတြအတြက္ ေငြေတြ တိုင္းတပါးကို အလကား ေရာက္ရတာ၊ ကုန္ရတာေတြဟာ ႏွေျမာစရာ မေကာင္းလား။ …”

အျခားဆက္၍ ေျပာေသးေသာ္လည္း ဤစကားကို ဤေနရာတြင္ရပ္၍ က်ေနာ္ ေတြးၾကည့္မိသည္။ ေျဗာင္း၊ေျဗာင္း အသံၾကားရံုျဖင့္ တေဝးေဝး တဝါးဝါး ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ၾကဖူးေသာ က်ေနာ္တို႔ ကေလးငယ္ဘဝ၊ လိုလိုခ်င္ခ်င္ျဖင့္ အေမမိဘကို ပူဆာမိခဲ့ၾကေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ား၊ ယင္းတို႔ျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ ေပ်ာ္ျမဴး ကစားေနခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔ ေပ်ာ္ေနသည္ကို ၾကည့္၍ ျပံဳးစစ ၾကည္ႏူးေနၾကေသာ က်ေနာ္တို႔ မိဘမ်ားမ်က္နွာ စသည္ ပံုရိပ္မ်ားက က်ေနာ့္ အေတြးထဲ ဝင္လာၾကပါသည္။

ေစာနက ေျပာျပေနေသာ အစ္ကို၏ စကားတြင္ ယုတၱိအျမင္မ်ား၊ လူမ်ိဳးေရး အရိပ္မ်ား၊ လက္ရွိ ႏိုင္ငံေရး ေဆးေရာင္မ်ား၊ ၎၏ ဘဝစိတ္စရိုက္မ်ား အနည္းငယ္ ေရာစပ္ ပါရွိေနမည္ ထင္သည္။ ယင္းတို႔ကို က်ေနာ့္အေတြးထဲမွ ခဏဖယ္ထုတ္ပစ္လိုက္သည္။ မီးရွဴး မီးပန္း ယမ္းေဖာက္ျခင္းသည္ အလကားသာ ျဖစ္သည္ ဆိုျခင္းအေၾကာင္းႏွင့္ တိုင္းတပါးသို႔ မိမိႏိုင္ငံေငြေၾကး အလကား ေရာက္ရျခင္းအေၾကာင္း ဒီႏွစ္ခ်က္ကို ဇကာတင္ ၾကည့္သည္။

မီးရွးမီးပန္း၊ ယမ္း၊ ေဗ်ာက္ ေဖာက္ပစ္လိုက္ျခင္းသည္ ပိုက္ဆံကို မီးရွိဳ႕လိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုလ်ွင္ ေဆးလိပ္ေသာက္ေနၾကသူမ်ားကို မည္သို႔ ဆိုမည္နည္း။ မီးရွဴးမီးပန္း ဆိုသည္ထက္ ပစၥည္းတစ္ခုဟု ေျပာင္းလဲ ဆိုၾကပါစို႔။ လူတစ္ေယာက္ ပစၥည္းတစ္ခုကို ေငြေၾကးနွင့္လဲလွယ္ ဝယ္ယူရာတြင္ ဘဝအတြက္ အသံုးက်၍ ဝယ္ျခင္း၊ လိုခ်င္တပ္မက္၍ ဝယ္ျခင္း၊ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ရမည္ေမ်ွာ္လင့္၍ ဝယ္ျခင္း စသည္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိၾကသည္။ က်ေနာ္တို႔ ငယ္စဥ္စိတ္ခံစားခ်က္မ်ားနွင့္ ယွဥ္ထိုးၾကည့္ေသာ အခါ မီးရွဴးစသည္ ပစၥည္းတို႔ကို ဝယ္ယူျခင္းမွာ/ ဝယ္ယူလိုျခင္း မွာ ကေလးငယ္ ဘာဝ အရ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို လုိလားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အလကား ေတာ့ မဟုတ္။မိဘစသည္ လူၾကီးမ်ားကလည္း ျဖည့္ဆည္းေပးခ်င္ေသာ စိတ္ေစတနာ၊ ျဖည့္စြမ္းေပးလိုေသာ ေမတၱာျဖင့္ ႏိႈင္းစက္၍ မိမိကေလးငယ္၏ အာသာ ကိုလည္းေကာင္း၊ ၎တို႔ကိုယ္တိုင္၏ စိတ္ဆႏၵကိုလည္းေကာင္း ႏွစ္သိမ့္ရန္ ေငြေၾကးကို အသံုးျပဳၾကသည္။ ဤသည္မွာေရာ အလဟႆ ေတာ့ မဟုတ္ႏိုင္ေပ။

ဒါ့အျပင္ ရွိေသးသည္။ အထက္ပါ မိတ္ေဆြ၏ စကားအတိုင္း အလဟႆ ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ မဝယ္ၾကမသံုးၾကပါႏွင့္ ဆိုလ်ွင္ ယခုေခတ္၌ မီးရွဴး ၊မီးပန္းမွ မဟုတ္ေပ။ အျခား မဝယ္သင့္ မဝယ္အပ္ေသာ အရာမ်ား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႔ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ အဝတ္ခ်င္း တူပါလ်က္ အေရာင္အေသြး မတူ၍ ေစ်းပိုၾကီးေသာ အျခား အဝတ္အစားကိုမွ အဘယ္ေၾကာင့္ ဝယ္ခ်င္ၾကသနည္း။ ကားခ်င္း တူပါလ်က္ နံပါတ္ မတူေသာၾကာင့္ ေစ်းပိုမ်ားရပါေသာ ကားကိုမွ အဘယ္ေၾကာင့္ ဝယ္ၾကရသနည္း။ စကားေျပာရျခင္း တူပါလ်က္၊ ( မသံုးရလည္း ဘာမွ မျဖစ္ပါဘဲလ်က္ ) ဤေမာ္ဒယ္ ဖုန္းမ်ိဳးထက္ ဟိုေမာ္ဒယ္လ္ဖုန္းမ်ိဳးကိုမွ အဘယ္ေၾကာင့္ လိုလိုလားလား ရွိၾကသနည္း။ ေနာက္ဆံုး – ဖိနပ္ ဆိုသည္ ခ်င္း တူပါလ်က္ႏွင့္ ဤဖိနပ္မ်ိဳး ထက္ ဒီဇိုင္းေလး အနည္းငယ္ျပင္ထားေသာ ဟိုႏိုင္ငံထုတ္ ဖိနပ္ကိုမွ ေစ်းၾကီးၾကီးေပး ဝယ္ယူၾကသနည္း ။ မိမိႏိုင္ငံတြင္း ပိုက္ဆံ – တရုတ္မဟုတ္ေသာ အျခားႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္ျခင္း တစ္မ်ိဳးလည္း ျဖစ္သလို တနည္း ဆိုရလ်င္လည္း ယင္းပစၥည္းတို႔မွာ လူၾကီးၾကိဳက္ ေဗ်ာက္အိုးမ်ားလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။

ထိုအစားအေသာက္၊ အသံုးအေဆာင္ စသည္ ဝယ္စရာ ဟူသည္တို႔မွာ ဤႏိုင္ငံသို႔ တရုတ္တစ္ခုတည္းမွ ဝင္ေရာက္လာၾကသည္ မဟုတ္၊ အျခားအျခားမွ အမ်ားအျပား ရွိၾကသည္။ မီးရွဴးမီးပန္းကို အလဟႆ ျဖစ္ရသည္ ဟု ဆိုၾကေၾကးဆိုလ်ွင္ ယင္းတို႔သည္လည္း အလဟႆ ေတြခ်ည္းသာဟု ျမင္ရေပေတာ့မည္။ ဤသည္မွာ ေခတ္အရ မျဖစ္ႏိုင္။

ယင္းအတြက္ – အထက္ပါ မိတ္ေဆြႏွင့္ ေျပာဆိုခဲ့ျပီးေသာ “အလဟႆ” ဟူသည္မ်ား၊ ခံစားခ်က္မ်ား၊ အျမင္မ်ား စုေပါင္းၾကည့္ပါလ်ွင္ ယင္းပုဂၢိဳလ္ေျပာၾကားေနျခင္း၌ ႏိုင္ငံေရးေဘာင္၊ စီးပြားေရးေဘာင္၊ ၎ျဖတ္သန္းရာ အျမင္ေဘာင္၊ စသည္ ေဘာင္အမ်ိဳးမ်ိဳးကြပ္၍ ေျပာျခင္း ျဖစ္ေနေပမည္။ အလားတူ က်ေနာ္ ေတြးၾကည့္ေနမိသည္မွာလည္း က်ေနာ္ ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ လူမႈအေနအထား၊ က်ေနာ္ လတ္တေလာရွိေနေသာ စိတ္ခံစားခ်က္၊ ခံယူခ်က္ စသည္ ေဘာင္တံတိုင္းတို႔ ကြပ္၍ ေတြးေတာ ျငင္းပယ္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ၾကသည္။

ဆိုလိုသည္မွာ —-

က်ေနာ္တို႔ လူအမ်ားသည္ မိမိ အေတြးအိမ္ေလးနွင့္ မိမိ ေနထုိင္ေနၾကသူမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ဤအေတြး အိမ္ကေလးကို ငယ္စဥ္မွ စ၍ တစ္ထစ္ခ်င္း တစ္ရစ္ခ်င္း ေဆာက္ခဲ့ၾကသူမ်ား၊ ဤဘဝကို မိမိ အတၱမျဖင့္ သန္ရာ သန္ရာ ေမ်ွာ္မွန္း ဖြဲ႕တည္လာၾကသူမ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။ ယင္းကာလ ၾကားတြင္ ျပန္ေတြးၾကည့္ပါက – မိမိဘဝတြင္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ရမည္ ထင္၍ ၊ မိမိဘဝအတြက္ အသံုးက်မည္ ထင္၍ ၊ တန္ဖိုး တစ္စံုတစ္ရာကို ေမ်ွာ္မွန္း၍ ကိစၥရပ္ကိုယ္စီကို လုပ္ခဲ့ၾကသူခ်ည္းသာ ျဖစ္သည္။ စီးပြားေရး စကားလံုး ယူသံုး၍ ဆိုပါက အျမတ္ရမည္ ေမ်ွာ္လင့္၍ အရင္းထုတ္ခဲ့ၾကသူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။

က်ေနာ္တို႔ လက္ရွိ အခ်ိန္ကာလအထိ ေနထိုင္ျဖတ္သန္းခဲ့ရာတြင္ က်ေနာ္တုိ႔ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ မိမိတို႔ ဘဝအေတြးအိမ္ေလး၌ အလဟႆ/အလကား ျဖစ္ေနသည္ ဆိုေသာ အက္ေၾကာင္းမ်ား၊ ဒဏ္ရာမ်ား၊ အမႈိုက္မ်ားမွာ တစ္ခု မက မ်ားစြာ ရွိသည္။ အဆံုးသတ္၊ ရလာဒ္ ၊ အေျဖ နွင့္ နဖူးေတြ႔ ဒူးေတြ႔ ေတြ႔လာၾကျပီး တကယ္ စင္စစ္ အရွံဳးမ်ားစြာကိုလည္း ေကာင္း၊ အမွားအယြင္းေပါင္း မ်ားစြာကို လည္းေကာင္း ရင္ဆိုင္ လာရေသာအခါ မိမိ စိုက္ထုတ္ခဲ့သည့္ အရင္းမ်ား အလဟႆ ျဖစ္ကုန္သည္ကို ေတြ႔ၾကရသည္။

ယင္း အခ်က္ကို သာမာန္သမားရိုးက် ျဖတ္သန္းေနေသာ ကာလ၌ သိေကာင္းမွ သိပါမည္ ။ သို႔ေသာ္ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ယခုခဏမဆိုင္းပင္ ဤလူ႔ဘဝ ဇာတ္သိမ္းရေတာ့မည္- ေသေတာ့မည္ ဟု ေတြးၾကည့္ပါက ( နက္နက္နဲနဲ တကယ့္တကယ္ ေတြးၾကည့္လ်ွင္ ) အျပည့္အဝမဟုတ္ေတာင္ ၊ ေရးေရးမ်ွေတာ့ ျမင္ႏိုင္ပါမည္။

ကြယ္လြန္သြားရွာျပီ ျဖစ္ေသာ ဆရာပါရဂူက ဥပမာေလးတစ္ခု ေပးဖူးသည္။ ကေလးငယ္တစ္ေယာက္ အုတ္ပံုၾကားတြင္ ေဆာ့ကစားေနသည္။ ကစားေနပံုမွာ သူ၏ ေရွ႕ေနာက္ဝဲယာတြင္ အုပ္ခ်ပ္ကေလးမ်ား တစ္ခ်ပ္ျပီး တစ္ခ်ပ္ ထပ္၍ စီ၍ ကစားေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ တစ္ဆင့္ျပီး တစ္ဆင့္ ထပ္လာရင္း ပတ္ပတ္လည္ အုပ္ခ်ပ္မ်ားျမင့္တက္၍ မိမိ တစ္ရပ္စာအျမင့္ျပည့္လာေသာ အခါမွ တစ္ခု သတိမူမိသည္။ ယင္းအုတ္ခ်ပ္မ်ား အတြင္းမွ မထြက္တတ္ျခင္း ။ ေလွာင္ပိတ္ေနသလို ခံစားလာရျခင္း။ ထုိ႔ေနာက္ ေၾကာက္လာသည္။ “အေဖကယ္ပါ၊ အေမကယ္ပါ” ေအာ္ငိုေတာ့သည္။ ယင္းအတိုင္းပင္ က်ေနာ္တို႔ လူသားအမ်ားစု၌လည္း မိမိတို႔ ဘဝအိမ္ကို အုတ္ခ်ပ္မ်ားစီ၍ ကစားၾကည့္မိေနၾကသည္။ မရည္ရြယ္ေသာ္လည္း မိမိကုိယ္ကိုယ္ ပိတ္ေလွာင္ေနမိၾကသည္ဟု ဆရာက ဆိုသည္။

ယခုကာလတြင္ ဒုတိယအၾကိမ္ ထုတ္ျပန္လာေသာ သမၼတ၏ လြတ္ျငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေၾကာင့္ အက်ဥ္းအတြင္းရွိသူမ်ားေရာ ၊ ျပင္ပက ဆိုင္ရာ မိသားစုမ်ားေရာ၊ ၾကားရသူ ျပည္သူအမ်ားပါ ေပ်ာ္ရႊင္ၾက၊ ၾကည္နူးၾက။ အခ်ိဳ႕ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတြင္လည္း မည္သူလြတ္ပါေစဟု ေမ်ွာ္လင့္ ေနၾကသူမ်ား ရွိၾကပါသည္။ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးအားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားေသာ ရုပ္ဝတၳဳ ၊အက်ဥ္းေထာင္မွလြတ္လာျခင္း ဆိုေသာအားျဖင့္ ရရွိလာေသာ လြတ္ေျမာက္မႈ အရသာသည္ ပီဘိ ႏွစ္သက္ လိုလားစဖြယ္ျဖစ္ သည္။ အလားတူ၊ အျခားတစ္ပါးသူ တည္ေဆာက္ေသာ ရုပ္ဝတၳဳ – ေထာင္ – မဟုတ္ေသာ္ျငားလည္း မိမိ ဘာသာ မိမိ တည္ေဆာက္ ေနေသာ မိမိဘဝ ခႏၶာအိမ္ကို ( ဝါ ) မိမိ အေတြးစဥ္ ေထာင္ ကို အမ်ားစုက အဘယ္ေၾကာင့္ မလြတ္ေျမာက္လိုၾကပါနည္း။ အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ မတြန္းဖယ္ၾကပါသနည္း။ မေဖာက္ထြက္ၾကပါသနည္း။ ယင္းသို႔ ရွိရမည္ အစား ၊ ေဆာက္၍ ေဆာက္ေနမွန္း မသိ၊ အဘယ္ေၾကာင့္ ထပ္ဆင့္ထပ္ဆင့္ ေလွာင္ပိတ္ ခံေနၾကပါသနည္း ။ ဤေမးခြန္းမ်ားသည္ စာရွဳသူမ်ားကို ေမးေနျခင္း မဟုတ္။ ေတြးေတာေနမိသူ က်ေနာ့္ဘာသာ မိမိကိုယ္ကိုယ္ ျပန္ေမးေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။

ကဗ်ာဆရာၾကီး ရာဗင္ျဒာနတ္တဂိုးက သူ႔အေၾကာင္းကိုသူ တစ္ခါက ေရးဖူးသည္။ ဂီတဥၥလီ ဟူသည့္ ၎၏ နာမည္ေက်ာ္ ကဗ်ာရွည္ကို ေရးစပ္ေနစဥ္က ပဒမာျမစ္အတြင္း ေလွတစ္စင္းအေပၚတြင္ ထိုင္ေနသည္။ ဂီတသံစဥ္ထဲတြင္ တစ္ညလံုး နစ္ေမ်ာသည္။ ယင္းဂီတကို ခံစား နားဆင္ရင္း မွိတ္တုတ္မွိတ္တုတ္ ျဖစ္ေနေသာ ဖေယာင္းတိုင္မီးႏွင့္ ယင္းေလွဝမ္း၊ အခန္းထဲတြင္ထိုင္၍ ကဗ်ာေရးေနပါသည္။ တစ္ခ်ိန္တြင္ အမွတ္မဲ့ ဖေယာင္းတိုင္မီးကို မႈတ္ပစ္လိုက္မိသည္။ ယင္းသို႔ မႈတ္ပစ္လိုက္သည္နွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ ေလွဝမ္းဗိုက္၊အခန္းတြင္းသို႔ အျပင္မွ လေရာင္ဝင္လာသည္။ ကဗ်ာဆရာၾကီး အံ့အားတၾကီး ျဖစ္သြားရပါသည္။ လေရာင္ကိုလည္းေကာင္း၊ ဤညအခါသည္ လသာေသာ ညတစ္ည ျဖစ္သည္ ဆိုသည္ကိုလည္းေကာင္း သတိမထားမိခဲ့။ သူ အခုေရးေနခဲ့ေသာ ကဗ်ာတြင္း စာပိုဒ္မွာ လေရာင္ရႊန္းျမေနျခင္း အေၾကာင္းျဖစ္သည္ ။ သို႔ေသာ္ ဖေယာင္းတိုင္မီးမွိန္မွိန္ျဖင့္သာ ေရးေနခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လေရာင္ရွိေနေၾကာင္း သူသတိမထားမိ။ ဤမွိတ္တုတ္မွိတ္တုတ္ ဖေယာင္းတုိင္မီးကို မႈတ္လိုက္မိျခင္းေၾကာင့္သာ လေရာင္ကို ျမင္ရ၍ လေရာင္ျဖင့္ လင္းေနရျခင္း ျဖစ္သည္။

ထိုညတြင္ပင္ ကဗ်ာဆရာၾကီး တဂိုးက သူ႔ဒိုင္ယာရီ စာအုပ္ထဲ၌ စာတစ္ေၾကာင္းေရးမွတ္ထားခဲ့သည္။ “ယေန႔ ထူးျခားေသာ အေတြ႔အၾကံဳကို သိရွိလိုက္ရသည္။ အတြင္းသႏၱာန္၌ မာန္မာန ဆီမီး ေတာက္ေနသမ်ွ ကာလပတ္လံုး ‘ပရမတၱမ’ ေအးျမေသာ လေရာင္သည္ ဝင္မလာႏိုင္။ ရႊန္းလဲ့ေသာ လေရာင္ကို သတိမမူမိႏိုင္။” ဟူ၏။

က်ေနာ္တို႔ အားလံုး၊ ဆီမီးေရာင္ျဖင့္ လင္းမည္လား၊ လေရာင္ျဖင့္ လင္းၾကမည္လား ၊ ဤအေမးျဖင့္ပင္ ဤစာကို အဆံုးသတ္ပါသည္။

………………………………

ဆရာပါ ထံသို႔ စိတ္မွန္းျဖင့္ ကန္ေတာ့ရင္း – လျပည့္အၾကိဳည ေတြးမိေတြးရာမ်ားသာ။

……………………………….

https://zayya.wordpress.com/

http://zayyablogger.blogspot.com/

……………………………….

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: