ေသျခင္း = နိဂံုး : J. Krishnamurti

Jiddu Krishnamurti

အေမး ။ ။ ဆရာ့ရဲ႕ ေျပာစကားေတြမွာ ေသျခင္းတရားကို annihilation ( ခ်ဳပ္ျငိမ္းျခင္း၊ အျပည့္အဝျပိဳပ်က္သြားျခင္း ) လို႔ ေျပာသြားပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေသဆံုးျပီးေနာက္မွာ အခ်ိန္ကာလမဲ့ ျဖစ္တည္မႈ လို႔ ဆိုရမယ့္ ထာဝရတည္ျမဲမႈ ရွိေနတယ္လို႔လဲ ေျပာျပန္ပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္က အဲ့လို အေျခအေနမွာ ေနထိုင္ႏိုင္ပါ့မလား။

ခရစ္ရွန။ ။ annihilation ( ခ်ဳပ္ျငိမ္းျခင္း၊ အျပည့္အဝ ျပိဳပ်က္သြားျခင္း ) ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရကို က်ေနာ္ မသံုးခဲ့ပါဘူး။ ေသျခင္းတရားဟာ အဆံုးသတ္ တစ္ခုျဖစ္တယ္လို႔ပဲ ေျပာခဲ့တာပါ။ ကပ္ျငိမႈ ပါေနတဲ့ အဆံုးသတ္မ်ိဳးပါ။ ကပ္ျငိမႈ ရွိေနတဲ့ ၊ ဆက္ႏြယ္မႈ ရွိေနတဲ့ အရာတစ္ခု အဆံုးသတ္သြား တဲ့ အခါ အသစ္တစ္ခုကို အျပည့္အဝ ျပန္လည္ ျဖစ္တည္လာပါတယ္။ ဆိုပါစို႔ရယ္ – တစ္ဦးတစ္ေယာက္က သူ႔ဘဝမွာ ေဒါသေတြ၊ ေလာဘေတြ၊ လိုခ်င္တက္မက္မႈေတြနဲ႔ ကပ္ျငိ ရွင္သန္လာခဲ့ျပီးတဲ့ ေနာက္ အဆံုး ကို ေရာက္သြားတဲ့ အခါ အသစ္တစ္ခု အျပည့္အဝ ျပန္ျဖစ္တယ္။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကေတာ့ သူေတာ္စင္ လမ္းေၾကာင္းကို လိုက္မယ္။ က်င့္ၾကံပြားမ်ား အားထုတ္မယ္။ အဓိပၸာယ္မဲ့မႈ ေတြကို သေဘာေပါက္ သိျမင္ရင္း အဆံုးသတ္ ေရာက္သြားတဲ့ အခါ ဘာျဖစ္သြားမလဲ။ အသံုးမက်ပဲ သယ္ေဆာင္လာခဲ့ရတဲ့ ခႏၶာဝန္ထုပ္ၾကီးကေန အျပည့္အဝ လြတ္ေျမာက္မႈ ရသ ရွိေနပါမယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေသျခင္းတရားဟာ တြယ္ျငိမႈပါတဲ့ အဆံုးသတ္ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါဆို သက္ရွိရွင္သန္ေနခ်ိန္မွာ ေသျခင္းတရားဟာ ဘာလဲ? အမ်ားအားျဖင့္ ေသျခင္းတရားဟာ ရွင္သန္ေနထိုင္ျခင္းရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္လို႔ ေတြးထင္ ၾကတယ္။ ေသျခင္းတရားဟာ ဘဝရဲ႕ အဆံုးသတ္လို႔ ဆိုရင္ အဲ့အဆံုးသတ္က ဘယ္ေတာ့လဲ။ ေနာက္ဆယ္နွစ္လား၊ နွစ္ငါးဆယ္လား၊ ဒါမွမဟုတ္ မနက္ျဖန္လား။ ခင္ဗ်ားက ေနာက္ဆယ္နွစ္ေက်ာ္လည္း ေနရဦးမွာပါလို႔ ေတြးမယ္ ဆိုရင္ အဲ့အေတြးဟာ ထင္ေယာင္ထင္မွား၊ ဒါမွမဟုတ္ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ဆႏၵ၊ အရွိန္အဟုန္ တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္က ဘယ္လို ရွင္သန္ေနထိုင္မယ္ ဆိုတာကို နားမလည္ေသး၊ မသိျမင္ေသးသေရြ႕ ေသျခင္းတရားကို ဘယ္လို ရင္ဆိုင္မယ္ ဆိုတာလည္း မသိႏိုင္ဘူး။ ဘာလို႔ဆို ေသျခင္းတရားဟာ ရွင္သန္ေနထိုင္မႈနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ မဟုတ္လို႔ပါ။

အဲ့ေတာ့ ေသျခင္းတရားကို ဘယ္လိုရင္ဆိုင္မလဲ၊ ထာဝရျဖစ္တည္မႈ ဆိုတာဘာလဲ၊ ထာဝရျဖစ္တည္မႈမွာ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ တကယ္ ေနထိုင္ႏိုင္သလား ….ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းထက္ ပိုအေရးပါလာမယ့္ ေမးခြန္းတစ္ရပ္ ေပၚမလာေပဘူးလား။ အဲ့ေမးခြန္းက – လူတစ္ေယာက္ ဘဝကို ဘယ္လို ရင္ဆိုင္မလဲ ( တနည္း ) ဘယ္လို ရွင္သန္ေနထိုင္မလဲ ဆိုတာပါပဲ။ ရွင္သန္ေနထိုင္ျခင္းဟာလည္း ေၾကာက္လန္႔စရာ တစ္ခုဆိုတာ ဘယ္လို နားလည္ လာၾကမလဲ။ သိနားလည္မႈမရွိတဲ့ ရွင္သန္ေနထိုင္မႈကိုယ္၌က အဓိပၸာယ္မရွိဘူး။ အဲ့ဒါေၾကာင့္လည္း က်ေနာ္တု႔ိတေတြ ဘဝကို ကိုယ္စီ အဓိပၸာယ္သတ္မွတ္ဖို႔ ၾကိဳးစားၾကတယ္။ ဘဝဆိုတာ ဒီလိုျဖစ္ရမယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ဘဝဆိုတာ ဟိုလို ျဖစ္ရမယ္ ေျပာတတ္ၾကတယ္။ ဒါေပတဲ့ ဘဝရဲ႕ ရသေတြ၊ ေမာဟေတြ၊ စိတ္ကူးယဥ္ အဓိပၸာယ္မဲ့ သေဘာေတြ ေဘးေရာက္ေနပါတယ္။ ဘဝဟာ က်ေနာ္တို႔ ေန႔စဥ္မွာတင္ ဝမ္းနည္းေၾကကြဲမႈ ရွိတယ္။ ျပိဳင္ဆိုင္မႈ ရွိတယ္။ ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္ရွိသလို ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္မဲ့မႈ ရွိတယ္။ စိတ္ဓာတ္က်မႈ၊ အတၱၾကီးမႈ ရွိတယ္။ အခ်ိန္ပိုင္း ေပၚေပၚလာတတ္တဲ့ အလွတရားနဲ႔ ေမတၱာ ဆိုတာ ရွိၾကပါတယ္။

လူတစ္ေယာက္ကို – ဒါဟာ ဘဝပါ- လို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ အဲ့လူက အဲ့ဘဝကို ရင္ဆိုင္သြားႏိုင္ေရာတဲ့လား၊ အဲ့ဘဝမွာ အခက္အခဲ တစ္စံုတစ္ရာမရွိ ရွင္သန္ေနထိုင္သြားျပီး အဆံုးသတ္တဲ့ေနာက္ ထားသြားခဲ့ေရာလား ။ တကယ္ေတာ့ အဲ့လိုလုပ္တာဟာ မင္းဖြဲ႕စည္းထားတဲ့အေတြးအိမ္ထဲမွာသာ မင္း ေသပါေတာ့ လို႔ ေျပာတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။ အေတြးေတြက လူ႔အျပဳအမူကို တည္ေဆာက္တယ္။ သူ႔အေတြးကေန ေျပာတယ္ – ငါေအာင္ျမင္ရမယ္၊ တစ္ေနရာမွာ တစ္ဦးဦး ျဖစ္ရမယ္။ၾကိဳးစားရမယ္၊ ယွဥ္ျပိဳင္မယ္ စသျဖင့္။ အဲ့အေတြးေတြနဲ႔ သူ႔ျဖစ္တည္ခ်က္ကို တည္ေဆာက္ပါတယ္။ တစ္စံုတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘုရားသခင္ဆိုတာေတြ၊ ဘုရားေက်ာင္းေတြ၊ ဆရာသခင္ဂုရုေတြ၊ ဝတ္ျပဳပူေဇာ္ပြဲေတြ ၊ ဒါေတြအားလံုးဟာ အေတြးရဲ႕ သရုပ္သကန္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အသိဥာဏ္ရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈ၊ ဦးေႏွာက္အတြင္း သိုမွီးလာတဲ့ အသိအျမင္ေတြပဲ ျဖစ္တယ္။ အေတြးေတြခ်ည္းသာ ဘဝကို မီးထိုးေမာင္းနွင္သြားမယ္ဆိုရင္ အဲ့အေတြးက ေမတၱာကို လည္း ျငင္းပယ္ပါတယ္။ ေမတၱာဆိုတာ သတိရျခင္း မဟုတ္ဘူး။ ေမတၱာဆိုတာ အေတြ႕အၾကံဳတစ္ခု မဟုတ္ဘူး။ ေမတၱာဆိုတာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ခံစားခ်က္ မဟုတ္ဘူး။
ဒီအေတြး ေမာင္းႏွင္အား နဲ႔ပဲ ရွင္သန္ လာတဲ့ အခါ အဲ့လူဟာ ဘဝနဲ႔ ေဝးကြာသြားတယ္။ ဘဝနဲ႔ ထပ္တူ အဆံုးသတ္ လို႔ေခၚတဲ့ ေသျခင္းတရားနဲ႔လည္း ေဝးကြာသြားတယ္။ အဲ့အတြက္ ေၾကာက္လန္႔မႈ ဝင္လာပါတယ္။ အဲ့အဆံုးသတ္မွာ – အေတြးက မိမိကိုယ္ကိုယ္ ဖန္တီးေပးထားတဲ့ အရာရာတိုင္းနဲ႔ မျဖစ္မေန ျငင္းဆန္ ထြက္ရျပီ။ အဲ့အခါ အၾကီးမားဆံုး ေၾကာက္ရြံ႕မႈ ဝင္လာပါမယ္။ အဲ့လူ ဘာျဖစ္မလဲ။ အဲ့လူ ေသဆံုးသြားတယ္။ ရွင္သန္မႈ ဘဝ နိဂံုးခ်ဳပ္ရပ္ဆိုင္းသြားတယ္။ အဲ့ေနာက္ အသစ္တစ္ဖန္ ျပန္ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ရွင္သန္ေနထိုင္မႈ ဘဝမွ ငါ – ဆိုတဲ့ အတၱ ဗဟိုခ်က္ မရွိပါဘူး။ အဲ့ အတၱ မရွိေၾကာင္းကို နားလည္ရင္ ရွင္သန္ျခင္းဟာ ေသျခင္းနဲ႔ ယွဥ္တြဲ ေလ်ာက္လွမ္းေနရပါလား ဆိုတာကို သိျမင္သြားပါမယ္။ အဲ့သိျမင္မႈ ေတြ ဆင့္ကာ ဆင့္ကာ ျဖစ္ရင္း အခ်ိန္က်လာတဲ့ အခါ အျပည့္အဝ နိဂံုးခ်ဳပ္သြားရပါတယ္။

အဲ့ေတာ့ ခ်ဳပ္ျပီးေျပာရရင္ ေသျခင္းတရားဟာ အဆံုးသတ္သာ ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ဆက္တြဲ တြဲပါေနမယ့္ အဆံုးသတ္ ( တစ္နည္း ) အသစ္တစ္ဖန္ ျပန္ျဖစ္ေစတဲ့ အဆံုးသတ္နဲ႔ အျပည့္အဝ ခ်ဳပ္ျငိမ္းသြားတဲ့ အဆံုးသတ္ ၊ ဒီႏွစ္မ်ိဳးမွာ ကိုယ္ ဘယ္လို အဆံုးသတ္လဲ ။ ဒီအေျဖကို လူအမ်ား ေမ်ွာ္လင့္ၾကတယ္။ ေမးခြန္းကို ေမးခြန္းနဲ႔ပဲ ျပန္ေျဖပါမယ္။

ဘယ္လို အဆံုးသတ္မလဲ ဆိုတာအတြက္ အဲ့ေမးခြန္း ရွိသူကို ျပန္ေမးရမွာက – ခင္ဗ်ား အခု ဘယ္လို ရွင္သန္ပါသလဲ ဆိုတာပါပဲ။

Ref: Messagesfrommaster

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: