Freedom

Jiddu Krishnamurti

လြတ္လပ္ေရး ဆိုတာဘာလဲ

ဒႆနဆရာ အမ်ားစုက လြတ္လပ္ေရး၊ လြတ္လပ္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ေရးသားေျပာၾကားေနၾကတယ္။ က်ေနာ္ တို႔လည္း လြတ္လပ္မႈ အေၾကာင္း ေျပာၾကတယ္ ။ ဘယ္လို လြတ္လပ္မႈလဲ။ မိမိ စိတ္ၾကိဳက္လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ မိမိ နွစ္သက္ရာ ကိုင္တြယ္ခြင့္၊ မိန္းမတစ္ေယာက္ကို /ေယာက်ၤား တစ္ေယာက္ကို လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ခြင့္၊ မိမိနွစ္သက္ရာ ဖတ္ရွဳခြင့္၊ မိမိ မႏွစ္သက္ရာ ပစ္ပယ္ခြင့္ စသည္။ က်ေနာ္ တို႔ ကိုယ္ကိုယ္ က်ေနာ္တို႔ လြတ္လပ္တယ္လို႔ ဆိုတာနဲ႔ ေမးစရာ ရွိလာတဲ့ တစ္ခုက – အဲ့လြတ္လပ္မႈနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ဘာလုပ္ၾကသလဲ ဆိုတာပါ။ က်ေနာ္တို႔ ကိုယ္ က်ေနာ္တို႔ ေဖာ္က်ဴးျပႏိုင္ဖို႔ လြတ္လပ္မႈကို သံုးတယ္။ က်ေနာ္တို႔ စိတ္ၾကိဳက္လုပ္ႏိုင္ဖို႔ လြတ္လပ္မႈ ကို သံုးတယ္။ အဲ့လို ဘဝကို လြတ္လပ္ခြင့္ေတြ ေပးလာရင္း ေပးလာရင္း ေနာက္ဆံုး ဘာျဖစ္လာမလဲ ျပည္သူအလယ္မွာ၊ ပန္းျခံထဲမွာ မိတ္လိုက္ၾက၊ သံဝါသ ျပဳလာၾကေတာ့တယ္။

က်ေနာ္တို႔မွာ လြတ္လပ္မႈ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိေနပါတယ္။ အဲ့အတိုင္းလည္း လုပ္ကိုင္ေနၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ထင္ၾကတာက ေရြးခ်ယ္စရာ ကိစၥတစ္ခုခု ေပၚေပါက္လာျပီဆိုရင္ လြတ္လပ္မႈ ဆိုတာ ဝင္လာတာပဲ ။ အဲ့လိုမဟုတ္လား။ ခင္ဗ်ား ျပင္ဦးလြင္သြားမလား၊ ရန္ကုန္မွာ ေနမလား။ ဒီအလုပ္ဆက္လုပ္မွာလား ၊ အလုပ္ထြက္မွာလား ။ ဆိုလိုတာက ဒါေတြဟာ ေရြးခ်ယ္မႈ သက္သက္ပါ။ ေရြးခ်ယ္မႈက လြတ္လပ္မႈကို ေပးတာ ဟုတ္ပါသလား။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ အျမင္၊ ခင္ဗ်ားရဲ႕ အေတြးေတြကသာ ရွင္းလင္း ေနရင္ ျပတ္သားေနရင္ ေရြးခ်ယ္မႈ ဆိုတာ ေပၚေပါက္လာစရာ မရွိပါဘူး။ အဲ့ဒီ ျပတ္သားတဲ့ အျမင္ကေနသာ မွန္ကန္တဲ့ လုပ္ရပ္ ထြက္ေပၚလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သံသယေတြ ၊ မက်ိန္းေသ မေသခ်ာမႈေတြ ရွိလာတဲ့ အခါမွသာ က်ေနာ္တို႔ ေရြးခ်ယ္တဲ့ လုပ္ငန္းကို စၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေျပာလို႔ ရမယ္ဆို ေျပာခ်င္ပါတယ္ – ေရြးခ်ယ္ခိုင္းတာဟာ လြတ္လပ္မႈကို ပိတ္ပင္တာ တစ္မ်ိဳးပါပဲ။

သဗၺဓမၼ ( အလံုးစံု ) ဝါဒီေတြ ေျပာေလ့ရွိတာ ရွိေသးတယ္။ လြတ္လပ္မႈဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ မရွိဘူးတဲ့။ လြတ္လပ္မႈ ဆိုတာၾကီးက လူသားေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္တယ္၊ ဖိနွိပ္တယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။

ဒါဆို လြတ္လပ္မႈ/လြတ္လပ္ေရး ဆိုတာဘာလဲ။ ေရြးခ်ယ္မႈကိုပဲ အေျခခံသလား၊ က်ေနာ္တို႔ နွစ္သက္ရာ လုပ္ႏိုင္ဖို႔ ပင္မ တစ္ခုတည္းေသာ အေၾကာင္းတရားလား။ စိတ္ပညာဆရာေတြ ေျပာတတ္ၾကတာ ၾကားရတယ္ – ခင္ဗ်ား တစ္ခုခုကို ခံစားေနရရင္ အဲ့ခံစားခ်က္ကို မဖိႏွိပ္ ထားပါနဲ႔၊ မသိုဝွက္ထားပါနဲ႔၊ မထိန္းခ်ဳပ္ထားပါနဲ႔တဲ့၊ ခ်က္ခ်င္း ဖြင့္အံထုတ္လိုက္ပါ ဆိုတာ။

အဲ့လိုမ်ိဳးက က်ေနာ္တို႔ လည္း ေကာင္းေကာင္းလုပ္ႏိုင္ၾကပါတယ္။ ဒါကို လြတ္လပ္မႈလို႔ ေခၚမလား၊ အခုပဲ ေဒါသျဖစ္မိလို႔ ခ်က္ခ်င္းပဲ ဗံုးပစ္ထည့္လိုက္တယ္။ အဲ့ဒါ လြတ္လပ္မႈလား၊ က်ေနာ္တို႔ အခု ေျပာေနတဲ့လြတ္လပ္မႈ က ဘယ္အဆင့္ နိမ့္က်သြားျပီလဲ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။
လြတ္လပ္မႈက ဟိုမွာ ရွိတာလား၊ ဒီမွာ ရွိတာလား။ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္က သြားျပီး အစရွာရမလဲ။ ျပင္ပ ကမၻာေလာက၊ ဗဟိဒၶေလာက မွာ ခင္ဗ်ားကိုယ္ ခင္ဗ်ား ဘယ္ေနရာကေန စ၊ သြားေဖာ္က်ဴးျပ မလဲ။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ အတြင္း အဇၥ်တၱမွာေရာ ခင္ဗ်ားကိုယ္ ခင္ဗ်ား ဘယ္လို ေဖာ္က်ဴး မလဲ။
တကယ္က ခင္ဗ်ားရဲ႕ စိတ္သႏၱာန္အတြင္း တစ္စံုတရာမွ မရွဳပ္ေထြးေနေတာ့ဘူး ဆိုတဲ့ အခ်ိန္မွာ လြတ္လပ္မႈ ရွိေနတာ ေတြ႔ရမယ္။ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အရပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာသာတရား အရပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္အေနွာင္အဖြဲ႕၊ အကြပ္အကဲမွ မရွိဘူးဆိုတဲ့ အခါ လြတ္လပ္မႈကို ရရွိပါမယ္။ အေနွာင္အဖြဲ႕အကြပ္အကဲ ဆိုတာေတြကို နားလည္ပါရဲ႕လား မသိ။ ဂုရု ဆရာသမားေတြ၊ ကယ္တင္ရွင္ေတြ၊ ဓမၼဆရာေတြ၊ အေကာင္းဆံုး စာအုပ္ေတြ၊ စိတ္ပညာရွင္ေတြ စသျဖင့္ အားလံုးကုိ ဆိုလိုပါတယ္။

အကယ္၍ က်ေနာ့စိတ္မွာ ရွဳပ္ေထြးေနမယ္၊ အစီအစဥ္မက် ရွိေနမယ္ ဆိုပါစို႔။ ဒါဆို လြတ္လပ္မႈ အေၾကာင္း မေျပာခင္ အဲ့ အရွုပ္အေထြးေတြကို အရင္ ရွင္းပစ္သင့္တယ္ မဟုတ္လား။ ပံုရိပ္လႊာေတြ၊ မွတ္ဥာဏ္သညာအစြဲေတြကေန ကပ္ညိေနတဲ့ ဆက္ႏြယ္ခ်က္ေတြ ေၾကာင့္ ကြဲျပားျခားနားမႈေတြ Conflict တြန္းတိုက္ရင္ဆိုင္ရမႈေတြ ရွိေနတတ္ပါတယ္။ ဥပမာ ကိုယ့္ဇနီး၊ သား၊ သမီး၊ အလုပ္အကိုင္ စသျဖင့္ ဆက္ႏြယ္ခ်က္ ပံုရိပ္ေတြနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ အတြင္းစိတ္မွာ၊ နွလံုးသားမွာ အတြန္းအတိုက္ေတြ ျဖစ္ၾကတယ္။ အရွဳပ္အေထြးေတြ ရွိၾကတယ္။ အဲ့ဒီကေန အလိုရမၼက္၊ ေဒါသ၊ စိတ္ပ်က္အားငယ္မႈ၊ ေၾကာက္ရြံ႕မႈ၊ အဲ့ ..ေနာက္ ဒဏ္ရာ၊ အနာတရေတြနဲ႔ စိတ္သႏၱာန္ ကစဥ့္ကလ်ား ျဖစ္တတ္ၾကတယ္ မဟုတ္လား။ ဒါေတြ အားလံုးကို ဂရုတစိုက္ ေစာင့္ၾကည့္ျပီး လိမၼာပါးနပ္စြာ ဖယ္ထုတ္ရပါလိမ့္မယ္။

အဲ့လို ဆိုျပန္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာ ခြန္အား မရွိဘူးလို႔ ထင္ျမင္ျပန္တယ္။ အဲ့ေတာ့ အဲ့ဒီ ခြန္အားရႏိုင္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔ အျခား တစ္ေနရာကို သြားၾကတယ္။ ဘုရားေက်ာင္းလား၊ တရားတိုက္လား၊ မိမိ ယံုၾကည္ရာ မိတ္ေဆြလား၊ စိတ္ပညာရွင္ တစ္ေယာက္ေယာက္ဆီလား၊ စာေပ က်မ္းဂန္လား၊ စသည္ ေဆြးေႏြး ေျဖရွင္းရင္း ခြန္အားကို ရယူဖို႔ ၾကိဳးစားတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ တစ္ပါးသူကို မွီခိုေနရျပန္တယ္။ မွီခိုမႈ တြယ္ညိမႈေၾကာင့္ ရလာတဲ့ အရွဳပ္အေထြးအတြက္ အျခားတစ္ခုကို မွီခိုရတဲ့အခါ အျခားအရွဳပ္အေထြး အသစ္ေတြ ေပၚလာျပန္ပါတယ္။ စိတ္သႏၱာန္မွာ ရွဳပ္ေထြးမႈ အသစ္ေတြပဲ အဖတ္တင္က်န္ခဲ့တယ္။

အဲ့ဒါေၾကာင့္ အခု က်ေနာ္တို႔ ေျပာေနတဲ့ လြတ္လပ္မႈရဲ႕ နက္ရွိဳင္းတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ေကာင္းေကာင္း သိျမင္ႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ လြတ္လပ္မႈဆိုတာ အျပင္မွာ မရွိဘူး။ အနီးစပ္ဆံုး ျဖစ္တဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္တြင္းမွာပဲ ရွိတယ္။ တကယ္ျပည့္စံုမယ့္ လြတ္လပ္မႈ၊ တကယ္ျမင့္ျမတ္တဲ့ လြတ္လပ္မႈ၊ လြတ္လပ္မႈ ရဲ႕ အလွတရားဆိုတာ မိမိ စိတ္အတြင္း သႏၱာန္မွာ အျပည့္အဝ ရွင္းလင္း ၾကည္လင္သြားတာ၊ အေၾကာင္းအက်ိဳး ညီညီညြတ္ညြတ္ ေအးခ်မ္းသြားတာကိုသာ ဆိုလိုပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကိုယ္ကိုယ္ က်ေနာ္တို႔ အလင္းေရာင္ေပးႏိုင္တဲ့ အခ်ိန္မွသာ အဲ့ဒီ လြတ္လပ္မႈကို ရရွိႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

Ref: Messagefrommaster

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: