ဘာဝနာျဖင့္ ထံုမႊမ္းအပ္ေသာ

“ဘာဝနာႏွင့္ ထံုမႊမ္းအပ္သည္၊ ဓမၼျဖင့္ ေနထိုင္သည္” စသည့္ စကား ၊ ေဝါဟာရမ်ားကို ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ား ( ေထရဝါဒတြင္ေရာ၊ အျခား ဘာသာမ်ိဳးကြဲ ေတြမွာေရာ ) ၾကားနာ ဖူးၾကသည္။ ထိုသို႔ ၾကားနာ မွတ္သားရာတြင္ နာယူသူ အေပါင္းတို႔က မည္သို႔ ဆက္လက္ က်င့္ၾကံ ၾကပါသနည္း။

ဘဝ တစ္ေလ်ာက္လံုး ဘာဝနာႏွင့္ ထံုမႊမ္းေနထိုင္အပ္သည္ ဆိုေသာ စကားကို က်ေနာ္ ၾကိဳက္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ( ဝါးလံုးရွည္ႏွင့္ သိမ္းရမ္းသည္ ဟု ဆိုဆို ) အမ်ားအားျဖင့္ ေတြ႔ေနရသည့္ – ဘုရားစင္ေရွ႕ တရားထိုင္ေနမွ တရားက်င့္ ၾကံျခင္း မဟုတ္ေပ။ တရားတိုက္ ၊ တရား စခန္း ဝင္မွ တရား က်င့္ၾကံျခင္း အမွန္ မဟုတ္။ ဓမၼသည္ အခ်ိန္ပိုင္း အားျဖင့္ သာ ရွိအပ္ေသာ အရာ မဟုတ္ေပ။ ဆိုလိုသည္မွာ ဘာဝနာသည္ ဘဝ၏ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုမ်ွသာ ျဖစ္သည္ဟု ထင္ျမင္ က်င့္ၾကံၾကလ်ွင္ မမွန္ကန္ေသာ အက်င့္အၾကံသာ ျဖစ္ပါမည္။ ဘဝ တစ္ေလ်ာက္လံုး ဟူေသာ စကားပုဒ္သည္ ဘဝရွင္သန္ေနသမ်ွ ကာလပတ္လံုး ဟု ဆိုလိုမည္။ ဤသည္မွာ က်ေနာ့ အယူသာ ျဖစ္ပါသည္။


မၾကာခဏ ၾကားရသည္။ “ခင္ဗ်ား တရား ဘယ္ေလာက္ ၾကာၾကာ ထိုင္ႏိုင္သလဲ” ။ တင္ပလႅင္ေခြခ်ိတ္၊ မ်က္လံုးစံုမွိတ္၊ အသက္မ်ွင္းမ်ွင္းရွဴ၊ ဘယ္လက္ဖဝါးေပၚ ညာလက္ ဖဝါး ထပ္တင္၊ ခါးမတ္မတ္ထား။ တစ္မိနစ္လား၊ နွစ္မိနစ္လား၊ တစ္နာရီလား။ ထိုကဲ့သို႔ ျငိမ္လိုက္လ်ွင္ တရားစ ထိုင္ျခင္း သရုပ္သကန္ စတင္ျပီ ျဖစ္သည္ ဆိုပါစို႔။ ယင္း ေနာက္ကြယ္က သေဘာထားမ်ားကေရာ…..။ တရားကို ( ဝါ ) ဓမၼကို ထိုသို႔ ထိုင္လိုက္ျခင္း နည္းအားျဖင့္ ရယူႏိုင္ပါသလား။ ယင္းေမးခြန္းကို တစ္ခ်ိန္က က်ေနာ္ ေမးေလ်ာက္ ခဲ့ဖူးပါသည္။ ဆရာေတာ္ တစ္ပါးက ဤသို႔ ေျဖၾကားသည္။

“ဒီလို တစ္မိနစ္ရရ၊ ငါးမိနစ္ရရ တရား ထိုင္ျပီး ရွဳမွတ္ၾက၊ အားထုတ္ၾကဖို႔ တိုက္တြန္းရျခင္း အေၾကာင္းက တစ္သံသရာလံုး၊ တစ္ဘဝလံုး ကပ္ျငိလာခဲ့တဲ့ စိတ္၊ သံေယာဇဥ္၊ တစ္ဘဝလံုး အထိန္းအကြပ္မဲ့ လႈပ္ရွား ေနာက္က်ိခဲ့တဲ့ စိတ္ရိုင္းေတြကို တည္ျငိမ္ေလးနက္ သြားေအာင္ ထိန္းေက်ာင္းျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္ ဒကာ။ ကေလးတစ္ေယာက္ လမ္းမေလ်ာက္တတ္ေလ်ာက္တတ္ ေလ်ာက္ခါစမွာ ေျခတစ္လွမ္း ဘယ္လို လွမ္းရမယ္လို႔ တြဲေခၚ သင္ၾကားေပးရတာ ရွိတယ္။ တစ္လွမ္းလွမ္းႏိုင္ရင္ ေနာက္တစ္လွမ္း၊ ေနာက္တစ္လွမ္း စသျဖင့္ ၊ အဲ့သလို မ်ိဳးပဲ၊ တစ္မိနစ္၊ ငါးမိနစ္ အဲ့ဒီေနာက္ တစ္နာရီ ၊ နွစ္နာရီ စသျဖင့္။ ဒီလို သေဘာပါပဲ။

ဘာဝနာကို ဘယ္လို ပြားမ်ားရမယ္လို႔ စတင္သင္ၾကားခ်ိန္မွာ ဘာဝနာ ပြားမ်ားျခင္းရဲ႕ အစဦး အေျခခံကို စတင္ ပ်ိဳးယူရ တယ္။ ထိုင္ေနမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီအစပ်ိဳး အေျခအေနကေန ပြားမ်ားယူႏိုင္လို႔ ေရွ႕ကို ဆက္လက္ျပီး ဣရိယာပုတ္ ေလးပါးစလံုးေရာ၊ မိမိတို႔ ကိုယ္စီ ဘဝထဲ အေရးအရာ ေတြ ရင္ဆိုင္ ျဖတ္သန္းတဲ့ အခါမွာေရာ သတိမျပတ္ ထံုမႊမ္းေနသြားရပါမယ္။ ယုတ္စြ အဆံုး အိမ္ယာ ထူေထာင္ရင္း၊ သားသမီး ေျမးျမစ္ တစ္စုနဲ႔ စီးပြားရွာေဖြရင္းလည္း ဘာဝနာ ဟာ ပြားမ်ား ေနႏိုင္ပါတယ္။”

က်ေနာ္ ႏွစ္သက္သေဘာက်၍ တရုိတေသ ဦးတင္ ကန္ေတာ့ျပီး မွတ္သားလာခဲ့ပါသည္။

မိမိတို႔ ဘာသာအလိုက္ ဆိုင္ရာ ကိုးကြယ္သမႈ ( ဥပမာ – ဘုရားကို၊ ခရစ္ကို၊ အလႅာအရွင္ျမတ္ကို ) အာရံုျပဳ၍ အခ်ိန္အတိုင္းအတာ တစ္ခု ျဖင့္ ေနတတ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ မိနစ္ပိုင္းလား၊ တစ္နာရီလား၊ နွစ္နာရီလား။ အဲ့အခ်ိန္အတြင္းမွာ တကယ့္ တကယ္ကို အာရံုနွစ္၍ ပြားမ်ားေနေကာင္း ေနမည္။ သို႔ေသာ္- ဒါပဲလား။ က်န္သည့္ အခ်ိန္မ်ားမွာေရာ အဘယ္သို႔ ေနထိုင္ၾကပါသနည္း။ တစ္ရက္လ်ွင္ တစ္ နာရီမ်ွ က်င့္ၾကံ ၾကည့္ျပီး က်န္ နွစ္ဆယ့္သံုးနာရီ ေနခ်င္သလို ေနမည္ ( သို႔မဟုတ္ ) ေနတစ္ဝက္ ၊ မေနတစ္ဝက္ ျဖင့္ ရွင္သန္မည္။ ယင္းမွာ ဘာဝနာက်င့္ၾကံျခင္း အမွန္ ဟုတ္ပါသလား။ ဤေမးခြန္းကို တိုက္ရိုက္ေမးလ်ွင္ မဟုတ္ပါ ဟု ေျဖၾကားမည့္သူမ်ား အမ်ားအျပားရွိပါသည္။ တကယ့္လက္ေတြ႔တြင္ “ဟုတ္ပါသည္” ဟု ေျပာသည္နွင့္ မျခား ေနထိုင္ေနၾကသူေတြသာ မ်ားျပားသည္ ကို ေတြ႔ရသည္။ ( ယင္းအထဲတြင္ မိမိလည္း အပါအဝင္ ျဖစ္ပါသည္။ )

ဘာဝနာသည္ ႏွစ္ဆယ့္ေလးနာရီ ပတ္လံုး၊ ဘဝရွင္သန္ေနသမ်ွ ကာလပတ္လံုး ထံုမႊမ္းအပ္ေသာ အက်င့္ ျဖစ္သည္ ဟု ဆိုသည္။ အသက္ရွဴေနသည္ နွင့္ အလားသ႑ာန္တူသည္။ မိတ္ေဆြတို႔ အေနျဖင့္ အသက္ကို တစ္နာရီသာ ရွဴမည္ – က်န္သည့္ နွစ္ဆယ့္ သံုးနာရီ မရွဴေတာ့ ဟူ၍ ရွိပါသလား။ မရွဴလ်ွင္လည္း ေသဖြယ္ရာသာ ရွိေတာ့သည္။ မိတ္ေဆြတို႔ အိပ္ေပ်ာ္ ေနစဥ္မွာပင္ အသက္ရွဴေနရေသးသည္ မဟုတ္လား။ သို႔အလားတူ ဘာဝနာသည္ စိတ္ဖြံ႕ျဖိဳးမႈအတြက္ အသက္ရွဴျခင္း ျဖစ္သည္။ ခႏၶာကိုယ္အတြက္ ျပင္ပေလ ( ေအာက္စီဂ်င္ ) ကို အခ်ိန္တိုင္း ရွဴသြင္းေနရ သလို စိတ္အတြက္လည္း ဘာဝနာသည္ အခ်ိန္တိုင္း ပြားမ်ားသင့္ေသာ အလုပ္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘာဝနာကို ေမ့ေလ်ာ့ ထားၾကေသာ သူမ်ားသည္ စိတ္ပိုင္း ဆိုင္ရာ အရ ေသဆံုးေနၾကသူမ်ား ( Spiritual Dead ) ျဖစ္သည္ဟုသာ ဆိုရေပမည္။

……………………..

ရွင္းလင္းခ်က္။

ဤေနရာတြင္ Meditation ကို ဘာဝနာ ဟု က်ေနာ္ နားလည္ထားမိသည့္ အတိုင္း သံုးစြဲပါသည္။ ကိုယ္ေတြ႔အျမင္ကို အိႏၵိယ ဒႆနဆရာ Osho ၏ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားနွင့္ ေပါင္းစပ္ ေရးျခစ္ထားျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

ဝါဒီ၊ ဝါဒ၊ ဂိုဏ္း၊ ဂဏ စသည္ – ထိပါးေရးသားျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း နွင့္၊ အေရွ႕က ရွိခဲ့ျပီးေသာ အိုရွိဳး၏ ဘာသာေရးႏြယ္ေသာ စာမ်ား၊ ေနာက္ဆက္ ေရးရန္ ရည္ရြယ္ထားျပီးေသာ အိုရွိဳး ၊ ခရစ္ရွန စသည္ စာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ဤသေဘာ အတိုင္း တစ္ထပ္တည္း ျဖစ္ေၾကာင္း

ဘာသာအယူဝါဒ ကြဲလြဲ ျငင္းခံုမႈမ်ား မျဖစ္ပြားပါေစရန္ ရည္ရြယ္ ေျပာၾကားလိုသည္ ။

………………………

http://zayyablogger.blogspot.com/
https://zayya.wordpress.com/
http://zayya.blog.com/
………………………

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: