စာအုပ္ဆိုင္က အျပန္

မေန႔က လစာထုတ္ရက္ဆိုေတာ့ ညေနခင္း အေရာက္မွာ မွန္းထားတဲ့အတိုင္း စာအုပ္ဆိုင္ဆီ ဦးတည္ ထြက္လာခဲ့တယ္။ အြန္လိုင္းေပၚမွာ စာအုပ္ေတြ ဘယ္လို မ်ားမ်ား ရွိေနပါတယ္ ေျပာေျပာ ၊ စာရြက္တစ္ျဖတ္ျဖတ္ လွန္ရတဲ့ အရသာနဲ႔၊ စာအုပ္စင္ၾကား က်ီးေမာရတဲ့ အရသာက ဘယ္ေတာ့မွ ရိုးႏိုင္မယ့္ အရသာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူးရယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ စာအုပ္ဆိုင္ကို တစ္လ တစ္ၾကိမ္ေလာက္သာ ေရာက္ႏိုင္ေတာ့တယ္။ အဓိကက စာအုပ္ဆိုင္ေရာက္ရင္ ဝယ္ခ်င္တဲ့ စာအုပ္ေတြက ပါတဲ့ေငြနဲ႔ မေလာက္တာ ပါပဲ။ ဒုတိယ အခ်က္က ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ မ်က္နွာနဲ႔ အိပ္ခ်ိန္ကလြဲရင္ က်န္တာက နာရီပိုင္းေတာင္ မခြာႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနရတယ္။ တကယ္က အလုပ္လုပ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ လုပ္ခ်င္တာ လုပ္ေနတာ သက္သက္ပါ။ ဒီ ဒုတိယ အခ်က္ေၾကာင့္ပဲ စာအုပ္ဆိုင္နား ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မေရာက္ျဖစ္ဘူး ဆိုၾကပါစို႔။

ရာျပည့္တိုက္ကို ေရာက္ေတာ့ ကိုယ္နွစ္သက္ရာ အမ်ိဳးအစားအလိုက္ စုထားတဲ့ စာအုပ္စင္ေတြ မွာ ဘာေတြ အသစ္ေရာက္ေနလဲ ၾကည့္တယ္။ ေတြ႔ဖူးျပီးသားပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မေတြ႔ဖူးေသးတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ မ်က္စိက်ရာ တစ္အုပ္ဆြဲယူ၊ ျပီးေတာ့ ဟို တစ္အုပ္လွန္၊ ျမည္းၾကည့္၊ ဒီတစ္အုပ္လွန္ ၊ ျမည္းၾကည့္နဲ႔။ ျမည္းၾကည့္သမ်ွ ဝယ္ခ်င္ေနတာခ်ည္းပဲ။ စာအုပ္ေစ်းႏႈန္း ကပ္ထားတာကိုလည္း ဘယ္နွစ္ခါေျမာက္ ရွိႏိုင္မလဲ မသိ ၊ ၾကည့္မိေသးတယ္။ ဘယ္ေရြ႕ ဘယ္မ်ွတဲ့ ။ တစ္ခ်က္ ေတြသြားတယ္။ တစ္ဆက္တည္းမွာပဲ ပါလာတဲ့ ပိုက္ဆံအိတ္ကို မသိမသာ ဆ-ၾကည့္တယ္။ ျပီးေတာ့ ဘယ္သူ႔ကို ငါ အေၾကြးေပးစရာ က်န္ေသးလဲ ၊ ဘယ္သူ ဘယ္ေလာက္၊ ဘယ္ကို ဘယ္ေလာက္ ဆပ္ရဦးမလဲ၊ စဥ္းစားၾကည့္တယ္။ ဒါဆို အဲ့ဒါေတြေပးျပီး ငါ့ပိုက္ဆံ ဘယ္ေလာက္က်န္မလဲ။ က်န္တဲ့ အထဲကေရာ ငါ ဒီတစ္လ ဘယ္ေလာက္ သံုးရမလဲ။ ဒါဆို ဘယ္ေလာက္ ပိုမလဲ။ ငါအခု ဘယ္ေလာက္သံုးလို႔ရလဲ။ … အေျဖ = ဟင့္အင္း။ ….အဲ့လိုနဲ႔ ကိုင္ထားတဲ့ စာအုပ္ ျပန္ခ်ထားလိုက္တယ္။ အဲ့လိုနဲ႔ ေနာက္တစ္အုပ္။ ဒီတစ္အုပ္လဲ သေဘာက် ျပန္ျပီ။ ပထမစာအုပ္တုန္းက အတိုင္း ပိုက္ဆံအိတ္ကို ဆၾကည့္၊ ျပီးေတာ့ ေတြးၾကည့္။ အဲ့လိုနဲ႔ ေနာက္- ျပန္ခ်ထားလိုက္ရျပန္တယ္။ ဒါဟာ အခု တစ္ၾကိမ္ လာမွ ျဖစ္တဲ့ ကိစၥေတာ့ မဟုတ္ဘူးရယ္။ အရင့္အရင္ အၾကိမ္ ေတြကလည္း “ဆ – ေတြး- ျပန္ခ်” ေလ့က်င့္ခန္းကို ပံုမွန္လုပ္ခဲ့သူ ျဖစ္တာမို႔ ရိုးေနျပီလို႔ ဆိုရပါမယ္။

“အြန္လိုင္း ေပၚမွာ ေလ့လာစမ္းပါေလ့။ တစ္ပံုၾကီးပါကြာ၊ အဲ့ဒါကို ပိုက္ဆံအကုန္ခံျပီး ဘာလို႔ ေလ်ာက္ဝယ္ေနရသလဲ” တဲ့ ။ မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္က က်ေနာ့ကုိ မခ်ိတင္ကဲ အျပစ္တင္ ပါတယ္။ ရံုးမွာပဲ အိပ္၊ ရံုးမွာပဲ ေနျပီး၊ အမ်ားအားျဖင့္ ကြန္ပ်ဴတာဖြင့္ရက္သား ေရွ႕မွာတင္ အိပ္ေပ်ာ္ေပ်ာ္ သြားတတ္တဲ့ က်ေနာ့ အတြက္ အြန္လိုင္း စာမ်က္နွာျပင္ တစ္ေၾကာၾကီး ရွိေနရက္သားနဲ႔ လို႔ ေျပာတာဟာ သူ႔ အမွားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ မွန္လည္း မမွန္ဘူး။ “က်ေနာ္ ဝယ္တဲ့ စာအုပ္ေတြက အြန္လိုင္းေပၚမွာ ရွိလို႔လား” ဒီအေမးနဲ႔ ျပန္ေျဖေတာ့ သူ ႏႈတ္ပိတ္ သြားပါတယ္။ တကယ္က ဝယ္ထားျပီး စာအုပ္အခ်ိဳ႕က အြန္လိုင္းေပၚမွာ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ လိုခ်င္သလို အကုန္မရွိဘူး။ အြန္လိုင္း မ်က္နွာစာမွာ ျမန္မာစာအုပ္စင္ ကိုယ္စီ လုပ္ၾကတယ္။ အြန္လိုင္း စာၾကည့္တိုက္ေတြ ထားၾကတယ္။ ဝမ္းပန္းတသာ ၾကိဳဆိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မစံုလင္ဘူး။ စံုစိေအာင္ ထားၾကေပမယ့္ မျပည့္ေသးဘူး။ အဲ့ဒါကို ဆိုင္ရာေတြက၊ ရွိၾကသူေတြက ၊ က်ေနာ္တို႔ေတြက ျဖည့္ေပး ၾကရပါမယ္။ တကယ္လည္း ၾကိဳးပမ္း သင့္တယ္။ ဒါ ထားဦးစို႔။ အဲ့မိတ္ေဆြကပဲ ဆက္ေျပာတယ္။

“အြန္လိုင္းေပၚမွာ ဘာေလ့လာခ်င္သလဲ။ အစံုအလင္ရွိတယ္။ အဲ့ဒါကို ဘာ့အတြက္ စာအုပ္တန္းထဲ ဝင္ေမႊေနေသးသလဲ” ဒီစကားမွာေတာ့ သူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား လြဲေနျပီလို႔ ထင္ပါတယ္။ “ဘာေလ့လာခ်င္သလဲ၊ အစံုရွိတယ္” ဆိုတဲ့ စကားက ဘာကို ရည္ညႊန္းတာပါလဲ။ ဘာကို မဆို ၊ အရာအားလံုး မည္သည့္အရာကို မဆို- ရွိတယ္ လို႔ ဆိုလိုခ်င္တာပါလား။ အဲ့သလို ဆိုလိုမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ လြဲေနပါျပီ။ အေနာက္တိုင္း ဘာသာ ( အထူးသျဖင့္ အဂၤလိပ္စာ ) အားကိုးနဲ႔ ေျပာမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေျပာေလာက္စရာ ရွိေပမယ့္ အဲ့ဒါဟာလည္း အကုန္ မဟုတ္ဘူး။ ျမန္မာျပည္သား အားလံုးအတြက္ မမွန္ႏိုင္ပါဘူး။ လိုခ်င္တာ အကုန္လံုး ရွိမေနဘူး။

အင္တာနက္ စာမ်က္နွာဟာ သံုးစြဲၾကသူ လူမ်ိဳးေတြ အခ်င္းခ်င္း၊ ဘာသာအလိုက္ တင္ရွိထားတဲ့ အတိုင္းသာ ေတြ႔ျမင္ေလ့လာရတာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ အြန္လိုင္း စာမ်က္နွာရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ မသိမျမင္ႏိုင္ တာေတြ အမ်ားၾကီး က်န္ရွိ ေနေသးတယ္ ။ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းနဲ႔ပဲ ေျပာမယ္ ဆိုရင္ – ( ဘယ္လို ပညာေရးနဲ႔ ဘယ္လို တိုးတက္ေနပါသလဲေတာ့ မသိ ) က်ေနာ္ ေတြ႕ဆံုမိတဲ့ အြန္လိုင္း သံုးစြဲသူ အေယာက္ နွစ္ဆယ္မွာ ဆယ့္ေျခာက္ေယာက္ေလာက္ က အဂၤလိပ္စာ မသံုးစြဲႏိုင္သူ ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အၾကမ္းဖ်ဥ္း တြက္ရင္ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းပါ။ ဒါကို လူဦးေရနဲ႔ တြက္ရင္ေတာ့ ဒီထက္မက ရာခိုင္ႏႈန္းက ပိုမ်ားလာ ပါလိမ့္ဦးမယ္။ က်န္တဲ့ ရာခိုင္ႏႈန္း စုစုေလးထဲမွာလည္း တတ္ေယာင္ကားေတြ ပါဦးမယ္။ အခ်ိန္ မေပးႏိုင္သူေတြ ရွိဦးမယ္။ ခ်စ္တယ္၊ ၾကိဳက္တယ္၊ Heart Broken ျဖစ္ပါတယ္ ဆိုတာနဲ႔ပဲ လံုးလည္ လိုက္ရင္း ကြန္ပ်ဴတာ ပိတ္သြားၾကသူေတြ ရွိမယ္။ အဲ့ေတာ့ သူတို႔ေတြ အြန္လိုင္းေပၚမွာ ဘယ္လို ေလ့လာမလဲ။ ဘာကို ေလ့လာမွာလဲ။ အဲ့လို ေလ့လာႏိုင္ဖို႔ အတြက္ ဆိုင္ရာေတြကေရာ ဘယ္ေလာက္ထိ ၾကိဳးပမ္းထားလဲ။ အဲ့လို ဘာသာရပ္တစ္ခုခုကို၊ ဒါမွမဟုတ္၊ ကိုယ္သန္ရာ ပညာရပ္တစ္ခုခုကို ေလ့လာဖို႔ ၊ ၾကိဳးပမ္းဖို႔ကို ျမန္မာအိုင္တီနယ္ပယ္က လူေတြေရာ၊ သံုးစြဲၾကသူ ျပည္သူအမ်ားေရာ ဘယ္ေလာက္ထိ အာရံုစိုက္ၾကသလဲ။

ဒီေမးခြန္းေတြကို ေမးသာ ေမးရတယ္။ အဲ့လိုေမးတာနဲ႔ တန္ျပန္ေမးလာမွာေတြ ရွိပါတယ္ ။ ျမန္မာအိုင္တီ နယ္ပယ္ ဘယ္ေလာက္ တိုးတက္ ေနလို႔လဲ။ ကိုနတ္ရွင္ ( ကြန္နက္ရွင္ ) ကေရာ – ဘယ္ေလာက္ သေဘာေကာင္းေနလို႔လဲ။ ျမန္မာျပည္သူ လူဦးေရ ဘယ္ေလာက္ကေရာ အင္တာနက္ အြန္လိုင္းကို ထဲထဲဝင္ဝင္ သံုးႏိုင္ေနလို႔လဲ ။သံုးႏိုင္ျပီ ဆိုတဲ့ သူေတြမွာေရာ- လိုခ်င္တာေတြ၊ ေလ့လာခ်င္ပါတယ္ ဆိုတာေတြ ကို အတားအဆီး မရွိ ေဒါင္းေဒါင္းေျပး ရွာေဖြ ႏိုင္ျပီ လား။ အဲ့လို ျပန္ေမးလာရင္ ဒီတစ္ခါ ပါးစပ္ပိတ္ သြားမယ့္ သူက က်ေနာ္ ျဖစ္ပါတယ္။

ကိုယ့္ငါးခ်ဥ္ ကိုယ္ခ်ဥ္တာ မဟုတ္ဘဲ၊ ခ်ီးက်ဴးစရာရွိတာ ခ်ီးက်ဴးဖို႔ ေတာ့ ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အြန္လိုင္းသံုးစြဲသူ ျမန္မာမ်ားဟာ တကယ္ေတာ္ၾကပါတယ္။ အခက္အခဲ အမ်ိဳးမ်ိဳးၾကားက ေဖ့စ္ဘုတ္ခ္ မရရေအာင္ ဝင္ၾကတယ္။ ဂ်ီေတာ့ခ္ မရရေအာင္ တက္ၾကတယ္။ ဘေလာ့ခ္ မရရေအာင္ ေရးတယ္။ ကိုနတ္ရွင္က တက္လိုက္ က်လိုက္၊ ဆိုဒ္ေတြကလည္း ေက်ာ္လိုက္ ခြလိုက္၊ အဲ့ဒီ ၾကားက – ျမစ္ဆံုကိစၥကိုလည္း အြန္လိုင္း ဆႏၵျပ Vote လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ အခု BBC ကိစၥလည္း အြန္လိုင္း ဆႏၵျပ Vote လုပ္ၾကျပန္ဦးမယ္ ၾကားပါတယ္။ ေလးစားစရာ ပါပဲ။ ထားပါစို႔။

က်ေနာ္ ဆိုလိုခ်င္တာက ဒါေတြဟာ ေလ့လာေနတာေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူး။ အင္တာနက္ နည္းပညာ ကြန္ယက္ ဆိုတာကို အသံုးျပဳျပီး သတင္းအခ်က္အလက္ေတြ ယခင့္ ယခင္ထက္ ပိုျပီး ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ကူးယွက္ေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာသာရပ္ တစ္ခုခုကို ၊ အေၾကာင္းရပ္ တစ္ခုခုကို ၊ ပညာရပ္နယ္ပယ္ တစ္ခုကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ၊ ထဲထဲ ဝင္ဝင္ ေလ့လာေနတာ မဟုတ္ေသးဘူး။ ဒါဆို ဒီလို ေလ့လာဖို႔ ( လက္တစ္ဆုပ္စာ မဟုတ္ဘူး – က်ေနာ္တို႔ အားလံုးေလ့လာႏိုင္ဖို႔ ) ဘာလိုအပ္ေနပါသလဲ။ ရိုးရိုးရွင္းရွင္းပဲ အခ်က္ေတြ စီၾကည့္မိပါတယ္။

၁။ IT နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ျမန္မာျပည္သား လက္တစ္ဆုပ္စာ ေတာ္ေန ၊ တတ္ေနရံုနဲ႔ မျပီးပါဘူး။ ျပည္သူအမ်ားၾကား တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ ျဖန္႔ေဝ ေပးႏိုင္ရပါဦးမယ္။

၂။ IT နည္းပညာ မဆိုထားနဲ႔၊ ျပည္သူ အားလံုး အြန္လိုင္း၊ အင္တာနက္ သံုးစြဲႏိုင္ဖို႔ကိုပဲ ဆိုင္ရာက ဝိုင္းဝန္းၾကိဳးပမ္း စဥ္းစားေပးၾကဖို႔ လိုအပ္ပါေသးတယ္။ ( ဒီအခ်က္ထဲမွာ ကြန္နက္ရွင္ ကိစၥ၊ အင္တာနက္လိုင္း ပိုမို ခ်ထားေပးႏိုင္ေရး ကိစၥ၊ မိုဘိုင္း – အင္တာနက္ခ်ိတ္ဆက္ေရး -လက္သိပ္ထိုး စီးပြားေရး က႑မွာသာ ရပ္မေနဘဲ ပညာေပး အစီအစဥ္ ကိစၥေတြ ပါ ပါရွိသင့္မယ္ ထင္ပါတယ္ )

၃။ အဲ့အတြက္ ေနာက္ဆက္တြဲ အေျခခံ ျဖစ္တဲ့ ပညာေရး က႑ ကို ျမွင့္တင္ေပးရပါဦးမယ္။

၄။ လက္ရွိသံုးစြဲႏိုင္ၾကသူ ေတြကလည္း မိမိ ေရွ႕ တန္ဖိုးတၾကီး ရရွိထားတဲ့ အရာကို တန္ဖိုးရွိရွိ သံုးခ်င္စိတ္ ရွိဖို႔ လိုအပ္ေနပါဦးမယ္။

၅။ ……………………………..

၆။ ……………………………….

ဒီေနာက္မွာ ဘယ္နွစ္ခ်က္ က်န္ဦးမလဲ။ အဲ့ဒီ က်န္မယ့္ အခ်က္ေတြကို စာရွဳသူတို႔ ဆက္ျဖည့္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ က်ေနာ္ စီျပီးသား အခ်က္ေတြမွာ အမွားရွိေနမလား ( ရွိေကာင္း ရွိပါလိမ့္မယ္ ) – စိတ္ၾကိဳက္ ဖ်က္ခ်ႏိုင္ပါတယ္။ က်ေနာ့ အေနနဲ႔ – စာအုပ္ဆိုင္က အျပန္မွာ မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ေျပာ စကားကို စဥ္းစားၾကည့္ရင္း ေတြးမိေတြးရာ ေတာင္ေတာင္ အီအီ ေတြးၾကည့္ေနမိျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။

…………………..

http://zayyablogger.blogspot.com/
https://zayya.wordpress.com/
http://zayya.blog.com/

…………………..

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: