ဇင္ ( Paradox 1,2 )

ဥႆံုဗလာက်င္း ေကာင္းကင္ျပင္က်ယ္လို
ေဘာင္မရွိ၊ ကလနား မရွိ။ ။
ေလးနက္ ရွင္းလင္းတဲ့ ဒီေနရာေလး တစ္ခုသာ ရွိတယ္။

ခင္ဗ်ား ရွာၾကည့္တဲ့အခါ
ဘယ္လိုမ်ား ေတြ႔ႏိုင္ပါ့မလဲ
ခင္ဗ်ား ဘယ္လိုမ်ား ဖမ္းယူ ႏိုင္ပါ့မလဲ
ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ားအတြက္ ဘယ္ေတာ့မွ မဆံုးရွံဳးသြားမယ့္ တစ္ခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဖမ္းယူလို႔ မရမယ့္ ပစၥည္းမဟုတ္တဲ့ ပစၥည္းလို႔ ျမင္တဲ့အခါ ခင္ဗ်ား သူ႔ကုိ ရမွာပဲ။
တိတ္တိတ္ေလး ေနၾကည့္၊ သူ စကားေျပာလိမ့္မယ္။
စကားနည္းနည္း ေျပာၾကည့္ပါ၊ သူ အသံတိတ္သြားလိမ့္မယ္။

မဟာ့မဟာတံခါးဝက လက္တံရွည္ၾကီးနဲ႔ ဟင္းလင္းဖြင့္ထားေလရဲ႕
အဆီး မရွိ၊ အတားမရွိ။

၁။
အရွင္းလင္းဆံုးက စေျပာတာ ေကာင္းမယ္။ ဇင္ ဟာ ဘုရားသခင္ဝါဒ မဟုတ္ဘူး။ သူက ဘာသာေရး တစ္ခုပဲ ။ ဘုရားသခင္ ဝါဒ မဟုတ္တဲ့ ဘာသာေရးပါ။ ရွာမွရွားပဲ ဆိုပါေတာ့။ အျခား အျခား ဘာသာေရး ေတြ ကမၻာမွာ ရွိတယ္။ အားလံုးနီးပါး ဘုရားသခင္ ဆိုတဲ့ အယူ အေပၚမွာ အေျခခံၾကတယ္။ ဘုရားသခင္ ဝါဒေတြလို႔ ျခံဳျပီး ေခၚႏိုင္ပါတယ္။ ဘုရားသခင္ကို သာ အဓိက ဗဟိုျပဳထားျပီး လူသားကို အဓိက မထားဘူး။ လူသားမွာ အဆံုးမသတ္ဘူး။ သူတို႔ရဲ႕ အဆံုးသတ္က ဘုရားသခင္ ဆိုတာမွာသာ ရွိပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ ဇင္ကေတာ့ ဒီလို မဟုတ္ဘူး။ ဇင္ဟာ လူသားကို ပန္းတိုင္ ထားတယ္။ လူသားဟာ သူကိုုယ္တိုင္မွာသာ အဆံုးသတ္ရွိတယ္။ လူသားရဲ႕ အထက္မွာ ဘုရားသခင္ မရွိဘူး။ ဘုရားသခင္ ဆိုတာ ရွိခဲ့ရင္ လူသားအတြင္း ပုန္းကြယ္ေနတဲ့ တစ္စံုတစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆိုလိုတာကေတာ့ ဇင္မွာ ဘုရားသခင္ အယူအဆ မရွိဘူး။ ရွိေစခ်င္ရင္လည္း ခင္ဗ်ားရဲ႕ ဇင္ဟာ ဘာသာေရး မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဒါဆို ခင္ဗ်ားက ျပန္ေမးမယ္။ ဘုရားသခင္ မရွိဘဲ ဒီ ဇင္ကို ဘာသာေရးလို႔ ဘာလို႔ ေခၚရတာလဲ လို႔။ စင္စစ္ ခရစ္ယာန္၊ မိုဟာမက္၊ ဟိႏၵဴ၊ ဂ်ဴး တို႔လို ဘာသာေတြဟာ ဇင္နဲ႔ ဘယ္လိုမွ မတူဘူး။ ဒါဆို ဘုရားသခင္ ဆိုတာ မရွိဘူး ဆိုရင္ ဘုရားမဲ့ဝါဒ ေပါ့လို႔ ခင္ဗ်ား ထပ္ေမးမယ္။ ဘုရားသခင္မပါတဲ့ ဘုရားဝါဒပါလို႔ က်ေနာ္ ျပန္ေျဖရပါလိမ့္မယ္။

အရင္းခံ အက်ဆံုး တစ္ခုက ဒီလိုပါ။ ခင္ဗ်ား ကိုယ္တြင္းကို ခင္ဗ်ား နက္နက္ရွိဳင္းရွိဳင္း ျမင္ၾကည့္ဖို႔သာ လိုတယ္။ အဲ့အခါ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း နားလည္သြားမွာပဲ။

ဇင္ မွာ ေျပာလိုတာေတြက ဘုရားသခင္ဆိုတာ ဘာသာေရးအတြက္ အျပင္ပိုင္း ပစၥည္း မဟုတ္ဘူး။ အတြင္းပိုင္းသာ ျဖစ္တယ္။ ဟိုမွာ မရွိဘူး။ ဒီမွာပဲ ရွိတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ တကယ့္တကယ္တမ္းမွာ ဇင္ အတြက္ “ဟိုမွာ” ဆိုတဲ့ စကား မရွိဘူး။ အရာအားလံုးဟာ “ဒီမွာ” ပဲ ရွိတယ္။ အဲ့လိုပဲ ဘုရားသခင္ ဆိုတာ ေနာင္အခ်ိန္မွာ ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ “ဒါျပီးတဲ့ေနာက္” မဟုတ္ဘူး။ ဘုရားသခင္က “အခု” ပဲ။ အျခား အခ်ိန္ ဆိုတာေတြ မရွိဘူး။ အျခားေဒသ ဆိုတာ မရွိ၊ အျခား ကာလဆိုတာ မရွိ။ အခုခဏမွာသာ အားလံုးရွိပါတယ္။ အခုခဏမွာသာ ဘဝ၊ျဖစ္တည္ခ်က္၊ ရွင္သန္မႈ ရွိတယ္။ ဒီခဏမွာသာ အားလံုး ျဖစ္ပ်က္ပါတယ္။

ခင္ဗ်ားဒါကို မသိဘူးလား။ ခင္ဗ်ား မသိတာဟာ ဒါေတြက မမွန္ပါဘူးလို႔ ဆိုလိုတာ မဟုတ္ဘူးရယ္။ ဒါေတြကို ျမင္ႏိုင္ဖို႔ ခင္ဗ်ားမွာ အျမင္ မရွိေသးဘူး လို႔ ပဲ ရိုးရိုး အဓိပၸာယ္ ထြက္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဘုရားသခင္ဟာ ခင္ဗ်ား လိုက္ရွာေဖြေနဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ မ်က္လံုး ဖြင့္ၾကည့္ရံုေလး လိုအပ္တာပါ။ ဘုရားသခင္က ခင္ဗ်ားဆီမွာတင္ ျဖစ္ရွိေနျပီးသား။

၂။
ဇင္မွာ ဘယ္ဆုေတာင္းမွ အသံုးမဝင္ဘူး။ ဘယ္ ဆုေတာင္းမွ မလိုအပ္ဘူး။ ခင္ဗ်ား ဆုေတာင္းမယ္ဆို ဘယ္သူ႔ကို သြား ဆုေတာင္းမလဲ။ ဘုရားသခင္က ဟိုမွာ ထိုင္ေနတာလား။ ေကာင္းကင္ေပၚမွာ ထိုင္ေနတာလား။ ခင္ဗ်ား ဆုေတာင္းေနတဲ့သူက တစ္ေနရာက ေနျပီး ခင္ဗ်ား ဘဝကို ညႊန္ၾကား ဖန္တီးေနတာလား။ အဲ့လို ညႊန္ၾကားထိန္းေက်ာင္းေနသူ ရွိလို႔လား။ တကယ္ေတာ့ မရွိပါဘူး။ ဘဝဟာ ကိုယ္ပိုင္ လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ ကိုယ္ ေရႊ႕လ်ားေနတာပဲ ျဖစ္တယ္။ ဘဝရဲ႕ အျပင္ဘက္မွာ အမိန္႔ေပး ညႊန္ၾကားေနတဲ့ တစ္ဦး တစ္ေယာက္မွ မရွိဘူး။ ဒီလို အခြင့္အာဏာနဲ႔ ညႊန္ၾကားမယ့္သူ ရွိမယ္ထင္ရင္လည္း ဘဝကို ကၽြန္ဇာတ္သြင္းတာပဲ ျဖစ္တယ္။ ဘုရားသခင္က အမိန္႔ေပးတာ ဆိုရင္ ခင္ဗ်ားက အေစခံတစ္ေယာက္၊ ေက်းကၽြန္တစ္ေယာက္ေတာ့ အနည္းဆံုး ျဖစ္သြားရျပီ။ ခင္ဗ်ား လြတ္လပ္ခြင့္ေတြ အားလံုး ဆံုးရွံဳးသြားျပီ။

ဇင္မွာ အဲ့ဒါ မရွိပါဘူး။ ခင္ဗ်ားမွာ လြတ္လပ္မႈ အျပည့္ရွိေၾကာင္းပဲ ေျပာပါတယ္။ အုပ္စိုးသူ၊ ညႊန္ၾကားသူ ဘယ္ေနရာမွာမွ မရွိဘူး။ လြတ္လပ္ျခင္း၊ လြတ္ေျမာက္ျခင္းသာ အဆံုးစြန္ဆံုး အႏၱိမ ျဖစ္တယ္လို႔ပဲ ေျပာပါတယ္။

တကယ္လို႔သာ ဇင္ရဲ႕ အခ်ိဳ႕အဝက္ကို နစ္ေရွး သိလိုက္ခဲ့မယ္ ဆိုရင္ သူဟာ ရူးသြားမယ့္ အစား နက္နက္နဲနဲ နားလည္စရာ တစ္ခုခု ရသြား ႏိုင္ပါတယ္။ သူဟာ တကယ့္အခ်က္ၾကီးကို ပစ္ေဆာင့္ဝင္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ “ဘုရားသခင္ မရွိေတာ့ဘူး၊ ဘုရားသခင္ ေသျပီ၊ လူေတြ လြတ္လပ္ျပီ” လို႔ ေၾကြးေၾကာ္ ခဲ့သူပါ။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕ ပင္ကို အေျခခံကို ျပန္ၾကည့္ၾကည့္။ သူ႔မူလ၊ သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္ဟာ ဂ်ဴးတို႔ရဲ႕ ကမၻာ၊ ခရစ္ယာန္တို႔ရဲ႕ ကမၻာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့အတြက္ သူ ႔ ေၾကြးေၾကာ္သံဟာ ေတာင္ကို ေခါင္းနဲ႔ ပစ္ေဆာင့္လိုက္သလိုပဲ။ လူသားတို႔ရဲ႕ လြတ္လပ္မႈကို ေၾကြးေက်ာ္ခဲ့တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူ႔အတြက္ မ်ားလြန္းသြားခဲ့တယ္။ သူ႔အသိ အတြက္ ၊ သူ႔စိတ္အတြက္ ဒီလို ေဖာက္ထြက္ လာရတာဟာ ပင္ပန္းလြန္းသြားခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီေနာက္ သူရူးသြားတယ္။ စိတ္ ကစဥ့္ကလ်ား ျဖစ္သြားတယ္။ တကယ္လို႔သာ ဇင္လို ဘုရားသခင္ထက္ လူသာ အဓိက က်တယ္ဆိုတဲ့ ဘာသာေရး မ်ိဳး တစ္ခုခု သူ နားလည္ႏိုင္ခဲ့မယ္ ဆိုရင္ ရူးသြပ္သြားစရာ မလို ေလာက္ဘူး ထင္ပါတယ္။ သူ႔ အေတြးဟာ နက္နက္နဲနဲ တစ္ေနရာကို ေရာက္သြားလိမ့္မယ္။

………………………………….

Notes: Zen: The Path of Paradox , Ch: 1

Had Friederich Nietzsche known anything about Zen he might have turned into a mystic
rather than going mad. He had stumbled upon a great fact. He said, ‘There is no God. God
is dead — and man is free.’ But basically he was brought up in the world of the Jews and
the Christians, a very narrow world, very much confined in concepts. He stumbled upon a
great truth: ‘There is no God. God is dead, hence man is free.’ He stumbled upon the
dignity of freedom, but it was too much. For his mind it was too much. He went mad, he
went berserk. Had he known anything like Zen he would have turned into a mystic —
there was no need to go mad.

One can be religious without a God. In fact, how can one be religious with a God? That is
the question Zen asks, a very disturbing question. How can a man be religious with a
God? — because God will destroy your freedom, God will dominate you.
……………………….

http://zayyablogger.blogspot.com/
https://zayya.wordpress.com/
http://zayya.blog.com/
…………………………

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: