စစ္တုရင္

ႏွင္းဆီပင္ေလး တစ္ပင္ဟာ သူ႔သက္တမ္း တစ္ေလ်ာက္လံုး ႏွင္းဆီပင္ ျဖစ္ဖို႔ အသဲအသန္ ၾကိဳးစားေနမယ္ ဆိုရင္ အဲ့ႏွင္းဆီေလး ဘာျဖစ္ေနတယ္ လို႔ ေခၚၾကမလဲ။ ရူးေနတယ္ လို႔ ေခၚၾကမယ္ မဟုတ္လား။ တကယ္က သူကိုယ္တိုင္ဟာ ႏွင္းဆီ ျဖစ္ျပီးသားပါ။

ဇင္ကလည္း အဲ့ဒီလိုပါပဲ။

က်ေနာ္တို႔ ဆီမွာ မျမင္ႏိုင္ေအာင္ ဖံုးကြယ္ေနတာေတြ ရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဟာ က်ေနာ္တို႔ ဘာဆိုတာကို ေမ့ေလ်ာ့ ေနတယ္။ မျမင္ႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ေနၾကတယ္။ အဲ့ဒီအတြက္ က်ေနာ္တို႔ အားထုတ္ရမယ့္ အလုပ္က အျခား မရွိဘူး။ ျမင္ဖို႔ပါပဲ။ ရိုးရွင္းစြာ ျမင္ဖို႔ တစ္ခုတည္းပါပဲ။ ဒါကို နာန္က္ ( नानक ) အရ ဆိုရင္ ႆုရတီ လို႔ ေခၚတယ္။ ကဗီးရ္ (कबीर) အရဆိုရင္ ဆုရတီ လို႔ေခၚတယ္။ အဓိပၸာယ္က အမွတ္ရျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ က ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဘာဆိုတာ အမွတ္အသိ ရွိေနဖို႔ပဲ လိုအပ္တယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ ဇင္က သင္ၾကားသမ်ွ မွာ စကားလံုး မရွိဘူး။ ဝါက်ေတြနဲ႔ ခင္ဗ်ားကို သင္ေပးမွာ မဟုတ္ဘူး။ သီအိုရီေတြ မပါဘူး။ ဒႆန ေတြ မဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ားဆီကို တိုက္ရိုက္ပဲ ညႊန္ျပသြားတယ္။

ပံုျပင္ေလး တစ္ခုရွိတယ္။

ဘဝနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး စိတ္အပ်က္ၾကီး ပ်က္ေနတဲ့ လူငယ္ေလး တစ္ေယာက္ဟာ အေဝးတစ္ေနရာက ဘုရားေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းဆီ ထြက္သြား တယ္။ အဲ့ေက်ာင္းက ဘုန္းေတာ္ၾကီးကို ဒီလို ေလ်ာက္ထား ညည္းတြား တယ္။

“အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ ဘဝနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ စိတ္အပ်က္ၾကီး ပ်က္မိပါတယ္။ ဘဝရဲ႕ ဒုကၡေတြကေန လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ဖို႔ အသိဥာဏ္ အလင္းကို ေတာင့္တမိတယ္။ ဒါေပမယ့္ တပည့္ေတာ္မွာ စြမ္းရည္ မဲ့ေနပါတယ္ ဘုရား။ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဘာဝနာ၊ အေလ့အလာ၊ အသိအမွတ္ ျပဳခဲ့ေပမယ့္ ဘဝရဲ႕ ဒုကၡ အထဲကိုပဲ ျပိဳလဲျပီးရင္း ျပိဳလဲရင္း ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဘဝ အတြင္းသာ ျပန္ျပန္ေရာက္ေနျပီး ဒုကၡေတြ ခံစားေနရဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ လို ငတံုးငအမ်ိဳး အျခားမွာ ရွိပါေသးရဲ႕လား ဘုရား” တဲ့။

“ဒကာေလး စိတ္ပိုင္းျဖတ္ျပီးသား ျဖစ္မယ္ ဆိုရင္ အေျဖရွိပါလိမ့္မယ္။ ဒါနဲ႔ က်ဳပ္ကုိ ေျပာစမ္းပါဦး။ ဒကာ့ ဘဝမွာ ဘာေတြ သင္ၾကားခဲ့သလဲ။ ဒကာ့ဘဝမွာ အာရံု အစူးစိုက္ႏိုင္ဆံုး လုပ္တတ္တာ ဘာမ်ား ရွိခဲ့လဲ”

“ထူးထူးေထြေထြ မရွိပါဘူး ဘုရား့၊ တပည့္ေတာ္တို႔ မိသားစု က ခ်မ္းသာၾကပါတယ္။ အျခား လုပ္ငန္း ကိုင္ငန္းမ်ားလည္း မလုပ္ခဲ့ရပါ။ တပည့္ေတာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ စိတ္ဝင္တစား လုပ္ခဲ့ဖူးတာ ဆိုရင္ စစ္တုရင္ ကစားတာ တစ္မ်ိဳးတည္း ျဖစ္လိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ ရဲ႕ အခ်ိန္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို အဲ့ဒါနဲ႔ပဲ ကုန္လြန္ခဲ့ပါတယ္”

ဘုန္းေတာ္ၾကီးက တစ္ခဏ ဆင္ျခင္ျပီးတဲ့ ေနာက္ သူ႔ အပါးက ကိုယ္ေတာ္ တစ္ပါးကို ေျပာတယ္။ “…… အမည္ရွိတဲ့ ကိုယ္ေတာ့္ကို သြားေခၚခ်ည္ပါ။ ျပီးေတာ့ သူနဲ႔ အတူ စစ္တုရင္ခံုနဲ႔ ကစားရုပ္ေတြ ပါလာပါေစ။ အျခားကိုယ္ေတာ္ေတြပါ ေခၚခဲ့။”

“ဆရာသခင္၊ အဲ့ကိုယ္ေတာ္က စစ္တုရင္ မကစားတတ္ပါဘူးဘုရာ့”

“မပူပါနဲ႔။ ေခၚသာ ေခၚလိုက္ခ်ည္ပါ။”

အဲ့လိုနဲ႔ ေခၚလိုက္တဲ့ ကိုယ္ေတာ္ နဲ႔ စစ္တုရင္ ပစၥည္းေတြ ေရာက္လာတယ္။ အျခား ကိုယ္ေတာ္ေတြလည္း စုရံုးေရာက္လာ ၾကတယ္။ အဲ့ဒီေနာက္ေတာ့ ဆရာသခင္ ဘုန္းေတာ္ၾကီး က ဓားရွည္ တစ္ေခ်ာင္း လွမ္းေတာင္းျပီး ရလာေတာ့ သူေဌးသား လူငယ္ေလးနဲ႔ စစ္တုရင္ခံုယူလာတဲ့ ကိုယ္ေတာ္တို႔ နွစ္ေယာက္ ကို ျပရင္း-

ကိုယ္ေတာ့ကို ဦးတည္ျပီး ေျပာတယ္။ “ကိုယ္ေတာ္ေလး။ ကိုယ္ေတာ္ဟာ က်ဳပ္ကို ဆရာသခင္ အျဖစ္ ခံယူျပီး က်ဳပ္ညႊန္ၾကားသမ်ွ နာခံ ယူပါ့မယ္ လို႔ သစၥာျပဳခဲ့တယ္။ အခု ကိုယ္ေတာ့္ကို က်ဳပ္ လိုအပ္ျပီ။ ဒီသူငယ္ေလးနဲ႔ ကိုယ္ေတာ္ စစ္တုရင္ ကစားၾက ေစခ်င္တယ္။ အဲ့ကစားပြဲမွာ ကိုယ္ေတာ္ ရွံဳးသြားရင္ ကိုယ္ေတာ့္ ေခါင္းကို က်ဳပ္ ျဖတ္ရလိမ့္မယ္”

ကိုယ္ေတာ္ေလး ဟာ စစ္တုရင္ အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္း မသိပါဘူး။ စစ္တုရင္ခံု ကိုေတာ့ မွတ္မိေကာင္း မွတ္မိမယ္။ သူငယ္ငယ္က အနည္းအပါး ကစားဖူးေကာင္း ကစားဖူး လိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ဘဝလံုး စစ္တုရင္က လြဲလို႔ ေထြေထြထူးထူး ဘာမွမလုပ္ဖူးတဲ့ အဲ့ သူေဌးသား နဲ႔ ယွဥ္ျပီး ကစားဖို႔ ကေတာ့ ေသဖို႔ အာမခံ ေပးလိုက္ သလိုပဲ။

ဘုန္းေတာ္ၾကီးက ဆက္ေျပာတယ္။ “က်ဳပ္ေျခရင္းမွာ ကိုယ္ေတာ္ ဝပ္ဆင္းျပီး ေျပာခဲ့ဖူးတာ ရွိတယ္။ က်ဳပ္ ေသဆိုေသ၊ ရွင္ဆိုရွင္ က်ဳပ္အလို ရွိသမ်ွ ျပဳႏိုင္ပါတယ္တဲ့။ အခု အဲ့အခ်ိန္ကို ေရာက္ျပီ။ တကယ္လို႔ ကိုယ္ေတာ္ ရွံဳးခဲ့ရင္ ေဟာဒီ ဓားနဲ႔ ကိုယ္ေတာ့္ေခါင္းကို က်ဳပ္ယူရပါလိမ့္မယ္”

ဘုန္းေတာ္ၾကီးရဲ႕ လက္ထဲမွာ ဓားက အေဖြးသားေပါ့။ ကိုယ္ေတာ္ေလး ကလည္း အနားတင္ ရွိေနတာ ဆိုေတာ့ ဓားရဲ႕ ဝင္းကနဲ ဝင္းကနဲ လက္ေနတာကို ထင္းေနေအာင္ ျမင္ေနရတယ္။ ဘုန္းေတာ္ၾကီးကပဲ ဆက္ျပီး – “ဒါေပမယ့္ က်ဳပ္ကတိေပးပါတယ္။ က်ဳပ္လက္နဲ႔ ေသခဲ့ရင္ ကိုယ္ေတာ္ ေကာင္းရာမြန္ရာ ဘံုကို ေရာက္ပါလိမ့္မယ္။ တကယ္လို႔ ကိုယ္ေတာ္ ႏိုင္ခဲ့ရင္ေတာ့ က်ဳပ္ကိုယ္တိုင္ ဟိုသူငယ္ရဲ႕ ဦးေခါင္းကို ျဖတ္မယ္။ ဒီသူငယ္ဟာ သူ႔ဘဝမွာ စစ္တုရင္သာ အကၽြမ္းတဝင္ အရွိခဲ့ဆံုးလို႔ ေျပာထားတယ္။ အဲ့အတြက္ သူရွံဳးခဲ့ရင္ သူ႔ေခါင္းေတာ့ ရသင့္တယ္။”

ကိုယ္ေတာ္ေလးေရာ၊ လူငယ္ေလးပါ ဘုန္းေတာ္ၾကီး မ်က္နွာကို ေမာ့ၾကည့္လိုက္ၾကတယ္။ ဆရာသခင္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးရဲ႕ မ်က္နွာမွာ ေျပာတဲ့ အတိုင္း တကယ္ လုပ္မယ့္ အရိပ္အေရာင္ေတြက အတိုင္းသား ရွိေနတာ ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့ သူတို႔ရွံဳးရင္ တကယ္ ေခါင္းျဖတ္ ခံရမယ္ ဆိုတာ သိလိုက္ၾကတယ္။

စျပီး ကစားၾကပါျပီ။ စစ္တုရင္ အစဦး ေရႊ႕ကြက္ေတြမွာ လူငယ္ေလးဟာ ေခၽြးတလံုးလံုးနဲ႔ ျဖစ္ေနတယ္။ ဘာလို႔ဆို သူ႔ဘဝ သူ႔အသက္ နဲ႔ ေလာင္းေၾကး ထပ္ထားမိရက္သား ျဖစ္ေနတာမို႔ပဲ ။ သူ႔ေရွ႕မွာ ျမင္ေနရတဲ့ စစ္တုရင္ ကစားခံုဟာ သူ႔အတြက္ ကမၻာတစ္ခုလံုးပဲ။ သူ အျပည့္အဝ အာရံုစိုက္ ထားတယ္။ ပထမေတာ့ စိုးရိမ္စိတ္ေတြနဲ႔ အမွားမွား အယြင္းယြင္းေတြ လုပ္မိေနေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ဖက္က ကိုယ္ေတာ္ေလးရဲ႕ ေရႊ႕ကြက္ေတြမွာ မက်င္လည္တာေတြ ပါေနတယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ တစ္ခ်ီမွာေတာ့ တိုက္စစ္ ေကာင္းေကာင္း ထုတ္ျပီး အႏိုင္ယူဖို႔ အခြင့္အေရး ရလိုက္တယ္။

သူ႔မွာသာ ေခၽြးတလံုးလံုးနဲ႔ တုန္တုန္လႈပ္လႈပ္သာ ျဖစ္ေနတာ၊ သူနဲ႔ ကစားဖက္ ကိုယ္ေတာ္ေလးကေတာ့ သူနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ပဲရယ္။ တည္ျငိမ္ ေလးနက္တဲ့ မ်က္နွာသြင္ျပင္ရွိတယ္။ ရိုးရွင္းေနတယ္။ အဲ့ဒါဟာ ႏွစ္အတန္ၾကာ တရားဘာဝနာ အားထုတ္ခဲ့တဲ့ အက်ိဳးဆက္လည္း ျဖစ္လိမ့္မယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရင္ ဒီကိုယ္ေတာ္ေလးဟာ ဘိကၡဳ ပဲ။ သူ႔မ်က္ဝန္း မ်က္ဆံေတြက တိတ္ဆိတ္ျပီး ျငိမ္သက္ေနတယ္။ ေသျခင္းတရား မရဏရဲ႕ အေတြးတစ္စေတာင္ သူ႔ကို မေနွာင့္ယွက္ႏိုင္ဘူးရယ္။ သူ႔ဆရာသခင္ရဲ႕ ေတာင္းဆိုခ်က္ ေၾကာင့္ သူ ကစားတယ္။ သူ ကစားတဲ့ အေၾကာင္းရင္းက ဒါပါပဲ။ သူ ရွံဳးသြား ႏိုင္သြား ၊ ဘယ္ရလာဒ္ ရရ သူ႔အတြက္ ဘာျပႆနာမွ မျဖစ္ဘူး။ ဆရာသခင္ ကတိထား ခဲ့တဲ့ ေကာင္းရာ မြန္ရာ ဘံု ဆိုတာလည္း သူ႔အတြက္ အေနွာင့္အယွက္ မဝင္ဘူး။ သူ႔အေနနဲ႔ တည္ျငိမ္စြာ၊ တိတ္ဆိတ္စြာ ေရႊ႕ကစားေနတယ္။ သူ႔မွာ ဒါပဲ ရွိပါတယ္။

အခု သူငယ္ေလး ႏိုင္ေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေတာ္ေလး ရဲ႕ ေရႊ႕ကြက္ေတြဟာ အရွံဳးကိုသာ ဦးတည္ေနတယ္။ လူငယ္က ကိုယ္ေတာ္ေလး ကို လွမ္းၾကည့္ လိုက္တယ္။ တည္ျငိမ္ ေအးခ်မ္းမႈ ကိုပဲ ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္ျပီး အသိဥာဏ္ ပညာ ျပည့္ဝေနတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေလး ရဲ႕ သြင္ျပင္ ကိုပဲ ျမင္လိုက္ရတယ္။

အဲ့ဒီေနာက္ လူငယ္ေလးရဲ႕ အေတြးဟာ မိမိဘဝအေၾကာင္းကို မိမိ ျပန္ေရာက္သြားတယ္။ ငါ့ရဲ႕ဘဝဟာ ဘယ္ေလာက္ တန္ဖိုးမဲ့လိုက္သလဲ။- တစ္ျပိဳင္နက္ တည္း ကိုယ္ေတာ္ေလး အေပၚ ဂရုဏာ စိတ္ ေပၚလာတယ္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ တစ္ခု အလ်င္အျမန္ပဲ ခ်လိုက္ပါတယ္။ “ဒီကိုယ္ေတာ္ကို ေသဆံုးဖို႔က တကယ္ေတာ့ မလိုအပ္ဘူး။ ငါေသသြားခဲ့ရင္ ဒီေလာကမွာ ဘယ္ဟာ တစ္စံုတရာ မွ မဆံုးရွံဳးသြားဘူး။ ငါဟာ တကယ့္ အရူးပဲ။ ငါ့ဘဝဟာ အမ်ားၾကီး တန္ဖိုးမဲ့ ခဲ့ျပီးျပီ။ ဘာမွ အသံုးမက်တဲ့ ဘဝနဲ႔ ငါေနခဲ့ျပီးျပီ။ ဒီကိုယ္ေတာ္ကေတာ့ တစ္ေလ်ာက္လံုး ၾကိဳးပမ္း အားထုတ္ခဲ့ျပီး တည္ျငိမ္မႈ ရသြားခဲ့တဲ့သူ ၊ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဘဝကို ရရွိပိုင္ဆိုင္ ထားသူ၊ ဘာဝနာနဲ႔ ထံုမႊမ္းထားတဲ့ ဘဝ ရွိေနသူ ျဖစ္တယ္။ သူ ေသသြားတာကမွ တကယ့္ ဆံုးရွံဳးမႈၾကီး ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။” ဒီအေတြးေတြနဲ႔ လူငယ္ေလးဟာ သူ႔ရင္ထဲမွာ ကိုယ္ေတာ္ေလး အေပၚ ၾကည္ညိဳ ေသဝပ္ တဲ့စိတ္၊ ဂရုဏာ သက္တဲ့ စိတ္ေတြ တဖြားဖြား ေပၚလာေတာ့တယ္။ စျပီး အမွား ေရႊ႕ကြက္ တစ္ခု ကို တမင္တကာ နဲ႔ မသိမသာေလး ေရႊ႕လိုက္ေတာ့ တယ္။ ေနာက္ေရႊ႕လွည့္ ေရာက္ေတာ့လည္း ေနာက္တစ္ခု။ တစ္ခုျပီး တစ္ခု။ အဲ့လိုနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ ကစားကြက္ဟာ ပ်က္ယြင္းလာတယ္။ ကစားပြဲမွာ သူကိုယ္တိုင္ ျပန္ရွံဳး ေတာ့မယ္။

အဲ့အခ်ိန္မွာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးက ရုတ္တရက္ ထလာျပီး ကစားပြဲကို ရပ္ခိုင္း လိုက္ပါတယ္။ ကစားသမား ႏွစ္ဦး စလံုး လည္း ရိုက်ိဳးစြာနဲ႔ ေနာက္ဆုတ္ ထိုင္လိုက္ၾကတယ္။ ဘုန္းေတာ္ၾကီးက ေျဖးေျဖးညွင္းညွင္းပဲ ေျပာတယ္။ “ဒီပြဲမွာ ဘယ္သူ မွလည္း မႏိုင္သလို၊ ဘယ္သူ မွလည္း မရွံဳးပါဘူး။ အရွံဳး အႏိုင္ကို ဆံုးျဖတ္ ေရြးခ်ယ္စရာ မလိုဘူး။ ႏွစ္ခု ပဲ ဒီေနရာမွာ လိုအပ္တယ္။” အဲ့လို ေျပာရင္း လူငယ္ဘက္ကို ဦးတည္ျပီး – “အဲ့ဒီ ႏွစ္ခုကေတာ့ ေလးနက္တဲ့ စူးစိုက္မႈနဲ႔ ဂရုဏာစိတ္ပဲ ဒကာ။ ဒကာဟာ အဲ့ႏွစ္ခု စလံုးကို အခု သင္ၾကားျပီးခဲ့ျပီ။ အာရံုစူးစိုက္မႈ အျပည့္လည္း ရခဲ့ျပီး ျဖစ္သလို၊ အဲ့ဒီ စိတ္ကေန ေပါက္ဖြားလာတဲ့ ဂရုဏာစိတ္ ကိုလည္း ခံစားရရွိခဲ့ျပီ။ ဘယ္ေလာက္ ဂရုဏာ သက္ခဲ့သလဲ ဆိုရင္ ဒကာ့ ဘဝကို အဆံုးရွံဳးခံေတာ့မယ္ လို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တဲ့ အထိပဲ။ဆႏၵရွိမယ္ ဆိုရင္… အခု ဒီေက်ာင္းမွာ လ အတန္ၾကာေနရင္း ဘာဝနာကို ပြားမ်ား ၾကည့္ပါ ဒကာ လူငယ္”

လူငယ္ေလးဟာ အဲ့ဘုရားေက်ာင္း မွာ တကယ္ပဲ ေနထိုင္ျပီး ေသသည့္တိုင္ တရားဘာဝနာ က်င့္ၾကံသြားခဲ့ပါတယ္။ အခု ဇာတ္လမ္းေလးဟာ လွတယ္။ အဓိပၸာယ္ အျပည့္အဝ ပါရွိပါတယ္။ ဆရာသခင္ဟာ သူျပခ်င္တဲ့ လမ္းကို ရိုးရိုးရွင္းရွင္းပဲ ျပသြားခဲ့တယ္။ ဘာဝနာနဲ႔ ဂရုဏာစိတ္ရဲ႕ အရသာကို စကားလံုးေတြနဲ႔ မေျပာသြားဘဲ၊ ဘာေဖာ္ျပခ်က္မွ မသံုးသြားဘဲ၊ လိုလားသူရဲ႕ ရင္ထဲကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ျပသြားခဲ့တယ္။

ဘာဝနာရဲ႕ စူးစိုက္မႈဟာ အဆံုးစြန္ဆံုး နစ္ျမဳပ္သြားျခင္းပဲ။ အျပည့္အဝ၊ လံုးဝ ဥႆံု နစ္ျမဳပ္သြားျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဇင္ အတြက္ အရာအားလံုး ဟာ သုညတမွာ ျပည့္ဝျခင္း၊ အျပည့္အဝ စူးစိုက္သြားျခင္း၊ နစ္ျမဳပ္သြားျခင္း ပဲ ရွိတယ္။ အဲ့ဒီ နစ္ျမဳပ္သြားတဲ့ အထဲမွာ ခင္ဗ်ားကိုယ္တိုင္ ပါဝင္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဘာဝနာရဲ႕ အေျခခံပါ။ ဒါဟာ သဘာဝပါ။ ဂရုဏာ ဆိုတာ ဒီသဘာဝက ေပၚထြက္လာတဲ့ ေဘးထြက္ အက်ိဳးရလာဒ္ တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဂရုဏာတရား၊ ေမတၱာတရားဟာ လုပ္ယူ ပြားမ်ား ရတဲ့ အရာ မဟုတ္ဘူး။ ေလးနက္တဲ့ ဘာဝနာရဲ႕ တြဲဖက္ အရိပ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

Ref: Osho Book: Zen: The Path of Paradox, Vol 3

………………………………………….

http://zayyablogger.blogspot.com/
https://zayya.wordpress.com/
http://zayya.blog.com/

……………………………….

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: