“လိုလို” ေတြ ၾကား- ဗ်ာမမ်ား ၾက ေစဖို႔

ေဂါဓမျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ ထင္ရွားရွိစဥ္အခါက ဘုရားရွင္သည္ ေကသမုတၱိ အရပ္သို႔ေရာက္ရွိခိုက္ ထိုအရပ္ရွိ ကာလာမ ပုဏၰား တို႔က ေမးျမန္း ေလ်ာက္ထားၾက ကုန္၏- ” အရွင္ဘုရား … အခ်ိဳ ႔ေသာသာမဏ၊ ျဗဟၼဏ တို႔သည္ဤအရပ္သို႔ ေရာက္ရွိလာ ၾကၿပီး မိမိတို႔၏ အယူဝါဒ မ်ားကို ျပဆိုၾက ပါသည္။ ထြန္းလင္းေတာက္ပ ေစၾကပါသည္။ အ ျခား တပါးေသာ သူတို႔၏ အယူဝါဒတို႔ကိုကား ထိပါးၾကပါသည္။ မေထမဲ့ျမင္ျပဳ ရွဳတ္ခ်ၾက ပါသည္။ ေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ေဖ်ာက္ဖ်က္ၾကပါသည္။ အရွင္ဘုရား … အခ်ိဳ ႔ေသာ အျခား ရဟန္း ၊ ပုဏၰား တို႔သည္လည္း ဤ အရပ္သို႔ ေရာက္ရွိလာၾကၿပီး မိမိတို႔ ၏ အယူဝါဒမ်ား ကို ျပဆိုၾကပါသည္ ။ ထြန္းလင္းေတာက္ပ ေစ ၾကပါသည္။ အျခား တပါးေသာ သူတို႔၏ အယူဝါဒ တို႔ကိုကား ထိပါးၾကပါသည္။ မေထမဲ့ျမင္ ျပဳ ရွဳတ္ခ် ၾက ပါသည္။  ေပ်ာက္ပ်က္ ေအာင္ ေဖ်ာက္ဖ်က္ ၾက ပါသည္။

အရွင္ဘုရား … ဤသာမဏ၊ ျဗဟၼဏ မည္ေသာ ရဟန္းပုဏၰားတို႔တြင္ မည္သူက မွန္ေသာစကားကို ဆိုၾကသည္ ၊ မည္သူက မွန္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ၾကံၾကသည္ကို တပည့္ေတာ္တို႔ အေနျဖင့္ ယံုမွားသံသယျဖစ္ကာ ဆံုးျဖတ္ရန္ ခက္ခဲလွပါသည္ ။ အမွန္ကို ညႊန္ျပေတာ္မူပါဘုရား … ။ ” ထိုအခါ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္က ကာလာမပုဏၰားတို႔ သင္တို႔ သံသယျဖစ္မည္ဆိုလွ်င္ လည္း ျဖစ္ထိုက္ေပသည္ ။ သို႔ေသာ္ အၾကင္သူသည္ အယူဝါဒ အေၾကာင္းအခ်က္ တစ္ရပ္ကို မွန္သည္ဟူ၍ လက္ခံဆံုးျဖတ္လိုေသာ္ ေအာက္ပါ အေၾကာင္းအခ်က္ ဆယ္ခ်က္ အေပၚတြင္ ခ်ိန္ထိုးသံုးသပ္ျပီးမွ ဆံုးျဖတ္ သင့္ၾကေၾကာင္း ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေလသည္။

( ၁ ) တစ္ဆင့္စကား တစ္ဆင့္ၾကားရသည္တို႔ အေပၚ၌လည္း ဟုတ္သည္၊ မွန္သည္ ဟူ ၍ တထစ္ခ် ယံုၾကည္ျခင္း မရွိၾကပါႏွင့္။

( ၂ ) သင္တို႔၏ အထက္မွ ဘိုးေဘးဘီဘင္တို႔၏ အစဥ္အလာ၊ ဓေလ့၊ ထံုးတမ္း မ်ားကို လည္း အားကိုးသင့္ျပီဟူ၍ အဟုတ္မွတ္ျပီး လက္ခံမက်င့္သံုးၾကေလႏွင့္။

( ၃ ) အေျခအျမစ္မပါသည့္ သူေျပာ ငါေျပာ ေကာလဟာလစကားတို႔ကိုလည္း လက္ခံ မမွားၾကကုန္ႏွင့္။

( ၄ ) ဘာသာေရး က်မ္းစာတို႔၏ အရွိန္အဝါ ၾသဇာေအာက္၌လည္း နစ္ေမ်ာ၍ မေနၾက ကုန္ႏွင့္။

( ၅ ) အသိဥာဏ္ႏွင့္ အက်င့္သီလိမပါ သူတို႔၏ အေတြးအေခၚမ်ားကိုလည္း ဟုတ္ျပီ ၊ မွန္ျပီဟူ၍ အတည္မယူၾကကုန္ႏွင့္။

( ၆ ) အျခားေသာသူ ၊ အျခားေသာ အယူဝါဒတို႔ ထံမွ ပံုတူကူး၍ လက္ခံ က်င့္သံုးျခင္း သည္လည္း မိမိဘဝႏွင့္အံဝင္ခြင္က် ျဖစ္မည္ဟု အတည္တက် မယူၾက ကုန္ႏွင့္။

( ၇ ) မိမိတို႔၏ အေတြးအေခၚ အယူအဆကို အေတြးျဖင့္သာ အေၾကာင္းယုတၱိေပး ေတြး ထင္ရံုမွ်ျဖင့္ ကိုယ့္အေတြး၊ ကိုယ့္ယုတၱိ မွန္ျပီဟု မယူၾကကုန္ႏွင့္။

( ၈ ) ဆရာတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားသည္ မိမိေတြးေတာထင္ျမင္ခ်က္ မ်ားႏွင့္ ထပ္တူကိုက္ညီသည္ ဆိုရံုမွ်ႏွင့္လည္း ဟုတ္ျပီ၊ မွန္ျပီဟု မယူဆၾကကုန္ ႏွင့္။

( ၉ ) ေလာက၌ အေလးဂရုျပဳထိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ၾကီး တစ္ဦး၏ ဝါဒသည္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိ သည္ ဟူ၍လည္း တထစ္ခ် မယူၾကကုန္ႏွင့္။

( ၁၀ ) မိမိတို႔ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ေသာ ဆရာသခင္တို႔၏ စကားတိုင္းသည္လည္း ဟုတ္ ျပီ၊ မွန္ျပီ၊ အက်ိဳးရွိျပီဟု အျပီးသတ္ မမွတ္ဟူၾကကုန္ႏွင့္။

ယေန႔မ်က္ေမွာက္ ေခတ္ကာလတြင္လည္း တိုင္းျပည္၌ ဟိုသူေကာင္းသည္ ဒီသူမ ေကာင္းဘူး၊ ဟိုသူ မေကာင္း ဒီသူသာ ေကာင္းသည္၊ ဟိုသူလည္း ေကာင္းပါသည္ ဒီသူ လည္း ေကာင္းပါသည္၊ ဟိုသူေရာ ဒီသူေရာ မေကာင္း စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံု အစံု စံုေသာ အသံမ်ားကို ၾကားေနရပါသည္။ ဟိုသူ၏လူေတြက ဟိုသူသာေကာင္းသည္၊ ဒီသူ ၏ ဘက္ေတာ္သားေတြက ဒီသူသာေကာင္းသည္။ ၾကားေနသူေတြက ဟိုသူေရာ ဒီသူေရာ ေကာင္းၾကပါသည္။ ကတၱီဝါ ဒီလိုလူမ်ား၊ ဆရာေယာင္ သမားေယာင္ လူမ်ားကလည္း ဟို သူေရာ ဒီသူေရာ အလကားပါဟု အက်ိဳးမဲ့စကားဆိုၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က အသိုင္းႏွင့္အဝိုင္း ႏွင့္ ဝိုင္းဝန္း၍ လိုရာ ေရာက္ေအာင္ က်ံဳးသြင္းဖို ႔ႀကိဳးစားၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ သူမ်ားက ေရွ႕ကေလွ်ာက္ေနေသာ မိမိလူကိုပင္ တံေကာက္ခြက္ တက္နင္းဖို႔ ၾကံၾကသည္… စသည္ ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ဝါဒျဖန္႔ခ်ီမွဳမ်ား၊ ဆြယ္ တရားမ်ား၊ အတင္း အဖ်င္းမ်ား၊ ေဝဖန္ေရးေလ ကန္ေရးမ်ား၊ ေကာလဟာလ မ်ား အၾကား၌ ကၽြန္ေတာ္တို ႔ျပည္သူ ျပည္သားအမ်ားသည္ အမွန္လိုလို အမွားလိုလို၊ အေကာင္းလိုလို အဆိုးလိုလို၊ ဟိုလိုလို ဒီလိုလိုႏွင့္ ဗ်ာမ်ားေန ၾကရေပသည္။

ယေန႔ အခ်ိန္ အခါမ်ား ျမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိေနဦးမည္ ဆိုလွ်င္ ကာလာမ ပုဏၰား တို႔အား ေဟာၾကားသည့္တရားအတိုင္းပင္ ယေန႔ျမန္မာ ျပည္သူ ျပည္သားတို႔ အား ေဟာၾကားလိမ့္ဦးမည္မွာ ေသခ်ာ လွေပသည္ ။ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ ေသာ တရားကို အႏွစ္ခ်ဳပ္ ၾကည့္မည္ ဆိုလွ်င္ ေလာက၌ ေအာက္ေျခမွစ၍ ထိပ္အျမင့္ဆံုးရွိ ပုဂၢိဳလ္အထိ မည္သူ ေျပာသည္ကိုမွ် အလကားေနရင္း မယံုၾကည္ၾကပါႏွင့္ ၊ မိမိတို႔ ကိုယ္ တိုင္ ကိုယ္က် စူးစမ္းေလ့လာ အကဲျဖတ္ စီစစ္သံုးသပ္ၿပီးမွ ဆံုးျဖတ္ယံုၾကည္ၾကပါ။ လက္ ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပဳႏိုင္သည့္အရာကိုသာ လက္ခံယံုၾကည္ၾကပါ၊ ၀ိဝါဒ ကြဲျပားမွဳမ်ား အၾကား ေဝဝါးေတြေဝ ေနၾကရန္မဟုတ္ပဲ ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ျဖင့္ သံုးသပ္ဆင္ျခင္ ႏိုင္ၾကရန္သာ ျဖစ္ ေၾကာင္း ေတြ႕ရမည္ျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာမွဳ စကား နယ္ပယ္တြင္လည္း ” ေဆာက္ျဖစ္မွ ေက်ာင္းဒကာ ” ၊ ” ဆန္ျဖဴ ဆန္ေကာင္း ေထာင္းမွသိ၊ လူဆိုးလူေကာင္း ေပါင္းမွသိ ” ၊ ” ကိုယ့္အိတ္ထဲ ေရာက္မွ ကိုယ့္ပိုက္ဆံ ” ၊ ” ကိုယ့္က်ီထဲေရာက္မွ ကိုယ့္စပါး ” ၊ ” အရွိန္အဝါသာႀကီး ေကာက္ရိုးမီး လို ” စသည္ျဖင့္ အယံု မလြယ္၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မၾကီးၾကဖို႔ သတိေပးစကားပံုမ်ား ကိုသတိ ထား မိ ၾကလိမ့္မည္ ထင္ပါသည္ ။ အေကာင္အထည္ ေပၚမလာမီ ၊ ဂဃနဏ ပီပီျပင္ျပင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ မျပဳႏိုင္မီ ႀကိဳတင္ျပီး ယံုၾကည္ေမွ်ာ္လင့္မွဳ ႀကီးႀကီးမားမား မထားရွိ ၾကပဲ လက္ဝယ္ပိုင္ပိုင္ ဆုပ္ကိုင္ျပႏိုင္ေတာ့မွသာ ယံုၾကည္ၾကရန္၊ အေျပာမဟုတ္ အလုပ္ တစ္ကယ္ ျဖစ္မွသာ အသိအမွတ္ ျပဳၾကရန္ သတိေပး စကားမ်ားလည္း ျဖစ္ေပသည္။

ယေန႔ ျပည္သူအမ်ား စိတ္ဝင္တစား ရွိေနၾကသည့္ ႏိုင္ငံေရး ေလာက၌ ဥပမာေပး ခိုင္းႏွိဳင္း ေျပာဆိုေနၾကသည့္ ” ေရဖန္ခြက္ ” ဥပမာတစ္ခုရွိပါသည္။ ဖန္ခြက္ တစ္ခြက္ အတြင္း ေရတစ္ဝက္ ရွိေနပါသည္။ အခ်ိဳ ႔ေသာသူ တို႔က ေရတစ္ဝက္ ၾကီးမ်ားေတာင္ ျပည့္ လာျပီ ဟု ဆိုၾကသည္။ အခ်ိဳ ႔ကလည္း ေရဖန္ခြက္ တစ္ဝက္သာ ရွိပါသည္ဟု ရွဳျမင္ၾက သည္။ အခ်ိဳ ႔က တစ္ဝက္ရွိေနတာကိုပင္ ေက်းဇူးတင္ရန္ ဝါဒျဖန္႔သည္။ အခ်ိဳ႔က တစ္ဝက္ သာ ရွိရမည္လား ဟု အျပစ္ ဆိုခ်င္ၾက သည္။ မည္သူက ေရဖန္ခြက္ တစ္ဝက္ပဲ ရွိေသးတယ္ ေျပာေျပာ၊ တစ္ဝက္ေတာင္ ရွိေနျပီ ဆိုဆို ျပည္သူျပည္သားမ်ား အေနႏွင့္ ယထာဘူတက်က် ရွဳျမင္ တတ္ရန္ သာ အေရးႀကီး သည္ ဟုျမင္မိပါသည္။

လူအမ်ား စားေသာက္ လွ်က္ ရွိေသာ စားပြဲဝိုင္း တစ္ခုေပၚရွိဖန္ခြက္သည္ ေရျပည့္ေန မွ မွန္မွာျဖစ္သလို အလွျပ ထားေသာ Show case ထဲရွိ ဖန္ခြက္ သည္ ေရတစ္စက္မွ မရွိ လည္း သဘာဝက်သည္ကို လက္ခံဖို႔ လိုပါသည္။ ေရျပည့္သည္မျပည့္သည္ ဆိုတာထက္ ဘယ္ေနရာတြင္ အသံုးခ်မည့္ ဖန္ခြက္ ျဖစ္သည္ ဆိုျခင္းက အဓိကက်ပါလိမ့္မည္ဟု ရွဳျမင္ မိ ပါသည္။ အလွျပ ထားသည့္ ဖန္ခြက္သည္ ေရ တစ္စက္မွ် မရွိ ပဲေျခာက္ေသြ ႔ေတာက္ေျပာင္ ေနေအာင္ တိုက္ခၽြတ္ ထားမွ တင့္တယ္ သလို၊ ေသာက္သံုးေနသည့္ ဖန္ခြက္ သည္ ေရအ ျပည့္ ရွိေနမွ ေသာက္သံုးမည့္ သူအတြက္ အျပည့္အဝ အက်ိဳး ရွိ စိတ္ ခ်မ္းသာေစမည္ ျဖစ္ပါ သည္။ အကဲျဖတ္မည့္သူသည္ ေသာက္သံုးမည့္သူလား၊ အလွထိုင္ၾကည့္မည့္ သူလား ဆို သည့္ အေပၚတြင္ မူတည္ ပါသည္။ မိမိကိုယ္ မိမိ ေသာက္သံုးမည့္သူလား၊ အလွထိုင္ၾကည့္ ျပီး ေက်နပ္ေနမည့္သူလား၊ အမ်ား အတြက္ ေကၽြးေမြး တည္ခင္းေပးမည့္သူလား၊ မွန္ဘီရို ထဲထည့္ အလွျပစား မည့္သူလား ကိုယ္စီ ကိုယ္စီ ဆန္းစစ္ ၾကည့္ၾက ရန္သာ ျဖစ္ပါသည္။

ယခုလည္း ကၽြန္ေတာ္ တို႔ ေတြ႔ေန၊ ျမင္ေန၊ ၾကားေန ရသည္မ်ားတြင္ ေရတစ္ဝက္ ျပည့္ေနျပီ၊ တစ္ဝက္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္၊ တျဖည္းျဖည္း ျပည့္လာမွာပါ၊ စိတ္ရွည္ ဖို႔သာ လို တာပါ၊ မယံုရင္ၾကည့္ေန တျဖည္းျဖည္း ျပန္ေလ်ာ့သြားလိမ့္မယ္ စသည္ျဖင့္ ေကာလဟာ လ လိုလို၊ အတင္းအဖ်င္း လိုလို၊ ဝါဒျဖန္႔ခ်ီမွဳ လိုလို၊ မဲဆြယ္ စည္းရံုးမွဳ လိုလို၊ ေဝဖန္မွဳလို လို၊ ေလကန္မွဳ လိုလို၊ ေခ်ာ့ျမဴျခင္း လိုလို၊ ေျခာက္လွန္႔ျခင္း လိုလို၊ က်ံဳးသြင္းတာ လိုလို၊ အၿမီးတက္နင္းတာ လိုလို၊ ဟိုလိုလို… ဒီလိုလို… ႏွင့္ ” လိုလို ” ေတြ အလြန္မွပင္ ေပါ မ်ားလွပါသည္။ ထို ” လိုလို ” မ်ားေၾကာင့္လည္း ျမတ္စြာဘုရားအား ကာလာမပုဏၰား တို႔က ေလွ်ာက္ထား ေမးျမန္း ၾကရသည္ အထိ ျဖစ္လာရျခင္း မဟုတ္ပါလား။ ယခုေတာ ့ ျမတ္စြာဘုရားကား သက္ေတာ္ထင္ရွား မရွိေတာ့ျပီ။ သို႔ေသာ္ျငား လည္း ျမတ္စြာဘုရား ၏ တရားေတာ္မ်ား ထင္ရွားစြာ က်န္ရွိေနပါေသးသည္။ ကာလာမ သုတ္တြင္ ျမတ္စြာ ဘုရားက ” အလံဟိ ေဝါ ကာလာမာ က ၤခိတံု အလံဝိစိ ကိစၧိ တံု ၊ ကခၤနီေယဝ ပန ေဝါ ဌာေန ဝိစိကိစၧာ ဥပၸႏၷာ ” ၊ ” ကာလာမတို႔ သင္တို႔ဟာ ယံုမွားသံသယ ျဖစ္သင့္သည္။ သံသယ ျဖစ္ထိုက္တဲ့ ကိစၥမွာ သင္တို႔ သံသယ ျဖစ္ၾကရမည္။ ဥာဏ္ႏွင့္ စမ္းစစ္ၾကရမည္ ” ဟူ၍ ေဟာၾကားခဲ့ေပသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ယေန႔ေခတ္ ” လိုလို ” မ်ားၾကားတြင္ အယံုမလြယ္ဗ်ာမမ်ားၾကပဲ သတိ တရား၊ ပညာဥာဏ္တို႔ႏွင့္ အကဲျဖတ္ၾကရန္ ျဖစ္ျပီး လက္ဆုပ္ လက္ကိုင္ ျပဳႏိုင္ သည့္၊ အလုပ္ျဖင့္ သက္ေသ ျပႏိုင္သည့္ အရာမ်ားကိုသာ ယံုၾကည္လက္ခံၾကရန္ ႏွင့္ ဝိဝါဒ ကြဲျပား မွဳမ်ားၾကား၌ ေဝဝါး ေတြေဝေနၾကရန္ မဟုတ္ပဲ ကိုယ္ပိုင္ ဥာဏ္ျဖင့္ သံုးသပ္ ဆင္ျခင္ ႏိုင္ ၾကရန္သာျဖစ္ပါေၾကာင္း……….။

ေ န လ မ င္ း

( ၁ ၇ ႏို ဝ င္ ဘ ာ ၊ ၂ ၀ ၁ ၁ )

………………….

ေဖ့ဘုတ္ခ္ မွာ – ၁၈.၁၁.၂၀၁၁ က ဝင္ ၾကည့္ရင္း ကိုေနလမင္း ေရးထား တဲ့ ဒီ note ကို ဖတ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ခြင့္ျပဳပါ ေျပာျပီး ယူလာခဲ့တာပါ။

ကာတြန္း ဓာတ္ပံုမွာလည္း Facebook အတြင္းရွိ U Ba Gyan Street Cartoon Exhibition 2011 album က ျဖစ္ပါတယ္။ Pandora Blogopoet တင္ထားတာပါ။

အားလံုးလည္း အသိ အျမင္ ၾကြယ္ဝ ၾကပါေစ။

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: