စိတ္ ေကာင္းကင္ ေဝယံ က

မိုးၾကိဳးသြားတစ္ခ်က္
စိတ္တံခါးကို ႏွက္ေတာ့
အလို – ၾကည့္စမ္း
အိုမင္းမစြမ္းတစ္ဦး
တစ္ကိုယ္တည္း ေပ်ာ္ျမဴးလို႔

ဒီကဗ်ာမွာ ပါတဲ့ အိုမင္းမစြမ္းတစ္ဦး ( The Old man ) ဟာ ဇင္ သမားေတြ အတြက္ ဘုရားသခင္ရဲ႕ ပံုရိပ္လိုမ်ိဳးပါ။ God နဲ႔ အလားသ႑ာန္ တူပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ – အခု အမ်ား ယူဆသလို ဖန္ဆင္းရွင္ ဘုရားသခင္ ကို ဆိုလိုတာ မဟုတ္ဘူး။ ေရွးက်တဲ့ သဘာဝ ကိုပဲ ဆိုလိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ သဘာဝဟာ ခင္ဗ်ားရဲ႕ သဘာဝလည္း ျဖစ္တယ္။ တကယ္ လည္း အဖိုးအိုပါပဲ။

စိတ္သမၸဇဥ္ကို ပစ္ခ်
အေတြးအေခၚေတြ ရပ္တန္႔
သက္ဝင္ႏိုးၾကား ၾကည့္ရေအာင္။

ေတာေတာင္နဲ႔ ေက်းငွက္သာရကာမွာ
ကန္႔လန္႔ကာ ျခားဆက္ မရွိ
ပကတိ အၾကည္သားနဲ႔ ဝင္းပလို႔။

ၾကားဆက္မရွိ
ဆံုၾကည့္ရေအာင္။

သစၥာ ဆိုတာ
အခု ဒီေနရာမွာ
လက္ငင္း ဝင္းပ။

ရွာေဖြလို႔ မရ
ရွဳျမင္လို႔သာ ရတဲ့ အရာ
သစၥာတဲ့ – ဒီေနရာမွာ။

ႏိုးထၾကစမ္းပါ့
အခါခါ လႈပ္ႏိႈး
ထစမ္းပါ့ ကိုယ့္လူ။

နားလည္တဲ့ ေတြးေခၚစိတ္ေတြ
အေဝး မသြား၊ အနီးအပါးတင္ ထားခဲ့။
အသိသညာဟာ ပညာကို ဖံုးကြယ္ –
အဲ့ အဖံုးအကာေတြ ထားရစ္ခဲ့။

Osho: Clash of Thunder

………………………………..
A : ဒီကဗ်ာကို ျမင္ေတာ့ – ပထမဆံုး ေမးခြန္း ေပၚလာပါတယ္။
How to stop Thinking?
က်ေနာ္တို႔ အေတြးစဥ္ကို ဘယ္လိုရပ္ရမွာလဲ။

ေျဖၾကည့္မယ္။

က်ေနာ္တို႔ စိတ္ရဲ႕ အေတြးစဥ္ကို ရပ္ပစ္လို႔ မရပါဘူး။ အေတြးကို ရပ္တန္႔ပစ္ဖို႔ မၾကိဳးစား ေစခ်င္ဘူး။ အေၾကာင္းက အေတြးဟာ သူ႔ အလိုအေလ်ာက္သာ ရပ္တန္႔သြား ႏိုင္တယ္။ ကိုယ္က ျပဳျပင္အားစိုက္လို႔ မရဘူး။ ဒါကို – အတင္းအက်ပ္ ျပဳျပင္အားစိုက္ျပီး လုပ္ယူရင္ ရူးသြားဖို႔သာ ရွိပါတယ္။ အဲ့ဒါကို ဂရုျပဳေစခ်င္ပါတယ္။

ဇင္ မွာ ေျပာေလ့ေျပာထ ရွိတဲ့ No-mind အေတြးစိတ္ မရွိေတာ့တဲ့ အေျခအေန ဆိုတာ အေတြးေတြ ရပ္သြားတဲ့ အေျခအေနကို ဆိုလိုတာ မဟုတ္ဘူး။ အေတြးစဥ္ ဆက္လက္ျပီး မရွိေတာ့တာ ကိုသာ ဆိုလိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရွဳပ္သြားလား မသိ။ တစ္နည္း ျပန္ေျပာပါမယ္။

စိတ္အေတြးစဥ္ကို ရပ္တန္႔ဖို႔ အားစိုက္ ထုတ္ၾကည့္ရင္ ပိုျပီး အာရံု ရွဳတ္ေထြး လာတာကို ေတြ႔ရမယ္။ ဒါမွမဟုတ္ သိစိတ္အစဥ္က ေဝဝါး သြားတယ္။ အေတြး အခ်င္းခ်င္း ပဋိပကၡ ျဖစ္ကုန္တယ္။ ဒီထက္ လြန္ကဲလာရင္ ခင္ဗ်ား သတိလစ္ သြားမယ္။ အဲ့ဒီ အေျခအေနမွာ ခင္ဗ်ား ေတာ္ေတာ္ ၾကာၾကာ ရပ္တည္ေကာင္း ရပ္တည္ ေနနိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ ဆိုလိုတဲ့ ေနရာကိုေတာ့ ေရာက္မွာ မဟုတ္ဘူးရယ္။

တစ္ခါတစ္ေလမွာ အခ်ိန္ အတိုင္းအတာ တစ္ခု အထိ စိတ္အေတြးေတြ ျငိမ္သက္က် သြားႏိုင္တယ္။ အဲ့အေျခအေနကို လူတိုင္း နီးပါး လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပတဲ့ အဲ့ဒါဟာ ဇင္မွာ ေျပာေလ့ရွိတဲ့ No-mind ေနရာ မဟုတ္ဘူး။ အဲ့ဒီ အေျခအေနဟာ အဲ့ဒီ ခဏတာ အတြင္းပဲ ရပ္တန္႔သြားတာ သက္သက္ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ကို ျပန္လႈပ္ႏိႈးရင္ ခင္ဗ်ား နကို အေျခအေနကိုပဲ ျပန္ေရာက္ လာတယ္။

တစ္ခဏေလး ျငိမ္သက္သြားတာ မ်ိဳးဟာ ခင္ဗ်ား အတြက္ တိတ္ဆိတ္မႈ အမွန္ ကို မေပးႏိုင္ဘူး။ ဘာလို႔ဆို – အားစိုက္ ထုတ္ျပီးမွ ရရွိလာတဲ့ ျငိမ္သက္မႈဟာ တိတ္ဆိတ္မႈ အစစ္ မဟုတ္ေသးဘူး။ သူ႕ရဲ႕ ေနာက္ခံ ေအာက္ဘက္မွာ ခင္ဗ်ား ႏွိပ္ကြပ္ထားတဲ့ အေတြးစဥ္ေတြက အခြင့္အခါ မရဘဲ ငုပ္လ်ိဳးေနတာ သက္သက္ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ အေတြးစဥ္ေတြကို ရပ္တန္႔ ပစ္ဖို႔ ဆိုတဲ့ နည္းလမ္း မရွိပါဘူး။ အေတြးစဥ္ေတြ အလိုအေလ်ာက္ ရပ္တန္႔ သြားတာဟာ သိျမင္မႈ ( witnessing ) ရဲ႕ ေဘးထြက္ အက်ိဳး ရလာဒ္ တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႕ အလိုလိုသာ ျဖစ္တည္တယ္။

……………..

B: ဒါဆို ေနာက္ေမးခြန္း တစ္ခု ေပၚလာပါမယ္။
What to do? or What’s Witness ?
ဘာလုပ္ရမလဲ၊ သိျမင္မႈ ဆိုတာ ဘာလဲ။

ဒီေမးခြန္းက သင့္ေလ်ာ္ပါတယ္။ တကယ့္လက္ေတြ႕ အလုပ္တစ္ခု ကို ညႊန္းဆို တယ္။ သူ႕ အေျဖက – “သိျမင္မႈ” ဟာ “ေစာင့္ၾကည့္မႈ” နဲ႔ တိုက္ရိုက္ သက္ဆိုင္ ပါတယ္။ အေတြးစဥ္ ကို ရပ္တန္႔ ပစ္ဖို႔ ၾကိဳးစားတာ မဟုတ္ဘူး – ေစာင့္ၾကည့္ေနရံု တင္ ေစာင့္ၾကည့္ေန တာ သက္သက္ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္အာရံုရဲ႕ အတြင္းကို ဘယ္ အေနွာင့္ အယွက္ ၊ ဘယ္ အလုပ္ ကိုမွ မေပးဘူး။ ခင္ဗ်ား သႏၱာန္ ျဖစ္ပ်က္ေန သမ်ွ ေစာင့္ၾကည့္ ေနရံုေလး၊ သိျမင္ေနရံုေလး ကို ဆိုလိုပါတယ္။

က်ေနာ္ သိသေလာက္ စိတ္အစဥ္ဟာ အရာအားလံုးထဲမွာ အလွပဆံုး မကၠင္းနစ္ ဖြဲ႕စည္းပံု တစ္မ်ိဳးလိုပဲ။ ကေန႔ ေခတ္ သိပၸံမွာ ရုပ္ဝတၳဳပိုင္း ေတြ တီထြင္ၾကသမ်ွ ဘယ္ေလာက္တိုးတက္ လာပါေစ – စိတ္အလွကိုေတာ့ မမွီေသးဘူးလို႔ ထင္တယ္။ ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္ ထပ္တလဲလဲ ေစာင့္ၾကည့္ ေနတဲ့ အခါ အေတြး၊ စိတ္ကူး၊ ခံစားခ်က္ေတြ တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု လြန္းသီ ထိုးယွက္ ေနၾကတယ္။ ရွဳတ္ေထြးေနသေလာက္ စြမ္းအားလည္း အျပည့္အဝ ရွိပါတယ္။

ခင္ဗ်ား လုပ္ရမွာက အဲ့ဒါကို ၂၄ နာရီ ေစာင့္ၾကည့္ေနႏိုင္ဖို႔ပဲ ။ ၂၄ နာရီ ဆိုတာ မ်ားေနပါသလား။ တကယ္လည္း မ်ားေနပါတယ္။ ဘယ္လိုမွ လုပ္ႏိုင္ဖို႔ မလြယ္လွ ေသးပါဘူး။ အစဦးခ်င္းမွာ မိနစ္ပိုင္း အတြင္း၊ စကၠန္႔ပိုင္း အတြင္းေတာင္ မလြယ္လွပါဘူး။ စိတ္အစဥ္ အေတြးကို ျပန္ ေစာင့္ၾကည့္ ေနတာ ကိုက အျခား စိတ္တစ္ခုလို ျဖစ္ေနလို႔ – စိတ္က ဥဒဟို ေျပးလႊားေနလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီ ျဖစ္စဥ္မွာ သတိျပဳရမွာက –

၁။ ေစာင့္ၾကည့္တဲ့ ဒီအလုပ္မွာ ေစာင့္ၾကည့္ရံုေလး ဆိုတာကို မေမ့ရပါဘူး။ အမ်ားအားျဖင့္ အေတြးေတြ ရွဳပ္ယွက္ခတ္ ေနတာကို ၾကည့္ျမင္ လာတဲ့ အခါ မိမိ အလိုဆႏၵနဲ႔ ရပ္တန္႔ ပစ္ခ်င္ လာပါတယ္။ အဲ့ဒီ အခါ – ခင္ဗ်ားက အေတြးေတြကို တစ္စခ်င္းစီ လိုက္ဆြဲစု ပစ္လိုက္ ေတာ့တယ္။ တစ္ခုျပီး တစ္ခု ရပ္တန္႔ေအာင္ လုပ္ပစ္မယ္။ ေနာက္ဆံုး ရပ္သြားႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ား ရူးသြားဖို႔ ဆဲဆဲပဲ က်န္ေတာ့ လိမ့္မယ္။

က်ေနာ္ ဒီမွာ ဆိုလိုတာက အဲ့သလို ရပ္တန္႔ပစ္ခ်င္စိတ္ ဝင္လာခဲ့ရင္ေတာင္ အဲ့ဒီ စိတ္ဟာ ခင္ဗ်ား ေစာင့္ၾကည့္ေနရမယ့္ စိတ္တစ္ခု သက္သက္ ပါ။ အဲ့ဒါကိုပါ ေစာင့္ၾကည့္ ေနႏိုင္တဲ့ အခါ ခင္ဗ်ား ရပ္ခ်င္ေနတဲ့ စိတ္က ျပန္ေပ်ာက္ကြယ္ သြားပါတယ္။ သူ႕အလိုလို ေပ်ာက္ကြယ္ သြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ား အားစိုက္ထုတ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ အလုပ္က ေစာင့္ၾကည့္ရံုေလး သက္သက္ ။ ( Just Watch! ) အဲ့ဒါကို မေမ့ေလ်ာ့ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

၂။ ဒုတိယ အခ်က္- ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ အမ်ားဆံုး ဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ( ကိုယ့္စိတ္သႏၱာန္ ကို ကိုယ္ ) ရန္သူတစ္ေယာက္လို ၾကည့္ျမင္တဲ့ အျမင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ား အဲ့သလို သေဘာမ်ိဳး၊ ရန္သူတစ္ေယာက္လို အျမင္မ်ိဳး နဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ ေနမိျပီ ဆုိရင္ ၾကာၾကာ ေစာင့္မၾကည့္ ႏိုင္ေတာ့ဘူး ဆိုတာပါ ေတြ႔လာရမယ္။ ခင္ဗ်ား ကိုယ္တိုင္ ဝင္ျပီး ေဝဖန္လာ – ထိန္းခ်ဳပ္လာပါတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပန္ျပီး ဆန္႔က်င္လာမယ္။ ခင္ဗ်ား စိတ္ကို ဝင္ေဝခြဲ လာျပီး ေနာက္ပိုင္း ကိုယ့္သႏၱာန္ကို ကိုယ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ေတြ တစ္ခုျပီး တစ္ခု ခ်လာေနတတ္တယ္။ အဲ့အေျခအေန ေရာက္ရင္ ေစာင့္ၾကည့္မႈ သက္သက္ ဆိုတဲ့ မူရင္း အလုပ္ ကုိ က်ေနာ္တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ ေမ့ေလ်ာ့ သြားတယ္။ တကယ့္အလုပ္ မျဖစ္ေတာ့ဘဲ- အေတြးစဥ္ ထဲကို ျပန္ ခုန္ခ် သြားမိတတ္ပါတယ္။ဒီနွစ္ခု စလံုးဟာ ေစာင့္ၾကည့္မႈ သက္သက္ ( Just Watch! ) ဆိုတာကေန ေသြဖယ္သြားႏိုင္တဲ့ အခ်က္ေတြပါ။

က်ေနာ္တို႔ ၾကားဖူးတဲ့ ပံုျပင္ဆန္ဆန္ တစ္ခု ရွိတယ္။

“ဟဲ့ ကေလး ၾကည့္ထားစမ္း” လို႔ စကားေတာင္စား ကို မွာခဲ့တဲ့ အခါ – စကားေတာင္စား ဟာ ကေလးကို ၾကည့္ရံု ၾကည့္ေနခဲ့တယ္။ ကေလး က ခေလး ဆိုတဲ့ အတိုင္း ဟိုေလ်ာက္လုပ္ ဒီေလ်ာက္လုပ္ လုပ္တယ္။ စကားေတာင္စား အေနနဲ႔က ၾကည့္ေနရံုေလးပဲ။ သူ ဘာမွ ဝင္မတားဘူး။ ဘာမွ လည္း ဝင္မဆြဲဘူး လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီ ျဖစ္ရပ္ဟာ ဟာသ ပံုျပင္ တစ္ခုလို ျမန္မာ မွာ ရွိခဲ့ေပမယ့္ – အခု ဒီေနရာမွာ အသံုးဝင္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ စိတ္၊ က်ေနာ္တို႔ သႏၱာန္ ကို ေစာင့္ၾကည့္ ရံုမ်ွေလး ေစာင့္ၾကည့္တယ္ ဆိုတာ စကားေတာင္စား ကေလးၾကည့္တဲ့ ပံုအတိုင္းနဲ႔ နီးပါး တူညီပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ နီးပါး ပဲ။ ထပ္တူ မဟုတ္ဘူး။ အေၾကာင္းက မိမိ စိတ္ကို မိမိ – အခု ခဏခ်င္း ျဖစ္ပ်က္သမ်ွ ေစာင့္ၾကည့္လာတဲ့ အခါ – ( ပထမမွာ ေတာ့ မၾကာခဏ လိုလို ေမ့ေမ့သြား တတ္ပါတယ္။ အာရံုနဲ႔ ေမ်ာပါ သြားတာမ်ိဳး။ မူရင္း အလုပ္ကို ေမ့ခ်န္ ထားရစ္ခဲ့ တာမ်ိဳး ။ ဒါေပမယ့္ ၾကိဳးစားလာရင္း ) အၾကိမ္ေရ စိတ္ စိတ္လာတဲ့ အခါ – ဒီ “ေစာင့္ၾကည့္မႈ” သီးသန္႔ အေပၚ ေလးေလးနက္နက္ ရိုေသမႈ၊ ျမတ္ႏိုးမႈ ရွိလာပါတယ္။ လုပ္ယူတဲ့ ေလးနက္မႈမ်ိဳး ၊ ရိုေသမႈမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ အလိုအေလ်ာက္ ျဖစ္လာတာမ်ိဳးပါ။

ဒီေနရာမွာ အိုရွိဳးက ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ စပ္ဆိုပါတယ္။

ေကာင္းကင္ျပင္တစ္ခြင္ တိမ္လႊာေတြ ေျပးလႊား ေနတာထက္
စိတ္ေကာင္းကင္ျပင္တစ္ခြင္ အာရံုေတြ ေျပးလႊားေနတာ
ဘယ္ေလာက္ လွလိုက္သလဲ။

ေတာေတာင္ပန္းမန္ အလွအပေတြ ဖူးပြင့္ေနၾကတာထက္
ကိုယ့္ျဖစ္တည္မႈ အတြင္း အေတြးစဥ္ ပန္းပြင့္ေတြ
တစ္ပြင့္ျပီး တစ္ပြင့္ – ပြင့္
တစ္ပြင့္ျပီး တစ္ပြင့္ – တျဖဳတ္ျဖဳတ္ေၾကြ
ဘယ္ေလာက္ လွလိုက္သလဲ။

သမုဒၵရာ ျပင္က်ယ္ထဲ
ျမစ္ဧရာျပင္ ေတြ ဝဲကေတာ့ထိုး ရိုက္ခတ္စီး ဝင္ေနတာထက္
အေတြးစဥ္ေတြ လႈပ္ခတ္ေနတာ ၾကည့္ရင္း
တိတ္ဆိတ္မႈ ထဲ စီးဆင္းဝင္သြားေနၾကတာ
ဘယ္ေလာက္မ်ား လွလိုက္သလဲ။

ဆိုလိုတာက – က်ေနာ္ ဒီေနရာမွာ “ဘာသာေရး” ဆိုတဲ့စကား မသံုးထားဘူး။ ဒါဟာ ဘာသာေရး အေနနဲ႔လည္း မဟုတ္ဘူး။ မိမိ ဘဝ အခု အသက္ရွဴေနသလား – အသက္ရွဴ ရွင္သန္ ေနခ်ိန္ တိုင္းမွာ ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ အျမင္တစ္မ်ိဳး သက္သက္ပါ။ ဒါကို ဘယ္တံဆိပ္ ၊ ဘယ္ဝါဒီ လို႔ အညႊန္းတပ္မလဲ။ အျခားသူေတြ မကပ္ခင္ က်ေနာ္ အရင္ ကပ္ၾကည့္ပါမယ္။

ေစာင့္ၾကည့္မႈ – ဘာဝနာကို ထပ္ခါထပ္ခါ စြဲျမဲလာတဲ့အခါ ၊ နိစၥဓူဝ လႈပ္ရွားသမ်ွ အတြင္း ေလးေလးနက္နက္ တြဲကပ္လာႏိုင္တဲ့အခါ – ရွင္သန္ျခင္း၊ ေသဆံုးျခင္း ကြာဟခ်က္ ( ခင္ဗ်ား နားလည္ထားမယ့္ မူလ အဓိပၸာယ္ သတ္မွတ္ခ်က္ အေဟာင္းေတြ ) ေပ်ာက္ဆံုး သြားတယ္။ အရာရာအေပၚ ရွဳျမင္ထားတဲ့ ရွဳေထာင့္အျမင္ ေျပာင္းလဲသြားတယ္။ ခင္ဗ်ား အေနနဲ႔ ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ ( ဒါမွမဟုတ္ ) အခုခ်က္ခ်င္း – လုပ္ၾကည့္ရင္ – ဒီရွဳေထာင့္ အျမင္ကို ေတြ႕လာ ရလာႏိုင္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ၾကာခ်င္လည္း ၾကာမယ္။

ဒီထက္ ေလးနက္လာတဲ့အခါ – ဒီထက္ စြဲျမဲလာတဲ့အခါ – ေနထိုင္ေန ရတဲ့ ခင္ဗ်ားရဲ႕ တစ္ခဏခ်င္းမွာ ေအးျမတဲ့ သိျမင္မႈ သက္သက္ သာ ရွိေနေတာ့ တယ္။ ခင္ဗ်ား ရယ္ေနႏိုင္ တယ္။ ေနာက္ေျပာင္ ေနႏိုင္တယ္။ သတိလြတ္ရင္ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ေဒါသ လည္း ျဖစ္ႏိုင္ေသးတယ္။ ဆိုလိုတာက အျခားသူေတြ အျမင္ မွာေတာ့ ခင္ဗ်ားဟာ အရင္ေန႔ေတြက “ခင္ဗ်ား” ပဲ ျဖစ္ေနမွာ။ သူတို႔ ျမင္သိထားတဲ့ ခင္ဗ်ား အတြက္ “ခင္ဗ်ား” ဟာ ပံုမွန္ပဲ။ ဘာမွ မေျပာင္းလဲသြားဘူးပဲ။ ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ား အတြက္ေတာ့ မိမိ ပတ္ဝန္းက်င္ ဟာ မိမိ ရွဳျမင္ပံု အတြင္း မွာတင္ ေျပာင္းလဲ သြားတာ ေတြ႔ရပါ လိမ့္မယ္။

သူတို႔ကို ( မိမိ ျမင္ေတြ႕ေနက် ပတ္ဝန္းက်င္ကို ) ယခင္ ရွဳျမင္တဲ့ အျမင္ထက္ ေလးနက္သြား တယ္ – ဒါေပမယ့္ အျမင္၊ ခံစားခ်က္ ၾကည္လင္ ေပါ့ပါး တယ္။ ေစာင့္ၾကည့္မႈကလည္း က်င့္သား တက် ေနာက္က တစ္ပါတည္း ကပ္ပါ ေနပါတယ္။ အားစိုက္ ေနစရာ မဟုတ္ေၾကာင္း ေတြ႕လာရမယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။ အလားတူ – ေဒါသစိတ္၊ မာနစိတ္ ဆိုတာမ်ိဳး ေတြဟာ သီးျခား ထိန္းခ်ဳပ္ ေနစရာ မဟုတ္ဘဲ။ အဲ့ဒီ ေစာင့္ၾကည့္မႈ ရွိေနရံုနဲ႔ အလိုလို ေပ်ာက္ကြယ္ သြားတာ ေတြ႕ရလိမ့္မယ္ ။ အဲ့ဒီ ေစာင့္ၾကည့္ေနတဲ့ ခဏတိုင္း ခဏတိုင္း အတြင္း မွာ ရသကိုးပါး ထဲ မပါတဲ့ ( မပါဝင္ဘူးလို႔ က်ေနာ္ ထင္တဲ့ ) ေအးျမ ေပ်ာ္ရႊင္မႈမ်ိဳး သီးျခား ရွိေနပါတယ္။   အဲ့ဒီ ခံစားခ်က္ ဟာ အေတြး မဟုတ္ဘူး။ သိျမင္မႈ သက္သက္ပါ။ အဲ့ဒီ အျဖစ္ကို – အိုရွိဳးရဲ႕ စကားနဲ႔ ဆိုရင္- စိတ္မဟုတ္ တဲ့ စိတ္ – ( တစ္နည္း ) ဇင္ရဲ႕ အရသာ ( ဝါ ) တာအိုရဲ႕ အရသာ ( ဝါ ) ေယာဂရဲ႕ အရသာ အေျခခံ လို႔ စတင္ျပီး ေခၚဆိုပါသတဲ့။

10.12.2011
11:15 PM
…………………
http://zayya.blog.com/
https://zayya.wordpress.com/
http://zayyablogger.blogspot.com/
………………..

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: