ငန္းျဖဴ

Zen မွာ ေမးတတ္တဲ့ ေမးခြန္း ပေဟဠိ တစ္ခုရွိတယ္။ “ငန္း အျပင္ေရာက္ေအာင္ ဘယ္လိုထုတ္မလဲ” ဆိုတဲ့ ျပႆနာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္က ငန္းဟာ ဘယ္တုန္းကမွ အထဲမွာ မရွိခဲ့ဘူး။ သူက အျမဲတမ္း အျပင္မွာပဲ ရွိေနခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ ပေဟဠိပုစၦာဟာ – ဇင္ ကိုအန္ တစ္ပုဒ္ အျဖစ္နဲ႔ နာမည္ၾကီး ခဲ့တယ္။ ဆိုပါစို႕- အဲ့ဒီအေၾကာင္း ကို မေျပာခင္ ဇင္ က ဘာလဲ – ကိုအန္ ပေဟဠိ ဆိုတာ ဘာလဲ အရင္ နားလည္ထားရင္ ပိုအဆင္ေျပပါလိမ့္မယ္။

ဇင္ကို အမ်ားစုက ဇင္ဗုဒၶဘာသာလို႔ ေခၚၾကတယ္။ ဘာသာ လို႔ အမည္တပ္ ရံုနဲ႔တင္ လြဲမွား ေနႏိုင္ပါတယ္။ ဒါတင္ မကေသးဘူး – ဇင္ဗုဒၶဘာသာ ဆိုတဲ့ တံဆိပ္ နဲ႔ – ဇင္ + ဗုဒၶဘာသာ ( Zen Buddhism ) ဆိုျပီး တပ္စြဲ သမုတ္ ထားျပန္ေသးတယ္။ အဲ့ဒီ အတြက္ အခု လက္ရွိ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပားေနတဲ့ – ဗုဒၶဘာသာ ရဲ႕ ဂိုဏ္းကြဲ တစ္ခု၊ ဘာသာေရး တစ္ခု လို႕ အထင္ ရွိေနတတ္ ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အတြင္းက်က် ဝင္ၾကည့္ရင္ – ဇင္ ဟာ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာေရး တစ္ခု မဟုတ္ပါဘူး။ နည္းလမ္း တစ္ခု ၊ ပန္းတိုင္တစ္ခုထားထားတဲ့ က်င့္စဥ္ တစ္ခု လည္း မဟုတ္ဘူး။ ဇင္ မွာ ဘာေတာင္းဆိုမႈမွ မရွိသလို၊ ဘယ္ဆုေတာင္း ဂါထာမွ မရွိဘူး။ ဘယ္အရာ ကိုမွ မညႊန္းထားဘူး။

ေနာက္ဆံုး – ဇင္မွာ အထြတ္အျမတ္ ထားတဲ့ ဘယ္က်မ္းဂန္ စာေပရယ္ မွ မရွိပါဘူး။ ဒါကိုပဲ အခ်ိဳ႕က ဇင္ဝါဒ လို႔ ေခၚၾက ျပန္ပါေသးတယ္။ တကယ္တမ္း ဇင္ဟာ ဝါဒ တစ္ခုလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒႆနိက စနစ္ ၊ အယူအဆ မဟုတ္ဘူး။ ဇင္ဟာ – ခင္ဗ်ားအတြက္ အရာ အားလံုးကို ခင္ဗ်ား အခု ျဖစ္ရွိေနတဲ့ အတိုင္း အျပည့္အဝ ခ်ဥ္းကပ္ေစရံု သက္သက္သာ ရွိပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ဇင္ဟာ – ခင္ဗ်ား အခု ျဖစ္ရွိ ေနတဲ့ အတိုင္း ခင္ဗ်ား အျပည့္အဝ သိျမင္သြားေစ တယ္ ။ အဲ့ဒါေလး သက္သက္ပါ။ အခု အခ်ိန္ – အခု ေနရာ မွာ – ရွိေနတဲ့ ခင္ဗ်ား ျဖစ္တည္မႈ သႏၱာန္ရဲ႕ ဘယ္အရာကိုမွ ျခြင္းခ်န္ မထားခဲ့ဘူး။

ဇင္ အတိုင္း ေနတဲ့သူ ကို ဇင္ဝါဒီလို႔ ေခၚၾကမယ္ ဆိုပါစို႔။ ( က်ေနာ့ သေဘာ အေနနဲ႔ဆို – အဲ့လို အမည္မတပ္ လိုပါဘူး ။ ) ဇင္ဝါဒီ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ပန္းတိုင္ဟာ အျခား မွာ မရွိဘူး။ အခု ဒီေနရာ မွာပဲ ရွိတယ္။ ဇင္ ဝါဒီတစ္ေယာက္ရဲ႕ ပန္းတိုင္ ေရာက္ရွိေရး ဟာ ေနာင္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ျဖစ္လာ ဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ အခု ျဖစ္ရွိေနတဲ့ လက္ငင္း ပစၥဳပၸန္ အခ်ိန္မွာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့အတြက္ မေန႔က ဆိုတာ၊ မနက္ျဖန္ ဆိုတာ မရွိ။ ဒီ အခု-ခဏ သာလ်င္ အစစ္အမွန္ ျဖစ္ရွိ ေနပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဇင္မွာ နည္းလမ္း နဲ႔ ပန္းတိုင္ ကြဲျပား မေနဘူး ၊ ခြဲျခား စရာ မလိုအပ္ဘူး – အခု ဒီအခ်ိန္နဲ႔ – အခု ဒီေနရာမွာ- ပန္းတိုင္ေရာ နည္းလမ္းပါ တစ္ပါတည္း ေပါင္းဆံု ေနပါတယ္။ သူ႕ အတြက္ ဘယ္ျခားနားမႈ ကို မွ မလုပ္ဘူး လို႔ ဆိုလိုတယ္။

ကမၻာမွာ ေပၚေပါက္ခဲ့သမ်ွ ဒႆနိက စနစ္ေတြ၊ ဘာသာတရား ေတြမွာ – ဒြိသဘာဝေတြ ခြဲျခား ညႊန္ျပ ထားျပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ၎တို႔ အသီးသီးရဲ႕ နည္းနာ အတိုင္းသာ က်င့္ၾကံ ေနထိုင္သြားရင္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ မကြဲမျပား တသားတည္း ျငိမ္းခ်မ္းမႈ၊ သုခ အျဖစ္ကို ရရွိႏိုင္မယ္လို႔ ေဟာေျပာ ညႊန္ၾကားတယ္။ လူေတြရဲ႕ သႏၱာန္ ကို ဒါ ေကာင္းတယ္၊ ဟိုဟာ မေကာင္းဘူး- ဒါက အမွန္- ဟိုဟာ က အမွား- ခြဲျခား ပိုင္းျဖတ္ ေပးတယ္။ ဘုရားသခင္ နဲ႔ ေစတန္ ပိုင္းျခားေပး တယ္။ အလွအပနဲ႔ အက်ည္းတန္မႈ ကြဲျပား ရွဳျမင္ ေစတယ္။ ေၾကာင္းက်ိဳး ဆင္ျခင္ဥာဏ္ ေတြ ခ်ေပးတယ္။ ဆင္ျခင္တံုတရား လို႔ နံမည္ တံဆိပ္၊ ေဝါဟာရေတြ ၾကြယ္ဝ လာေစတယ္။

အဲ့ဒါရဲ႕ အက်ိဳးဆက္က – လူအမ်ားရဲ႕ သႏၱာန္မွာ ေကာင္းျမတ္ျခင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဘုရားသခင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အမွန္တရား အမ်ိဳးမ်ိဳး နဲ႔ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုလံုး အစိတ္စိတ္ အမႊာမႊာ ျဖစ္ၾကတယ္။ ဆိုလုိတာက ေကာင္းျခင္း – ဆိုးျခင္း က စျပီး အေတြးအေခၚ၊ အဆိုျပဳခ်က္၊ အယူအဆ၊ ယုတၱိေဗဒ ေတြ ေနာက္ တေကာက္ေကာက္ လိုက္ရင္း – မိမိသႏၱာန္ အျဖစ္မွန္ကေန ေဝးကြာ သြားမယ္။ လူဟာ မိမိ အေတြး၊ မိမိ ဥာဏ္စြမ္းနဲ႔ ေရွ႕ဘဝ၊ ေနာက္ဘဝ၊ အတိတ္၊ အနာဂတ္ ေမ်ွာ္မွန္းတမ္းတ ခ်က္ေတြ ဖိစီး အားေကာင္းလာတယ္။ ဒါေပမယ့္ လက္ရွိမွာေတာ့ – တကယ့္ အျဖစ္ – အခုလက္ငင္း ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ မိမိ ဘဝ ေပ်ာက္ဆံုး သြားတယ္။

ဇင္မွာ – ဆိုလိုတာက “ခင္ဗ်ားရဲ႕ အခုအျဖစ္၊ အခု ျဖစ္တည္ခ်က္ တည့္တည့္ ဟာ – ခင္ဗ်ားနဲ႔ အနီးစပ္ဆံုး အမွန္တရား တစ္ခုပါ။” ခင္ဗ်ား ခႏၶာနဲ႔ ခင္ဗ်ား ရဲ႕ ေလာက တစ္ခုလံုး ျဖစ္တည္ေနတာဟာ ဒီေနရာ ဒီအခ်ိန္မွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ား စိတ္ သႏၱာန္ထဲမွာ ပန္းတိုင္ ေတြ ၊ စိတ္ေဇာေတြ၊ အျမင္ေတြ ခ်ည္း ရွိေနတယ္။ တကယ့္ တကယ္ ဒီေနရာမွာ၊ ခင္ဗ်ား သႏၱာန္ တည့္တည့္မွာ ခင္ဗ်ား ရွိမေနဘူး။ ဟိုမွာ – ဟိုး အေဝးမွာ- အျခားတစ္ေနရာမွာ ေရာက္ေရာက္ ေနတယ္။ ခင္ဗ်ား ဟာ ဒီေနရာ-ဒီ အခ်ိန္မွာ မဟုတ္တဲ့ အျခား တစ္ခုခုကို အျမဲတမ္း ရွာေဖြ ေန၊ စူးစမ္း ေနပါတယ္။ အခုလက္ရွိ ရွိေနတဲ့ မိမိ သႏၱာန္ အတိုင္း အျပည့္အဝ ေနလို႔ မရေအာင္ ခင္ဗ်ားတို႔ က်ေနာ္တို႔ စိတ္ဆႏၵေတြ က လြန္းထိုးေနတယ္။ အဲ့ဒီ အရာေတြက- မိမိကိုယ္ကိုယ္ အေဝးကို တြန္းပို႔တယ္။ ဥပမာ – လက္ရွိ ျဖစ္ရွိေနတာထက္ ပို ခ်မ္းသာ ခ်င္တယ္။ လက္ရွိ အေျခအေနထက္ ပို အာဏာရခ်င္တယ္။ လက္ရွိ အျဖစ္ ထက္ ပိုျပီး ျမင့္ျမတ္ခ်င္တယ္။

ခင္ဗ်ားတို႔ က်ေနာ္တို႔ ရဲ႕ သႏၱာန္ အျမင္မွာ – “လက္ရွိ” ဆိုတာ တည့္တည့္ တည္မေန ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ အျခား ပိုသာတဲ့ စိတ္ကူးယဥ္ အိပ္မက္ေတြ သာ ရွိေနေတာ့ တယ္။ ခင္ဗ်ား သူေတာ္စင္ တစ္ပါး ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ခ်င္ ေနမယ္။ ငါ့ကိုယ္ငါ ဘယ္လို ေကာင္းေအာင္ ေနရမလဲ ၊ ငါ့ကိုယ္က်င့္တရားကို ဘယ္လို ျဖဴစင္ေအာင္ ေသြးရမလဲ စသျဖင့္ အေျဖေတြ ရွာေနမယ္။ ငါဟာ သစၥာတရားကို ရွာေဖြသူ ျဖစ္တယ္ လို႔ မိမိကိုယ္ကို နာမည္တံဆိပ္ တပ္ခ်င္ တပ္မယ္။ နည္းလမ္းေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ ထဲက တစ္နည္းနည္းကို က်င့္သံုးမယ္။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ခင္ဗ်ားဟာ သစၥာတရားကို ရရွိမယ္လို႔ ေမ်ွာ္မွန္း ထားမယ္။

အားလံုး ျခံဳေျပာရင္ – က်ေနာ္တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ဟာ လက္ရွိ အျဖစ္ကေန – တစ္လွမ္းစာ၊ ေနာက္တစ္ရက္စာ၊ ေနာက္တစ္နွစ္စာ၊ ေနာက္ ဘဝ စာ စသျဖင့္ – သံသရာ ခရီး အေဝးၾကီး ရွိေနတယ္လို႔ ေမ်ွာ္ၾကည့္တယ္။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ျဖစ္လိုတဲ့ သ႑ာန္ကို စိတ္ကူး ပံုေဖာ္ျပီး မိမိ သႏၱာန္ တစ္ခုလံုး – လက္ရွိကို မျမင္ႏိုင္ဘဲ- အေဝးကို ေရာက္ေရာက္ ေနပါတယ္။

ဇင္မွာေတာ့ အဲ့ဒါေတြ အကုန္လံုးကို ဖယ္ခ်ထားတယ္။ အဲ့ဒီ စိတ္ကူး၊ ပုံရိပ္၊ ပုံသ႑ာန္၊ ပန္းတိုင္ ေတြ ဟာ စိတ္ကူး သက္သက္၊ အိပ္မက္ သက္သက္၊ ခင္ဗ်ား ကို လက္ရွိ အျဖစ္ အမွန္ ကို မေပးအပ္ထားတဲ့ အရာေတြ သက္သက္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဇင္မွာ – အဲ့ဒီ မျဖစ္ေသး တာ ေတြနဲ႔ ေမ်ွာ္မွန္းခ်က္၊ စံႏႈန္း ၊ ပန္းတိုင္ ေတြ အတြက္ ေနရာ မေပးဘူး။ အခု ဒီေနရာက ခင္ဗ်ား လက္ထဲ အခု ရွိေနတာကိုပဲ အျပည့္အဝ လက္ခံ ေစတယ္။

ဇင္မွာ – ခင္ဗ်ား ရဲ႕ ပန္းတိုင္က အျခားမွာ မဟုတ္ဘူး ။ “အခု ဒီေနရာမွာ” ျဖစ္ပါတယ္ ။ ခင္ဗ်ား နည္းလမ္းက ေရွ႕တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ျဖစ္လာမယ့္ အရာ မဟုတ္ဘူး။ ေရွ႕တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ မွာ လုပ္ေနဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ “အခု ဒီအခ်ိန္” မွာ ျဖစ္ေန လုပ္ေနဖို႔သက္သက္ပဲ ။ “အခု ဒီအခ်ိန္ – ဒီေနရာ ( Now-Here ) ဟာ ခင္ဗ်ားပိုင္ဆိုင္တဲ့ Time-Space ( ကာလ-ေဒသ ) အျပည့္အဝ အကုန္လံုးပဲ” လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။ ခင္ဗ်ား အခု အျဖစ္ကို အခုအျဖစ္ အတိုင္း အျပည့္အဝ ေနထုိင္ဖို႔ ပဲ။

ခင္ဗ်ား ျပန္ေမးမယ္။
ခင္ဗ်ား အခု ျဖစ္-ရွိ ေနတဲ့အတိုင္း ေနထိုင္ပါ လို႔ ေျပာတဲ့ ( Now-Here ) အခုဒီအခ်ိန္/ ဒီေနရာ ကေလး သက္သက္မ်ွ ဟာ – နည္းလမ္းလား။ ပန္းတိုင္လား။

တကယ္က –
နည္းလမ္းလည္း မဟုတ္သလို ပန္းတိုင္ လည္း မဟုတ္ဘူး။ ( ဝါ ) နည္းလမ္း လည္း ဟုတ္သလို ပန္းတိုင္လည္း ဟုတ္တယ္။

ခင္ဗ်ားဟာ “ခင္ဗ်ား” အတိုင္း အျပည့္အဝ ျဖစ္ရွိ သိျမင္ေနရံုမ်ွ ပဲရယ္။ အဲ့ဒီမွာ ဘယ္ ဒႆန လိုအပ္ ေနပါသလဲ ။ ဘယ္ ဘာသာေရး စနစ္၊ ဘယ္ဘုရားသခင္ ကိုးကြယ္မႈ ရွိေနစရာ လိုပါသလဲ။ လက္ရွိ အခု သိျမင္မႈ သာ ရွိတဲ့ ဒီေနရာ ဆိုရံု မတၱေလး မွာ – ဘယ္ ယံုၾကည္မႈ အတြက္ ေကာ ေနရာ ေပးဦးမလဲ ။ ေနာက္တစ္ေန႔ ဆိုတဲ့ မနက္ျဖန္ ဆိုတာေတြ ရွိေနပါသလား။ ျပီးခဲ့တဲ့ မေန႔က အေၾကာင္းေတြ ေရာ ရွိေနပါသလား။ ခင္ဗ်ား အခု ျဖစ္တည္ သိျမင္မႈ သက္သက္မွာ – ဘာေတြ ပါဝင္လာစရာ လိုအပ္သလဲ။

က်ေနာ္ တို႔ အစမွာ ေျပာခဲ့တဲ့ ငန္းျပႆနာ ဟာ ဒီ အေျခအေနေတြကို ေဖာ္ညႊန္းျပ ပါတယ္။ “အျပင္မွာ ငန္း ရွိမရွိ” ဆိုတဲ့ ဇင္ ကိုအန္ ( Koan ) ပေဟဠိ ပုစၦာ အတြက္ ပံုျပင္ ဇာတ္လမ္း တစ္ပုဒ္ ေျပာၾကည့္မယ္ ။ ဂ်ပန္မွာ တစ္ခ်ိန္က နာမည္ၾကီး ဒႆနဆရာ တစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ သူ႕အမည္က ရီကုိ ( Riko ) တဲ့ ။ သူက တစ္ေန႔ ဇင္ဆရာၾကီး နန္စင္ ( Nansen ) ဆီကို ေရာက္လာခဲ့တယ္။ ျပႆနာ တစ္ခုကို ေမးတယ္။ အဲ့ဒီ ျပႆနာက ဟိုးယခင္ ဇင္ဆရာ အဆက္ဆက္က ရွိခဲ့တဲ့ ျပႆနာ ေမးခြန္းပဲ။

“လူတစ္ေယာက္က ပုလင္းၾကီး တစ္လံုးထဲကို ငန္းေပါက္ေလး တစ္ေကာင္ ထည့္ထားမယ္။ အဲ့ဒီ ငန္းကို သူၾကီးျပင္း လာတဲ့ အထိ အဲ့ပုလင္းထဲမွာပဲ ထားျပီး အစာ ေန႔စဥ္ ေကၽြးေနမယ္။ ငန္းေလးက တစ္ေျဖးေျဖး ၾကီးလာေတာ့ ပုလင္းထဲမွာ ျပည့္က်ပ္လာတယ္။ ငန္းၾကီး ျဖစ္လာတာမို႔ အဲ့ပုလင္းထဲက ေန ထုတ္ရ ေတာ့မယ္။ ဒါေပတဲ့ ငန္းက ၾကီးၾကီး ၊ ပုလင္းက ေသးေသး မို႔ ထုတ္ မရဘူး ျဖစ္သြားတယ္။ ငန္းကို အျပင္ထုတ္ခ်င္ရင္ ပုလင္း ခြဲျပီးမွ ထုတ္လို႔ ရမယ္။ ပုလင္း မခြဲဘဲ ဆက္ေမြးရင္လည္း ဒီငန္းက မလႈပ္မရွား ျပည့္က်ပ္ျပီး – ေသေတာ့မယ္။ ပုလင္းလဲ မကြဲ၊ ငန္းလည္း မေသေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ရမလဲ။”

ဒီ အေမးစကားကို ၾကားေတာ့ နန္စင္က ရုတ္တရက္ လက္ခုပ္တစ္ခ်က္ ထတီးလိုက္တယ္။ ျပီးေတာ့ “ရီကို!!” လို႔ လွမ္းေခၚတယ္။
ဒႆနဆရာ ရီကို ကလည္း ရုတ္တရက္ – “ဟုတ္ကဲ့ ၊ ဆရာ” ဆိုျပီး ေခါင္းညႊတ္ နားစြင့္ေနတယ္။
နန္စင္က – “အခုၾကည့္၊ ဘဲငန္း အျပင္ေရာက္သြားျပီမလား” တဲ့။

ဇင္ရဲ႕ ပေဟဠိေတြဟာ စဥ္းစားေတြးေခၚျပီး အေျဖရွာ ရမယ့္ ပေဟဠိမ်ိဳးေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆင္ေျခ၊ ယုတၱိ၊ ေၾကာင္းက်ိဳး ဆင္ျခင္ဥာဏ္ အဝန္းအဝိုင္းရဲ႕ အျပင္ဘက္မွာပဲ ရွိပါတယ္။ ဇင္ ပုစၦာေတြမွာ အဲ့ဒီ ဆင္ျခင္ဥာဏ္၊ အေတြးအေခၚ အရာေတြ ဘယ္တစ္ခုမွ သံုး မရဘူး။ သံုးျပီး အေျဖရွာမယ္ ဆိုရင္ အမွားေတြခ်ည္း ျဖစ္လာမယ္ ။ အေၾကာင္းက ေမးခြန္း ကိုယ္ႏိႈက္က အဓိပၸာယ္ မရွိလို႔ပဲ ။ အဓိပၸာယ္ မရွိတဲ့ ေမးခြန္း အတြင္းထဲမွာ အဓိပၸာယ္ ကို ရဖို႔ – ခင္ဗ်ား အႏွစ္နွစ္အလလ ေတြးေခၚ စဥ္းစားေနဦးေတာ့ – လြဲေနမွာပဲ။ ဆိုလိုတာက ကိုအန္ ပုစၦာေတြဟာ ခင္ဗ်ား အတြက္ ေတြးေတာဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ အေတြးစဥ္ ထဲမွာ ပတ္ရွာလို႔ မရဘူး။ အေတြးေတြ ၊ စိတ္ကူး ပံုရိပ္၊ ေဝါဟာရ ေတြ အားလံုး ရပ္ဆိုင္းသြားေစဖို႔ ေပးတဲ့ ဘာဝနာ ျပဳ ပေဟဠိေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။

အိုရွိဳးရဲ႕ စကားနဲ႔ ဆိုရင္ ဒီ ပေဟဠိ ဟာ သိျမင္ျခင္း သက္သက္နဲ႔ပဲ ဆိုင္တဲ့ ေမးခြန္း၊ ခင္ဗ်ား ႏိုးၾကားသြားဖို႔ ၊ သတိဝင္သြားဖို႔ လံႈ႕ေဆာ္ေပးတဲ့ ေမးခြန္း ပဲ။ သူ႕ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္က ခင္ဗ်ား အိပ္မက္ ၊ စိတ္ကူးေတြ၊ အေတြးေတြကေန – လက္ရွိ အခ်ိန္ အခိုက္အတန္႔ကို ျဖတ္ခနဲ ျမင္ႏိုင္ ေအာင္သာ တြန္းအားေပး တယ္။ ခင္ဗ်ားမွာ အေတြးေတြ ခ်က္ခ်င္း ေျပာင္းသြား ၊ ရပ္သြားတဲ့ ခဏအျဖစ္ကို ျမင္သြားႏိုင္ေရး ။ အဲ့ဒါ ကိုသာ ဆိုလိုတယ္။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ အေတြး အိပ္မက္ ထဲမွာ ဘဲငန္းက ပုလင္းထဲ ေရာက္ေနတယ္။ ဒီဘဲငန္းက ပုလင္းထဲမွာ ရွိေနတယ္။ ၾကီးထြားလာေနတယ္။ ပုလင္း တျပည့္ ျဖစ္လာတယ္။ ပုလင္းလဲ မကြဲ၊ ဘဲငန္းလည္း မေသေအာင္ ခင္ဗ်ား ဘယ္လို ထုတ္ရမလဲ။ ခင္ဗ်ား ေတြးၾကည့္ေနမယ္ – စိတ္ကူး ပံုေဖာ္ ၾကည့္ေနမယ္ – အေျဖ ရွာေနမယ္ – အဲ့ဘဲငန္းကို ဒီပုလင္း ထဲကေန အျပင္ကို ဘယ္လို ေရာက္ႏိုင္မလဲ။

တကယ္စင္စစ္ ကိုအန္ပုစၦာတစ္ပုဒ္ဟာ သမားရိုးက် ပေဟဠိလို အေျဖတစ္ခုခု ထုတ္ေပးႏိုင္ဖို႔ မရည္ရြယ္ဘူး။ ေျဖရွင္းလို႔လည္း မရဘူး။ ဆင္ျခင္ဥာဏ္ ၊ ယုတၱိနဲ႔ ဘယ္လိုမွ အက်ံဳးမဝင္ပါဘူး။ သူ႕ကို ရွင္းလင္းႏိုင္တဲ့ တစ္ခု တည္းေသာ နည္းလမ္းက – ခင္ဗ်ား ရပ္တည္ေနရာ မိမိ အျဖစ္၊ မိမိ ျဖစ္တည္ခ်က္ တစ္ခုလံုး ကို – မိမိ အိပ္မက္ စိတ္ကူး ေဘာင္ကေန – ႏိုးၾကားသိျမင္ျခင္း သက္သက္ ခုန္ထြက္လာႏိုင္ဖို႔ သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ အေတြး အိပ္မက္၊ စိတ္ကူး ပံုရိပ္ ထဲမွာ ဘဲငန္းက ပုလင္းထဲမွာ ရွိတယ္။ ပုလင္း မကြဲရင္ ဘဲငန္း ထြက္မရဘဲ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒါ ခင္ဗ်ားရဲ႕ အေတြး၊ အိမ္မက္၊ Linguistic Dreams ေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ား အေတြးအိပ္မက္ ထဲ ပံုရိပ္ ထိုး၊ ဆင္ျခင္ေနသေရြ႕ ဒီျပႆနာက ဘယ္လိုမွ မေျပလည္သြားဘူး။

ေျပလည္သြားႏိုင္တဲ့ နည္း စင္စစ္က – ဒီ အေမးပုစၦာနဲ႔ မဆိုင္ေတာ့ဘူး။ ခင္ဗ်ား ႏိုးၾကားသြားမႈ သက္သက္နဲ႔ပဲ ဆိုင္ေတာ့တယ္ ။ အဲ့ဒီ အခ်ိန္မွာ ပုလင္းနဲ႔လည္း မဆိုင္ဘူး၊ ငန္းနဲ႔လည္း မဆိုင္ဘူး။ ခင္ဗ်ား ႏိုးၾကားသြားတာ သက္သက္ပဲ ရွိေနတယ္။ ဆိုလိုတာက – ခင္ဗ်ားက “ခင္ဗ်ား” စင္စစ္ကို ျပန္ရွာေတြ႕သြားတယ္။ တကယ့္ ျပႆနာရဲ႕ အေျဖဟာ – ပုလင္းလဲ မရွိ၊ ဘဲငန္းလည္း မရွိ၊ ခင္ဗ်ားသာ အခု၊ ဒီေနရာ ( Now-Here) မွာ ျဖစ္တည္မႈ ( Being ) သက္သက္ အေနနဲ႔ သိျမင္ ရွင္သန္သြားႏိုင္ ေနေတာ့တယ္။ ဒါဟာ ဇင္ဆရာ နန္စင္ ေျဖခဲ့တဲ့ ( ဝါ ) မေျဖခဲ့တဲ့ – အေျဖပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

13.12.2011
9:00 AM
…………………………..
Osho: The Goose is Out!
…………………………..
http://zayya.blog.com/
https://zayya.wordpress.com/
http://zayyablogger.blogspot.com/
…………………………..

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: