ဒုကၡသည္

A: ဗုဒၶက အဆိုးျမင္ဝါဒီပဲ ျဖစ္မယ္။ သူက- ဘဝကို ဘာလို႔ ဒုကၡလို႔ ေျပာရတာလဲ။

B: ခင္ဗ်ား တို႔ က်ဳပ္တို႔ ဘဝဟာ တကယ့္ ဒုကၡ ျဖစ္ေနတာမို႔ ဒုကၡလို႔ ေျပာရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့အတြက္ သက္ေသ လိုအပ္ေနပါသလား။ ခင္ဗ်ား ဘဝကို ခင္ဗ်ား ျပန္မျမင္ ထားဘူးလား။ ဒါမွ မဟုတ္ ေမ့ေနသလား။ ဒုကၡ မဟုတ္ဘူး – တကယ့္ သုခပါလို႔ ျမင္ထားပါသလား။ မိမိ ျမင္ထားတဲ့ ဘဝ ေရွ႕ေမ်ွာ္မွန္းခ်က္ တစ္ခုခု နဲ႔ မတူညီ၊ မကိုက္ညီ သြားလို႔ မ်ားလား။ ဒါမွ မဟုတ္ ခင္ဗ်ား ျဖစ္ခ်င္ လိုခ်င္တဲ့ ဘဝနဲ႔ ကန္႔လန္႔တိုက္ ေျပာလိုက္မိသလို ျဖစ္သြားသလား။ ဒါမွ မဟုတ္- ဒုကၡလို႔ ေျပာရျခင္း အေပၚ မေက်မလည္မ်ား ျဖစ္သြားပါသလား။ အနာေပၚ တုတ္က်သြားတာလား။

တကယ္တမ္းလည္း – ဘဝဟာ ဒုကၡပါလို႔ စကားဆိုခ်ိန္မွာ ခင္ဗ်ား မအီမသာ ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ ခုခံ ကာကြယ္ ခ်င္စိတ္ ျဖစ္သြားမယ္။ မိမိ ဘဝကို ရွဳတ္ခ်ျပစ္တင္ လိုက္တာ သက္သက္ပဲ လို႔ ထင္လိုက္မိ ႏိုင္တယ္။

က်ေနာ္ နားလည္ထားသလို ေျပာရင္ ဗုဒၶဟာ ခင္ဗ်ား ဘဝကို အလဟႆ ျပစ္တင္ ရွဳတ္ခ် ပစ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ဗုဒၶမွာ ျပစ္တင္ရွဳတ္ခ်စရာ ဘာမွ မရွိဘူး။ ဗုဒၶ၊ ခရစ္၊ ေလာက္ဇူ၊ မိုဟာမက္ စသျဖင့္ သူတို႔ေတြသာ သူေတာ္စင္ စစ္စစ္ ေတြဆိုရင္ ခင္ဗ်ားကို မဟုတ္တမ္းတရား ေျပာေနစရာ ဘာမွ မရွိဘူး။ သူတို႔ ရဲ႕ သႏၱာန္မွာ ခ်မ္းေျမ႕မႈ သက္သက္သာ ရွိေနေကာင္း ရွိေနလိမ့္မယ္။ ခင္ဗ်ား ဘဝကို အေၾကာင္းမဲ့ သက္သက္ ေမာင္းမဲ ႏွိမ္ခ်၊ လာေျပာေနမွာ မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ရဲ႕ ဆိုစကားမွာ ခ်ဲ႕ကား ေနစရာ ၊ ရႊီးေနစရာ မလိုဘူးလို႔ ေျပာရပါလိမ့္မယ္ ။ အထူးသျဖင့္ ဗုဒၶရဲ႕ မိန္႔မွာစကား အမ်ားစုဟာ အခ်က္အလက္ကို အခ်က္အလက္ အတိုင္း ေျပာဆိုထားတာမ်ွသာ ျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ ျမင္ပါတယ္ ( မွားပါတယ္ ဆိုရင္ သည္းခံ )

ဗုဒၶ အေနနဲ႔ အမွန္ကို အမွန္အတိုင္း ေျပာမွာပဲ။ ခင္ဗ်ား ကန္းေနရင္ ကန္းေနတယ္လို႔ ေျပာမယ္။ ခင္ဗ်ား ေသရင္ ေသတယ္လို႔ ေျပာမယ္။ ဒါဟာ ဘာအမွား ရွိပါသလဲ။ အခ်က္အလက္ တစ္ခုကို အရင္း အတိုင္း ေျပာျပေန တာ ျဖစ္တဲ့ အျပင္ – အခု စကား “ဒုကၡ” ဆိုတာဟာ ခင္ဗ်ားတို႔ က်ေနာ္တို႔ အတြက္ ေမ့ေလ်ာ့ထားတဲ့၊ ေပါ့တန္ထားတဲ့ အရာ တစ္ခု ကို သတိေပး၊ အသိေပး စကားလည္း ျဖစ္ေနေသးတယ္ မဟုတ္လား။ စင္စစ္ က်ေနာ့အေနနဲ႔ဆို – အဲ့ထက္ အလြန္ ကို လည္း ျပညႊန္းေနေသး တယ္ လို႔ ျမင္ပါတယ္။

ဘဝဟာ ဒုကၡ ျဖစ္ေနတယ္၊ အခု ဘဝေတြဟာ ဒုကၡသာ ျဖစ္တယ္ လို႔ ဗုဒၶ အတန္တန္ အထပ္ထပ္ မွာၾကားေနရျခင္းဟာ “ဘဝရဲ႕ စင္စစ္ခ်မ္းသာ သုခ ရႏိုင္ျခင္းအေၾကာင္း” ကို ျမင္သိေစႏိုင္ဖို႔ လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပတဲ့ ဒီ သုခစင္စစ္ ကို ျမင္ႏိုင္ဖုိ႔ ခင္ဗ်ားရဲ႕ လက္ရွိ ဒုကၡ ကို ေကာင္းေကာင္း သိထားရ လိမ့္မယ္။ အင္ဂ်င္တစ္လံုးကုိ စနစ္တက် ျဖိဳခ် ပစ္ႏိုင္ဖို႔ အင္ဂ်င္အေၾကာင္းကို ခင္ဗ်ား ေကာင္းေကာင္း သိထားမွရမယ္။ အႏၱရာယ္ ၾကီးတဲ့ ခ်ိန္ကိုက္ဗံုး တစ္လံုးကို – အဲ့ဒီ ဗံုးအေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္း သိထားမွ ျဖဳတ္တပ္ လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။

ဆိုလိုတာက ဘဝ ရဲ႕ ဒုကၡကို ေကာင္းေကာင္း မသိရင္ စင္စစ္ ခ်မ္းေျမ႕တဲ့ သုခ ( သႏၱိ ) ကို ခင္ဗ်ား မရဘူး။ ရွင္သန္ေနတဲ့ မိမိရဲ႕ ဘဝ ဒုကၡ အေပၚ နက္နက္ရွိဳင္းရွိဳင္း ( စိတ္ႏွလံုးထဲ အထိ ) ျမင္သိလာ တဲ့ အခါ – ရွင္သန္ေနခဲ့တဲ့ လမ္းေဟာင္း အတိုင္း ခင္ဗ်ား တစကၠန္႔ေလးေတာင္ ေနလို႔ မရေတာ့ဘူးရယ္။ ဥပမာ – ခင္ဗ်ားက အိမ္မွာ ရွိတယ္။ ခင္ဗ်ား အိမ္မီးေလာင္ေနတယ္။ မီးေလာင္ေနေၾကာင္းကို မသိဘူး။ ေကာင္းေကာင္း ေမြ႕ေနမယ္။ တစ္ေယာက္က – ခင္ဗ်ား အိမ္မီးေလာင္ေနတယ္လို႔ လာေျပာမယ္။ မိမိအိမ္ အေၾကာင္း မိမိ မသိဘဲ – ငါ့လာေႏွာက္ယွက္ရေကာင္းလား စြတ္ေျပာရင္ ဘယ္သူ လြန္မလဲ။ တကယ္တမ္းမွာ ခင္ဗ်ား အိမ္ မီးေလာင္ေနျပီ ဆိုတာ ခင္ဗ်ား ျမင္သြားရင္ – ေစာနက ေမြ႕ေနမိတာမ်ိဳး မဆိုထားနဲ႔ တစကၠန္႔ေလးေတာင္ ခင္ဗ်ား ေနႏိုင္ ပါ့မလား။ တစ္အိမ္လံုး ဟုန္းဟုန္းေတာက္ေနျပီ ဆိုတာ ျမင္သိလိုက္မိတဲ့ ခဏ ၊ ခင္ဗ်ား ထြက္ေျပးဖို႔ ပုဆိုးပုဝါေတာင္ ႏိုင္ပါေတာ့မလား။ “ေအးေဆးပါကြာ” လို႔ ေလတစ္ခၽြန္ခၽြန္နဲ႔ တစ္ေရးႏွစ္ေရး ႏွပ္ေနႏိုင္ေသးရဲ႕လား။ ျဖစ္ႏိုင္တာက – အသက္ေဘးရယ္လို႔ နီးနီး ျမင္လိုက္ရတဲ့အခါ ခင္ဗ်ား ဇနီး၊ သားမယားေတာင္ ေမ့ေကာင္း ေမ့သြား ႏိုင္ေသးတယ္ မဟုတ္လား။ စင္စစ္ မိမိ အိမ္ မီးေလာင္ေနေၾကာင္း သိျမင္လိုက္တာဟာ အဲ့ဒီ အိမ္က အလြတ္ရုန္းေျပးႏိုင္ဖို႔ အစ ျဖစ္ပါတယ္။

အလားတူ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ ေျပာၾကည့္မယ္။ အဘိုးအို တစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ အသက္ ရွစ္ဆယ္ေလာက္ ရွိျပီ။ သူ႕ မ်က္လံုးက ကြယ္ေနတယ္။ ဒါကို သူ႕အသိမိတ္ေဆြေတြနဲ႔ ဆရာဝန္ေတြက မ်က္လံုးကို ကုသသင့္ေၾကာင္း ေျပာၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဘိုးအိုက ဒႆနဆရာ၊ ယုတၱိေဗဒ သမား၊ ေနာက္ျပီး စာသမား လည္း ျဖစ္ေသးတယ္။

သူက ေျပာတယ္။

“က်ဳပ္အတြက္ မ်က္လံုးျမင္ရဖို႔ ဘာေၾကာင့္ အသည္းအသန္ လိုအပ္ေနတာတဲ့လဲ။ က်ဳပ္မွာ သား ဆယ့္ႏွစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ အဲ့ေတာ့ မ်က္လံုး ႏွစ္ဆယ့္ေလးလံုး ရွိတာနဲ႔ အတူတူပဲ မဟုတ္လား။ သူတို႔မွာ ဇနီး ကိုယ္စီ ရွိတယ္။ အဲ့ေတာ့ ဇနီးဆယ့္ႏွစ္ေယာက္ ။ ေနာက္ထပ္ မ်က္လံုး ႏွစ္ဆယ့္ေလးလံုး။ က်ဳပ္မွာလည္း ဇနီးရွိတယ္။ အဲ့ေတာ့ ေနာက္ထပ္ ႏွစ္လံုး ထပ္ေပါင္းလိုက္ဦး။ ဒါ့အျပင္ က်ဳပ္ သားေတြမွာ သူတို႔ သားသမီးေတြ ရွိေသးတယ္။ အိုးးး………က်ဳပ္မွာ မ်က္လံုးေတြက အမ်ားၾကီးရယ္။ က်ဳပ္ကိုယ္ က်ဳပ္ အတြက္ ဘယ့္ႏွယ္ ေနာက္ထပ္ မ်က္လံုး ရွိေနရဦးမွာတဲ့လဲ။ ဒီမ်က္လံုး ႏွစ္လံုး မျမင္ရေတာ့ေကာ ဘာအေရးလဲ။ ဒီအိမ္ထဲမွာတင္ မ်က္လံုးေပါင္း တစ္ရာ နီးပါး ရွိေနတယ္ မဟုတ္လား။ က်ဳပ္ မ်က္လံုးေလး ႏွစ္လံုး အတြက္ အေရး စိုက္စရာ ဘာလိုေနဦးမလဲ။”

အဘိုးအိုက သူ႕ဆင္ေျခ သူ႕ယုတၱိကို လက္ခံစြဲျမဲထားတယ္။ သူ႕အသိမိတ္ေဆြေတြနဲ႔ ဆရာဝန္ေတြလည္း လက္ေလ်ာ့ရေတာ့တယ္။ အဲ့လိုနဲ႔ တစ္ည အိမ္ကို မီးေလာင္ ပါေလေရာ။ သူေျပာခဲ့တဲ့ မ်က္လံုးေပါင္း တစ္ရာနီးပါးက ထြက္ေျပးသြားၾကတယ္။ အဘိုးၾကီး ျဖစ္တဲ့သူ႕ကို အားလံုး ေမ့ေလ်ာ့ ထားခဲ့ၾကတယ္။ အိမ္မီးေလာင္ ျပီေဟ့ ဆိုကတည္းက ေၾကာက္အား လန္႔အား ထြက္ေျပးမိလိုက္တာ အိမ္ျပင္ကို ေရာက္မွ သတိရၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ မမွီေတာ့ဘူးရယ္။ ဘာ လုပ္ၾကမတဲ့လဲ။ ပိုၾကီးလာတဲ့ မီးညႊန္႔ေတြေၾကာင့္ အိမ္ထဲ ဘယ္သူမွ ျပန္မဝင္ေတာ့ဘူး။ အထဲမွာ မ်က္မျမင္ အဘိုးအိုတစ္ေယာက္တည္း ဟိုဘက္တိုးလည္း မီး၊ ဒီဘက္တိုးလည္း မီး၊ အရွင္လတ္လတ္ သျဂၤ ိဳလ္ခံရဖို႔သာ ရွိေတာ့တယ္။ တကယ္က သူ႕မွာ အခ်ိန္ရခဲ့ပါတယ္။ ဒီမ်က္လံုးကိုသာ အခ်ိန္မွီကုသခဲ့ရင္ ဒီအျဖစ္ ၾကံဳခ်င္မွၾကံဳရမယ္။ သူ႕ ယုတၱိအေတြးေတြ တက္တက္စင္ေအာင္ လြဲသြားခဲ့ျပီ။ အခုေတာ့ ေနာက္က်သြား ခဲ့ျပီ။

ဗုဒၶက ခင္ဗ်ား ဘဝဟာ ဒုကၡ ျဖစ္တယ္လို႔ အထပ္ထပ္ ေျပာေနတာဟာ ခင္ဗ်ား အိမ္မီးေလာင္ေနတယ္-ခင္ဗ်ားလည္း ကန္းေနတယ္လို႔ ရိုးရိုးရွင္းရွင္း ေျပာေနတာ မ်ိဳးပဲ လို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ အခ်ိန္ရတုန္းမွာ ျပင္ဆင္ ကုသထားသင့္တယ္။ ခင္ဗ်ား မ်က္လံုးက ကုႏိုင္ေနတယ္။ ဒါဆို ခင္ဗ်ား ဒီမီးေဘးက လြတ္မွာပဲ။ ခင္ဗ်ား ကိုယ္ ခင္ဗ်ား ကယ္တင္ႏိုင္တယ္။ ဆံုးရွံဳးမႈ အနည္းဆံုးနဲ႔ လြတ္ေျမာက္လာခဲ့မယ္။

ဗုဒၶဟာ စင္စစ္ အဆိုးျမင္ဝါဒီ တစ္ေယာက္ မဟုတ္ဘူး။ အေနာက္တိုင္း က ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ဗုဒၶကို အဆိုးျမင္ ဝါဒီလို႔ စြပ္စြဲ သမုတ္တယ္။ သူတို႔တင္ မကဘူး – အေရွ႕တိုင္းမွာလည္း အဲ့သလို သမုတ္ပါေသးတယ္။ သူတို႔ေတြ အျမင္မွာ ဗုဒၶဟာ ဘဝတစ္ခုလံုးကို အဆိုးလို႔ ျမင္ထားတာ ျဖစ္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ သူဟာ အဆိုးျမင္ဝါဒီပဲ ဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္ေနပါတယ္။ စင္စစ္ ဗုဒၶဟာ ရွိဳပင္ေဟာင္ဝါ လို အဆိုးျမင္ဝါဒီ မဟုတ္ဘူး။ ရွိဳပင္ေဟာင္ဝါဟာလည္း- ဘဝကို ဒုကၡ စင္စစ္ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာမ်ိဳး ေျပာခဲ့တာပါပဲ။ ဒါေပတဲ့ မတူညီဘူး။ ရွိဳပင္ေဟာင္ဝါ ေျပာတဲ့ စကားကို တစ္ခြန္းကို ၾကည့္ၾကည့္မယ္။

“Life is misery and there is no way to get out of it. You have to suffer it, nothing can be done about it. Man is a helpless victim.”
“ဘဝသည္ ဒုကၡဆင္းရဲ ျဖစ္သည့္အျပင္ ထြက္ေျမာက္ရာ လမ္းမရွိ။ ရင္ဆိုင္ ခံစားရဖို႔သာ ရွိ၏။ မည္သုိ႔မ်ွ မတတ္ႏိုင္။ လူသည္ ကယ္ရာမဲ့ေသာ ယဇ္ေကာင္သာတည္း”

Schopenhauer

အထက္ပါ ပုဂၢိဳလ္က – ခင္ဗ်ား အိမ္ မီးေလာင္ေနတယ္၊ ေျပးလို႔လည္း မလြတ္ပါဘူး။ အေသသာခံလိုက္ေတာ့ – လို႔ ေျပာတယ္။
ဗုဒၶလို ပုဂၢိဳလ္က – ခင္ဗ်ား အိမ္ မီးေလာင္ေနတယ္၊ ေျပးဖို႔လမ္း ရွိတယ္။ ဒါေတြ ျပင္ဆင္ျပီး ေျပးေပေတာ့ – လို႔ ေျပာတယ္။

ဘယ္သူက အဆိုးျမင္ေနတာတဲ့လဲ။

……………….

Footnotes-

  • Buddha is right: in your life, whatsoever you do, you are bound to meet misery. And as time passes, more and more misery, because life starts slipping out of your fingers, death starts overshadowing you. And you become very tense — life is slipping by and you have not arrived anywhere yet. You start running, you put all that you have at stake… but only death is the culmination of what you call life. How can death be the culmination of life? If death is the culmination of life then life is utterly useless — not only useless but a very ugly joke played on man.
  • Buddha is right: your life simply proves not only that YOU are wrong, but it even proves that the God you worship must be wrong. It not only proves YOU wrong, it proves your popes and your shankaracharyas wrong. It proves your so-called religions wrong, because they don’t help in changing your quality of life. They don’t change your vision, they don’t change your insight. They don’t bring more sensitivity and awareness to you so that you can live on a new plane, in a new plenitude, in a new fullness.

………………..
Ref: Osho: Dhammapada- The Way of Buddha.
………………..
http://zayya.blog.com/
https://zayya.wordpress.com/
http://zayyablogger.blogspot.com/
……………….

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: