ၾကားကား ၾကား၏ ~ မသိ

မိတ္ေဆြတို႔ တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္ျပီး ေနၾကည့္ဖူး ပါသလား ။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ ဘယ္အရာေပၚကိုမွ အာရံုစိုက္မေနဘဲ၊ ဘယ္အရာကိုမွ စူးစိုက္မေနဘဲ၊ တိတ္ဆိတ္မႈ သက္သက္ နဲ႔ ျငိမ္သက္ တိတ္ဆိတ္ ေနဖူး သလား။ စင္စစ္ အဲ့ဒီ အခ်ိန္မွာ ခင္ဗ်ား ပတ္ပတ္လည္က အသံအားလံုးကို ၾကားေနရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဟိုးအေဝးက အသံ၊ အနီးအပါးေလးက အသံ၊ ေနာက္ဆံုး – ခင္ဗ်ား ကိုယ္တြင္းက အသံ – ဒီ အသံေတြ အားလံုးကို တစ္ရံမလပ္ ၾကားေနရမယ္။

အဲ့ဒီ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔ စိတ္ကို တစ္ေနရာ၊ တစ္စံုတစ္ခု ထဲ စူးဝင္ေနတယ္၊ စူးစိုက္ေနတယ္လို႔ ေျပာဖို႔ ခက္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ား သက္ေတာင့္ သက္သာ ရွိေနတယ္။ ထူးျခား ဆန္းၾကယ္တဲ့ ေျပာင္းလဲမႈ တစ္ခု ခင္ဗ်ား အတြင္းသႏၱာန္မွာ အဆက္မျပတ္ ျဖစ္ေပၚေနမယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္ ဘာျဖစ္ေနေန၊ ကိုယ္တိုင္ကလည္း အေနွာင့္အယွက္ ကင္းကင္း တည္ရွိ ေနႏိုင္တယ္။ အဲ့ဒီ အခ်ိန္ အတြက္ ခင္ဗ်ား မွာ ေမးခြန္းေတြ မရွိဘူး။ တစ္ခုခုကို စူးစမ္း ေမးျမန္း မေနဘူး။ ျဖစ္တည္သမ်ွ အျပည့္အဝ လွပေနတယ္။ နက္ရွိဳင္းတဲ့ အသိတစ္ခု အတြင္းမွာ ခင္ဗ်ား စိတ္လိုလက္ရ နစ္ျမဳပ္ဝင္ သြားတယ္။ ဒါဟာ အျပည့္အဝ နားေထာင္တတ္တဲ့ အခါမွာ ရရွိတဲ့ အႏွစ္သာရ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပတဲ့ ေမးၾကည့္ ခ်င္ပါတယ္။ အခု – က်ေနာ္တို႔ နားေထာင္တယ္ လို႔ ဆိုတဲ့ အခါ – ဘယ္လို နားေထာင္ပါသလဲ ။ တစ္ခုခုကို ၾကိဳတင္ေတြးေတာ ျပီး နားေထာင္ သလား။ စိတ္ အေတြး ထဲက သိရွိျပီး တစ္ခုခုနဲ႕ ယွဥ္ထိုး ဆံုးျဖတ္ရင္း နားေထာင္သလား။ ကိုယ္ လိုလားရာ တစ္စံုတစ္ခု ကို ပံုေဖာ္ျပီး နားေထာင္သလား။ ဒါမွ မဟုတ္ ေၾကာက္ရြံ႕မႈ နဲ႔ နားေထာင္ သလား။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြက – ကိုယ္ၾကားခ်င္တဲ့ စကားကို ေျမာင္းေပးျပီး နားေထာင္ေလ့ ရွိတယ္။ စိတ္ ေက်နပ္မႈ တစ္ခုကို ေမ်ွာ္လင့္ ျပီး နားေထာင္ တာလဲ ရွိတယ္။ တစ္စံုတစ္ခု ေက်းဇူးျပဳဖို႔၊ သက္ေတာင့္သက္သာ ေျဖေလ်ာ့ ႏိုင္ဖို႔၊ စသျဖင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ တစ္ခုခုနဲ႔ နားစိုက္ ေထာင္တာလည္း ရွိတယ္။ အတိုခ်ံဳးျပီး ေျပာရင္ – “တစ္စံုတစ္ခု” ဆိုတဲ့ လိုအင္ဆႏၵ နဲ႔ ကိန္းဝပ္ျပီး နားေထာင္ေနေလ့ ရွိပါတယ္။

စင္စစ္ က်ေနာ္ တို႔ အတြင္းသႏၱာန္မွာ ကိန္းေနတဲ့ အဲ့သလို -“လိုဘဆႏၵ” အခံနဲ႔သာ – နားေထာင္ေနမယ္ ဆိုရင္ – က်ေနာ္တို႔ ၾကားေနရတဲ့ အသံဟာ တစ္ဖက္သူ ရဲ႕ အသံ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ကိုယ္ပိုင္ အသံေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႕ကို နားေထာင္ေပးတာ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ နားေထာင္ ေနတယ္။ သူ႕ကို မၾကား ဘူး – ကိုယ့္ဟာ ကိုယ္ပဲ ၾကားေနရတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ တကယ္စင္စစ္ နားေထာင္ျခင္း သက္သက္မွာ အလိုဆႏၵ၊ စိတ္ပံုရိပ္ေတြ ကင္းလြတ္ ေနဖို႔ လိုပါတယ္။ အဲ့အသံက လာတဲ့ အေၾကာင္းအရာထက္ က်ေနာ္ တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ နားေထာင္သူ ရင္ထဲမွာ ဘာမွ မရွိေနဖို႔ဟာ – ဘယ္လို နားေထာင္သူ အတြက္မဆို ပထမ ဦးစားေပး ျဖစ္ပါတယ္။ – ဆိုပါစို႕ ေက်းငွက္ တို႔ရဲ႕ အသံ၊ လမ္းမေပၚ ျဖတ္ေလ်ာက္ သြားတဲ့ တီတီတာတာ အသံ၊ ခင္ဗ်ား သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြရဲ႕ အသံ၊ ငိုေၾကြးေနတဲ့ ခေလးငယ္ တစ္ဦးရဲ႕ အသံ – ဒီ အသံေတြမွာ ဘာ အဓိပၸာယ္၊ ဘာ အေၾကာင္း အရာ ေတြမ်ား ေထြေထြထူးထူး ပါဝင္ေနမလဲ။ ဒါေပမယ့္ နားစိုက္ ေထာင္ တတ္သူ တစ္ဦးအတြက္ အဲ့ဒီ အသံ ေတြဟာ ျဖဴစင္ ရွင္းလင္း သြားႏိုင္ တဲ့ ဘာဝနာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ မိမိ အလိုဆႏၵ၊ အေတြးအၾကံေတြ မေရာယွက္ထားသင့္ဘူး လို႔ ဆိုလိုတယ္။ အဲ့ဒီ အခါမွသာ က်ေနာ္တို႔ အျပည့္အဝ နားေထာင္ တတ္သြားတယ္။ အဲ့ဒီ အသံနဲ႔ မိမိ ႏွလံုးသား အၾကား အတားအဆီး ကင္းလြတ္သြားတယ္။ အသံ တစ္ခုနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ၾကား ကန္႔လန္႔ကာလို ျခားနားထားေနတဲ့ စိတ္ကူး၊ ယူဆခ်က္၊ ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္ ဓာတ္ခံေတြ လြင့္ပါးသြား၊ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားပါတယ္။ အဲ့လိုမ်ား တစ္ၾကိမ္ တစ္ခါ ေလာက္ ျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တို႔ နားေထာင္ ၾကည့္ခဲ့ဖူးပါသလား။

ဒါေၾကာင့္ နားေထာင္ျခင္း သက္သက္ဟာ လြယ္ကူတဲ့ အလုပ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး လို႔ က်ေနာ္ ဆိုခ်င္တယ္။ ဒီအလုပ္ရဲ႕ သဘာဝကို အျပည့္အဝ နားမလည္ ထားရင္ အျပည့္အဝ ခင္ဗ်ား နားေထာင္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး – နားေထာင္တဲ့ အတတ္ပညာကို မတတ္ဘူးလို႔ ခရစ္ရွနက ဆိုပါတယ္။ ဘာလို႔ ဆို အဲ့ဒီ နားေထာင္ျခင္း သက္သက္ အတြင္းမွာ ကိုယ္ႏိႈက္က ရႊန္းလဲ့ေနတဲ့ အလွ ရွိေနလို႔၊ အျပည့္အဝ သေဘာေပါက္ ျမင္သိမႈ ရွိေနလို႔ပါပဲ။ က်ေနာ္တို႔ မူလ နားေထာင္ တတ္ၾကတဲ့ သႏၱာန္ဟာ မိမိ ဓာတ္ခံေတြနဲ႔သာ ယွဥ္ထိုး ေက်ာ္ျဖတ္ လာသေရြ႕ – အျပည့္အဝ ၾကားနာေနရတဲ့ အသံေတြ မဟုတ္ဘူးရယ္။ ရိုးရိုးသားသား နားေထာင္ေနတာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ဆိုလိုပါတယ္။ အဲ့ဒီအခါ က်ေနာ္တို႔ သိရ၊ ၾကားရတဲ့ အသံေတြဟာ အေတြးေဘာင္၊ ခံယူခ်က္ေဘာင္ ေတြကို ျဖတ္သန္းျပီး က်ေနာ္တို႔ သႏၱာန္ထဲ – ပံုပ်က္ပန္းပ်က္သာ ရရွိလာခဲ့ၾကတယ္။

ခ်စ္သူ တစ္ဦးရဲ႕ စကားသံကို ျဖစ္ျဖစ္၊ ရယ္ရႊင္ၾကည္စယ္ လိုက္တဲ့ ခိုးခိုးခစ္ခစ္ အသံပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ငိုေၾကြးရွိဳက္ညည္း သံပဲ ျဖစ္ျဖစ္ က်ေနာ္တို႔ ရင္တြင္းႏွလံုးကို အျပည့္အဝ ေရာက္ရွိဖို႔ လိုအပ္ေနမယ္ မဟုတ္လား။ ဒါကို ရရွိဖို႔ ဆိုရင္ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ႕ နားေထာင္မႈ အတတ္ပညာဟာ အႏုပညာ ျဖစ္ေနဖို႔ လိုအပ္လိမ့္မယ္။ နက္နဲျပည့္ဝ ေနရပါလိမ့္မယ္။ လိုအပ္ခ်က္ က ခင္ဗ်ားရဲ႕ အတြင္း သႏၱာန္ – တိတ္ဆိတ္ ျငိမ္သက္ သြားဖို႔။ သိလို၊ ျမင္လို၊ ခံစားလိုတဲ့ ေဇာစိတ္ ဘဝင္ မလႈပ္ခတ္ေနဖို႔၊ ဆိတ္သုဥ္း ေနဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႕ရဲ႕ သရုပ္က – ဘယ္ ေကာက္ခ်က္ ဘယ္ စကားလံုး မွ ေရြးခ်ယ္ ပံုေဖာ္ မေနဖို႔ပဲ။

အသံေတြ မလာခင္ ကတည္းက မိမိတို႔ သႏၱာန္မွာ စကားလံုးေတြ ၾကိဳ ခံထားရွိ ေနတတ္တာဟာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အရိုးစြဲေနတဲ့ အက်င့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စကားလံုးေတြဟာ ျပင္ပနဲ႔ ဆက္သြယ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔ သေကၤတ သက္သက္ပဲ မဟုတ္လား။ စင္စစ္ ျဖစ္တည္မႈ အစစ္အမွန္၊ ျဖစ္ရပ္၊ ပုဂၢိဳလ္၊ ဘဝ၊ ဟဒယ ဟာ စကားလံုးေတြထဲမွာ မဟုတ္ဘူး။ သူတို႔ရဲ႕ ျပင္ပမွာသာ ရွိတယ္ မဟုတ္လား ။ ဒါကို နားေထာင္တဲ့ အလုပ္ လုပ္ၾကတဲ့ က်ေနာ္တို႔ အေနနဲ႔ သတိရွိ ထားဖို႔ လိုေနပါမယ္။ နားေထာင္ေနတဲ့ က်ေနာ္တို႔ သႏၱာန္ဟာ ဟင္းလင္းဖြင့္ထားျပီး ျဖစ္ေန ရပါလိမ့္မယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ – မိမိ ဘာသာ ၾကိဳတင္ လိုခ်င္ေနတဲ့ ရလာဒ္ေတြ၊ ကိုယ္မွန္းထားတဲ့ စကားလံုးေတြ ေနာက္ကို တေကာက္ေကာက္ လိုက္ေနသေရြ႕ – က်ေနာ္တို႔ ၾကားေနရသမ်ွ အသံေတြဟာ အသံစင္စစ္ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ ပံုရိပ္နဲ႔ ကိုယ့္ဘာသာ ေျပာင္းယူ ပံုေဖာ္ ထားတဲ့ ကိုယ့္အသံေတြသာ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။

နားေကာင္းၾကသူ က်ေနာ္တို႔ အားလံုး အသံေတြကို ၾကားရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ ရင္တြင္းက တံတိုင္းၾကီးေတြ တားဆီးျပီး နားလည္ထားရင္ – အဲ့အသံကို အရင္းအတိုင္း သိမွာ မဟုတ္ဘူး။ အျပည့္အဝ နားလည္မွာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ား သႏၱာန္မွာ – ၾကားနာမႈ အစစ္အမွန္ – ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး လို႔ ဆိုလိုတယ္။ တနည္း ဆိုရရင္ – ကိုယ့္အခံ၊ ကိုယ့္ လိုဘ နဲ႔ ကိုယ္ ပိတ္ဆို႔ေနသေရြ႕ – အသံေတြကို က်ေနာ္တို႔ အားလံုး ၾကားေတာ့ ၾကားတယ္။ ဒါေပတဲ့ — မသိဘူးရယ္။

……………………..
Reading on Jiddu Krishnamurti
…………………….
http://zayya.blog.com/
https://zayya.wordpress.com/
http://zayyablogger.blogspot.com/

……………………..

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: