ႏြယ္

ရွင္းသန္႔ေသာ စိတ္သည္ မာန္မာနမရွိ။

ဒီ စကား ဟာ ေလးနက္တဲ့ စကား ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အမွီအခို ၊ မွီတြယ္မႈ စရိုက္ ( Psychological Dependence ) ျပႆနာ အတြင္းပိုင္းထိ နက္နက္ရွိဳင္းရွိဳင္း ဝင္ေရာက္ ထားတယ္။ ခင္ဗ်ား ရဲ႕ စိတ္ကို ငံုလ်ွိဳး တိုးဝင္ၾကည့္ရင္ ေတြ႕ရမွာက – က်ေနာ္တုိ႔ အားလံုး နီးပါးဟာ ေၾကာက္လန္႔ စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ တစ္ကိုယ္တည္း အထီးတည္း ေတြ႔ရမယ္။ ဟုတ္တယ္ဟုတ္ ? တကယ္လည္း က်ေနာ္တို႔ အမ်ားစုဟာ အတြင္းပိုင္း ဗလာ၊ အႏွစ္သား မရွိ ျဖစ္ေနတယ္။ စိတ္အစဥ္ သက္သက္ က ျပတ္ေတာက္ ေနပါတယ္။

ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ ကို တကယ္ စင္စစ္ နားလည္ တဲ့သူ ရွား တယ္။ မိမိ အဇၥ်တၱ မွာ အထီးက်န္ ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတဲ့ အသိ၊ မိမိ တစ္ကိုယ္တည္း မလံုေလာက္၊ မျပည့္စံုဘူးလို႔ နားလည္မိတဲ့ အသိ၊ ဘဝရဲ႕ အရင္းခံမွာ တြယ္ရာမဲ့ေနတယ္ ဆိုတဲ့ အသိေတြေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ရရာတစ္စံုတစ္ခုကို ဆြဲငင္တယ္။ တြယ္ခ်ိတ္တယ္။ တြယ္တာတယ္။ ဒါဟာ မိသားစု တစ္စုရဲ႕ ဘဝကို သာယာေအာင္ ပံုေဖာ္တဲ့ ေနာက္ကြယ္ အေၾကာင္း တစ္ရပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ မိသားစု သိုက္ျမံဳကို က်ေနာ္တို႔ မွီခိုတယ္။ စင္စစ္ ဇနီးမယား (ဝါ) လင္ေယာက်ၤား ဆိုတဲ့ အျဖစ္ဟာ က်ေနာ္တို႔ဘဝ အရင္းခံကို အေဝးပို႔ပစ္ပါတယ္။

အိမ္ေထာင္ရဲ႕ အရင္းခံျပႆနာ ဟာ ဣႆာ၊ မစၦရိယ လို႔ ေခၚရမယ္။ စင္စစ္ သိမ္းပိုက္မႈ ဆိုတာဟာ အျခားသူတစ္ဦး ဆီမ်ား ခြဲထြက္ ပိုင္ဆုိင္ သြားေလ မလား ဆိုတဲ့ အဲ့ဒီ ဣႆာ၊ မစၦရိယ စိတ္ရဲ႕ သရုပ္သကန္ မဟုတ္လား။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီအရာဟာ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ မဟုတ္ဘူး။ လူ႕အသိုင္းအဝိုင္း က သိမွတ္ျပဳထားတဲ့ မိသားစုတစ္စုရဲ႕ ေမတၱာ ရပ္ဝန္း ဟာ ေလးစားစရာ ေကာင္းတယ္ မဟုတ္လား။ – ဟုတ္ပါတယ္။ ေလးစား ျမတ္ႏိုးဖြယ္ ရွိရျခင္းေၾကာင့္ လည္း ဒီကေန႔ လူသားေတြ ထြန္းကား လာခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပတဲ့ တစ္ဖက္မွာ ဆင္ျခင္စရာ ေတြ ရွိေနတယ္။ အိမ္ေထာင္မႈ ျပဳျခင္း ရဲ႕ တစ္ဘက္ျခမ္း မွာ လြတ္ေျမာက္ ခ်မ္းေျမ႕ျခင္း ကို ပံုေဖာ္ေပး တယ္ ဆိုေပတဲ့ ၊ အျခား တစ္ဘက္ျခမ္းမွာ တုပ္ေႏွာင္မႈ၊ တြယ္တာမႈ က ရွိ ေနျပန္တယ္။ စင္စစ္ ေႏွာင္တြယ္ တယ္ ဆိုတာဟာ တကယ္ ျဖစ္ရွိေနတဲ့ အထီးတည္း ျဖစ္ေနရျခင္း၊ မိမိ ရင္တြင္း မိမိ ျပန္မၾကည့္လိုျခင္း၊ အေၾကာက္အကန္ ျငင္းဆန္ျခင္း သရုပ္ပဲ လို႔ က်ေနာ္ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ အဲ့ဒီ အျဖစ္ေတြ ကို မိမိ သႏၱာန္မွာ လက္မခံ ႏိုင္တာ တစ္မ်ိဳး လို႔လည္း ဆိုႏိုင္တယ္ ။ ဒီအေၾကာင္းေၾကာင့္ ~ တကယ္ စင္စစ္ ေရာက္ရွိလာတဲ့ “မိမိ အျဖစ္” ကို လက္မခံႏိုင္ျခင္း ပံုစံ – ဘယ္ပံုစံ မဆို – မွီတြယ္ေနျခင္း၊ မွီခိုလိုျခင္း ( Dependence ) အျဖစ္ကို အေထာက္အပံ့ အားျပဳပါတယ္။ ဒီလိုပဲ ေျပာရမယ္ ။ ဟုတ္တယ္ဟုတ္ ? ။ အဲ့ဒါနဲ႔ တစ္ျပိဳင္နက္တည္း – “မွီတြယ္တဲ့ စိတ္ဟာ ဘယ္လိုမွ မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ဘူး” ဆိုတာကိုလည္း နားလည္သြား ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

လြတ္ေျမာက္တဲ့ စိတ္ ဟာ မာန္မာန မရွိေၾကာင္း သိဖို႔ ဆိုရင္ ခင္ဗ်ား ရဲ႕ စိတ္ ကလည္း လြတ္လပ္ ေနဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒီလြတ္လပ္ တဲ့ စိတ္၊ ဒီလို မာန္မာန ကင္းဆိတ္တဲ့ သႏၱာန္ကသာ အခုအခံ ကင္းမဲ့ျခင္း အျဖစ္ ကို ေကာင္းေကာင္း သိႏိုင္တယ္။ အခုအခံ ကင္းဆိတ္ေနမွ လည္း – အရာရာကို သင္ယူႏိုင္တယ္။

ဒီေနရာမွာ – သင္ယူတယ္ ဆိုတဲ့ အျဖစ္ကို နည္းနည္း နားလည္ဖို႔ လိုပါတယ္။ သင္ယူျခင္း ဟာ စင္စစ္ အခ်က္အလက္ေတြ လိုက္ စုစည္းတာ မဟုတ္ဘူး။ အခ်က္အလက္ေတြ စုစည္းျပီး သိတာ နဲ႔ သင္ယူတာဟာ မတူညီဘူး။ က်ေနာ္တို႔ အသိပညာ၊ အသိသညာ ဗဟုသုတလို႔ ေခၚတဲ့ အရာေတြဟာ စုစည္းထားႏိုင္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ား ေခါင္းေျခာက္ေအာင္ က်က္မွတ္၊ တြဲစပ္၊ ေတြးေခၚ ေနႏိုင္တယ္။ အခ်က္အလက္တစ္ခုကေန အျခားအခ်က္အလက္ တစ္ခုကို ကူးေျပာင္းသြားႏိုင္တယ္။ ဒါေပတဲ့ သင္ယူတယ္ ဆိုတာကေတာ့ အခ်က္အလက္ မဟုတ္ဘူး။ ခင္ဗ်ား မသိတဲ့ သႏၱာန္ တစ္ခုကေန သိမႈ သက္သက္ဆီ ကူးေျပာင္းသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ စင္စစ္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ နိစၥဓူဝ သင္ယူမႈဟာ အဲ့ဒီ အတိုင္း ျဖစ္မွသာ တကယ္ သင္ယူမႈ ျဖစ္ပါတယ္။ ဟုတ္တယ္ဟုတ္ ?

က်ေနာ္တို႔ ဘာလို႔ မွီတြယ္ပါသလဲ။ စိတ္ အတြင္းပိုင္းကို ငံု႕ဝင္ၾကည့္ရင္ ေတြ႕ရမွာက – က်ေနာ္တို႔ မွီခိုေနတာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိေနပါတယ္။ မိမိ ယံုၾကည္မႈ အေပၚ မွီခို တယ္။ မိမိ ေနထိုင္ပံု စနစ္ အေပၚ မွီခိုတယ္။ မိမိ စြဲျမဲရာ ဒႆန အေပၚ မွီခို တယ္။ အဲ့ဒီ ေနရာမွာ မေက်လည္ရရင္ အျခား အမွီအတြယ္ တစ္ခု ဆက္စပ္ ထပ္ ရွာ တယ္။

က်ေနာ္တုိ႔ကို ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္ ေကာင္းေတြ ေပးႏိုင္မလား ~ အဲ့လို ေပးႏိုင္မယ့္ ဆရာသခင္ ရွိမလား ~ ဒါဆို ယံုၾကည္ ကိုးကြယ္ မယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ရရွိႏိုင္မယ္လို႔ ထင္သလား ~ ထင္မိတာနဲ႔ စူးစမ္းၾကည့္ ေတာ့တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ဟာ အမွီအတြယ္ တစ္ခုကို အျမဲ မျပတ္ ရွာေဖြ ေနတာပဲ လို႔ ဆိုရမွာပဲ မဟုတ္လား။ တစ္စံု တစ္ခုကို မွီတြယ္ ရင္း လံုျခံဳ စိတ္ခ်ေနတဲ့ အျဖစ္ ကို အျမဲ ရလိုေနတာပဲ မဟုတ္လား။ ဒါဆို က်ေနာ္တို႔ စိတ္ဟာ အဲ့ဒီ အမွီအတြယ္ ေတြ အေပၚ ကပ္ညိေနတယ္ ဆိုတဲ ့အတြက္ အဲ့ဒီ အညႊန္းေဘာင္ ေတြကေန လြတ္ေျမာက္ဖို႔ ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္ ပါ့မလား။

……………………….
Feb. 3rd. 2012 at 9:20 PM
………………………
http://zayya.blog.com/
https://zayya.wordpress.com/
http://zayyablogger.blogspot.com/
………………………

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: