ယခု

~ ဘာဝနာ ၏ ဦးတည္ရာသည္
နက္ရွိဳင္းေသာ အတြင္း သႏၱာန္၏ သိမႈဆီသို႔
ဆိုက္ေရာက္ သည္။
~ တစ္ျပိဳင္နက္တည္းတြင္ပင္
“အတြင္း အႏွစ္ အခ်ည္းႏွီး ျဖစ္လ်က္ ရွိျခင္း” တည္း ဟူေသာ
ျပည့္ဝမႈဆီသို႔လည္း ဦးတည္၏။

Osho

ဘာဝနာမွာ ဘာလိုအပ္သလဲလို႔ ေမးရင္ “Just to watch and not to do anything” ေစာင့္ၾကည့္ရံုကလြဲျပီး က်န္တာ ဘာမွ မလုပ္ဖို႔ ~ အဲ့ဒါပဲ လိုအပ္ ပါတယ္။ ဒီစကားဟာ လြယ္ကူျပီး ရိုးရွင္း ေနဟန္ ရွိတယ္။ ဒါေပတဲ့ ကမၻာမွာ လုပ္ကိုင္ရ အခက္ခဲဆံုး အရာ ျဖစ္ပါတယ္။

အျပည့္အဝ တိတ္ဆိတ္ ျငိမ္သက္ျပီး ေနထိုင္ ႏိုင္ဖို႔ ~ ပစၥဳပၸန္ တခဏ အတြင္း ျဖစ္လာတဲ့ အရာကို ျဖစ္တဲ့အတိုင္း ( မိမိ အလို/မိမိ အျပဳ အမူ မပါ) လက္ခံႏိုင္ဖို႔ ဆိုတာ နိစၥဓူဝ လူအမ်ား ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ လုပ္ငန္းရပ္ေတြၾကားမွာ ~ မလြယ္ကူတဲ့ ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီထက္ ပိုျပီး အတြင္း က်က် ၾကည့္ဖို႔ ၊ နီးနီးကပ္ကပ္၊ သတိရွိရွိ ဆက္ ေစာင့္ၾကည့္ရဖို႔ ဆိုရင္ ပိုျပီး ခက္ခဲပါလိမ့္ မယ္။ ဘာလို႔ဆို ရွင္းလင္းတဲ့ အျမင္နဲ႔ နိစၥဓူဝ လုပ္ကိုင္သမ်ွ ၾကည္လင္ေနဖို႔ ရာ အတားအဆီး အျဖစ္ ~ မိမိတို႔ သႏၱာန္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သံေခ်း တက္ခဲ့တဲ့ ~ အယူဝါဒ၊ အသိဥာဏ္ ဗဟု သုတ၊ အစြဲအလမ္းေပါင္း မ်ားစြာ က အတားအဆီး အျဖစ္ ခုခံေနလို႔ပဲ ျဖစ္ ပါတယ္။

Inner World အတြင္းအဇၥ်တၱေလာက အတြက္ ~ မိမိသေဘာႏွင့္ မိမိ ဘာမွ မလုပ္ျခင္း၊ ဘာမွ မျဖစ္ျခင္း ( Non-doing ) ဟာ အခရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗဟိဒၶ ကမၻာ ( Outer – world ) အတြက္ ေတာ့ အဲ့လို မဟုတ္ဘူး။ ဝင္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ ေနရတယ္။ လူတိုင္း ေန႔ တိုင္း အားစိုက္ ထုတ္ လုပ္ကိုင္ ေနရ ပါတယ္။ တြန္းအား ရွိမွ အေရြ႕ ရွိတယ္ မဟုတ္လား ~ တစ္ခုလုပ္မွ တစ္ခု ျဖစ္တယ္ ~ စသျဖင့္။ အဲ့ဒီ ျပင္ပ ဗဟိဒၶေလာက အတိုင္း လိုက္လံ ရွဳမွတ္ သိမ္းဆည္းရင္း ခင္ဗ်ားရဲ႕ သႏၱာန္မွာ ရည္မွန္းခ်က္ ရည္ရြယ္ခ်က္ အလို ဆႏၵေတြ ဝင္လာ တဲ့ အခါ အပူ ၊ ေသာက၊ မာန ဝင္ရိုး ထံုးစံ ရွိပါတယ္။ ခင္ဗ်ား ရင္တြင္းက ရိုးသားမႈ ေလး ေပ်ာက္သြားတယ္။ ဘာဝနာ က ဒါကို ျပန္လည္ တူးေဖာ္ ေပး ပါတယ္။ ခင္ဗ်ား ရဲ႕ သိစိတ္ကို အရွင္းသား ျမင္ဖို႔ ရိုးရိုး သားသား ေစာင့္ၾကည့္ရံုေလး ေစာင့္ၾကည့္ လာေစ ပါ တယ္။

ဘာဝနာကို အျပည့္အဝ မထံုမႊမ္း ထားႏိုင္တဲ့ အခါ၊ ရိုးရိုး သားသား ေစာင့္ၾကည့္ မေနႏိုင္တဲ့အခါ မိမိ ဘာသာ အားစိုက္ ထုတ္ အလုပ္လုပ္ လာပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ က်ေနာ္တို႔ သႏၱာန္မွာ ~ မိမိ ဦးတည္ရာ၊ ရည္မွန္းခ်က္ ရွိလာတယ္ ~ အခ်ိန္တစ္ခ်ိန္ မွာ အရာတစ္ခု ျဖစ္ဖို႔ မိမိ ဘာသာ ျဖည့္တည္း လိုအပ္ေနတယ္ ~ ဒါ့ေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုး ခင္ဗ်ား ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ဝင္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ ေတာ့တယ္။ ခင္ဗ်ား အတိတ္ကို ျပန္ၾကည့္မိျပီး ~ အနာဂတ္ အတြက္ ေမ်ွာ္လင့္ေတာ့တယ္။ အတိတ္က ေျခလွမ္းကို ၾကည့္ျပီး ခင္ဗ်ားရဲ႕ အနာဂတ္ အတြက္ ေျခလွမ္းကို ျပင္ဆင္ေတာ့တယ္။ အဲ့အတြက္ ဘာျဖစ္သြားမလဲ။

အနာဂတ္ကို ေမ်ွာ္လင့္တဲ့ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ပစၥဳပၸန္ ေျခလွမ္းဟာ အသံုးခ်ခံ သက္သက္သာ ျဖစ္သြားတယ္။ ခင္ဗ်ား ရဲ႕ ပစၥဳပၸန္တိုင္း မွာ ရွိေနတဲ့ သာယာခ်မ္းေျမ႕မႈ ကို ခင္ဗ်ား လ်စ္လ်ဴ ရွဳထားခဲ့ တယ္။ အသံုးခ်ခံ အရာ အေနနဲ႔ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ပစၥဳပၸန္ဟာ တကယ့္ကို အသံုးခ် ပစ္လိုက္ပါတယ္ ~ ဒါေပတဲ့ ခင္ဗ်ား လက္ထဲ တကယ္ေရာက္လာေနတဲ့ အရာေတြဟာ ပစၥဳပၸန္ေတြခ်ည္းပဲ ရယ္ ~ ေမ်ွာ္ေခၚလုပ္ကိုင္ မိတဲ့ ေဇာ၊ အဟုန္၊ ေစတနာ ေၾကာင့္ ~ မိမိ လက္ရွိ ဟာ ခ်မ္းေျမ႕မႈ သက္သက္ ကေန ~ စင္စစ္ အေဝး လႊင့္ထြက္သြားရေတာ့တယ္။

အတြင္း အဇၥ်တၱ မွာေတာ့ အဲ့ဒီ စိတ္ဆႏၵ၊ အေတြးအၾကံ ကို ဆန္႔က်င္ ပါတယ္။ ( ဆန္႔က်င္တယ္ ဆိုတာ တားဆီးတာကို ဆိုလိုတာ မဟုတ္ဘူး ~ ဘာဝနာနဲ႔ ဖ်က္ခ်ျခင္း သက္သက္ကို ဆိုလိုပါတယ္ ) ခင္ဗ်ား တစ္ခုခု ကို ျဖစ္ေျမာက္ဖို႔ အားသြန္ စိုက္ထုတ္ျပီ ဆိုပါစို႕~ တစ္ခုခု လုပ္ျပီ ဆိုပါစို႕။ အဲ့အခါ ~ သိမႈ ခ်ည္းသာ သြားေနတဲ့ ခင္ဗ်ား သႏၱာန္ မွာ ေစာင့္ၾကည့္ မႈ ကိစၥ အလုပ္ ရပ္ ဆိုင္း သြားတယ္ ~ ကိုယ္တိုင္ ဝင္လုပ္သူ ( Doer ) ျဖစ္သြား တယ္။ ဘာဝနာရဲ႕ ပင္မ အျမဳေတ ျဖစ္တဲ့ ေစာင့္ၾကည့္ သူ ( Watcher ) မဟုတ္ေတာ့ဘူး ရယ္။ ေစာင့္ၾကည့္သူ အျဖစ္ ကေန ေသြဖယ္ သြားတယ္ ။ တနည္း ဆိုရင္ – ဘာဝနာ မွာ မွတ္ယူ ထားေနတဲ့ သိမႈ အျဖဴထည္ က ခင္ဗ်ား သႏၱာန္ မွာ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားတယ္။

စင္စစ္ ဘာဝနာ ဥာဏ္ ၊ သိမႈ သက္သက္မ်ွ မွာ ၎ရဲ႕ သဘာဝ မူပိုင္ ၊ ျပင္းထန္တဲ့ စြမ္းအား ရွိပါတယ္။ ေကာင္းျခင္း၊ ဆိုးျခင္း၊ စြဲလမ္းျခင္း စသည္ မိမိသႏၱာန္ထဲက အရာရာကို တစ္စခ်င္း ဆြဲမ်ွင္ ခြဲခ် ျပီးတဲ့ေနာက္ ~ တခဏခ်င္း ၾကံဳဆံုလာတဲ့ ဘယ္အရာကိုမွ မိမိ သေဘာ အလိုက် ဝင္ေရာက္ မခြဲျခား၊ မေဝဖန္ေတာ့ တဲ့အခါ ခင္ဗ်ား ရဲ႕ Inner-world, Outer-world ေလာကႏွစ္ရပ္စလံုး ျငိမ္ဝပ္ က်သြား ပါတယ္။ မူးယစ္ေသာက္စားထားသူနဲ႔ ေရွး Mystics ဒ႑ာရီ စကားေတြမွာ ပံုႏိႈင္းထားေပမယ့္ ~ မူးယစ္ေနသူဟာ ပ်ံ႕လႊင့္တဲ့ သႏၱာန္၊ မိမိကိုယ္မိမိ အသိစိတ္ ကင္းေနတဲ့ သႏၱာန္သာ ရွိပါတယ္ ~ ဘာဝနာ ထံုမႊမ္းထားသူက သိမႈသက္သက္ သာ ရွိေတာ့တယ္။ သူတို႔ ႏွစ္ဦး ဟာ အထက္နဲ႔ ေအာက္ အမ်ားၾကီး ကြာျခားတယ္။

ေတာင္ေအာက္မွာ အိပ္ခ်င္မူးတူး ေလ်ာက္သြားေနသူနဲ႔ ~ ဟိုးေတာင္ေပၚ အျမင့္ကေန ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ရွဳၾကည့္ေနတဲ့သူ မတူညီ သလိုပါပဲ လို႔ ေျပာရမလား။ အဲ့လို ကြာျခားပါတယ္။ သူဟာ ေတာင္တန္းေတြ ေပၚကိုလည္း ၾကည့္ႏိုင္တယ္။ နက္ရွိဳင္းတဲ့ လ်ိဳေျမွာင္ ေခ်ာက္ ကမ္းပါးေတြ ေအာက္ကို လည္း ေငးေမာ ေနႏိုင္ တယ္။ အညီအမ်ွ ၾကည့္ျမင္ ထားလို႔ရတယ္။ ဒါေပတဲ့ ေတာင္တန္းေတြ ျမင့္မား လွပေန တာ ~ လ်ိဳေျမွာင္ေတြ နက္ရွိဳင္း စိမ့္ေအး ေနတာ ဒါေတြ အားလံုးဟာ သဘာဝ အတြင္းက အရာေတြ သာ ျဖစ္တယ္ ~ ရွဳၾကည့္ေနသူ ခင္ဗ်ား အေနနဲ႔ ဘာမွ ဝင္စြက္ လုပ္ကိုင္ ေနတာ မဟုတ္ဘူးရယ္။ ရွင္သန္ေနတဲ့ ခဏ ~ ရွင္သန္ေန ရံုမ်ွ ဟာ – သိမႈ အျပည့္အဝ သာ တည္ရွိပါတယ္။ ခြန္အား စိုုက္ထုတ္ ေဇာေခၽြးျပန္မေန၊ စိတ္ဆင္ရိုင္းေတြ ရိုက္ခတ္ မေန၊ ေမာဟိုက္ မေနဘူးလို႔ ဆိုရပါမယ္။

ဒါကို ေလာက္ဇူက Wei~Wu Wei ( Action by Inaction ) ~ ဘာမွ မလုပ္ျခင္းျဖင့္ အရာရာ ကို လုပ္ကိုင္ျခင္း ~ လို႔ ေခၚဆိုျပီး ~ ဇင္ ဆရာမ်ား ကေတာ့ “အား မပါေသာ အား” ( Effortless Effort ) လို႔ ေခၚဆိုၾကတယ္။

Feb 15th 2012 at 3:50 PM
……………….
http://zayya.blog.com/
https://zayya.wordpress.com/
http://zayyablogger.blogspot.com/
………………

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: