Zen is Pure Awareness

Zen ဒ႑ာရီ ပံုတိုပတ္စ ေတြမွာ ဘာဝနာ ရဲ႕ သေဘာ ၊ ဘာဝနာ ရဲ႕ အေၾကာင္း သိပ္မပါဘူး ~ မေတြ႕ရဘူး လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ – ဘာေၾကာင့္ ပါလဲ လို႔ ေမးရင္ ~

Zen ပံုတို ပတ္စေတြမွာ ဘာဝနာ အေၾကာင္း မပါပါဘူး။ စကားလံုး အေနနဲ႔ ထုတ္ေဖာ္ျပီး ေျပာျပမေနပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ “အပၸမာဒ”၊ “ေစာင့္ၾကည့္ မႈ”၊ “သတိ”၊ “ဘာဝနာ” စသျဖင့္ ဒီစကားလံုးေတြကို ေတြ႕ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ အေၾကာင္းက ~ Zen ပံုတိုပတ္စ တစ္ခုလံုးဟာ ဘာဝနာ ၊ အပၸမာဒ ၊ လက္ရွိ ရွင္သန္ ေနထုိင္မႈ ကိုသာ ညႊန္းဆို ေနလို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တနည္းေျပာရင္ ဇင္ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ လံုးဟာ ဘာဝနာ ပဲရယ္။ ဒီ ပံုတိုပတ္စ ဇာတ္လမ္း ေတြၾကား ပါဝင္ေနတဲ့ စကားလံုးေတြနဲ႔ ဆရာတပည့္ၾကား တိတ္ဆိတ္ ကူးယွက္ေနသမ်ွေတြ အားလံုး ၾကား မွာ ခင္ဗ်ား ဘာသာ ဘာဝနာ ကို ရွာေတြ႕ ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

ဇင္ဟာ ဘာဝနာ “အေၾကာင္း”ကို မေျပာဘူး။ ဘာဝနာကိုပဲ တိုက္ရိုက္ ညႊန္ပါတယ္။ ဒီလို “အေၾကာင္း” ေတြ မခင္းျပတဲ့ အတြက္ လည္း ဇင္ကို ဒႆန မဟုတ္ဘူး ~ ဝါဒ မဟုတ္ဘူး လို႔ ေျပာရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒႆနိက၊ က်မ္းစာေတြ၊ ဝါဒေတြမွာ “ဘာဝနာ” အေၾကာင္း၊ သိမႈ သက္သက္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေတြကို ခြဲျခမ္း စိတ္ျဖာ ေျပာၾက လိမ့္မယ္။ ဘာဝနာရဲ႕ ပင္မ အလုပ္ျဖစ္တဲ့ ေစာင့္ၾကည့္မႈ ကို “ဘယ္လို ေစာင့္ၾကည့္ရမယ္~ ဘယ္လို အဆင့္ဆင့္ ရွိတယ္” စသျဖင့္ ပိုင္းျခား ခြဲျဖတ္ ၾကပါ လိမ့္မယ္။ ဆရာသခင္ အမ်ားကလည္း ေစာင့္ၾကည့္ျခင္း ဆိုတာ ဘာျဖစ္ေၾကာင္း သင္ၾကားျပ ၾကပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ဇင္ က ဘာဝနာ သက္သက္သာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အေၾကာင္းအရာ ကို ခြဲျခားျပ မေနဘူး။ ရွင္းျပ မေနဘူးရယ္။

ဇင္ပံုျပင္ တစ္ပုဒ္ကို နားေထာင္လိုက္လို႔ ~ အဲ့ဒါကို ~ ခင္ဗ်ား သိရင္ သိလိုက္ရမယ္ ~ မသိရင္ လံုးဝ မသိဘူး။ ဒါေလးပဲ။ ဇင္ ပံုျပင္ထဲမွာ ဘာဝနာ၊ သတိ၊ ေစာင့္ၾကည့္မႈ ဆိုတဲ့ စကားလံုး၊ အေၾကာင္းအရာေတြ ကို ေတြ႕ရမွာပဲ လို႔ေတာ့ ခင္ဗ်ား ေမ်ွာ္လင့္လို႔ မရဘူး။ ခင္ဗ်ား ျမင္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဇင္မွာ ခင္ဗ်ား ရရွိလိုက္မယ့္ ဘာဝနာ အသိဟာ စကားလံုးေတြ မပါဝင္တဲ့ အျမင္။ အသိ သက္သက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဇင္မွာ ဘာဝနာရဲ႕ အေၾကာင္းကို ~ စကားလံုးေတြ ၊ အေၾကာင္းအရာ ေတြ အျဖစ္ ေတြ႕လိုေဇာနဲ႔ ခင္ဗ်ား ၾကိဳးစားျပီး ရွာရင္ အဲ့ဒါ ဟာ စိတ္က ရွာေနတာပဲ ျဖစ္မယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ ေတြ႕မွာ မဟုတ္ဘူး လို႔ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။

က်ေနာ္ တို႔ စူးစမ္း စစ္ေၾကာေလ့ ရွိတဲ့ ~ “ဟိုဟာ ဆိုတာ ဘာလဲ” ~ “ဒီဟာ ဆိုတာ ဘာလဲ”~ “ဘာဝနာ ဆိုတာ ဘာလဲ” ~ ” ျငိမ္းေအးမႈ ဆိုတာ ဘာလဲ” ~ …. အဲ့ဒီ ဘာလဲ ေတြ၊ ေမးခြန္းေတြ မွန္သမ်ွ ရပ္တန္႔ျပီး ခင္ဗ်ား သႏၱာန္ထဲ တိတ္ဆိတ္ သြားတဲ့ အခါ Zen ကို အျပည့္အဝ သိႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ တစ္စံုတစ္ရာ ရွာမေနေတာ့ တဲ့အခါမွ ခင္ဗ်ား အဲ့အရာကို ရွာေတြ႕သြားေတာ့တယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ တိုတိုထပ္ေျပာရင္ ~

Zen is Pure Awareness.
ဇင္ဟာ သိမႈ သတိ သက္သက္သာ ျဖစ္ပါတယ္။
……………….
Just Be. That’s Enough.
……………….
http://zayya.blog.com/
https://zayya.wordpress.com/
http://zayyablogger.blogspot.com/
……………..

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: