Stop ~ Meditation

Osho

ဘာဝနာ ကို သီးျခား အခ်ိန္ ေပး မလုပ္ ႏိုင္ဘူး ဆိုသူ ေတြ ရွိတယ္။ ထိထိ ေရာက္ေရာက္ နဲ႔ တိုတိုက်ဥ္းက်ဥ္း ပဲ သိလိုတယ္ ဆိုတဲ့ သူေတြ ရွိတယ္။ ဘာဝနာ နည္းနာ ေတြ ပံုစံ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေတြ ၾကားထဲမွာ – အခု – ပံုစံေလး တစ္ခု ကို ေျပာခ်င္ ပါတယ္။ ထိလည္း ထိေရာက္ သလို ~ အပို တန္ဆာပလာ သိပ္မပါ ~ ေျပာင္ေျပာင္ တင္းတင္း ခပ္ရွင္းရွင္းပဲ။ အခ်ိန္ သီးျခား ေပးဖို႔ မလိုသလို၊ ေနရာ ဌာန ေရြးခ်ယ္ ေနဖို႔လည္း မလိုဘူး။

၁၉၈၉ ခုနွစ္က စတင္ထုတ္ေဝတဲ့ “Orange Book” စာမ်က္ႏွာ ၅၈ မွာ အိုရွဳိး ေဖာ္ျပထားတာ ျဖစ္ပါ တယ္။ လုပ္ဖို႔က လြယ္တယ္ ~ နာမည္ကိုက – “Stop ~ Meditation” လို႔ တပ္ေခၚ ထားတယ္။

အဲ့ဒီ နည္းက ရိုးရွင္းပါတယ္ – တစ္ေန႔ ေျခာက္ၾကိမ္ အနည္းဆံုး လုပ္ဖို႔ေတာ့ လိုတယ္။ ေျခာက္ၾကိမ္ ဆိုလို႔ မ်ားတယ္ မထင္ပါနဲ႔။ တစ္ၾကိမ္ မွာမွ – စကၠန္႔ သံုးဆယ္ ေလာက္ ပဲရယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ တစ္ေန႔လံုး စာ အေနနဲ႔ – ခင္ဗ်ား ဘာဝနာ ျပဳခ်ိန္ဟာ သံုးမိနစ္ သာသာပဲ ရွိပါတယ္။ ခင္ဗ်ား တစ္ေန႔တာ အတြက္ သံုးမိနစ္ေလာက္ ေတာ့ ထံု႔ပိုင္းျပီး အခ်ိန္ေပးႏိုင္တယ္ မဟုတ္လား။ ကမၻာမွာ အတုိဆံုး ၊ အက်ဥ္းဆံုး ဘာဝနာေတြထဲက ထိေရာက္တဲ့ တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။

ခင္ဗ်ား လမ္းေလ်ာက္ သြားေနခ်ိန္၊ တစ္ခုခု စားေနခ်ိန္၊ အလုပ္ အစည္းအေဝး ထဲ အစဦး ေရာက္ေနခ်ိန္ စသျဖင့္- ရရာ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ျဖစ္ေစ – စကၠန္႔ သံုးဆယ္ေလာက္ ရုတ္တရက္ အခ်ိန္ယူလိုက္ပါ။ ခင္ဗ်ား လႈပ္ရွား လုပ္ကိုင္ေနတာ ေတြ ရွိေနရာက ရုတ္ျခည္း ခင္ဗ်ား သတိရတဲ့ အခါ တိုင္း အဲ့ဒီ စကၠန္႔ သံုးဆယ္ေလာက္ေတာ ့အခ်ိန္ယူလိုက္ပါ။ လုပ္ရမွာက – ခင္ဗ်ား လတ္တေလာ ျပဳေနတဲ့ အရာ – ဘယ္အရာ မဆို- အျပည့္အဝ ရပ္တန္႔ လိုက္ဖို႔ပဲ။ အဲ့အခ်ိန္မွာ – မလႈပ္ မယွက္တမ္း ရွိေနမယ္။ – လက္ရွိ တခဏ စကၠန္႔ သံုးဆယ္ စာ ေလာက္သာ ခင္ဗ်ား ျငိမ္ျငိမ္ေလး ရွိေနဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘယ္ အေျခအေန ~ ဘယ္လို ေအာက္မွာ ျဖစ္ျဖစ္ (ကားေမာင္းတာတို႔ ၊ ဆိုင္ကယ္စီးတာတို႔- အျခား အႏၱရာယ္ ရွိရာေတြေတာ့ မပါဘူးေပါ့ေလ – ) ခင္ဗ်ား အျပည့္အဝ ရပ္တန္႔ ႏိုင္ရင္ ရပ္တန္႔ေန ရလိမ့္မယ္။ အဲ့လို ရပ္တန္႔ ေနလိုက္တဲ့ အတြက္ – ဘယ္သူေတြက ဘာေတြ ေျပာေနေန ခင္ဗ်ား စကၠန္႔ ပိုင္းေလး ျငိမ္သြားမယ္ ။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ သိစိတ္ဟာ အဲ့ဒီ ရုတ္ျခည္း ျငိမ္ဝပ္သြားတဲ့ ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ အေပၚ သိလ်က္သား ရွိသြားတယ္။ စကၠန္႔ သံုးဆယ္စာေလာက္ အဲ့လို သိရွိရင္း ျငိမ္သက္ေနေပးရံုေလးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ~ ျပီးရင္ ခင္ဗ်ား လုပ္ျမဲ အလုပ္ ေတြ ဆက္လုပ္မယ္။ ဒီလို ပံုစံနဲ႔ – တစ္ေန႔ – ေျခာက္ၾကိမ္ အနည္းဆံုး ယူဖို႔ တိုက္တြန္း ပါတယ္။ ဒီထက္ မက တတ္ႏိုင္ရင္ ထပ္တိုး သြားမယ္။

စင္စစ္ ဒီနည္းဟာ ခင္ဗ်ား စြမ္းရည္ေတြကို ခ်က္ခ်င္း စုစည္းလိုက္ႏိုင္တဲ့ နည္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ တစ္ေန႔ ေျခာက္ၾကိမ္ ဆိုတာကို – အခ်ိန္ အတိအက် သတ္မွတ္မထား ဖို႔ အေရးတၾကီး လိုပါတယ္။ ခင္ဗ်ား နိစၥဓူဝ လုပ္ကိုင္ သမ်ွထဲမွာ သတိရရင္ ရတဲ့ အခ်ိန္ ကို သံုးတယ္။ အဲ့လို ခ်ဳပ္တည္း ကန္႔သတ္မထား ဘဲ ရုတ္ျခည္း လုပ္ရတာရဲ႕ ထိေရာက္တဲ့ အက်ိဳးဆက္က – ခင္ဗ်ား လက္ရွိ ပစၥဳပၸန္ အေပၚကို ခင္ဗ်ား အသိစိတ္က အတိအက် ကူးေျပာင္း သိမွတ္ႏိုင္တယ္။ အျခား အရာေတြ လုပ္ေဆာင္ေနရာက ရပ္တန္႔လိုက္ရတာ ေၾကာင့္ – အေတြးစဥ္ ရဲ႕ ရုတ္တရက္ အကူးအေျပာင္း ကိုလည္း ခ်က္ခ်င္း ျမင္ရပါတယ္။ ဒီနည္းမွာ – ဘာေတြ မွတ္ပါ၊ ဘယ္လို ရွဳပါ ဆိုတာေတြ မပါဘူး ~ ဘယ္ေနရာ မွာမွ ဘယ္လို လုပ္ပါ ေတြ မေျပာဘူး။ ခင္ဗ်ား ရံုးမွာ၊ ေစ်းမွာ၊ လမ္းမွာ – ၾကံဳရာမွာ လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ လုပ္တဲ့ အခ်ိန္တိုင္း – အျခားလုပ္သမ်ွ ေခတၱရပ္တန္႔ျပီး – ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္အေပၚ – အာရုံထင္ရွားရာ အသိသက္သက္ ထင္တယ္။ စမ္းသပ္ၾကည့္လိုသူ အေနနဲ႔- တစ္ေန႔တာလံုးမွာ စကၠန္႔ သံုးဆယ္ ကို အဲ့လို အခ်ိန္မေပးႏိုင္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ေျပာတတ္ဘူးရယ္။

………………….

April 21st 2012 at 11:15 AM
…………………
http://zayya.blog.com/
https://zayya.wordpress.com/
http://zayyablogger.blogspot.com/

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: