ကိုယ္တြင္း က ရန္သူမ်ား

အျခား ျပင္ပ ဘယ္အရာ ႏွင့္မွ ယွဥ္ျပိဳင္တိုက္ခိုက္ ေနရန္ မလိုအပ္ေပ။ ၎ သည္ မိမိ စြမ္းအားကို အခ်ည္းႏွီး ျဖဳန္းတီး ပစ္ျခင္း သာ ျဖစ္ သည္။ မိမိ၏ ရင္တြင္း ကို ျပန္ လ်ိဳး ဝင္ၾကည့္ရန္ တစ္ခုတည္း သာ – လိုပါသည္။ မိမိ အတြင္း သႏၱာန္ ၌ တိုက္ခိုက္ ယွဥ္ ဖက္ ရန္ အရာ အမ်ားအျပား ရွိေနသည္ကို မေမ့ အပ္္။

ဆိုစို႔ – မိမိ ၏ အတၱ၊ မာန၊ ေလာဘ၊ အလိုဆႏၵ၊ သိမ္းပိုက္လို စိတ္ အာသာ ရမၼက္၊ မသိမႈ ၊ ေဒါသ၊ မစၦရိယ စသည္- စသည္။ ထိုသို႔ အမ်ား အျပား ရင္တြင္း ခုိဝင္ ကိန္းေအာင္း ေနပါ လ်က္ ႏွင့္ – အျပင္ပ ရန္သူ ကိုသာ ရွာေဖြ – တိုက္ခိုက္ ရန္ တာစူ ေနျခင္း သည္ မိုက္ရူးရဲျခင္း သာ ျဖစ္ေနေပ လိမ့္မည္။ အက်ိဳးမဲ့ သာ ျဖစ္လိမ့္မည္။ စစ္မွန္ ေသာ ၊ မိမိ ရင္တြင္း ၌သာ ျဖစ္ေသာ – ထို ရန္သူ တို႔ကို အႏိုင္တိုက္ ႏိုင္ရန္ သည္ သာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ျဖစ္သင့္သည္။ တိုက္ခိုက္ရန္ နည္းနာ၊ (ဝါ) လက္နက္ မွာ လည္း ဘာဝနာ သာ လ်ွင္ ျဖစ္ပါသည္။

ဘာဝနာ သည္ – မိမိ သႏၱာန္ အတြင္း သို႔ မ်က္ေျခ မျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္ေန ရံုမ်ွ ျဖစ္သည္။ အသိႏွင့္ သတိ ရွိေနရံုမ်ွ တည္ေနၾကည့္ ရံုမ်ွ လည္း ျဖစ္သည္။ ထိုထိုေသာ ရင္တြင္း ရန္သူ အမ်ားစု သည္ ယင္းသို႔ ေစာင့္ၾကည့္ ခံရရံုမ်ွျဖင့္ အလ်ိဳ အလ်ိဳ ေပ်ာက္ကြယ္ ထြက္ေျပး သြားၾက ၏။ ဆိုပါစို႔ – သင္ ေဒါသ ပြားေန မိခ်ိန္ မ်ိဳး။ ထိုအခါ မ်ိဳး တြင္ – သတိ မလြတ္ – ေစာင့္ၾကည့္ေန ၾကည့္ပါ။ ယင္း ေဒါသ စိတ္ သည္ – ရုတ္ျခည္း ေပ်ာက္ကြယ္ သြားေၾကာင္း ေတြ႕ရပါလိမ့္မည္။

သတိ တမံ တုတ္ ၍ – ခဏတိုင္း – ေနထိုင္ၾကည့္ ႏိုင္ပါ လ်ွင္ အံ့ဩဖြယ္ ရာမ်ား (ဝါ) မၾကံဳခဲ့ဖူး သည္မ်ား ေတြ႕ၾကံဳ သိျမင္ႏိုင္ မည္ ျဖစ္ သည္။ သင့္ သႏၱာန္ အတြင္း ထင္ရွား သမ်ွ ေစာင့္ၾကည့္ေန သည္ ၏ အလြန္တြင္ – သင္၏ အေတြး စဥ္ သည္ ရွင္းလင္းေန ပါလိမ့္ မည္။ ေတာင္ယံ ကမ္းပါး ထက္ မွ ေအာက္ ေျမျပင္ သို႔ ရွဳၾကည့္ေနသူ ကဲ့သို႔ – မိမိ ၏ ခံစားခ်က္ ၊ ေဝဒနာ၊ အေတြး စိတ္ကူး စသည္ ထင္ရွား ရာ တို႔သည္ သိျမင္ ရံုမ်ွေလး ျဖစ္သည့္ သတိ အတြင္း၌ သူ႕အလိုလို ျဖစ္တည္၍၊ ပ်က္သုဥ္း ၍ သြားၾကသည္ခ်ည္း။

ေစာင့္ၾကည့္ရံုမ်ွ – ဟူသည္မွာ ပါဠိ အေခၚအားျဖင့္ – (Vipassana) ဝိပႆနာ ျဖစ္ပါသည္။ ထူးေထြ စြာ က်င့္ၾကံ ရေသာ- အသိရ ခက္ေန သည့္ နည္းနာ တစ္ခု မဟုတ္ေပ။ မိမိ သႏၱာန္ ထင္ရွား ရာ ဘယ္အရာမဆို အေပၚ သတိတင္ရွိ ၾကည့္ႏိုင္ ရံုမ်ွေလး ျဖစ္သည္။ တခဏ ခ်င္း သတိ မလတ္ ရွိေသာ အခါ- မိမိသႏၱာန္ ၌ မိမိ အေပၚ ဖံုးကြယ္ေနေသာ တိမ္ သလႅာ တို႔ ရွင္းလင္း သြားၾကသည္ ကို ျမင္ရ ပါမည္။ လွပေသာ တိတ္ဆိတ္ ျငိမ္ဝပ္ေနမႈ သာ မိမိ သႏၱာန္တြင္ က်န္ရစ္ သည္။

ျပင္း ထန္ေသာ မုန္တိုင္း ၏ အလယ္ ဗဟိုခ်က္မ သည္ ပကတိ ပိတ္ပိတ္သား တည္ျငိမ္ ေန သကဲ့သို႔ – ေလာကီ ေရးရာ အလယ္ တြင္ သင္၏ သႏၱာန္သည္ အံ့အားသင့္ ဖြယ္ရာ တည္ျငိမ္ေနျခင္း မ်ိဳး။ ေလးနက္ ၍ စူးရွေသာ ျငိမ္ဝပ္ျခင္း မ်ိဳး။ ယင္း တည္ျငိမ္ တိတ္ဆိတ္ မႈမ်ိဳးသည္ – သင္ ၏ ႏွလံုး အတြက္ အၾကီးမားဆံုးေသာ အား အေထာက္ အပံ့၊ သင့္ႏွလံုးအတြက္ အရႊင္ျမဴး ဆံုး ဂီတ သံ ျဖစ္ေၾကာင္း – ယင္းအခ်ိန္တြင္ သင္ ကိုယ္တိုင္ သိရႏိုင္ပါသည္။

စင္စစ္ ေအာင္ႏိုင္သူ တည္း ဟူေသာ အမည္နာမ သည္ – သတိ ရွိသူ ကို ဆိုလိုသည္။ မိမိ သႏၱာန္ ကို ေအာင္ႏိုင္ျပီးသူ သည္ အေၾကာက္ တရား ကင္းဆိတ္သည္။ လႈပ္ခတ္မႈ မရွိ၊ ျငိမ္ဝပ္ လ်က္ ရွိ သည္။ တည္ၾကည္၍ ႏိုးၾကားေနေသာ သူသာ ျဖစ္ သည္။ သူ၏ သႏၱာန္၌ ခ်စ္ျခင္း တရား သာ ထင္က်န္ ရစ္သည္။ ယင္းသို႔ အေၾကာက္ တရား မရွိဘဲ၊ လႈပ္ခတ္ ေတြေဝမႈ ကင္း ၍ ႏိုးၾကားေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ ျဖင့္ ထံုမႊမ္းေန သည့္ ထို ပုဂၢိဳလ္ ကိုသာ လ်ွင္ – အရာရာ ေအာင္ႏိုင္ျပီးသူ ဟု ေခၚဆိုပါသည္။

…………………….
~ The Miracle.
……………………
June 2nd 2012 at 10:00 AM
……………………
https://zayya.wordpress.com/
http://zayya.blog.com/
http://zayyah.blogspot.com/

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: