မေန႔၊ မနက္၊ မနက္ျဖန္ တို႔၏ ပစၥဳပၸန္

အခ်ိန္နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး တိတိပပ ေရးခဲ့ေလ့ မရွိေပမယ့္ – ေရးမိခဲ့သမ်ွ ေရွ႕အပုဒ္ ပို႔စ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဟာ အခ်ိန္ နဲ႔ တိုက္ရိုက္ (သို႔မဟုတ္) သြယ္ဝိုက္ သက္ဆိုင္ ပါ တယ္။ ဒီေနရာမွာ – ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ – ဟိုတစ္ေန႔က အကို တစ္ေယာက္ ရဲ႕ အေမးစကား ရွိတယ္။ သူက ဘာဝနာ နဲ႔ ဆက္ႏြယ္ျပီး ေမးခြန္းျပဳတဲ့ စကား ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ – က်ေနာ္လည္း ျပန္ေျဖခဲ့တယ္။ အဲ့ အေမး၊ အေျဖ ႏွစ္ခုစလံုး ကို ဒီမွာ ပူးတြဲ တင္ရွိ ပါတယ္။ အဲ့ဒါ အျပင္ – ျဖည့္စြက္ အေနနဲ႔ – ေနာက္ဆက္ ထပ္ေရးတယ္။

(ေဇယ်)

…………….

Question: ပစၥဳပၸန္ ရဲ႕ အခ်ိန္ အပုိင္းအၿခား က ဘယ္ေလာက္ ရွိသလဲ မသိဘူးဗ်။ ေနာက္ျပီး – အနာဂတ္ အေၾကာင္း (သိပ္) မစဥ္းစား ပဲ လုံးလုံး – ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ မွာ ေနတယ္ ဆုိတာေကာ ၿဖစ္ႏုိင္ ပါ့ မလား ဗ်ာ။ သိခ်င္လို႔ပါ။

Answer: ‎(က်ေနာ့ကို by name တပ္ ထားတဲ့ အတြက္- က်ေနာ့ အေနနဲ႔ ေျပာရင္) ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ ဟာ အခ်ိန္ မဟုတ္ဘူး အကို။ ဒါ့ေၾကာင့္ အခ်ိန္ အပိုင္းအျခား လို႔ ေျပာ စရာ ကို ရွိမေနပါဘူး။

ဘာလို႔ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း ကို ၾကည့္ၾကည့္ပါမယ္ ။ က်ေနာ္တို႔ အခ်ိန္လို႔ ေျပာတဲ့ အရာေတြ ( ပစၥဳပၸန္ ဖယ္ျပီး အတိတ္နဲ႔ အနာဂတ္ – အခ်ိန္ဆိုတာေတြဟာ ) က်ေနာ္တို႔ စိတ္ကူး ထည္ေတြ၊ အခ်က္အလက္ ေတြသာ ျဖစ္ေန တာ ေတြ႕ရပါ လိမ့္မယ္။

ဆိုပါစို႔ – အတိတ္ ။ ဒီ အတိတ္ ဆိုတာ- က်ေနာ္တို႔ အခုအခ်ိန္ မွာ ယခင္ျဖစ္ျပီးသားကို ျပန္လွန္ ေတြးတဲ့ စိတ္ကူး ထည္ (ဒါမွမဟုတ္) စာအုပ္ တြင္း ပါ၊ ျဖစ္ရပ္ မွတ္သားခ်က္ ၊ အခ်က္အလက္ေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။

အလားတူ – အနာဂတ္ ။ သူကလည္း – က်ေနာ္တို႔ အခု အခ်ိန္မွာ – ေမ်ွာ္ေတြးတဲ့ စိတ္ကူး ထည္၊ အလို ဆႏၵ၊ (ဝါ) အႏုမာန၊ စီမံ ခ်က္၊ မွန္းဆ ခ်က္ ေတြ သာ ျဖစ္ ပါ တယ္။

ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ မွာ ေနလို႔ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား ဆိုရင္ — ေနၾကည့္ပါလို႔ပဲ က်ေနာ္ ေျပာရ ပါလိမ့္မယ္ အကို။ ဘာလို႔ဆို – ေတြးၾကည့္လို႔ မရဘဲ- ေနၾကည့္လို႔ သာ – ရေန လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

က်ေနာ္ တို႔ စိတ္နဲ႔ ေတြးၾကည့္ရင္သာ — မေနႏိုင္ဘူး လို႔ ထင္ျမင္ရတယ္။– ဒါေပတဲ့ – က်ေနာ္ တုိ႔ (စိတ္၊နာမ္ မဟုတ္တဲ့) ရုပ္ခႏၶာ နဲ႔ သဘာဝ အားလံုး ဟာ ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ မွာ သာ တကယ္ ရွိေန တာ ျဖစ္ပါတယ္။

က်ေနာ္ တစ္ေနရာမွာ ေျပာခဲ့ သလို၊ ပစၥဳပၸန္မွာ ေနၾကည့္ဖို႔ – ေတြးမယ္ ဆိုရင္ — ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ ပါဘူး အကို။ ပစၥဳပၸန္မွာ ေနၾကည့္ဖို႔ က –တကယ္ သတိနဲ႔ “ေနၾကည့္ ဖို႔” တစ္ခု တည္း သာ ျဖစ္ ပါတယ္။ အဲ့အခ်ိန္မွာ – အေတြး မဝင္ႏိုင္ေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္း ေတြ႕ႏိုင္ ပါတယ္။

အဲ့ဒါကို အကို သိႏိုင္ဖို႔ က – အခ်ိန္ လည္း သိပ္ၾကာၾကာ မလိုပါ ဘူး။ အခု ဒီစာဖတ္ေနရင္း တစ္ခဏ ဒီ စာလံုးေတြ အေပၚ၊ ဒါမွ မဟုတ္ အကို႕သႏၱာန္ အခု – ထင္ရွားရာ အေပၚ သတိျပဳ ၾကည့္ရင္ — အကိုေတြးလို႔ မရေတာ့ေၾကာင္း – အခု ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။

ဘာဝနာ လို႔ ျမန္မာမႈ ျပဳတဲ့ ( Meditation ) တိုင္းရဲ႕ အႏွစ္သာရ ဟာ ဒီပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ ေနထိုင္ျခင္း အေပၚမွာ အေျချပဳတယ္လို႔ က်ေနာ္ နားလည္ထား ပါ တယ္။ ေက်းဇူး

…………………

What is Time?

အခ်ိန္ ဆိုတာ ဘာလဲ လို႔ – ေမးတဲ့ အခါ-

Chronological Time

အခ်ိန္ အတြက္ အဓိပၸာယ္ ႏွစ္မ်ိဳးျပီး ခြဲေျဖရမွာ ပါပဲ။ တစ္မ်ိဳးက – Chronological Time။ ဒါကို ပစ္ပယ္လို႔ မရပါဘူး။ သူက – ကေန႔ သတ္မွတ္ ေခၚဆိုၾကတဲ့ – နာရီ၊ ရာသီ ေန႔ရက္ ႏြယ္တဲ့ အခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ့ အေနနဲ႔ – ဒီတစ္မ်ိဳး ကို ေျဖဖို႔ မသင့္ေတာ္ ပါဘူး ။ တိက်ေအာင္ ေျပာဖို႔ က- ဆိုင္ရာ ရူပေဗဒ စသည္ သိပၸံ ပညာသည္၊ သုေတသီ မ်ား ေျဖရွင္း တာက ပို အဆင္ေျပ ပါလိမ့္မယ္။

ဘာလို႔ဆို –

(က) က်ေနာ္ ခံယူလိုတဲ့ နယ္ပယ္ မဟုတ္လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

( ခ ) ရုပ္၊ စြမ္းအင္ တို႔နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေျပာင္းလဲမႈ ျဖစ္ေပၚမွႈ သေဘာတရား ေရးရာ အမ်ားစုကို ကေန႔ သိပၸံသမားမ်ား အေျဖရွာၾက၊ နက္နက္ နဲနဲ စူးစမ္း ၾက၊ ေလ့လာၾက တယ္။ အထူးသျဖင့္ ရူပေဗဒ ပညာရွင္ေတြမွာ – ( Lorentz၊ Maxwell၊ Einstein က စျပီး ကေန႔ Worm Hole, Singularity Point စသျဖင့္ သီဝရီေတြ တင္ျပ ေဖာ္ထုတ္ ၾကတဲ့ ပညာရွင္မ်ား အထိ ) ေလ့လာၾက၊ စူးစမ္းၾကရင္း — ရုပ္ပိုင္း အခ်က္ အလက္ အမ်ားနဲ႔ – အခ်ိန္ကို – အႏုမာန ယူဆ၊ ေျဖရွင္းၾကတာက –

“Time is the fourth Dimension of Space.”

“အခ်ိန္ဆိုတာ – ေဒသသေဘာ (Space) ရဲ႕ စတုတၳအညႊန္းေဘာင္ ျဖစ္တယ္။” ဒီသေဘာ အေပၚမွာ အျပည့္အဝ အေျခတည္ ထားေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ကေန႔ သိပၸံေလာက အၾကားမွာ အခ်ိန္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သီဝရီ အမ်ားအျပားနဲ႔ က်ဥ္းရယ္၊ ခ်ံဳ႕ရယ္၊ ေျဖရွင္း ၾကတယ္။ ေဒသသေဘာရဲ႕ စတုတၳ အညႊန္းေဘာင္ — လို႔ ဆိုရျခင္း အဓိပၸာယ္ဟာ — ေလးနက္မႈကို ေျဖရွင္းတာ မဟုတ္၊ ပိုျပီး ေလးနက္သြားေစတဲ့ အဆို ျဖစ္ ပါတယ္။ ယခင္ (၂၀ ရာစု အေစာပိုင္း အထိ ) အခ်ိန္ (Time) နဲ႔ ေဒသ (Space) ဟာ သီးျခားျဖစ္တဲ့ ဘက္ႏွစ္ဘက္ သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမင္ ထား တယ္။ လက္ရွိ သီဝရီ အမ်ားမွာ- အခ်ိန္နဲ႔ ေဒသသေဘာဟာ တစ္ခုတည္း ျဖစ္ေၾကာင္း အခိုင္အမာ ညႊန္းဆို တယ္။ အဲ့ဒီ ေျဖရွင္း ခ်က္ ဟာ – ေျပရွင္းသြားတာ မဟုတ္ဘဲ – ပိုျပီး ေလးနက္တဲ့ အျမင္ အယူအဆ တစ္ရပ္ ျဖစ္လာပါတယ္။ အခ်ိန္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ နက္နဲ မႈ ေလးနက္ မႈ ဟာ ေလ်ာ့ပါး မသြားဘူး၊ ကေန႔အထိ ဆက္လက္ က်န္ရွိေနဆဲ ပဲ လို႔ ဆိုလိုတယ္။ ေရွးအတီေတ ကစျပီး ေလးနက္ ခဲ့တဲ့ ဒီေမးခြန္း၊ ဒီအေျဖ ေတြဟာ – ကေန႔ထက္ တိုင္ သိရခက္ဆဲ၊ ေလးနက္ေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။

စိန္႔ဩဂတ္စတင္းရဲ႕ အဆိုတစ္ခု ရွိတယ္။

“I know what time is if nobody asks me; if somebody asks me then I don’t know”

“ဘယ္သူမွ မေမးတဲ့ အခါ က်ဳပ္ အခ်ိန္ကို သိပါတယ္။ ေမးလာျပီဆိုရင္ေတာ့ – က်ဳပ္ မသိေတာ့ဘူး”

Psychological Time

အခ်ိန္ကို သိပၸံသမားမ်ားလို ေျဖရွင္းဖို႔ က်ေနာ္ စိတ္မဝင္စားတဲ့ အတြက္၊ ဒုတိယ တစ္မ်ိဳးနဲ႔ ေျဖပါမယ္။ အဲ့ တစ္မ်ိဳးက – ဘာဝနာ အားျဖင့္၊ ဘာသာတရား အားျဖင့္ ရွဳျမင္တဲ့ အခ်ိန္ပါပဲ။ သူ႕ကို – Psychological Time စိတ္ကူးထည္နဲ႔ ႏြယ္တဲ့ အခ်ိန္သေဘာ လို႔ ဆိုပါစို႔။

စိတ္ကူးထည္နဲ႔ ႏြယ္တဲ ့အခ်ိန္သေဘာ ဆိုျပီး စာစကား အရ အျမင္ခက္ေနႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ — အဓိကက – Mind is Time – စိတ္ကူး ထည္ သာလ်ွင္ အခ်ိန္ ျဖစ္တယ္ – အဲ့ဒါေလးပဲ။ ဘာဝနာ အားေၾကာင့္ ခင္ဗ်ား စိတ္ႏွလံုး ျငိမ္ဝပ္လာတဲ့ အခါ၊ (ဝါ) အေတြး စိတ္ကူး ထည္ တို႔ ျငိမ္ဆိတ္သြားတဲ့ အခါ – ခင္ဗ်ား အတြက္ အခ်ိန္ ဆိုတာ သီးျခား ထပ္ရွိမေနေတာ့ ဘူးရယ္။ ျပင္ပ ရုပ္ဝတၳဳ နာရီ – တ တစ္တစ္ သြားေနႏိုင္ေပမယ့္ – ခင္ဗ်ား သႏၱာန္ အတြင္းက နာရီ ရပ္တန္႔ သြားတယ္။ အခ်ိန္လည္း ရပ္တန္႔သလို၊ ခင္ဗ်ား ေလာကလည္း ရပ္တန္႔ ေန တယ္။ ဒီေနရာဟာ က်ေနာ္ ေျဖဆိုလိုတဲ့ – ဘာဝနာ ရွဳေထာင့္က အခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။

အခ်ိန္ႏွင့္ စိတ္အေတြး

ဘာဝနာ ထံုမႊမ္းတဲ့ မိမိ သႏၱာန္မွာ ပိုျပီး နက္ရွိဳင္းေအာင္ သာ တိုးဝင္ သြားၾကည့္ပါ။ နက္နက ္ရွိဳင္းရွိဳင္း ဝင္ေရာက္ ႏိုင္ေလ – အခ်ိန္ ရဲ႕ အညႊန္းေဘာင္ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားေလ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမင္ပါတယ္။ ဘာဝနာ ျပည့္ဝ ျပီး တဲ့ အခါမွာေတာ့- ခင္ဗ်ား အတြက္ အခ်ိန္ ဆိုတာ သီးျခား ရွာေတြ႕ မေနဘူး။ ျဖစ္တည္ခ်က္ အားလံုး၊ ဘဝလႈပ္ရွားမႈ အားလံုး၊ သဘာဝ အားလံုး ဟာ – ရုတ္ျခည္း ပစၥဳပၸန္ မွာသာ တည္ရွိ ေနေၾကာင္း – သိျမင္ တယ္။ ရုပ္ဝတၳဳ အပါအဝင္ သဘာဝ အားလံုးဟာ ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္မွာသာ ရွိေနျပီး၊ စိတ္ကူး အေတြး ေတြ ကသာ – အတိတ္၊ အနာဂတ္ ဖန္တီးျခယ္လွယ္ ပါတယ္။

ေရွး Mystics ဆရာမ်ားဟာ – ဒီအေၾကာင္းေၾကာင့္ – စိတ္နဲ႔ အခ်ိန္ကို ထပ္တူျပဳ ေဟာေျပာတာ ျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ နားလည္ ပါတယ္။ စိတ္ကူး ထည္ နဲ႔ အခ်ိန္ဟာ သီးျခား မဟုတ္ဘူး၊ – စိတ္ကူး ရွိရင္ – အခ်ိန္ ရွိလာျပီး၊ စိတ္ကူး ေပ်ာက္ကြယ္ ရင္ အခ်ိန္ ေပ်ာက္ ကြယ္ျပီး ျဖစ္ တယ္။ စိတ္ကူး၊ အိပ္မက္၊ အႏုမာနေတြ ဟာ အခ်ိန္ဆန္႔တန္း ျဖန္႔က်က္ ႏိုင္မွသာ ရွင္သန္တယ္။ – စိတ္ကူးနဲ႔ အခ်ိန္ဟာ ဒဂၤါး တစ္ျပားရဲ႕ ေခါင္း၊ ပန္း မ်က္ႏွာစာမ်ား ျဖစ္ျပီး၊ အခ်ိန္နဲ႔ စိတ္ကူး အညမည မွီခိုေနတာ ျဖစ္တယ္- အခ်ိန္သာလ်ွင္ စိတ္ကူး တို႔ ရွင္က်န္ တည္ရွိဖို႔ တစ္ခုတည္းေသာ နည္းလမ္း ျဖစ္တယ္ လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။

အတိတ္၊ အနာဂတ္

စိတ္ကူး က အနာဂတ္ အခ်ိန္ကို ဖန္တီးပါတယ္။ ဘာလို႔ဆို – ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္၊ ဆႏၵ၊ အိပ္မက္ အလိုရမၼက္တို႔ တည္ရွိေနလို႔ပဲ။ စင္စစ္ ၾကည့္ၾကည့္ ေစခ်င္ ပါတယ္။ အနာဂတ္ ဆိုတာ – စိတ္ကူးထည္ သက္သက္ကလြဲလို႔ – အျခား အျဖစ္ ရွိမေနဘူး ရယ္။

အလားတူ – စိတ္ဟာ အတိတ္ကိုလည္း တမ္းစြဲျပန္တယ္။ ဒါကိုလည္း ၾကည့္ၾကည့္ပါ။ အတိတ္ဟာ – မိမိ မွတ္သားမႈ မွတ္ဥာဏ္ အျဖစ္က လြဲလို႔ အျခား ရွိမေန ျပန္ဘူးရယ္။

အတိတ္ဟာ မရွိေတာ့သလို၊ အနာဂတ္ဟာ မေရာက္ေသး ပါဘူး – ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီ အတိတ္ေရာ၊ အနာဂတ္ကိုပါ စိတ္အေတြးက ဖန္တီး သိမ္းပိုက္ တယ္။ အတိတ္ကိုေရာ၊ အနာဂတ္ကိုပါ အရွိအျဖစ္ မွတ္ယူေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒီ အတိတ္၊ အနာဂတ္ တည္ရွိလာတဲ့ အျဖစ္ေၾကာင့္ ခင္ဗ်ား ဆီမွာ အခ်ိန္ ရွိေနရေတာ့တယ္။

ေရွးဆရာ အမ်ားဟာ – ကေန႔ ပိုင္းျခားသလို- အခ်ိန္ကို သံုးပိုင္း မပိုင္းဘူး။ အတိတ္နဲ႔ အနာဂတ္ အျဖစ္- ႏွစ္ပိုင္းသာ ပိုင္းျခားေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒါဆို – လက္ရွိ – က်ေနာ္တို႔ သတ္မွတ္ေလ့ ရွိတဲ့ အခုတည့္တည့္ အခ်ိန္က ဘာလဲ။

ယခု (ဝါ) Mind is Time.

The Present is Timeless because the present is mindless.

ပစၥဳပၸန္ လို႔ ပါဠိသက္ ေခၚတဲ့ အခုတည့္တည့္ဟာ – အတိတ္၊ အနာဂတ္နဲ႔ မတူဘူး။ ဘာဝနာ ထံုမႊမ္းထားႏိုင္သူ အတြက္ – အခု တည့္တည့္ တခဏ ဟာ အေတြး ရွိမေနပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ သူ႕အတြက္ အခုတခဏဟာ အခ်ိန္ အပိုင္းအျခား မဟုတ္ဘူး။ အခ်ိန္ အညႊန္းေဘာင္ က ကင္းလြတ္တဲ့ လက္ရွိ အျဖစ္၊ ျဖစ္တည္ခ်က္ တစ္ခုသာ ျဖစ္တယ္။ အခုအခ်ိန္၊ အခုေနရာ တည့္တည့္ – (ယခုစာရွဳသူ ဖတ္ေန တဲ့ စကားလံုး တည့္တည့္၊ အခ်ိန္တည့္တည့္ အေပၚ အသိ၊ သတိနဲ႔ ေနၾကည့္ပါ) စိတ္ကူး၊ အေတြး မရွိ၊ အသိ သက္သက္ သာ ျဖစ္ေနသလို၊ အခ်ိန္ အညႊန္းေဘာင္က လြတ္ကင္းေနေၾကာင္း သိျမင္ႏိုင္တယ္။ အခ်ိန္ရဲ႕ သေဘာကို ေက်ာ္လြန္တဲ့ – အတိတ္၊ အနာဂတ္ တို႔ အလြန္- သီးျခား ေလာက ျဖစ္တည္ေနတာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ က်ေနာ့ကို အခ်ိန္ဆိုတာ ဘာလဲ ေျပာပါလို႔ ဆိုလာရင္ — အဲ့အခ်ိန္ဟာ ခင္ဗ်ား စိတ္၊ အေတြး က လြဲလို႔ အျခား မဟုတ္ဘူးပဲ။ စိတ္ကူး အေတြးဟာ အတိတ္ ျဖစ္ရပ္၊ မွတ္ဥာဏ္ကို ေျခကုပ္ ယူျပီး၊ အနာဂတ္ (မိမိ ျဖစ္လုိရာ၊ လုိလားရာ ဆႏၵ) ကို ဖန္တီး ပံုေဖာ္တယ္။ အဲ့ဒီ လူ – ဖန္တီးတဲ့ အခ်ိန္ဟာ – အဲ့ဒီ စိတ္ကူး အေတြးက လြဲလို႔ လက္ရွိ အျဖစ္ မဟုတ္ေနဘူးရယ္။

အတိတ္ဟာ မရွိေတာ့သလို၊ အနာဂတ္ဟာ မေရာက္ေသးဘူး။ အလားတူ – မိမိ စိတ္ကူးအေတြးက ယခုလက္ရွိမွာလည္း တည္မေနႏိုင္ဘူး ဆိုရင္ — အဲ့ဒီ လူဟာ အရွိအျဖစ္ေပၚ တည္မေနသူ၊ မရွိတဲ့ အရာအေပၚသာ မွီတြယ္ေနသူ၊ ျဗဟၼဏ၊ ဟိႏၵဴဝါဒ တို႔အဆိုအရ – Maya အိပ္မက္ေလာကမွာသာ ရွင္သန္ ေနသူ သက္သက္ပဲ။

အပၸမာဒ

ဒါ့ေၾကာင့္ ဗုဒၶရဲ႕ ညႊန္ၾကားစကားမွာ – “အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ” – မေမ့ေလ်ာ့ျခင္း၊ အသိ၊ သတိရွိေနျခင္း ကို အထူးညႊန္းဆိုပါတယ္။ က်ေနာ္ နားလည္တဲ့ အနက္အဓိပၸာယ္ဟာ- “Live in this moment” ယခုခဏ အတြင္း အသိသတိနဲ႔ ရွင္သန္ေနဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလို႔ဆို ယခုခဏ မဆိုင္း အေပၚ အသိ၊ သတိရွိ ေနထိုင္ျခင္း ကသာ – အခ်ိန္အညႊန္းေဘာင္က လြန္ေျမာက္ဖို႔ အေၾကာင္း ျဖစ္တယ္။ လက္ရွိ တည့္တည့္ အသိရွိ ေနထိုင္ျခင္း ကသာ ဘာဝနာ အစစ္အမွန္ ျဖစ္တယ္၊ အတိတ္၊အနာဂတ္ – အတုနယ္ပယ္က ကင္းလြတ္တယ္။ လက္ရွိ အျဖစ္ အတြင္း သိျမင္မႈ သက္သက္သာ ရွိျပီး – အခ်ိန္အားလံုး လြန္ေျမာက္ျပီး ျဖစ္လို႔ပါပဲ။

နိဂံုး

ဒါ့ေၾကာင့္ အခ်ိန္ကို – Chronological Time အရ မဆိုပဲ၊ Psychological Time အရပဲ ေျဖလိုပါတယ္-

Time is mind. Time is death. Going beyond time is going beyond mind and beyond death.

အခ်ိန္ဟာ စိတ္အေတြးအၾကံ ျဖစ္သလို၊ အခ်ိန္ဟာ ေသျခင္းမရဏလည္း ျဖစ္တယ္။ အခ်ိန္ ရဲ႕ အညႊန္းေဘာင္က လြတ္ေျမာက္ လာျခင္း ဟာ – စိတ္ အေတြးအၾကံ က လြန္ေျမာက္ လာျခင္း ျဖစ္သလို၊ ေသျခင္း တရား က လြန္ေျမာက္ လာျခင္း လည္း ျဖစ္ပါတယ္။

………………………..
The Guest သို႔ ဦးညႊတ္ရင္း
……………………….
June 1st 2012 at 1:00 PM
……………………….
https://zayya.wordpress.com/
http://zayya.blog.com/
http://zayyah.blogspot.com/

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: