~ ဘယ ကင္းမွ ဘဝ သည္ သက္ဝင္ ၏ ~


ဘဝ ကို ျပည့္ဝစြာ ရွင္သန္ေနထိုင္လိုသူ တို႔တြင္ – စြန္႔လႊတ္ စြန္႔စားျခင္းသည္ မရွိမျဖစ္ ပါဝင္ေသာ အရည္အေသြး တစ္ခု ျဖစ္ သည္။ ဘဝကို ျပည့္ဝစြာ ရွင္သန္ျခင္း ဟူသည္ အဘယ္နည္း ဟု ေမးရပါလိမ့္မည္ ။ စင္စစ္ ၎ ျပည့္ဝ ရွင္သန္ေနျခင္း ဟူ သည္ – ဘာသာ တရား ႏွင့္ ထံုမႊမ္းေနျခင္း သာ ျဖစ္၍ သစၥာ လည္း မည္သည္။ ျမင့္ျမတ္မႈ လည္း မည္သည္။

လက္ရွိ ဘဝကို ေစ့စပ္ သံုးသပ္ၾကည့္လ်ွင္ ဤဘဝ ခဏ သည္ပင္ ႀကီးမားေသာ စြန္႔လႊတ္ စြန္႔စားမႈ ျဖစ္ ၏။ ဤသည္ ကို နားလည္ ရန္ လိုပါသည္။

လူအမ်ား သည္ မိမိတို႔ မွီတြယ္ရာ က်ဘမ္းအာ႐ံုတို႔ ၏ အျဖစ္ ကို စြဲလမ္းသည္။ တြယ္ၿငိသည္။ သို႔ျဖစ္ ၍ ေၾကာက္ရြံ႕မႈ ရွိ သည္။ ယုတၱိ ဆင္ေျခ အမ်ား ရွိသည္။ ျပဳျပင္ ဖာေထးမႈ ျဖင့္ မ်က္ကြယ္ျပဳ ေနသည္မ်ား ရွိသည္။ ယင္းတို႔၏ အလြန္ – ဟိုမွာ ဘက္ျခမ္း ကို အနည္းငယ္ မ်ွ ေက်ာ္ၾကည့္ ရန္၊ ေမ်ွာ္ၾကည့္ရန္ မဝံ့ရဲ။ စိတ္ကူး အေတြး တို႔၏ အလြန္ ကို၊ ယုတၱိ ဆင္ေျခ ဆင္လက္ တို႔၏ အလြန္ကို အနည္းငယ္မ်ွ ကန္႔လန္႔ကာ လွပ္ မၾကည့္ရဲ။ မိမိ စိတ္အတြင္းမွာ တင္ ေန၍၊ မိမိ စိတ္အတြင္းမွာ တင္ ေပ်ာ္ေမြ႔ တတ္၏။ မိမိ စိတ္၏ အခ်ယ္လွယ္ ကို ခံ၍၊ မိမိ စိတ္သႏၱာန္ သည္ သာ မိမိကိုယ္တိုင္၏ သခၤ်ဳိင္းဂူ ျဖစ္ရ သည္။ ေၾကာက္ရြံ႕မႈ သည္သာ မိမိ ၏ ေနရာဌာန အိမ္ ျဖစ္ရ သည္။

ယင္း သခၤ်ဳိင္းဂူ ၊ ဌာနအိမ္ မွ ထြင္းေဖာက္ ထြက္လာ ခဲ့ရန္ လိုပါသည္။ မိမိ စိတ္သႏၱာန္ ၏ အနက္ရွိဳင္း ဆံုး ဆီသို႔ တိုးဝင္ျခင္းျဖင့္ – ယင္း ဌာေန အိမ္ကို ၿဖိဳဖ်က္ ပစ္ႏိုင္ သည္။ ထိုအခါ မိမိ အလို ကို လည္းေကာင္း၊ ရမၼက္ အာသာ တို႔ကို လည္းေကာင္း ထြင္းေဖာက္ လာ သည့္ေနာက္ တြင္ – မိမိ ေၾကာက္ရြံ႕မႈ၊ အေၾကာက္ တရား ေနအိမ္ သည္ တစ္စစီ ၿပိဳကြဲ ထြက္လာရေတာ့သည္။ စင္စစ္ ေၾကာက္ရြံ႕မႈ ႏွင့္ အလို ရမၼက္ တု႔ိသည္ စကၠဴတစ္ရြက္၏ ေက်ာခ်င္းကပ္ မ်က္ႏွာစာ မ်ားသာ ျဖစ္ ၍ တစ္ခု ၿပိဳပ်က္ လ်ွင္ တစ္ခုလည္း ပ်က္သုဥ္း ၿပီး ျဖစ္၏။

ေၾကာက္ရြံ႕မႈ ေျပေပ်ာက္ သည့္ အခါ – ဘဝ၏ လွပေသာ ရွင္သန္မႈ သ႐ုပ္သည္ စတင္ အသက္ဝင္ပါ၏။ ဤသည္ကို ဆရာ တို႔က – “Life begins where fear ends” – “ေၾကာက္ရြံ႕မႈ ကင္းသည့္ အခါမွ – ရွင္သန္မႈ စင္စစ္ စတင္၏” ဟု မိန္႔ဆိုၾက ၏။

သ႑ာန္ အားျဖင့္ – ယင္းအခ်ိန္တြင္ အၾကင္သူသည္ – စိတ္သႏၱာန္ ကို ႏိုင္နင္းသည္။ မိမိ အဇၥ်တၱ ဥခြံ ကို ထြင္းေဖာက္ လာႏိုင္သည္။ အတိတ္ နံရံ တံတိုင္း တို႔ ၿပိဳက် သြားသည္။ အနာဂတ္ တိမ္ခိုး မ်ား လည္း ေျပလြင့္ ကုန္ၾကၿပီး၊ ထိုသူ ၏ လက္ တြင္ ခဏငယ္ တို႔သာ က်န္ရစ္ ခဲ့၏။ ယင္းခဏငယ္ တို႔သည္ စကၠန္႔ မလပ္ ကုန္ဆံုး ၾက သကဲ့သို႔ – စကၠန္႔မလပ္ သစ္လြင္လ်က္ လည္း ရွိ၏။ ခဏငယ္ တိုင္း ၌ စြန္႔စားမႈ ပကတိ ျပည့္ႏွက္လ်က္ ရွိ၏ ဟု ဆိုရ ပါလိမ့္မည္။ သက္ဝင္ လႈပ္ရွားေန သည္။ ထို႔ေၾကာင့္- ယင္း အခ်ိန္ သည္ ယခင္ ကာလတို႔ႏွင့္ မတူ။ သင့္ အတြက္ ရွင္းလင္းစြာ အသက္ဝင္ လႈပ္ရွား ေနေသာ – ဘဝ၏ ထူးျခားေသာ အခ်ိန္ ကာလ လည္း ျဖစ္ သည္။

ထိုအခ်ိန္ ကို ေရွးဆရာတို႔က – “ဧကန္စင္စစ္ ဖြားျမင္လာသည့္ အခ်ိန္” ျဖစ္သည္ ဟု ဆို၏။

ဘဝတြင္ အမိဝမ္းမွ ကၽြတ္ ၍ ဤခႏၶာရလာသည့္ ယေန႔တိုင္ထိ ကာလ သည္ အိပ္မက္ တစ္ဝက္၊ ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္ တစ္ဝက္ တို႔ျဖင့္ ေမြးဖြား ရွင္သန္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ အေတြး အိမ္ထဲ တြင္ ပင္ လည္ ၍ စိတ္ အလိုက် ေခါင္းငံု႔ ခံလာ ခဲ့ရာ ကာလ ခ်ည္းသာ ျဖစ္သည္။

မိမိ ၏ စိတ္သႏၱာန္ ကို ထိုးခြင္း ၍ အဇၥ်တၱ ဝမ္းမွ ကၽြတ္လြတ္ေသာ အခ်ိန္ မွာမူ – ဒုတိ ယ ေျမာက္ ျပန္ လည္ ေမြးဖြား ျခင္း ျဖစ္ သည္။ ယင္းကုိ သစ္လြင္ေသာ ေမြးဖြားမႈ ဟူ၍လည္ ေခၚဆိုပါ၏။

အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ – ဤ တစ္ႀကိမ္ ေမြးဖြားျခင္း ၌ မိမိ စိတ္သည္ မိမိ ၏ အရွင္သခင္ မဟုတ္ေတာ့ေပ။ သူ သည္ မိမိထံ ၌ ေက်းကၽြန္ အျဖစ္သာ ခစား လာရသည္ ျဖစ္၍ မိမိ ကိုယ္တိုင္ သည္သာ မိမိ ၏ အရွင္သခင္ ျဖစ္လာ ရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

………………..
~ Fingers pointing to the Moon.
………………..
June 13th 2012 at 6:00 PM
…………………
https://zayya.wordpress.com/
http://zayya.blog.com/
http://zayyah.blogspot.com/

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: