Letter from Osho (3)

ေတာင္ထိပ္က ေရကန္ငယ္တစ္ခုရဲ႕ အစပ္၊ ျမက္ခင္းျပင္ေပၚမွာ မေန႔ညေနက က်ဳပ္တို႔ စုေဝးထိုင္ေနခဲ့ၾကတယ္။ ေနေရာင္ျခည္ေတြ ျဖန္႔က်က္ေနၾကတယ္။ အေဝးက ေတာင္တစ္လံုးရဲ႕ အရိပ္ကလည္း ကန္ေရျပင္ေပၚမွာ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ထင္ဟပ္ေနတယ္။ က်ဳပ္တို႔ အားလံုး တစ္ဦးကို တစ္ဦး စကားမဆိုႏိုင္ၾကဘူး။ ေငးေမာေန ခဲ့ၾကတယ္။

အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ သတိထားမိတာက ေလျပည္ေလညွင္း တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ ေဝွ႕ေဝွ႕ တိုက္လာတယ္ ဆိုတာပဲ။ သူတို႔ တစ္ခ်က္ေဝွ႕လိုက္တိုင္း ကန္ေရျပင္မွာ လိႈင္းငယ္ေလးေတြ ထသြားတယ္။ ထင္ဟပ္ေနတဲ့ ပံုရိပ္ေတြကလည္း ေဝဝါးသြားတယ္။ ဒါေပမယ့္ မၾကာခင္မွာ ဒီေလျပည္ဆိုတာလည္း အေဝးေရာက္ သြားေရာ။ ကန္ေရျပင္ဟာလည္း ကနဦး အစ အတိုင္း ပကတိ ျပန္ၿငိမ္သက္သြားေရာ။ အေဝးက ေတာင္ရဲ႕ အရိပ္ဟာလည္း ပင္ကိုအတိုင္း ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ထင္ဟပ္ေနျပန္ေရာ။

ဒါကို ၾကည့္ရင္း သူက ေျပာတယ္။ “ၾကည့္ၾက အေဆြတို႔၊ လႈပ္ခတ္တဲ့ အရာတိုင္း ျပန္ ၿငိမ္သက္သြားၾကရတယ္ မဟုတ္လား။ မေနမနား လႈပ္ခတ္ေနသမ်ွရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ ေအးခ်မ္းၿငိမ္သက္မႈဟာ ကိန္းေအာင္းၿပီးသား ရွိေနတယ္ မဟုတ္လား။ အခု ကန္ေရျပင္ကို ဆင္ျခင္ၾကည့္ၾကစမ္းပါ။ သူ႔ရဲ႕ သဘာဝဟာ ၿငိမ္သက္မႈပဲ မဟုတ္လား။ လႈပ္ခတ္ေနတဲ့ သူ႔ ပံုဟန္ဟာ အေပၚယံ မ်က္ႏွာျပင္မွာသာ ျဖစ္တယ္။ ၿငိမ္းေအးမႈဟာ အတြင္းသ႑ာန္မွာ ပင္ကုိတည္းက ရွိၿပီးသားပဲ မဟုတ္လား။”

က်ဳပ္အျမင္မွာေတာ့ လူသားေတြလည္း ဒီကန္ေရျပင္လို အတူတူပါ။ လိႈင္းဟာ ကန္ေရျပင္ရဲ႕ အေပၚယံမွာသာ ျဖစ္သလုိ၊ လူေတြရဲ႕ ပ်ားပန္းခတ္၊ ေမာဟိုက္ေနသမ်ွေတြ ဟာလည္း အေပၚယံေတြမွာခ်ည္းပဲ။ ကန္ေရျပင္ဟာ ဟိုးအတြင္း အနက္မွာ ပကတိ ၿငိမ္သက္ေနသလို၊ လူသားေတြရဲ႕ ပင္ကို အတြင္းသ႑ာန္မွာ နက္ရွိဳင္းတဲ့ ၿငိမ္ဝပ္မႈ အဦးအစကတည္းက ရွိတယ္။ က်ဳပ္တို႔ရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးကို လိုခ်င္စိတ္ေတြ၊ မႈန္ယိုစိတ္ေတြ၊ မသိစိတ္ေတြ၊ အေတြးေတြနဲ႔ လႈပ္ခတ္ပစ္ေနၾကတယ္။ ဒါေတြဟာ ကန္ေရျပင္ကို လႈပ္ခတ္သြားေစမယ့္ ေလျပည္ေတြ၊ ေလျပင္းေတြပဲ မဟုတ္လား။ သူတို႔ေၾကာင့္ က်ဳပ္တို႔ စိတ္ႏွလံုးမွာ လိႈင္းၾကက္ခြပ္ေတြ မေနမနား ထေနၾကရတယ္၊ သစၥာတရားရဲ႕ ၾကည္လင္တဲ့ ပံုရိပ္ေတြကို ေဝဝါးပစ္ၾကတယ္။ ဒီေလျပည္ေတြ ေလျပင္းေတြ မရွိေတာ့ရင္ – က်ဳပ္တို႔ စိတ္ႏွလံုးဟာ လႈပ္ခတ္ေနပါဦးမလား။ သစၥာတရားကို မျမင္ဘဲ ေနပါဦးမလား။

ထပ္ေျပာပါဦးမယ္။ ၿငိမ္သက္ေနတဲ့ ကန္ေရဟာ ကနဦးကတည္းက ရွိသလို၊ ခ်မ္းေျမ့တဲ့ စိတ္ႏွလံုးဟာ က်ဳပ္တို႔ရင္မွာ ကနဦးကတည္းက ရွိၾကပါတယ္။ သူဟာ အခ်ိန္နဲ႔ မဆိုင္ဘူး။ ကာလနဲ႔ မဆိုင္ဘူး။ အခ်ိန္ ဆိုတာ ရွိရင္၊ ကာလ ဆိုတာ ရွိရင္၊ အေတြး ဆိုတာ ရွိတယ္။ လိုခ်င္မႈ ရွိတယ္။ မႈန္ယိုမႈ ရွိတယ္။ အခ်ိန္ဆိုတာ ရွိတယ္လို႔ ျမင္ထားမိတာေတြေၾကာင့္ သူတို႔ေတြဟာ ေနာက္ဆက္တြဲ ေပၚေပါက္လာၾကတယ္။ တနည္းေျပာရင္ အျပန္အလွန္  — အခ်ိန္ကာလဟာ အေတြးေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာတဲ့ ေလေပြတစ္မ်ိဳးပဲ။

ေကာင္းကင္ဘံု ဆိုတာ ဘာလဲ လို႔ ေမးခဲ့ဖူးတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို ေယရွဳခရစ္က အခုလို ေျဖခဲ့ဖူးတယ္။ “And there shall be time no longer.” အခ်ိန္ေတြ ထပ္မရွိေတာ့တာ ေကာင္းကင္ဘံုပဲ တဲ့။

သူေျပာတာ မမွားဘူး။ အခ်ိန္ထဲမွာ ရွိေနတာဟာ ဒုကၡျဖစ္တယ္။ အခ်ိန္ကိုယ္တိုင္ဟာ ဒုကၡဆင္းရဲ ျဖစ္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ အခ်ိန္ကာလကို လြန္ေျမာက္သြားတာဟာ ခ်မ္းေျမ့မႈ ျဖစ္တယ္။ အခ်ိန္ကာလကို လြန္ေျမာက္ျခင္း ကိုယ္တိုင္က ခ်ဳပ္ၿငိမ္းမႈ ျဖစ္တယ္။

ဒီေတာ့…. လာပါ မိတ္ေဆြတို႔၊ အခ်ိန္ကာလရဲ႕ အလြန္ကို သြားၾကစို႔။ အခ်ိန္ကာလရဲ႕ အလြန္မွာ ေလျပည္ေတြလည္း မေသြးေတာ့၊ ေလျပင္းေတြလည္း မရိုက္ခတ္ေတာ့တဲ့ ပကတိ ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ ကန္ေရျပင္ အလွကိုသာ ေအးေအးျမျမ ရွဳေငးၾကစို႔။

OSHO
……………….

Zayya
Letters from Osho
Jan 2nd 2015 at 10:50 AM

About zayya
Just Be. That's Enough! Shared words with Silence.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: